Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2020, 20:16   #481
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge wilt dus zeggen dat op Europees niveau iedereen verplicht maar Frans of Duits zou moeten spreken. Nederlands mag daar de vuilbak gekapt worden. Officiële vertalingen, dat is niet nodig. iedereen moet zich maar schikken naar de democratische meerderheid in Europa. Vlamingen? een verwaarloosbare minderheid die zich moet schikken naar de anderstalige meerderheid.

Kortzichtigeheid, oogkleppen...
Inderdaad, tijd dat u die afzet.
Die zaken die je daar opnoemt, wanneer zijn die op de agenda geplaatst ?
En vooral, sinds wanneer hebben de Franstaligen een meerderheid ? Of de Duitstaligen ? En waarom zouden die uw stompzinnigheid volgen ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 20:20   #482
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Denkt ge dat macron of merkel nederlands gaan spreken tegen onze de croo?

Er wordt in Europa niets beslist in het nederlands, er worden alleen vertalingen gemaakt achteraf.
In de EU zijn er drie werktalen: Engels, Frans en Duits. Noch Denen, Spanjaarden, Polen, Hongaren, Luxemburgers, ... hebben daar ooit een probleem over gemaakt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 20:36   #483
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bof, ik denk van wel.
Maar er is nog een meerderheid van Vlamingen die blijkbaar het licht nog niet gezien hebben. Een groot deel weet amper hoe België functioneert. Als je wat uitleg geeft over die alarmbellen en ander fraais dan valt hun mond open van verbazing.
Er is nog een meerderheid van Belgen die geen interesse meer in politiek heeft en nog minder in het communautair. Een groot deel van de Belgen denkt gewoon Belgisch. Zo simpel is het. Dit forum vertegenwoordigt helemaal niet heel Vlaanderen. Verre van.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 20:41   #484
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Er is nog een meerderheid van Belgen die geen interesse meer in politiek heeft en nog minder in het communautair. Een groot deel van de Belgen denkt gewoon Belgisch. Zo simpel is het. Dit forum vertegenwoordigt helemaal niet heel Vlaanderen. Verre van.
Ge spreekt uzelf geweldig tegen.
Al een geluk dat zoiets geen zeer doet. Ge zou nogal pijn lijden gij.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 november 2020 om 20:41.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 21:46   #485
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge wilt dus zeggen dat op Europees niveau iedereen verplicht maar Frans of Duits zou moeten spreken. Nederlands mag daar de vuilbak gekapt worden. Officiële vertalingen, dat is niet nodig. iedereen moet zich maar schikken naar de democratische meerderheid in Europa. Vlamingen? een verwaarloosbare minderheid die zich moet schikken naar de anderstalige meerderheid.

Kortzichtigeheid, oogkleppen...

Pa Soske; ik begrijp uw wartaal niet. Men poogt van Europa een eenheid te maken. Om daarin te slagen is er maar één middel en dat is proberen ook een eenheidstaal te kiezen. Men hoeft daarom geen continent op te zadelen met honderden tolken. Men kiest dus best een taal die in het grootste deel van de wereld wordt gesproken. Voor mijn part mag het Russisch, Engels of wat dan ook en zelfs Chinees zijn ware het niet dat de moeilijkheidsgraad van sommige talen minder perspectieven bieden voor gebruik.
En wees nu eens eerlijk oude vent. Denk jij nu echt dat de taal van Voltaire
geschikt is? De meeste Vlamingen weten en beseffen ook dat Nederlands zich ook minder leent voor dergelijke optie. Feitelijk is dat hun sterkte. Zij zijn bereid om een andere taal te leren en gebruiken. Dat is de eerste vereiste.
En al dat gezeur van onbekwamen die absoluut zouden willen dat de rest van de wereld hun taal moet gebruiken omdat zij te dom of te lui zijn past niet in het verhaal. Wat zou men in Parijs zeggen indien de Grieken of de Romeinen het gebruik van hun taal zouden eisen; een taal dus waarin geen woorden voorkomen die hedendaagse begrippen kunnen omschrijven.
Het verhaal dat sommige leeghoofden brengen.
Mocht Hitler de oorlog gewonnen hebben dan lag het Duits of het Japans ook nog op tafel.
En daarbij blijft er steeds het feit; welke taal men ook kiest; dat men best een eenvoudige taal kiest. Werkmensen die meer en meer moeten presteren en ook recht hebben op een familiaal leven zijn soms ook te moe om hun avonduren te vullen met het bestuderen van te veel vreemde talen.
Gij kunt hier te pas en te onpas uw nonsens spuien Bompa maar blijf liefst met uw twee voeten op de grond. Van zweven komt er geen presteren en zonder presteren komt er evenmin geld in het laadje. En ook geen eten natuurlijk. Als de halve wereld honger lijdt en onze planeet tekenen vertoont
van misbruik door de mens zijn er dus teveel zaken waar we met al ons vernuft moeten aan denken en werken. Hoogdringend zelfs.
Maar wees gerust Pa. Er lopen zoveel domme helden rond op deze aardkloot
dat uw wartaal niet opvalt. Herlees eens zelf uw prestaties!
Wat denk je nu van uzelf?
Gelukkig is er nog geen bewijs van het feit dat je een neukmachine zou zijn.
Dat zou er nog aan mankeren. Want dan zou Musk nog rijker worden en nu reeds trolley-bussen naar de maan sturen.
Nu we door hebben dat God in het kreupelhout zit en met pensioen blijft is de tijd niet veraf meer dat we Mars gaan aanbidden. Of misschien mekaar de kop gaan inslaan. Er zijn vele verschillende oplossingen.
Want we zijn Chimpanzees. Geen Bonobo's. Anders zou ik er geruster in zijn.
We zijn primaten Bompa. Mogelijk kost dat onze kop.
En aan dat feit ga jij niks kunnen veranderen. Ik evenmin.

