Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 februari 2020, 20:32   #481
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Spijtig dan dat er met dat meisje niet gespot is dat verkracht en vermoord werd aan het kanaal. Er moet met alles kunnen gelachen worden in Aalst.
Dat zal dan de grens zijn waarover men niet wenst te in Aalst, men lacht immers niet slachtoffers.
Wel spot men met bevolkingsgroepen en al zeker religies.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:33   #482
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar wel zeer to the point.

Volg @auswitchmuseum op twitter eens. Iedere dag een foto en verhaal van een slachtoffer van de Holocaust. Vaak kinderen van 2-3 jaar oud die in de gaskamer zijn omgebracht. Komt steeds aan die posts, maar het is belangrijk om te herinneren.

Dus waarom dat wel, en die dame daar in het kanaal niet ? Beiden zijn een tragedie ? Waarom over de bende van Nijvel niet ? Want dat is ook een no-go zone voor de Aalstenaars.
daar is al wel mee gelachen tijdens Aalst-Carnaval :

https://www.hln.be/in-de-buurt/aalst...w.google.be%2F
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:34   #483
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat zal dan de grens zijn waarover men niet wenst te in Aalst, men lacht immers niet slachtoffers.
Wel spot men met bevolkingsgroepen en al zeker religies.
Ah er is dus toch een grens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:34   #484
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
daar is al wel mee gelachen tijdens Aalst-Carnaval :

https://www.hln.be/in-de-buurt/aalst...w.google.be%2F
Ok. Bedankt voor de info.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:35   #485
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De boodschap was volgens mij ook niet antisemitisch. Echter zo komt ze wel aan bij de rest van de wereld.

Dat de carnavalisten dat niet door hebben is zorgelijk.
Vraag is of heel de wereld zich moet komen moeien met een locaal fenomeen.
Hiermee zie je een mooi staaltje van waar globalisering toe leidt.

Je krijgt dus buitenlanders, die vanop hun TV schermpje thuis, zonder enige context, zonder kennis van het Nederlands, van het Aalsts dialect, zich storen aan beelden waar ze geen wijs uitgeraken.
En dat terwijl Aalst Carnaval in de eerste plaats bedoeld is als een plaatselijk carnaval, dat weliswaar ook fans in het buitenland heeft.

Dus die carnavalisten hebben gelijk, het is niet een of andere Tadjiek die in totale onwetendheid moet komen zeggen wat wel of niet mag op Aalst Carnaval.

Als ik naar Tadjikistan ga, en ik begrijp de taal niet, ga ik mij ook niet moeien in ergens een locale stoet, waar ik niets van begrijp.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:39   #486
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Vraag is of heel de wereld zich moet komen moeien met een locaal fenomeen.
Hiermee zie je een mooi staaltje van waar globalisering toe leidt.

Je krijgt dus buitenlanders, die vanop hun TV schermpje thuis, zonder enige context, zonder kennis van het Nederlands, van het Aalsts dialect, zich storen aan beelden waar ze geen wijs uitgeraken.
En dat terwijl Aalst Carnaval in de eerste plaats bedoeld is als een plaatselijk carnaval, dat weliswaar ook fans in het buitenland heeft.

Dus die carnavalisten hebben gelijk, het is niet een of andere Tadjiek die in totale onwetendheid moet komen zeggen wat wel of niet mag op Aalst Carnaval.

Als ik naar Tadjikistan ga, en ik begrijp de taal niet, ga ik mij ook niet moeien in ergens een locale stoet, waar ik niets van begrijp.
Het probleem is dat antisemitisme een terug opkomend fenomeen is, overal ter wereld. En dat men zich er niet meer voor schaamt (degene die het first hand hebben mogen meemaken zijn dood).

En dat is vooral mijn probleem met dit het gebeuren: waar zit de morele en ethische grens van vrije meningsuiting ? Vroeger moest een overheid niet ingrijpen om mensen sommige dingen niet te laten doen. Ze wisten van hun eigen dat sommige dingen niet "konnen". Normen en waarden.

Blijkbaar is het eigen grote gelijk van alles en iedereen de nieuwe normen en waarden geworden. Bij Aalst Carnaval konden ze er niet mee lachen dat men verleden jaar commentaar had gegeven op hun wagen, dus deden ze er nog eens een dikke schep bovenop, onwetend over de symboliek van wat ze deden....

En dat laatste is zorgelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:42   #487
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar wel zeer to the point.

Volg @auswitchmuseum op twitter eens. Iedere dag een foto en verhaal van een slachtoffer van de Holocaust. Vaak kinderen van 2-3 jaar oud die in de gaskamer zijn omgebracht. Komt steeds aan die posts, maar het is belangrijk om te herinneren.

Dus waarom dat wel, en die dame daar in het kanaal niet ? Beiden zijn een tragedie ? Waarom over de bende van Nijvel niet ? Want dat is ook een no-go zone voor de Aalstenaars.
Omdat er niet gespot wordt met slachtoffer maar met bevolkingsgroepen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:48   #488
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Vraag is of heel de wereld zich moet komen moeien met een locaal fenomeen.
Hiermee zie je een mooi staaltje van waar globalisering toe leidt.

Je krijgt dus buitenlanders, die vanop hun TV schermpje thuis, zonder enige context, zonder kennis van het Nederlands, van het Aalsts dialect, zich storen aan beelden waar ze geen wijs uitgeraken.
En dat terwijl Aalst Carnaval in de eerste plaats bedoeld is als een plaatselijk carnaval, dat weliswaar ook fans in het buitenland heeft.

Dus die carnavalisten hebben gelijk, het is niet een of andere Tadjiek die in totale onwetendheid moet komen zeggen wat wel of niet mag op Aalst Carnaval.

Als ik naar Tadjikistan ga, en ik begrijp de taal niet, ga ik mij ook niet moeien in ergens een locale stoet, waar ik niets van begrijp.
Ik heb er geen probleem mee dat carnavalisten zich als achterlijke debiele boerkes gedragen, ze doen maar, ze zijn het. Ook al schofferen ze mensen, wie die mensen ook zijn. I don't give a shit. Dat mogen ze. Ze moeten alleen niet komen zagen dat ze als achterlijke debiele boerkes geduid en beschampt worden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:50   #489
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het probleem is dat antisemitisme een terug opkomend fenomeen is, overal ter wereld. En dat men zich er niet meer voor schaamt (degene die het first hand hebben mogen meemaken zijn dood).

En dat is vooral mijn probleem met dit het gebeuren: waar zit de morele en ethische grens van vrije meningsuiting ? Vroeger moest een overheid niet ingrijpen om mensen sommige dingen niet te laten doen. Ze wisten van hun eigen dat sommige dingen niet "konnen". Normen en waarden.

Blijkbaar is het eigen grote gelijk van alles en iedereen de nieuwe normen en waarden geworden. Bij Aalst Carnaval konden ze er niet mee lachen dat men verleden jaar commentaar had gegeven op hun wagen, dus deden ze er nog eens een dikke schep bovenop, onwetend over de symboliek van wat ze deden....
En dat laatste is zorgelijk.
Ik heb vijf jaar bij (seculiere) joden gewerkt, en ik vind mijzelf niet antisemitisch omdat dit soort outfits serieus op mijn lachspieren werken :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  chassidisch.png‎
Bekeken: 36
Grootte:  202,2 KB
ID: 111951  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ultra-orthodox-jews-jerusalem-A0T4G8.png‎
Bekeken: 36
Grootte:  505,5 KB
ID: 111952  

__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:52   #490
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat zal dan de grens zijn waarover men niet wenst te in Aalst, men lacht immers niet slachtoffers.
Wel spot men met bevolkingsgroepen en al zeker religies.
De Jodenster op de borst geprikt is nochtans niet het symbool van een bevolkingsgroep. Wel het symbool hoe mensen gemerkt werden om naar de Shoah kampen te sturen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:52   #491
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Djimi, heb ik ergens geschreven dat het lot van de zigeuners, de homo’s en andere door de Nazi’s als “unerwünschte Untermenschen” bestempelde mensen als een lachertje mag beschouwd worden?
Niet dat ik weet.

Ik weet evenmin of u ooit al verontwaardigd bent komen doen over hun lot.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:54   #492
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het probleem is dat antisemitisme een terug opkomend fenomeen is, overal ter wereld.
Het probleem is hier dat men antisemitisme roept als er een Joodse figuur geparodieerd wordt, nochtans doet men dit met om het even welk soort figuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En dat men zich er niet meer voor schaamt (degene die het first hand hebben mogen meemaken zijn dood).
Ik denk dat je beter eens in andere kringen zoekt.
Ik heb één google zoekopdracht gedaan, over cartoons Arabische kranten, en kwam hierop terecht :

http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm

Dit soort cartoons vind je voortdurend in Arabische kranten.
Dat is wat anders dan pijpenkrullen, nietwaar?
Maar toch gaan ze hier wat brave carnavalisten viseren...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En dat is vooral mijn probleem met dit het gebeuren: waar zit de morele en ethische grens van vrije meningsuiting ? Vroeger moest een overheid niet ingrijpen om mensen sommige dingen niet te laten doen. Ze wisten van hun eigen dat sommige dingen niet "konnen". Normen en waarden.
Het is precies omgekeerd.
Zwarte piet heeft eeuwen bestaan, nu is dat plots een probleem.
Spaarvarkentjes, choquerend voor islamieten, worden gemeden.
Een jood parodiëren, choquerend, kom mij niet vertellen dat dit vroeger niet gebeurde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Blijkbaar is het eigen grote gelijk van alles en iedereen de nieuwe normen en waarden geworden.
Neen, het is tegenwoordig mode om luidkeels te schreeuwen dat je gediscrimineerd wordt, gekwetst bent, dan een hetze te creëren, en te eisen dat het 'probleemmateriaal' gebannen wordt.
De tenen zijn nog nooit zo lang geweest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bij Aalst Carnaval konden ze er niet mee lachen dat men verleden jaar commentaar had gegeven op hun wagen, dus deden ze er nog eens een dikke schep bovenop, onwetend over de symboliek van wat ze deden....
Dat komt ervan, als je mensen onnodig stigmatiseert.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 20:59   #493
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee dat carnavalisten zich als achterlijke debiele boerkes gedragen, ze doen maar, ze zijn het. Ook al schofferen ze mensen, wie die mensen ook zijn. I don't give a shit. Dat mogen ze. Ze moeten alleen niet komen zagen dat ze als achterlijke debiele boerkes geduid en beschampt worden.
Dat is dan jouw mening.
Ik weet niet wat er achterlijk aan is, want carnaval bestaat over heel de wereld en in veel landen worden daarbij politici en anderen op de korrel genomen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 21:01   #494
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Jodenster op de borst geprikt is nochtans niet het symbool van een bevolkingsgroep. Wel het symbool hoe mensen gemerkt werden om naar de Shoah kampen te sturen.
Dat lijkt mij dan ook een brug te ver.
Men mag spotten met Joden, moslims, enz., maar hen uitlachen omwille van leed is erover.
Nu, ik heb op het VTM Nieuws iets dergelijks gezien, er stond wel een ajuin in het midden.
Ik denk dat de boodschap is dat de carnavalisten zich ook slecht behandeld voelen, maar of die boodschap zal overkomen is een andere zaak.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 21:01   #495
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Jodenster op de borst geprikt is nochtans niet het symbool van een bevolkingsgroep. Wel het symbool hoe mensen gemerkt werden om naar de Shoah kampen te sturen.
Waren er dan Jodensterren te zien vorig jaar?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 21:07   #496
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is dan jouw mening.
Ik weet niet wat er achterlijk aan is, want carnaval bestaat over heel de wereld en in veel landen worden daarbij politici en anderen op de korrel genomen.
Dan weet u eigenlijk heel weinig over de rites en onstaan van carnavalfeesten. Dit weekend was het carnaval in Duinkerken. Daar ligt de oorsprong van het carnaval bij de vissers. De Duinkerkse vissers die eind februari, begin maart terug naar zee gingen en zes maanden weg bleven van hun stad en hun familie.
Carnaval dient daar om hen feestelijk uit te wuiven. En voor sommigen, hun laatste feest te bezorgen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 21:10   #497
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat lijkt mij dan ook een brug te ver.
Men mag spotten met Joden, moslims, enz., maar hen uitlachen omwille van leed is erover.
Nu, ik heb op het VTM Nieuws iets dergelijks gezien, er stond wel een ajuin in het midden.
Ik denk dat de boodschap is dat de carnavalisten zich ook slecht behandeld voelen, maar of die boodschap zal overkomen is een andere zaak.
Een significante vooruitgang warempel...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 februari 2020 om 21:11.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 21:12   #498
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voila.

Goebbels had zelf de totale oorlog (Sportpalast-rede) verkondigd een paar jaar eerder: burgerdoelwitten waren legitiem. De gehele Duitse maatschappij vocht mee, van een "ridderoorlog" waar louter de gewapende macht zou vechten met elkaar op een slagveld, was al lang geen sprake meer.

"Die Weiße Rose" reeds vergeten?

"Swingjugend" zegt u niks?

Ooit al gehoord van "Edelweißpiraten"?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 21:13   #499
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waren er dan Jodensterren te zien vorig jaar?
Dit jaar blijkbaar wel. Altijd een stapje verder.
En de discussie hangt mijn kloten uit. Dit is mijn laatste tussenkomst in dat debielen carnaval.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 21:19   #500
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dit jaar blijkbaar wel. Altijd een stapje verder.
En de discussie hangt mijn kloten uit. Dit is mijn laatste tussenkomst in dat debielen carnaval.
Wordt het warm onder uw voeten?
Ik heb de stoet niet gezien, alleen op tv en daar waren geen sterren te zien.
Wel lange tenen en ik kon daarmee lachen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be