![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4821 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hogescholen (zowel die uit het katholieke net als die uit het officieel onderwijs) werden in 1994 door het onderwijsministerie de verplichting opgelegd te fusioneren tot een twintigtal. Die gefusioneerde hogescholen kregen dan de opdracht een volwaardige bedrijfsboekhouding (met aangepast rekeningstelsel) te voeren. Die bedrijfsboekhouding werd periodiek gecontroleerd vanuit twee kanten: 1) een revisor (die de hogescholen vrij mochten kiezen uit de lijst van bedrijfsrevisoren); 2) het controle-organisme van het onderwijsministerie waarin (samen met anderen) uw dienaar was tewerkgesteld.
![]() |
![]() |
#4822 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 augustus 2025 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4823 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U begrijpt wel meer niet.
![]() |
#4824 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nog steeds leergierig.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4825 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat ik U iets kan leren.
![]() |
#4826 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb al veel uit jouw bijdragen op dit forum geleerd. Ik ben jou hiervoor dankbaar.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4827 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bericht #4813 in deze draad.
![]() |
#4828 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anno 2025 is het departement onderwijs en vorming groter dan ooit te voren. Zijn ze nog steeds bevoegd voor de controle van de boekhouding van de netten ?
Ik heb uit mijn praktijk minder ervaringen met instellingen van openbaar nut. Ik denk dat het vermoeden van onschuld hier sterker geldt dan bij vennootschappen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 augustus 2025 om 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4829 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb op een etentje in de maand mei de huidige hoofdverantwoordelijke nog gezien. En die dienst bestaat nog steeds en heeft haar nut bewezen.
![]() |
#4830 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je een apart topic openen over de witte en zwarte was van de boekhouding van ons onderwijssysteem ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4831 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Natuurlijk mag dat. Het houdt ook risicos in.
![]() |
#4832 |
|
![]() Gij praat alsof ge iemand op de schoolbanken aan het pesten zijt. Ik hoop dat ge beter communiceert met de fiscus of de rechtbank.
![]() |
#4833 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk jij dat Michel Maus van Bloomlaw ook zo praat op de rechtbank ?
![]() |
![]() |
![]() |
#4834 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4835 | |
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=nbolmwk_gRQ&t=19s
![]() |
![]() |
#4836 | ||
|
![]() Citaat:
Dan wit ... dan zwart ... dan opnieuw wit ... vervolgens zwart ... en nergens een zinnige uitleg te vinden. Citaat:
Info rechtstreeks richting vuilbak. Een handelswijze die u trouwens ook flink hanteert. We kunnen misschien een nieuw album van Suske en Wiske lanceren, "De spartelende spartelaars" Over fiscus, justitie en hun fanclub...
![]() |
![]() |
#4837 |
|
![]() Heb ik gemerkt. Onervaren/corrupte ambtenaren, een overheidsdienst die langs geen kanten functioneert en
marionet rechters die alle zonden van die overheidsdienst vergeeft. - wel ja, dat houdt risico's in. Mensen van uw slag die zijn daarvan op de hoogte, mensen die in het normale leven staan niet. Die geloven naïef genoeg nog dat er voldoende eerlijkheid en rechtvaardigheid bij overheidsdiensten en justitie aanwezig is om correct werk af te leveren. Het is hoog tijd om de mensen te waarschuwen.
![]() |
#4838 | |
|
![]() Citaat:
Uw hebzucht en hoogmoed hebben U genekt. Andere mensen vereffenen hun zaak, maar gij niet, gij zijt slimmer dan die pipos die betalen om hun zaak te stoppen, Waarom betalen als iemand geld voor Uw zaak wil geven? Is het nooit bij U opgekomen om U af te vragen wat voor soort mensen een zaak KOOPT van een Rando? En dan nog wel een zaak waar de jaarekeningen van de laatste drie jaar ontbreken?
![]() |
![]() |
#4839 | |
|
![]() Citaat:
Mensen die een zaak overnemen om fraude mee te plegen zoeken net een bedrijf waar de voorbije jaren niks op aan te merken valt. Ga jij een overval plegen met een wagen die al gezocht wordt door de politie? Dus weer zever, ik weet echt niet waar uw verstand gebleven is.
![]() |
![]() |
#4840 | |
|
![]() Citaat:
Wil je eens uitleggen waarom niet? Heb je niks anders? Een argument waar we eens niet om moeten lachen? Hebzucht? Na het stopzetten van mijn zaak had ik recht op een werkloosheidsuitkering. Ik heb die gedurende 3 jaar geweigerd. Reden ... ik vond niet dat ik daar recht op had wegens niet beschikbaar voor de Belgische arbeidsmarkt. Hebzucht ... hilarisch ... Hoogmoed? Vertel ... hoe zie je dat zoal gebeuren als er geen enkel contact is geweest tussen mezelf en de fiscus voorafgaand aan de belastingbrief van 230.000€ op 10 februari 2010 ? (binnen 14 dagen te betalen ..wel te verstaan ...)
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 augustus 2025 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |