![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4881 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doet me een beetje denken aan mij studiejaren en net erna, toen sommigen heel verbaasd waren dat ik wiskunde studeerde/gestudeerd had, en toch soms shopte, een half paar schoenen teveel had, chick flicks wel zag zitten, en heel af en toe zelfs naar een onnozel programma op tv keek. Om even persoonlijk te worden, en ik vrees dat hij mij dit nooit of te nimmer zal vergeven, maar eigenlijk vind ik Knipp op zijn manier vaak heel rationeel. ![]() In zijn post van eergisteren staan bijvoorbeeld punten, die wel degelijk over "rekeningen" gaan, en die me best interessant lijken. Ik heb ze hieronder in het vet gezet (en in het rood de punten die ik niet begrijp ![]() Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 22 december 2011 om 08:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4882 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"er wordt doelloos gereisd ![]() werkelijk ... een leven zonder doelloos reizen, of andere doelloze dingen doen ... echt, geef me dan maar de kogel hoor, dan hoeft het niet meer voor mij. rationeel of niet, regelmatig doelloze dingen doen, is toch wat ons overeind houdt, niet ? ... bij mij is het in elk geval essentieel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4883 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4884 |
Minister
|
![]() Ik meen dat je enkele pagina's terug schreef dat je, moest je opnieuw kunnen beginnen studeren, zeker geen Informatica zou kiezen.
Aangezien de computerwetenschappen ontstaan zijn vanuit de wiskunde, vind ik het vrij vreemd dat je dit direct al expliciet uitsluit. Wat is hiervoor juist de reden? Slechte ervaring met informaticavakken tijdens je studie? Het slechte imago van de richting? Bepaalde forummers die Informatica gestudeerd hebben waar je je niet mee wil associeren? ![]() Uiteindelijk is Informatica een richting die je zo wiskundig kan maken als je wil, zeker in de Master jaren. Denk aan cursussen stochastische modellen, logica, crypto,...
![]() |
#4885 |
Banneling
|
![]() Het is en blijft een eeuwig misverstand.
Mea culpa misschien, want mogelijk heb ik n paar dingen geformuleerd die vaguement interessant klinken en de indruk zouden kunnen wekken dat ik een 'rationele' visie heb op 1 en ander. 'Rationeel' meaning dat het min of meer zou aansluiten bij de gangbare manier van palaberen, gewichtig, probleemoplossend, in goede banen leidend, goed afgewogen, afpuntbaar, volledig in kaart gebracht, onderhandelbaar, verkoopbaar aan een groot publiek ... Het zal dan ook ontgoochelen dat m'n échte interesses de voorbije dagen elders lagen. Een spoedarts in Cadiz, het woord vermassacreren, the anatomy of melancholy, bepaalde vermoedens over het lied van de sirenes, een merkwaardige schets op een aanrijdingsformulier, een door nasa ontwikkelde bobslee, dat soort dingen. Dit dus in de hoop dat jullie verwachting van Knipp nu terug een beetje klopt. Laatst gewijzigd door Knipp : 22 december 2011 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4886 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 22 december 2011 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4887 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe lang ga je de Forumquiz nog negeren?
![]() |
![]() |
#4888 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu, iedereen mag hier natuurlijk verder ingaan op wat Knipp stelde. Ik dacht enkel dat een "normale" thread in een "ernstig" subforum meer lezers zou aantrekken dan deze verre uithoek van k&k.
![]() |
![]() |
#4889 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Al werk ik in de informatica, ik mis toch de passie die ik bij sommige "echte" zie. Mij krijg je niet warm voor een discussie over Linux tegenover Windows, of asp.net tegenover php, enz ... En hardware en servers interesseren me helemaal niet. Dit gezegd zijnde, ik geloof best dat in de master jaren voldoende voor mij interessante vakken zijn om een studie Informatica te overleven. Maar geef me maar the real thing, wiskunde. ![]()
![]() |
![]() |
#4890 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg dat wel.
![]() |
#4891 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#4892 |
Banneling
|
![]() wie is H ?
* engel-wolf-gezichtje * Laatst gewijzigd door Knipp : 23 december 2011 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4893 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geloof jij in zulke zaken als mindfullness en toestanden ? ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 23 december 2011 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4894 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Misschien Михаи́л Семёнович Ще́пкин? (begrijp de Пётр Ильич Чайковский tip dan wel niet)
![]() |
#4895 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toevallig was daar eergisteren in Ook getest op mensen een toepassing van te zien, op iemand die in zijn werk veel stress onderging. Voor die man werkte het blijkbaar. Zelf heb ik nog nooit zoiets geprobeerd. Uiteraard lijd ik ook soms aan stress (altijd de schuld van anderen natuurlijk ![]()
![]() |
![]() |
#4896 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4897 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee wat je bedoelt!
Baas: we hebben een volledig nieuwe corporate website nodig. Firestone: ![]() Baas: volgende week. Firestone: ![]() komt weer op adem: Firestone: wat moet erop komen? Baas beantwoordt eerst een oproep op één van zijn GSM's. Blablabla (enz) Enkele minuten later: Firestone: wat moet er op deze nieuwe corporate website te zien zijn? Baas: hoe moet ik dat nu weten. Zal het volgende week klaar zijn? Firestone: ![]() Baas: begint er in elk geval aan, het is heel belangrijk. Firestone: ![]() Nauwelijk teruggekomen op haar plaats gaat de telefoon. Baas: ik ben vergeten te zeggen dat de nieuwe corporate website ook op Android, iPhone, iPad moet werken. Liefst een app eigenlijk. Firestone: hoe ging dat nu weer?
![]() |
#4898 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() heerlijk bazen...
![]() |
![]() |
#4899 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() PS, ik heb een android-toestel, zorg ervoor dat die even mooi is al de I-padversie hé.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4900 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah, één keer in de maand zijn het schatjes.
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |