Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2024, 08:53   #48081
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daniil Orain is ondertussen ook al lang door de mand gevallen als anti-Russische propagandist...

Hoe heet dergelijke 'argumentatie' ook alweer?

Citaat:
...
U speelt het weer op de man.

Juist, ja.

En zo hoeft er - o wat gaat dat toch gemakkelijk! - natuurlijk helemaal niks meer te worden gezegd over wat "Yakov - the most dissent (decent) Russian" zo gevat en grappig laat weten.

Voor wie graag lacht terwijl hij/zij naar Russisch luistert (en - wie weet? - ooit die taal misschien zelfs wil léren):

https://www.youtube.com/watch?v=e84ixpM7yXs

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 14 januari 2024 om 08:58.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2024, 09:08   #48082
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger stonden Wit-Rusland en Oekraine samen bekend als Roetenie of Klein-Rusland...
Ik heb dit: https://en.wikipedia.org/wiki/Ruthenia eens vluchtig doorgelezen.

Me dunkt dat daar tamelijk véél herschreven gaat moeten worden wanneer "De Multipolariteit Van Beijing-Gaza-Moskou-Pyongyang-Teheran-en-weet-ik-veel-wat-nog" z'n 'existentiële strijd' tegen "Het Globale Westen" EINDELIJK gewonnen zal hebben.

Er zullen daar wellicht nogal wat dingen Tien-An-Men-gewijs NOOIT in gestaan hebben als De Grote Revisie eenmaal achter de rug is, niet?

Oud 14 januari 2024, 11:59   #48083
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hoe heet dergelijke 'argumentatie' ook alweer?

Juist, ja.

En zo hoeft er - o wat gaat dat toch gemakkelijk! - natuurlijk helemaal niks meer te worden gezegd over wat "Yakov - the most dissent (decent) Russian" zo gevat en grappig laat weten.

Voor wie graag lacht terwijl hij/zij naar Russisch luistert (en - wie weet? - ooit die taal misschien zelfs wil léren):

https://www.youtube.com/watch?v=e84ixpM7yXs

Waarom kunnen enkel Russen (is een etnische Jood maar goed) die tegen het regime zijn sympathiek zijn en kun je enkel op die manier Russisch leren? Een kwalijke traditie die nog stamt uit de koude oorlog in het Westen.
Dat kun je vergelijken bvb. met "Engels leren met Assange" "in plaats van "Engels leren met Agatha Christie" of "Engels leren met Shakespeare". De Sovjets deden dat soms ook, maar nooit op de schaal van in de westerse media, waarbij een hele samenleving vereenzelvigd wordt met de politieke leiding, en dus ook de hele maatschappij slecht is, behalve de enkelingen die dissident zijn. Dat is vergelijkbaar met de hele Joodse culturele traditie en geschiedenis reduceren tot het genocidaire regime van Netanyahu, en telkens je een orthodoxe Jood ziet in Antwerpen vol verontwaardiging en verwijtend vragen wat die over de genocide tegen het Palestijnse volk denkt. Want de eerste vraag in het Westen die je onvermijdelijk krijgt als je zegt dat je Rus bent is " je veroordeelt toch Poetin" en als dat niet zo blijkt te zijn of het antwoord veel te ingewikkeld is voor het simplistische westerse brein, word je direct bekeken als een stuk stront dat enorm beschaamd zou moeten zijn over hun Russisch bloed". Of zoals een bekende westerse zanger het verwoordde "even the Russians love their children". Stel dat hij had geschreven "EVEN the Jews love their children" of (meer recent) "EVEN the niggars love their children" het zou niet goedgekomen zijn met die zanger.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 januari 2024 om 12:00.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2024, 12:14   #48084
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dit: https://en.wikipedia.org/wiki/Ruthenia eens vluchtig doorgelezen.

Me dunkt dat daar tamelijk véél herschreven gaat moeten worden wanneer "De Multipolariteit Van Beijing-Gaza-Moskou-Pyongyang-Teheran-en-weet-ik-veel-wat-nog" z'n 'existentiële strijd' tegen "Het Globale Westen" EINDELIJK gewonnen zal hebben.

Er zullen daar wellicht nogal wat dingen Tien-An-Men-gewijs NOOIT in gestaan hebben als De Grote Revisie eenmaal achter de rug is, niet?

Als "de Multipolariteit Van Beijing-Gaza-Moskou-Pyongyang-Teheran-en-weet-ik-veel-wat-nog" z'n 'existentiële strijd' tegen "Het Globale Westen" EINDELIJK gewonnen zal hebben" zal er veel meer aandacht gaan naar de westerse en koloniale misdaden, onder meer Churchill en andere westerse genocidaire massamoordenaars zoals Leopold 2 zullen van hun sokkel vallen, letterlijk.

Maar dat heeft weinig met Roetenie of Klein-Rusland te maken, wat gewoon de historische benaming is voor Belarus en Oekraine samen. Die je weinig hoort tegenwoordig in het Westen, het huidige verhaal is dat "Oekrainers altijd Europeanen zijn geweest die niets met die "Aziatische Russen" te maken hebben". In elk westers verhaal moet er een goede en een slechte zijn. De westerling is uiteraard meestal de goeie, zoals in de Indianenfilms waar de Amerikaanse propaganda er zowaar in geslaagd is de slachtoffers van genocide voor te stellen als de slechterikken. (Pas nadat ze bijna allemaal uitgemoord werden werd dit verhaal bijgesteld) Idem dito wat betreft Palestina waar (vooral door Joden overheerst) Hollywood er in slaagde om de slachtoffers van etnische zuivering en genocide, de Palestijnen, voor te stellen als de boeman. Wat Russen betreft, die zijn uiteraard altijd de slechterik, per definitie. Wat voor een Rus die in het Westen woont of Amerikaanse films bekijkt altijd grappig is. (Russen hebben een dikke huid, ze zien overal de humor van in, beetje zoals Joden.)

Laatst gewijzigd door tomm : 14 januari 2024 om 12:15.
Oud 14 januari 2024, 12:51   #48085
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LiberaalNL Dat is geen Poetin-propaganda, maar gewoon het weerleggen van de westerse propaganda. Ik heb hier al veel erg kritische berichten over het Rusland van Poetin gepost. Maar als je moet kiezen tussen uitgezaaide kanker en een griepje, kies ik liever het laatste. De westerse neo-koloniale buitenlandse politiek is de oorzaak van het merendeel van de problemen in de wereld sinds meer dan 100 jaar. Zelfs het Israëlisch-Palestijnse probleem is een gevolg van de westerse politiek.
Deze ellenlange post vol met leugens en gedraai zou zo van de neofascisten van Forum van Democratie afkomstig kunnen zijn. Ik heb in de 16 jaar dat ik op dit forum kom maar van 1 ander iemand zo’n cocktail van leugens, gedraai, haat en giftig taalgebruik gezien en dat is de neofascist Straddle. Types als MaxvanDietschland en Zobron hebben het intellect van een dronken komkommer en komen niet verder dan wat gebrul. Straddle en jij proberen met quasi-intellectuele onzin te doen alsof jullie schrijfsels enige grond hebben, terwijl het gebrabbel is van een pseudo-goeroe . Jij verdedigt wel degelijk tot in het idiote Poetin en verkondigt de propaganda van het Kremlin: van de ontkenning dat Rusland Oekraïne zou binnenvallen, de ontkenning van de oorlogsmisdaden van de Russen, tot de torenhoge verliezen van de Russen: werkelijk alles ontken je. Ik denk daarom dat jij wordt betaald om je onzin te verkondigen of je autistische trekken hebt. Beide kan ook. De agressieve, imperialistische politiek van China, Rusland, Iran en Noord-Korea zijn de reden waarom de wereld op de rand van een grote oorlog staat. Het Israëlisch-Palestijns-conflict, dat al meer dan een eeuw duurt, staat los jouw onaflatende stroom Poetinpropaganda.
Citaat:
Elke kritiek op onze elite moet de kop ingedrukt worden, is het niet?
Landverraad is strafbaar, ook in België.
Citaat:
De Russen zeggen gewoon heel sec en accuraat dat als het Westen Rusland rechtstreeks aanvalt, dit zal leiden tot een allesverwoestende nucleaire oorlog. En dat is gewoon de realiteit die iedereen beseft. Het Westen is het gewend om heel de wereld te terroriseren en aan te vallen, maar de Russen kunnen zich verweren, dat zijn ze niet gewend. Het is vergelijkbaar met een bully die constant kinderen op school afperst, in elkaar slaat, etc. en dan plots oog in oog komt met iemand die hij wilde in elkaar slaan maar die een groot mes bovenhaalt. Dan zal die bully om z'n mama roepen en zeggen dat hij bedreigd werd door een terrorist. Zo kun je het ongeveer samenvatten.
Je liegt en draait de zaken om. Leden van het Russische Reich, onder wie Medvedev, hebben alleen al de Baltische landen, Finland, Polen, Moldavië en zelfs Nederland bedreigd en gedreigd aan te vallen. De Russen terroriseren zijn buurlanden en die willen terecht niets met een agressieve kolonisator te maken hebben. Daarom is het zaak Oekraïne veel beter te steunen dan nu het geval is.
Citaat:
Leugens. Rusland heeft enkel gezegd dat als het Westen Rusland of Russische troepen rechtstreeks zou aanvallen, dit een nucleaire oorlog zou worden, wat volledig overeen stemt met de militaire doctrine. Rusland heeft een probleem met het regime in Oekraïne, geen enkele Russische overheidsfunctionaris heeft ooit gezegd dat hij het Westen of de NAVO wil aanvallen.
Onzin. Jij liegt zoals gebruikelijk. Jouw regime bedreigt en dreigt.
Citaat:
China is op veel vlakken moderner dan onze pseudo-democratie, en het feit dat U zo hard tekeer gaat tegen mij en mijn woorden wil zeggen dat U wel degelijk weet dat er een grond van waarheid in zit.
China is een achterlijke dictatuur met vrijwel geen vrijheden behalve voor leden van de communistische partij.
Citaat:
Ik heb niets met fascisme, wat ik weet is dat de laatste fascistische regimes aan de macht gebracht werden door de VS, zoals in Chili en Paraguay. China en Rusland fascistisch noemen is gewoon dikke kaka, dan kan ik U ook fascist noemen, dan ontneem je alle betekenis aan het woord fascisme. Net zoals men doet met het woord anti-semitisme. Volgens de VS en Israël is iedereen die het niet leuk vindt dat tientallen Palestijnse kindjes dagelijks op een gruwelijke manier sterven, een antisemiet en een nazi. BULLSHIT.
China, Rusland, Syrië en Noord-Korea zijn wel degelijk (neo-)fascistisch. Vanwege de enorme hoeveelheid onzin van jou in deze post is het onaandoenlijk alle punten af te handelen, maar alle schurkenstaten zijn 1. Extreem nationalistisch 2 imperialistisch 3. Antidemocratisch 4 tegen vrijheden als de vrijheid van drukpers en vereniging 5 voor het creëren van externe vijanden van het regime 6 kennen het leider-principe.
Citaat:
Ik ken U niet maar U hebt het over "de rooien", dat is woordgebruik die mij herinnert aan wat ik las over de jaren 50.
Ik maak bewust gebruik van dat soort retoriek om je een spiegel voor te houden.
Citaat:
De Russen hebben nioet alleen belangen in Oekraïne maar ook een zwaar onderdrukte Russische minderheid.
De Russen moeten met hun imperialistische klauwen van hun buurland afblijven. Jouw gelul over minderheden slaat nergens op. Poetin wil de Oekraïense nationaliteit uitwissen.
Citaat:
De NAVO kan van Rusland een brandende hel maken dat klopt, maar wees dan maar gerust dat de Russen van heel het Westen een nucleaire woestijn maken. Daar kan je niet tegen he, een tegenstander die daadwerkelijk de mogelijkheid heeft om zich te verzetten? Dat zijn de westerse kolonialisten nooit gewend geweest. Wen er maar aan, ik hoop en denk dat de Russen ook serieuze wapens zullen leveren aan de Palestijnen, Jemenieten, en alle volkeren die al heel lang door de westerse terroristen onderdrukt worden.
Het omgekeerde is waar: dictatoriale regimes en hun aanhangers kunnen er niet tegen een grote bek terug te krijgen wanneer ze de wereld terroriseren. Jemen is een land waar al jaren een vreselijke burgeroorlog is, maar dat interesseert jou uiteraard niets.
Citaat:
China is communisitsch, en communistisch China heeft een belangrijke bijdrage geleverd in de strijd tegen het fascisme. En de Sovjet-Russen waren degene die het fascisme hebben klein gekregen. De VS is een dictatuur van de 1 % rijksten, en hier gaan we ook die richting uit. Iedereen weet dit en ziet dit, maar als iemand zoals ik dit hier openlijk schrijf, krijg ik al bedreigingen van personen zoals U.
Dit gedeelte van jouw onzin is een uitstekend voorbeeld van de framing die je poogt te gebruiken. In werkelijkheid is China pas sinds 1949 communistisch, 4 jaar na het einde van de Tweede Wereldoorlog en hebben ook de nationalisten tegen de Japanners gestreden. Verder zijn er procentueel veel meer andere etniciteiten dan Russen omgekomen in de strijd van de Sovjet-Unie en Hitler-Duitsland en waren beide dictaturen bondgenoten aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. De Verenigde Staten zijn een parlementaire democratie waar je de zittende regering en president weg kunt stemmen. Ik pak jou keihard aan vanwege jouw gevaarlijke intenties: je pleurt Poetinpropaganda op dit forum, verkondigt zelfs openlijk hier informatie te leveren aan Rusland bij een oorlog met de NAVO en keert je af van de democratie.
Citaat:
Mijn beide grootvaders hebben tegen het fascisme gestreden en daar bijna hun leven bij ingeschoten. Het fascisme was niets anders dan een machtsgreep van de 1% rijkste westerse elite, om de communisten en vakbonden buiten strijd te zetten. Hitler was niet tegen het kolonialisme, hij vond het gewoon niet eerlijk dat de Engelsen en Fransen mensen over heel de wereld konden uitbuiten en als slaven behandelen en de Duitsers niet. Hij wilde Rusland als kolonie, maar de Russen hebben zich keihard verzet en het is niet gelukt. Net zoals ze ook nu geen westerse kolonisatie van Oekraïne zullen aanvaarden.
Onzin. Fascisme heeft een derdeweg-economie. Oekraine vecht verder voor zijn bestaansrecht, omdat een agressieve buurman zijn nationale identiteit ontkent.
Citaat:
Politiek en menselijkheid hebben niets met elkaar te zien. De overgrote meerderheid van de Russen en Chinezen staat achter hun "regime", veel meer dan er Amerikanen achter hun regime staan. Steeds meer Amerikanen hebben door dat republieken of democraten helemaal niets uitmaken, de 1% rijksten bepalen alles.
In de Verenigde Staten kun je de zittende regering en de president wegstemmen en er zijn verschillende fracties binnen de Democraten en de Republikeinen. Jouw karikatuur van de westerse democratie is lachwekkend, daar waar juist de clan rondom Poetin en Xi Jinpang alles voor het zeggen heeft in Rusland en China en er geen vrije verkiezingen zijn.
Citaat:
En dan? Wat waren je relaties met zwarte Afrikanen buiten het puur economische? De apartheid en het racisme is diep ingebakken in deze landen.
Irrelevant. Jouw stelling dat ik zwarte Afrikanen haat is wederom een leugen.
Citaat:
Ik kom al 20 jaar in Kenia en ik merk dat de Chinezen vooruitgang gebracht hebben, in de vorm van een ring rond Nairobi, goede spoorlijnen tussen de voornaamste steden, etc. Het Westen deel juist niets, behalve veel blabla en traditionele neo-koloniale uitbuiting.
Onzin. De Chinezen dwingen Afrikaanse landen wurgcontracten te tekenen die ze niet kunnen betalen en nemen vervolgens infrastructuur over. Ook in Namibië gebeurt dat al.
Citaat:
Ik verwijs steeds naar WESTERSE BRONNEN dat zou je nu toch al gemerkt moeten hebben. Als wat ik hier zeg leugens zijn, gebaseerd op westerse media, dan zeg je zelf dat de westerse media onbetrouwbaar zijn. Ze zijn uiteraard ook onbetrouwbaar, maar zullen nooit liegen in het voordeel van de Russen. De westerse media is een mix van echt gebeurt en leugens, om het geloofwaardig te houden. En ik verwijs dan naar de echt gebeurde zaken. Mijn tegenstanders verwijzen naar "bronnen" die nergens traceerbaar zijn.
Wanneer jij al naar WESTERSE BRONNEN (terwijl dat totaal geen organistisch geheel is; er is vrijheid van drukpers) verwijst, plak en knip jij net als Straddle selectief, waardoor er totaal iets anders staat dan in de oorspronkelijke bron. Ook verwijs jij zeer regelmatig naar bronnen waar juist het tegenovergestelde staat van wat jij beweert, zoals met jouw gelieg over de Oeigoeren in China, maar ook wat betreft het aantal dode en gewonde Russische soldaten, dat veel hoger ligt dan de Oekraïense. Jouw conclusie in dit gedeelte van je post slaat dan ook als een tang op een varken. In tegenstelling tot de staatspropaganda uit China en Rusland is hier vrijheid van drukpers.

Citaat:
Om te beginnen heeft het Westen meegewerkt aan de brutale, bloedige staatsgreep en de moord op de democratisch verkozen president Morsi. Dus over democratie en mensenrechten moeten ze hun stinkende bakkes houden, om te beginnen.
Juist de Russen en de Chinezen moeten hun stinkende bakkes houden gezien de stelselmatige schendingen van mensenrechten.
Citaat:
De Palestijnen zijn een volk dat al decennia systematisch onderdrukt wordt, met steun van het neo-koloniale Westen. En dit toont voor de rest van de wereld aan welke extreme hypocrieten en leugenaars het Westen zijn. Wat begrijp je daar niet aan?
De Arabische landen geven zelf niets om de Palestijnen en achter de schermen zijn ze maar wat blij dat Israël het Hamas-probleem oplost.
Citaat:
Geeuw. De Weimar republiek was inderdaad een zwakke periode voor Duitsland, maar dat verandert niets aan het feit dat Duitsland toen reeds een hoog ontwikkelde, industriële maatschappij was. Na 14 jaar Hitler was Duitsland totaal verwoest. Maar dan nog, een land dat een zeker niveau heeft bereikt, gaat niet meer terug naar af. Idem dito Japan. Rusland voor de communisten aan de macht kwamen had hetzelfde ontwikkelingsniveau als Egypte, slechts 8 % van de bevolking kon lezen en schrijven bv., terwijl dat toen in België meer dan 70% was.
Geeuw. Met heel veel woorden zeg je dat ik gelijk had, maar je probeert dat af te zwakken door wat communistische kul erin te verwerken.
Citaat:
Westerse leugens.
Jouw standaard nietszeggende antwoord. Volgens de meeste gestudeerde historici heeft Mao tijdens de Grote Sprong Voorwaarts rond de 50 miljoen Chinezen de dood in gejaagd.
Citaat:
Volgens westerse propaganda is Chjna al 40 jaar aan het instorten. Ondertussen heeft dit land zich ontwikkeld van een doodarm land op Afrikaans niveau tot een van de meest ontwikkelde landen ter wereld. Om een voorbeeld te geven meer dan de helft van de hogesnelheidslijnen in de wereld bevinden zich momenteel in China. Het Westen heeft deze wetrace verloren, heel simpel.
Wat een gelul: welke westerse propaganda (en weer de onzin dat het Westen overigens 1 organisch geheel is)? Verder zeg ik juist in mijn vorige post dat China de tweede economie van de wereld is met een extreem fout regime.
Citaat:
Taiwan is volgens het Westen een deel van China. Punt.
Taiwan is een de facto onafhankelijk land dat volledige bescherming verdient wanneer de imperialistische communisten de vrije democratie aanvallen.
Citaat:
Daarom misschien dat U er voor pleit om mij te laten opsluiten omdat wat ik schrijf U niet aanstaat?
Landverraad is strafbaar en ik heb verder geen politieke functie.
Citaat:
Onzin, steeds meer mensen hebben door dat ons systeem niet werkt.
Wat voor mij duidelijk is, is dat jij je afkeert van de democratie. Ook dat is een gemeenschappelijk kenmerk van fascisme en communisme.
Citaat:
Het is het Westen dat nu mensen vermoord in Jemen, Palestina, etc. ?
Onzin. In Jemen is al decennialang een burgeroorlog gaande en de Houthi’s vallen schepen aan en bedreigen daarmee de wereldhandel. Egypte staat ook achter de actie. Overigens vertegenwoordigen de houthi’s niet de wettige regering en zijn het fundamentalistische moslims. Ook nu verkondig je weer het frame dat ‘het Westen’ mensen zou vermoorden, terwijl het 1) Het Westen niet 1 organistisch geheel is 2) het een gecoördineerde aanval van diverse landen is 3) Alleen Israel in oorlog is met Hamas, geen enkel ander land.
Citaat:
Rusland bedreigt het Westen niet, maar in de ex-SU heeft het Westen niets te zoeken. Als het Westen Rusland en de ex-SU kapot willen, zullen ze de Russen tegen zich krijgen.
Onzin. Jouw Reich bedreigt tal van landen en valt zijn buurlanden binnen als ze een andere koers willen varen dat het Kremlin wil. Landen als de Baltische landen zouden ook worden geterroriseerd als ze geen lid waren van de NAVO en de EU, zoals helaas Oekraïne, Georgië en Moldavië wel overkomt. Vrije democratieën hebben de verplichting in te grijpen tegenover imperialisme.
Citaat:
Ik ben dat wel gewend en doe zelf niets anders.
Dat doe je niet. Jij hebt mij 2 keer een ban van een maand bezorgd, omdat je geen grote bek terug aankunt.
Citaat:
Als het tot een oorlog komt tussen NAVO en Rusland, dan gaat het Westen heel Rusland vernietigen en Rusland heel het Westen, tot de laatste vierkante kilometer. Daarom lijkt het mij misschien beter dat er geen oorlog komt tussen NAVO en Rusland? Of vergis ik mij?
Daarom dat de Russen onmiddellijk moeten opzouten uit Oekraïne.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 14 januari 2024 om 12:53.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2024, 13:10   #48086
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom kunnen enkel Russen (is een etnische Jood maar goed) die tegen het regime zijn sympathiek zijn en kun je enkel op die manier Russisch leren? ...
Ik heb tot nu toe nog geen één 'sympathieke' Poetin-supporter leren kennen, maar ik sluit niet uit dat zo'n witte merel/raaf effectief bestaat.

Ik heb NOG NOOIT beweerd dat je enkel op die manier Russisch kunt leren; integendeel zelfs: ik heb u al laten weten dat ik ook Vladimir Solovyov als leerkracht gebruik (weliswaar zonder diens toestemming, maar gezien zijn grenzeloze verachting voor mensen als mij vind ik daarom vragen niet alleen onnodig maar ook vernederend, daar ga ik dus niet aan beginnen).

Verspil geen energie met dat knutselen en vervolgens bevechten van stropoppen.

Oud 14 januari 2024, 13:33   #48087
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb tot nu toe nog geen één 'sympathieke' Poetin-supporter leren kennen, maar ik sluit niet uit dat zo'n witte merel/raaf effectief bestaat.

Ik heb NOG NOOIT beweerd dat je enkel op die manier Russisch kunt leren; integendeel zelfs: ik heb u al laten weten dat ik ook Vladimir Solovyov als leerkracht gebruik (weliswaar zonder diens toestemming, maar gezien zijn grenzeloze verachting voor mensen als mij vind ik daarom vragen niet alleen onnodig maar ook vernederend, daar ga ik dus niet aan beginnen).

Verspil geen energie met dat knutselen en vervolgens bevechten van stropoppen.
Wist je dat Solovyov perfect Engels spreekt en in de VS gewoond heeft? Zijn zoon is homo is daar is geen probleem mee. Alleen wordt er in Rusland minder gesproken over zulke zaken, dat behoort tot de privé sfeer van mensen, wat er in hun slaapkamer gebeurt. (zolang het geen misdaden zijn zoals seks met kinderen en dergelijke)

Solovyov is een van de vele Russen die in het Westen gewoond hebben, en meer nationalistisch dan ooit tevoren terugkeerden. De Russen kennen het Westen goed, maar omgekeerd kent de gemiddelde westerling Rusland totaal niet, behalve van de anti-Russische propaganda. Hoeveel op deze draad, behalve Tommeke en mezelf, zijn er ooit al in Rusland en Oekraïne geweest? Maar ze denken er toch alles van te kennen.

Er bestaat geen sympathieke Poetin-aanhanger zegt U? Ik probeer politiek en vriendschap altijd te ontkoppelen. Een van m'n beste vrienden is VB'er, en een andere vriend is Groen! parlementair.
Ik moet toegeven dat ik Netanyahu best wel sympathiek vind, hij heeft zeer verfijnde humor, zoals de meeste Joden. Het is natuurlijk een monster, maar zelfs monsters kunnen sympathiek zijn. Het een staat los van het andere. Persoonlijk hebben Poetin en Lukashenko een hekel aan elkaar naar verluidt, het zijn heel verschillende persoonlijkheden, maar geo-politiek komen ze overeen. Idem dito Poetin en Erdogan. (naar verluidt vindt Poetin Lukashenko een blaas met veel te veel blabla, en op Erdogan zou hij neerkijken, net als op Trump. Hij heeft een bijzondere verachting voor Yanukovich, zou hem naar verluidt nog geen enkele keer ontmoet hebben de laatste 10 jaar. Vindt het een bijzonder zwak figuur die door zijn zwakke opstelling zonder ruggegraat zelf Maidan grotendeels heeft laten slagen). Saakashvili kon het op persoonlijk vlak dan weer heel goed vinden met Lukashenko, beide zeer extravagante persoonlijkheden. Poetin had een zeer goede band met Berlusconi, het waren vrienden, en ook met Chirac klikte het bijzonder goed. Lavrov kan het privé naar verluidt uitstekend vinden met Blinken. Beide diplomaten met een lange staat van dienst en super intelligent. Ze spelen gewoon een spelletje schaak, zo moet je dat zien. JE haat je schaak-opponent toch ook niet? Laat het gepeupel maar denken dat je elkaar haat, dat heb ik ook geleerd van m'n vrienden in de Belgische politiek.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 januari 2024 om 13:49.
Oud 14 januari 2024, 15:21   #48088
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

LiberaalNL

Citaat:
Deze ellenlange post vol met leugens en gedraai zou zo van de neofascisten van Forum van Democratie afkomstig kunnen zijn.
Ik heb daar geen enkele voeling mee en zou er nooit op stemmen. De enige gelijkenis is misschien dat er ook in Nederland meer en meer mensen het verhaaltje van onze elite in vraag stellen. Wat niet wil zeggen dat ik akkoord ga met de rest van hun standpunten. De traditionele partijen in Nederland laten zich graag neuken door de VS, ook nu weer, meedoen met een niewe Amerikaanse agressie in het Midden-Oosten terwijl iedereen weet dat daar heibel van komt. Maar als ik mij niet vergis zit Wilders nu in de regering en ook hij laat zich graag neuken. Het kan ook zijn dat de Nederlandse regering daar Uberhaupt niets meer over te zeggen heeft. België staat veel dichter bij de Fransen, en die durven (gelukkig) zich nu en dan nog eens rebels op te stellen tegenover de Amerikaanse Hegemon.

Citaat:
Ik heb in de 16 jaar dat ik op dit forum kom maar van 1 ander iemand zo’n cocktail van leugens, gedraai, haat en giftig taalgebruik gezien en dat is de neofascist Straddle. Types als MaxvanDietschland en Zobron hebben het intellect van een dronken komkommer en komen niet verder dan wat gebrul. Straddle en jij proberen met quasi-intellectuele onzin te doen alsof jullie schrijfsels enige grond hebben, terwijl het gebrabbel is van een pseudo-goeroe .
Ik ben geen goeroe, ik schrijf gewoon wat ik denk, op dit anoniem forum. En dat doet deugt. Sommige zaken zou ik niet kunnen schrijven in eigen naam zonder dat ik daar persoonlijk nadelen van ondervind, zo is het nu eenmaal, "freedom and democracy" is ook hier een leugen.

Citaat:
Jij verdedigt wel degelijk tot in het idiote Poetin en verkondigt de propaganda van het Kremlin: van de ontkenning dat Rusland Oekraïne zou binnenvallen, de ontkenning van de oorlogsmisdaden van de Russen, tot de torenhoge verliezen van de Russen: werkelijk alles ontken je.
Ik ben al 10 jaar actief op deze draad (sorry maar geen tijd om op andere draden actief te zijn), en ik ben al minstens 5 keer in Oekraïne geweest, en ook in veel andere ex-Sovjet republieken, en ik spreek de taal. Ik verdedig Poetin heel zeker in deze kwestie, maar dat wil niet zeggen dat ik Poetin in alles steun. Op binnenlands vlak valt er toch wel het een en ander aan te merken op zijn beleid. Natuurlijk de gigantische haatcampagne tegen Poetin door onze westerse elite maakt hem bijna automatisch een held, niet alleen in mijn ogen maar ook in de ogen van een groot deel van de wereld.

Citaat:
Ik denk daarom dat jij wordt betaald om je onzin te verkondigen of je autistische trekken hebt.
Was het maar waar dat ik daarvoor betaald word. Kan ik ergens mijn rekeningnummer publiceren? Dan zou je heel wat meer van mijn "onzin" zien verschijnen.
Ik ben autistisch omdat ik niet met de westerse buitenlandse politiek akkoord ga?

Citaat:
Beide kan ook. De agressieve, imperialistische politiek van China, Rusland, Iran en Noord-Korea zijn de reden waarom de wereld op de rand van een grote oorlog staat.
Wat een enorme zever. Zoals ik hier al schreef heeft China de laatste 60 jaar enkel een heel korte oorlog van enkele dagen gehad met (communistisch) Vietnam. Ondertussen hebben de VS vele dozijnen landen aangevallen en vernield, met tientallen miljoenen doden als gevolg.

Citaat:
Het Israëlisch-Palestijns-conflict, dat al meer dan een eeuw duurt, staat los jouw onaflatende stroom Poetinpropaganda.
Nee klopt niet, niets staat los van niets. Israël kan deze misdaden tegen het Palestijnse volk plegen omdat ze gesteund worden door het Westen in de praktijk. Dit is een van de vele voorbeelden die bewijzen dat "democratie en mensenrechten" voor het Westen helemaal niets betekenen.

Citaat:
Landverraad is strafbaar, ook in België.
Klopt, ik vind dat ook dat politici die ons willen meesleuren in een nieuwe Amerikaanse oorlog in het Midden-Oosten landverraders zijn. Steeds meer Belgen zijn moslim en hebben grote sympathie voor het Palestijnse volk. Het is tijd dat we ons ontdoen van de Amerikaanse marionetten!

Citaat:
Je liegt en draait de zaken om. Leden van het Russische Reich, onder wie Medvedev, hebben alleen al de Baltische landen, Finland, Polen, Moldavië en zelfs Nederland bedreigd en gedreigd aan te vallen.
Graag bronvermelding voor deze boude uitspraak. Rusland heeft enkel gezegd dat als het Westen Rusland aanvalt, er een allesvernietigende nucleaire oorlog komt, en iedereen weet dat dit zo is.

Citaat:
De Russen terroriseren zijn buurlanden en die willen terecht niets met een agressieve kolonisator te maken hebben. Daarom is het zaak Oekraïne veel beter te steunen dan nu het geval is.
Heel deze draad lang kun je lezen dat de zaken oneindig veel ingewikkelder zijn dan U het voorstelt in uw primitieve propaganda.

Citaat:
Onzin. Jij liegt zoals gebruikelijk. Jouw regime bedreigt en dreigt.
En het Westen bedreigt en bedriegt nooit volgens jouw?

Citaat:
China is een achterlijke dictatuur met vrijwel geen vrijheden behalve voor leden van de communistische partij.
China heeft meer dan een miljard mensen uit de armoede gehaald, en is nu van plan om hetzelfde te doen in de rest van de wereld, terwijl het Westen het zuiden gewoon uitbuitte en misbruikte.

Citaat:
China, Rusland, Syrië en Noord-Korea zijn wel degelijk (neo-)fascistisch.
Geeuw. Dus als de 1% rijke elite geen totale controle heeft over de economie en politiek, en als een land de VS niet pijpen, is een land "fascistisch"? Moest ik niet beter weten ik zou fascisme beginnen verheerlijken. Maar fascisme is tenslotte ook maar ontstaan omdat de westerse elite bang was van het communisme en van meer rechten voor werknemers. Fascisme en nazisme zijn westerse fenomenen. Een bijzonder fascistisch geïnspireerde ideologie vind ik zionisme.

Citaat:
Vanwege de enorme hoeveelheid onzin van jou in deze post is het onaandoenlijk alle punten af te handelen, maar alle schurkenstaten zijn 1. Extreem nationalistisch 2 imperialistisch 3. Antidemocratisch 4 tegen vrijheden als de vrijheid van drukpers en vereniging 5 voor het creëren van externe vijanden van het regime 6 kennen het leider-principe.
1) is de VS niet nationalistisch of zo? Veel landen in het zuiden willen de neo-koloniale controle van het Westen op hun land doorbreken, als U dat nationalistisch wil noemen is dat OK voor mij.
2) Welke landen zijn de afgelopen decennia talloze oorlogen begonnen in werelddelen die heel ver van hun bed liggen? Alvast niet de Russen of de Chinezen.
3) Zoals ik hierboven aangetoond hebt wil "democratisch" voor het Westen zeggen pro-westers. Het Westen heeft een belangrijke rol gespeeld in het afzetten van de democratisch verkozen president Morsi in Egypte, waarna de man vermoord werd net als duizenden van zn aanhangers.
4) Uzelf pleit ervoor om mij te muilkorven.
5) De haat tegen Rusland en China in het Westen wordt constant aangewakkerd, niet omgekeerd.

Citaat:
De Russen moeten met hun imperialistische klauwen van hun buurland afblijven. Jouw gelul over minderheden slaat nergens op. Poetin wil de Oekraïense nationaliteit uitwissen.
Heel deze draad bewijst dat U uit uw nek lult, gewoon de westerse propaganda naäapt maar er voor de rest niets van kent.

Citaat:
Het omgekeerde is waar: dictatoriale regimes en hun aanhangers kunnen er niet tegen een grote bek terug te krijgen wanneer ze de wereld terroriseren. Jemen is een land waar al jaren een vreselijke burgeroorlog is, maar dat interesseert jou uiteraard niets.
Er zijn tal van vreselijke burgeroorlogen in de wereld, en net als in Jemen heeft het Westen en de VS in het bijzonder daar meestal een zeer zware verantwoordelijkheid in, en worden onschuldige kindjes voornamelijk door westerse wapens vermoord.
Citaat:
Dit gedeelte van jouw onzin is een uitstekend voorbeeld van de framing die je poogt te gebruiken. In werkelijkheid is China pas sinds 1949 communistisch, 4 jaar na het einde van de Tweede Wereldoorlog en hebben ook de nationalisten tegen de Japanners gestreden. Verder zijn er procentueel veel meer andere etniciteiten dan Russen omgekomen in de strijd van de Sovjet-Unie en Hitler-Duitsland en waren beide dictaturen bondgenoten aan het begin van de Tweede Wereldoorlog.
Niemand ontkent dat de Sovjet-Unie een beslissende bijdrage geleverd heeft aan de nederlaag van Hitler. Het Westen en Hitler waren bondgenoten tijdens het verdrag van Munchen.
De Sovjet-Unie was een land en dus ja, veel andere nationaliteiten stierven voor de Sovjet-Unie. Sinds de SU uit elkaar is gevallen zijn de mensen slechter af over het algemeen. Er heerst oorlog, miserie, en heel veel armoede in Oekraïne, veel meer dan in Belarus of Rusland. Gevolg van de westerse politiek.

Citaat:
De Verenigde Staten zijn een parlementaire democratie waar je de zittende regering en president weg kunt stemmen.

Op alle niveaus wordt dit systeem masdesaal gecorrumpeerd door het grote geld.

Citaat:
Ik pak jou keihard aan vanwege jouw gevaarlijke intenties: je pleurt Poetinpropaganda op dit forum, verkondigt zelfs openlijk hier informatie te leveren aan Rusland bij een oorlog met de NAVO en keert je af van de democratie.
Ik geloof niet in "onze" democratie. Ik vind democratie wel een interessant en na te streven concept, maar zoals het hier en nu bestaat is het gewoon een instrument om zeker te zijn dat de financiële elite ons in de zak zet. Onze voorouders hebben keihard gevochten voor arbeidersrechten maar langzaam aan, onder Amerikaanse invloed, is het de bedoeling dat we terugkeren naar de situatie zoals eind 19de eeuw, waar de elite zowel de kolonies als de eigen bevolking uitbuitte.

Citaat:
Onzin. Fascisme heeft een derdeweg-economie. Oekraine vecht verder voor zijn bestaansrecht, omdat een agressieve buurman zijn nationale identiteit ontkent.
Fascisme was een antwoord van de westerse elite op het communisme, dat weet je toch? De rest van je retoriek wat Oekraïne betreft heb ik op deze draad al honderden keren weerlegd.

Citaat:
In de Verenigde Staten kun je de zittende regering en de president wegstemmen en er zijn verschillende fracties binnen de Democraten en de Republikeinen.
Republikeinen en democraten worden beide gecontroleerd door het grote geld, dat weet U toch ook? Is geen geheim hoor. Congress leden zijn zelfs letterlijk te koop voor de hoogst biedende. Er zijn fracties die het goed menen zoals Sanders, maar zoals de Russen met de wereld gedeeld hebben, heeft de elite dit grondig gesaboteerd, en ervoor gezorgd dat bvb. Sanders geen kans maakte. Vanaf dan ging alle aandacht naar dit Russisch lek, niet naar de grond van de zaak.

Citaat:
Jouw karikatuur van de westerse democratie is lachwekkend, daar waar juist de clan rondom Poetin en Xi Jinpang alles voor het zeggen heeft in Rusland en China en er geen vrije verkiezingen zijn.
De verkiezingen hier zijn ook een lacher. Wie er ook aan de macht komt, de buitenlandse politiek staat vast, de VS moeten gepijpt worden in Nederland, en meer en meer ook in België en Frankrijk. De VS en de elite verdraagt steeds meer kritiek in hun wingewesten. Wat Sartre kon in de jaren 70 zou nu ondenkbaar zijn.
In België heb je enkele partijen die niet op dezelfde lijn zitten, maar wees maar zeker dat de elite en de Amerikanen er in zullen slagen om hun eigen pionnen aan de macht te laten komen.

Citaat:
Irrelevant. Jouw stelling dat ik zwarte Afrikanen haat is wederom een leugen.
Wat vindt U van de grote samenwerking en liefde tussen het Apartheidsregime en Israël? En beschouwt U de VS als een superieure maatschappij, ook al hadden ze tot de jaren 70 wetten die de Afro-Amerikanen structureel discrimineerden? Wat vindt U van het feit dat de Franse kolonies in Afrika bij de armste ter wereld horen? En dat de VS gevangenissen vol Afro-Amerikanen zitten?

Citaat:
Onzin. De Chinezen dwingen Afrikaanse landen wurgcontracten te tekenen die ze niet kunnen betalen en nemen vervolgens infrastructuur over. Ook in Namibië gebeurt dat al.
De Chinezen investeren in infrastructuur, noodzakelijke voorwaarde tot ontwikkeling. Vertel mij eens wat het Westen allemaal verwezenlijkte in Zwart-Afrika de afgelopen decennia wat infrastructuur betreft? In Kenia niets, het zijn de Chinezen die op enkele jaren tijd een hogesnelheidslijn bouwden, die de reistijd tussen de 2 voornaamste steden 4 keer korter maakte. Of denkt U dat dat totaal onbelangrijk is voor de ontwikkeling van een land?

Citaat:
Wanneer jij al naar WESTERSE BRONNEN (terwijl dat totaal geen organistisch geheel is; er is vrijheid van drukpers) verwijst, plak en knip jij net als Straddle selectief
Dat doet iedereen he, of ontken je dat? Zul jij iets knippen en plakken dat niet in uw kraam past?

Citaat:
, waardoor er totaal iets anders staat dan in de oorspronkelijke bron.
Nee, het staat er wel degelijk.
Dingen uit hun context rukken, dat doet het Westen graag. Echter, zoals op deze bron blijkt, verwijzen de russofoben dan naar zogezegde Russische artikels op Russische media die nergens meer te vinden zijn.

Citaat:
Ook verwijs jij zeer regelmatig naar bronnen waar juist het tegenovergestelde staat van wat jij beweert, zoals met jouw gelieg over de Oeigoeren in China

Wat de Oejgoeren betreft, ik verwees naar het algemeen artikel om mijn punt duidelijk te maken. Uiteraard staat er dat SOMMIGE LANDEN ("de internationale gemeenschap" volgens het Westen, dus het Westen zelf plus Japan) vinden dat de Chinezen de Oejgoeren slecht behandelen. Maar de meeste moslim landen hebben ondertussen al lang door dat dit westerse leugens zijn. Ze hebben daar ook wel enige ervaring mee ("Weapons of mass destruction", etc.)

Citaat:
, maar ook wat betreft het aantal dode en gewonde Russische soldaten, dat veel hoger ligt dan de Oekraïense.
Wie zegt dat?

Citaat:
Jouw conclusie in dit gedeelte van je post slaat dan ook als een tang op een varken. In tegenstelling tot de staatspropaganda uit China en Rusland is hier vrijheid van drukpers.
De echte pers is in handen van een kleine elite. Dit is een anoniem forum, en zelfs hier word ik door figuren als U bedreigd voor het uiten van mijn mening.

Citaat:
Juist de Russen en de Chinezen moeten hun stinkende bakkes houden gezien de stelselmatige schendingen van mensenrechten.
De Russen en Chinezen zijn meestal erg diplomatisch als het over andere landen gaat, proberen zich niet te moeien in interne zaken. Het Westen predikt van alles, maar iedereen ziet dat ze extreme hypocrieten zijn met een dubbele standaard zo groot als de Himalaya.

Citaat:
De Arabische landen geven zelf niets om de Palestijnen en achter de schermen zijn ze maar wat blij dat Israël het Hamas-probleem oplost.
Je bedoelt het militaire regime in Egypte dat met westerse hulp de democratisch verkozen president heeft verjaagd en laten vermoorden, net als tienduizenden van zijn aanhangers die op straat kwamen om de democratie te redden? Zelfs deze dictator laat Israël niet doen wat het wil, anders was Gaza nu volledig etnisch gezuiverd.

Citaat:
Wat een gelul: welke westerse propaganda (en weer de onzin dat het Westen overigens 1 organisch geheel is)? Verder zeg ik juist in mijn vorige post dat China de tweede economie van de wereld is met een extreem fout regime.
In werkelijkheid is het de eerste economie van de wereld, en het verschil zal steeds groter worden. Fouter dan het Westen kan het alvast niet worden.

Citaat:
Taiwan is een de facto onafhankelijk land dat volledige bescherming verdient wanneer de imperialistische communisten de vrije democratie aanvallen.
De facto is Zuid-Oost-Oekraïne nu deel van Rusland, net als Zuid-Ossetië en Abchazië, en de facto is Jerusalem ook de hoofdstad van Israël, daarin heeft U gelijk.

Citaat:
Landverraad is strafbaar en ik heb verder geen politieke functie.
Ik verraad mijn land niet, ik verzet mij tegen de buitenlandse politiek van onze elite, opgedrongen door de VS.

Citaat:
Wat voor mij duidelijk is, is dat jij je afkeert van de democratie. Ook dat is een gemeenschappelijk kenmerk van fascisme en communisme.
Ik keer me af van het huidige systeem waar de 1% rijksten alles controleren. Ik keer mij niet af van democratie. Ik zie ook dat het Chinese systeem extreem succesvol is in het verbeteren van de levensstandaard van de gemiddelde Chinees. Ik wens dat dit ook in gebieden als Afrika zou gebeuren.

Citaat:
Onzin. In Jemen is al decennialang een burgeroorlog gaande en de Houthi’s vallen schepen aan en bedreigen daarmee de wereldhandel. Egypte staat ook achter de actie.
Er is een genocide aan de gang en niemand doet iets. De houti's verwoorden de enorme onvrede die er heerst in de Arabische wereld, en de pure haat tegen het Westen, die je trouwens ook terugvindt bij de moslim-minderheid in het Westen. Egypte heeft kritiek geuit op de Anglo-amerikaanse agressie.

Citaat:
Dat doe je niet. Jij hebt mij 2 keer een ban van een maand bezorgd, omdat je geen grote bek terug aankunt.
Omdat jij oproept tot geweld en mij persoonlijk viseert, dat gaat in tegen de regels van dit forum.
Oud 14 januari 2024, 17:04   #48089
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

1) Er bestaat geen sympathieke Poetin-aanhanger zegt U?

2) Ik probeer politiek en vriendschap altijd te ontkoppelen. Een van m'n beste vrienden is VB'er, en een andere vriend is Groen! parlementair.

3) Ik moet toegeven dat ik Netanyahu best wel sympathiek vind, ...

1) Neen. Ik zei dat die potentieel mogelijk misschien bestaat, maar dat ik hem/haar nog niet heb leren kennen.

2) Ik doe zo'n dingen ook, maar dat maakt mij nog lang niet 'sympathiek'.

3) Ik vind die ouwe viespeuk allesbehalve sympathiek en zoals Orban ook ongezond dik.

Maar het is wel OK dat hij tegen Hamas vecht, en niet tegen Oekraïne.

Oud 14 januari 2024, 23:55   #48090
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Mendelyev daarvan zou vinden zou ik uiterst interessant vinden, helaas zullen we dat nooit weten.
Wat Medvedev betreft, hij zegt telkens opnieuw hetzelfde... als het Westen Rusland rechtstreeks aanvalt eindigt dit in een nucleair conflict.Hij zegt ook dat de NAVO balanceert op een dunne lijn, dit conflict kan zomaar omslaan in een totale oorlog, een erg gevaarlijke situatie.
En het concept van "rechtstreeks" wordt vager met de dag. Wat met westerse vliegtuigen met al dan niet Oekraïnse bemanning die Rusland bombarderen bijvoorbeeld vanuit Oekraïne. Waar ze opstijgen, landen en onderhoud krijgen wordt dan een delicate zaak. Als dat in bijvoorbeeld Polen of Roemenië gebeurt kan dat retaliatie op die luchthavens in NATO landen teweeg brengen. Rusland waarschuwde reeds voor dergelijk scenario herinner ik me.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 januari 2024 om 00:02.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 06:14   #48091
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
En het concept van "rechtstreeks" wordt vager met de dag. Wat met westerse vliegtuigen met al dan niet Oekraïnse bemanning die Rusland bombarderen bijvoorbeeld vanuit Oekraïne. Waar ze opstijgen, landen en onderhoud krijgen wordt dan een delicate zaak. Als dat in bijvoorbeeld Polen of Roemenië gebeurt kan dat retaliatie op die luchthavens in NATO landen teweeg brengen. Rusland waarschuwde reeds voor dergelijk scenario herinner ik me.
Ook heel interessant waren de aanslagen tegen Russische burgers op Russisch grondgebied. Volgens de Russen gebeurde dit met hulp van westerse inlichtingendiensten. Dit betekent dat Rusland dat het recht heeft om aanslagen te plegen in het Westen tegen westerse burgers. Tot nog toe niet plaatsgevonden, maar wat niet is kan nog komen.
De Neo-nazi's die vorig jaar enkele uren bepaalde Russische grensdorpen bezet hielden, hadden Belgische en Amerikaanse wapens. Dit wil zeggen dat de Russen het recht hebben om terroristen die aanslagen plegen in het Westen te bewapenen.

Inderdaad is dit een bijzonder gevaarlijke evolutie. De Russen hebben zich tot nog toe op dat vlak ingetogen gedragen, maar het is niet gezegd dat ze vroeg of laat geen wraak zullen nemen. Persoonlijk hoop ik dat de Russen asymetrisch wraak zullen nemen, bvb. de Houti's in Jemen bewapenen met de allernieuwste Russische snufjes, waarmee ze Amerikaanse en Britse oorlogsbodems tot schroot kunnen reduceren.En nu de Russen voor het eerst sinds de val van de Sovjet-Unie openlijk de kant van de Palestijnen kozen, hoop ik dat ze Hamas en Hezbollah voorzien van Russische raketten waarmee ze het leven van de Israëlische genocidaire agressor tot een hel zouden kunnen maken.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 januari 2024 om 06:27.
Oud 15 januari 2024, 06:22   #48092
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://en.wikipedia.org/wiki/Gonzalo_Lira

De Amerikaans-Chileense politieke gevangene in Oekraïne werd vermoord door het regime. Hij zat gevangen omdat hij het regime in Kiev bekritiseerde. Hij vreesde voor z'n leven, werd gemarteld en nu is hij gestorven in een Oekraïense gevangenis. De Amerikaanse regering probeerde dit in de doofpot te steken maar dat was zonder Elon Musk gerekend.
Als het regime zoiets durft uit te steken met een Amerikaan, zegt dat voldoende over welke risico's Oekraïners die zich tegen het regime verzetten moeten ondergaan. Met ons belastinggeld wordt een bloedig en repressief regime in stand gehouden.

De kopstukken van dit regime moeten vervolgd worden, in Oekraïne maar ook in het Westen. Net zoals Berezovsky in Londen aan z'n einde kwam, vind ik dat de regime kopstukken nergens veilig zouden moeten zijn. Overal ter wereld zullen de Russen hen vinden en uitschakelen.
Zelfs als Zelensky naar de VS vlucht met z'n gestolen miljarden, zal hij nooit van een rustige oude dag kunnen genieten.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 januari 2024 om 06:35.
Oud 15 januari 2024, 06:49   #48093
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gonzalo_Lira

De Amerikaans-Chileense politieke gevangene in Oekraïne werd vermoord door het regime. Hij zat gevangen omdat hij het regime in Kiev bekritiseerde. Hij vreesde voor z'n leven, werd gemarteld en nu is hij gestorven in een Oekraïense gevangenis. De Amerikaanse regering probeerde dit in de doofpot te steken maar dat was zonder Elon Musk gerekend.
Als het regime zoiets durft uit te steken met een Amerikaan, zegt dat voldoende over welke risico's Oekraïners die zich tegen het regime verzetten moeten ondergaan. Met ons belastinggeld wordt een bloedig en repressief regime in stand gehouden.

De kopstukken van dit regime moeten vervolgd worden, in Oekraïne maar ook in het Westen. Net zoals Berezovsky in Londen aan z'n einde kwam, vind ik dat de regime kopstukken nergens veilig zouden moeten zijn. Overal ter wereld zullen de Russen hen vinden en uitschakelen.
Zelfs als Zelensky naar de VS vlucht met z'n gestolen miljarden, zal hij nooit van een rustige oude dag kunnen genieten.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=271199
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 06:51   #48094
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook heel interessant waren de aanslagen tegen Russische burgers op Russisch grondgebied. Volgens de Russen gebeurde dit met hulp van westerse inlichtingendiensten. Dit betekent dat Rusland dat het recht heeft om aanslagen te plegen in het Westen tegen westerse burgers. Tot nog toe niet plaatsgevonden, maar wat niet is kan nog komen.
De Neo-nazi's die vorig jaar enkele uren bepaalde Russische grensdorpen bezet hielden, hadden Belgische en Amerikaanse wapens. Dit wil zeggen dat de Russen het recht hebben om terroristen die aanslagen plegen in het Westen te bewapenen.

Inderdaad is dit een bijzonder gevaarlijke evolutie. De Russen hebben zich tot nog toe op dat vlak ingetogen gedragen, maar het is niet gezegd dat ze vroeg of laat geen wraak zullen nemen. Persoonlijk hoop ik dat de Russen asymetrisch wraak zullen nemen, bvb. de Houti's in Jemen bewapenen met de allernieuwste Russische snufjes, waarmee ze Amerikaanse en Britse oorlogsbodems tot schroot kunnen reduceren.En nu de Russen voor het eerst sinds de val van de Sovjet-Unie openlijk de kant van de Palestijnen kozen, hoop ik dat ze Hamas en Hezbollah voorzien van Russische raketten waarmee ze het leven van de Israëlische genocidaire agressor tot een hel zouden kunnen maken.
De russen moeten zich nu al gaan bevoorraden bij Iran en Noord-Korea omdat hun eigen productie niet kan bijbenen om Oekraine te bestoken...

By the way, gisteren is UA erin gelukt om het equivalent van een 'AWACS' van de russen boven de Azov zee neer te knallen, en een tweede zwaar te beschadigen.

De taak van die 'AWACS' was om het luchtruim van de Krim te scannen op inkomende kruisraketten. Finito daarmee dus.

Dat geeft goede perspectieven voor de komende dagen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 07:22   #48095
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Mendelyev daarvan zou vinden zou ik uiterst interessant vinden, helaas zullen we dat nooit weten.
Wat Medvedev betreft, hij zegt telkens opnieuw hetzelfde... als het Westen Rusland rechtstreeks aanvalt eindigt dit in een nucleair conflict.Hij zegt ook dat de NAVO balanceert op een dunne lijn, dit conflict kan zomaar omslaan in een totale oorlog, een erg gevaarlijke situatie.
heeft Medelev nu ooit al gedreigd om een land aan te vallen, met een rode lijn, en die rode lijn is die telkens overschreden of niet ?

Als zweden en noorwegen zouden lid worden van de NATo krijgen ze een NUKE... wat blijkt ze hebben niets gekregen

Zelfde verhaal is verteld voor HIMARS, Storm Shadows, Bradleys, Patriots, F16, Abrahms met uraniumkogels, Krim brug, etc

Het handpopje van Putin heeft dus telkens gesproken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 07:27   #48096
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

maar enfin Tomm, RU zit een land te verpletteren, en vindt dan van zichzelf dat niemand iets mag terugdoen ? Hello: ik ga het u vertellen: elke fabriek die wapens produceert, elke stukje logistiek dat wapens transporteert, elke legerkaserne, elke luchthaven, elk stukje communicatie, elke energiecentrale in RU is een legitiem doel voor UKR omdat het RU is die hen op dezelfde manier aanvalt...

Er is hier niemand die RU aanvalt, UKR verdedigt zich en kan niet anders dan beslissen dat strategische doelen in RU moeten aangevallen worden aangezien RU maar koppig blijft verderdoen... Moest RU na 400.000 doden en het halveren van zijn wapenarsenaal nu eens beslissen dat het genoeg geweest is dat UKR feestje, dan zou je nog kunnen veronderstellen dat de oorlog gaat stoppen, en anders is de enige manier om dat te stoppen legitieme doelen in RU raken... jammergenoeg
Oud 15 januari 2024, 08:42   #48097
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De Franse antropoloog en historicus Emmanuel Todd:
Het lijkt erop dat het een van Amerika's obsessieve en strategische doelen is om
Duits-Russische samenwerking vanaf het allereerste begin te voorkomen.
[Toenadering tussen Duitsland en Rusland] beangstigt de Amerikaanse
geopolitici. Maar hun pogingen zullen niet slagen omdat de oorlog uiteindelijk zal
eindigen. Rusland wint niet, maar het Westen verliest en de realiteit wint. <...>
Wat er vervolgens zal gebeuren is dat de VS zijn imperium zal moeten
terugtrekken uit Europa, Azië en al die regio's waar ze conflicten steunen. <...>
We zullen eindelijk in vrede leven. We zullen in vrede leven. Het beste wat
Europa kan overkomen is het verdwijnen van de Verenigde Staten [uit Europa].
Oud 15 januari 2024, 08:51   #48098
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Franse antropoloog en historicus Emmanuel Todd:
Het lijkt erop dat het een van Amerika's obsessieve en strategische doelen is om
Duits-Russische samenwerking vanaf het allereerste begin te voorkomen.
[Toenadering tussen Duitsland en Rusland] beangstigt de Amerikaanse
geopolitici. Maar hun pogingen zullen niet slagen omdat de oorlog uiteindelijk zal
eindigen. Rusland wint niet, maar het Westen verliest en de realiteit wint. <...>
Wat er vervolgens zal gebeuren is dat de VS zijn imperium zal moeten
terugtrekken uit Europa, Azië en al die regio's waar ze conflicten steunen. <...>
We zullen eindelijk in vrede leven. We zullen in vrede leven. Het beste wat
Europa kan overkomen is het verdwijnen van de Verenigde Staten [uit Europa].
een eerste klas idioot... denkt omdat UKR geen vooruitgang boekt in 2023, dit bewijst dat het westen geen wapens meer kan maken...

het enige dat gebeurd s, dat idd het westen in slaap gewiegd is, en dat het westen beter zijn budget aan cultuur, en reizen eens spendeert aan oorlog

https://unherd.com/thepost/emmanuel-...down-the-west/

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 januari 2024 om 08:52.
Oud 15 januari 2024, 10:12   #48099
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Voor de didactiek, de tabel van wie? Niet de tabel van Dmitri Medvedev, wel de tabel van Dmitri Mendelejev. Ook een Rus nota bene.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Tabel-van-Mendeljev.png‎
Bekeken: 731
Grootte:  147,3 KB
ID: 119001  

Oud 15 januari 2024, 10:16   #48100
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als "De Multipolariteit Van Beijing-Gaza-Moskou-Pyongyang-Teheran-en-weet-ik-veel-wat-nog" z'n 'existentiële strijd' tegen "Het Globale Westen" EINDELIJK gewonnen zal hebben" zal er veel meer aandacht gaan naar de westerse en koloniale misdaden, onder meer Churchill en andere westerse genocidaire massamoordenaars zoals Leopold 2 zullen van hun sokkel vallen, letterlijk...

Maar nee, gij.

Die twee ouwe viespeuken die u daar vernoemt, zijn slechts een weinig relevant detail van de geschiedenis, hé.

Gelieve het hoofddoel van "De Nieuwe Multipolariteit" niet uit het oog te verliezen:

het moet maar eens definitief gedaan zijn met die decadent-satanistische 'maatschappijen' (eigenlijk 'roversholen') waar zogenaamde 'dissidenten' (eigenlijk 'westerse agenten & spionnen') uit/van China/Iran/Rusland en andere model-samenlevingen zogezegd bescherming en onderduikadressen (eigenlijk 'cocaïne en goedkope hoeren') zochten én vonden.

De hoofdbekommernis van het Centraal Comité Van De Communistische Partij Van Het Universum dient toch in de allereerste plaats een absoluut verbod op 'vrijheid van meningsuiting' (een waarlijk verfoeilijk 'westers' concept) te zijn?

Immers:

wie 'het narratief' controleert, controleert 'het heden'.

En wie 'het heden' controleert, controleert zowel 'het verleden' als 'de toekomt'.

Of zou er inmiddels alsnog iets fundamenteel veranderd zijn aan/in Het Grote Luchtkasteel?

Geen wonder dus dat het maar niet opschiet met de Redding Van De Planeet, hé, als zelfs de hevigste pleitbezorgers van De Heerlijke Nieuwe Wereld hun prioriteiten zo overduidelijk helemaal verkéérd stellen

Laatst gewijzigd door djimi : 15 januari 2024 om 10:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be