Laatst gewijzigd door werkman : 16 november 2020 om 22:03.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 16:12   #486
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Pa Soske; ik begrijp uw wartaal niet. Men poogt van Europa een eenheid te maken. Om daarin te slagen is er maar één middel en dat is proberen ook een eenheidstaal te kiezen. Men hoeft daarom geen continent op te zadelen met honderden tolken. Men kiest dus best een taal die in het grootste deel van de wereld wordt gesproken. Voor mijn part mag het Russisch, Engels of wat dan ook en zelfs Chinees zijn ware het niet dat de moeilijkheidsgraad van sommige talen minder perspectieven bieden voor gebruik.
En wees nu eens eerlijk oude vent. Denk jij nu echt dat de taal van Voltaire
geschikt is? De meeste Vlamingen weten en beseffen ook dat Nederlands zich ook minder leent voor dergelijke optie. Feitelijk is dat hun sterkte. Zij zijn bereid om een andere taal te leren en gebruiken. Dat is de eerste vereiste.
En al dat gezeur van onbekwamen die absoluut zouden willen dat de rest van de wereld hun taal moet gebruiken omdat zij te dom of te lui zijn past niet in het verhaal. Wat zou men in Parijs zeggen indien de Grieken of de Romeinen het gebruik van hun taal zouden eisen; een taal dus waarin geen woorden voorkomen die hedendaagse begrippen kunnen omschrijven.
Het verhaal dat sommige leeghoofden brengen.
Mocht Hitler de oorlog gewonnen hebben dan lag het Duits of het Japans ook nog op tafel.
En daarbij blijft er steeds het feit; welke taal men ook kiest; dat men best een eenvoudige taal kiest. Werkmensen die meer en meer moeten presteren en ook recht hebben op een familiaal leven zijn soms ook te moe om hun avonduren te vullen met het bestuderen van te veel vreemde talen.
Gij kunt hier te pas en te onpas uw nonsens spuien Bompa maar blijf liefst met uw twee voeten op de grond. Van zweven komt er geen presteren en zonder presteren komt er evenmin geld in het laadje. En ook geen eten natuurlijk. Als de halve wereld honger lijdt en onze planeet tekenen vertoont
van misbruik door de mens zijn er dus teveel zaken waar we met al ons vernuft moeten aan denken en werken. Hoogdringend zelfs.
Maar wees gerust Pa. Er lopen zoveel domme helden rond op deze aardkloot
dat uw wartaal niet opvalt. Herlees eens zelf uw prestaties!
Wat denk je nu van uzelf?
Gelukkig is er nog geen bewijs van het feit dat je een neukmachine zou zijn.
Dat zou er nog aan mankeren. Want dan zou Musk nog rijker worden en nu reeds trolley-bussen naar de maan sturen.
Nu we door hebben dat God in het kreupelhout zit en met pensioen blijft is de tijd niet veraf meer dat we Mars gaan aanbidden. Of misschien mekaar de kop gaan inslaan. Er zijn vele verschillende oplossingen.
Want we zijn Chimpanzees. Geen Bonobo's. Anders zou ik er geruster in zijn.
We zijn primaten Bompa. Mogelijk kost dat onze kop.
En aan dat feit ga jij niks kunnen veranderen. Ik evenmin.
Off topic.

Geen heimwee naar de oude Volksunie? Let wel, het is maar een vraag zonder bijbedoelingen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 november 2020 om 16:15.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 18:13   #487
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Inderdaad, tijd dat u die afzet.
Die zaken die je daar opnoemt, wanneer zijn die op de agenda geplaatst ?
En vooral, sinds wanneer hebben de Franstaligen een meerderheid ? Of de Duitstaligen ? En waarom zouden die uw stompzinnigheid volgen ?
U staat zich blind op het Frans. Maar dat Vlaanderen overspoeld wordt door Engelstalige opschriften en reclame, lijkt u niet te storen. Kortzichtig, inderdaad.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 18:16   #488
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U staat zich blind op het Frans. Maar dat Vlaanderen overspoeld wordt door Engelstalige opschriften en reclame, lijkt u niet te storen. Kortzichtig, inderdaad.
Die opschriften zijn bijna uitsluitend te wijten aan de kruiperigheid van allerhande winkeliers.
Ook Bruxelles wordt steeds meer overspoeld...


Laatst gewijzigd door Boduo : 17 november 2020 om 18:18.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 18:58   #489
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U staat zich blind op het Frans. Maar dat Vlaanderen overspoeld wordt door Engelstalige opschriften en reclame, lijkt u niet te storen. Kortzichtig, inderdaad.
U kan de geschiedenis niet zomaar uit het oog verliezen. Het Engels is nooit een bedreiging geweest voor het voorbestaan van het Nederlands in Vlaanderen en zal dat ook nooit worden.

In de Baltische staten zal Russisch ook veel gevoeliger liggen dan Engels.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 19:48   #490
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U kan de geschiedenis niet zomaar uit het oog verliezen. Het Engels is nooit een bedreiging geweest voor het voorbestaan van het Nederlands in Vlaanderen en zal dat ook nooit worden.

In de Baltische staten zal Russisch ook veel gevoeliger liggen dan Engels.
Engels is wel een culturele bedreiging aan het worden.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 20:10   #491
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Engels is wel een culturele bedreiging aan het worden.
Zeker na de Brexit !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 20:57   #492
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zeker na de Brexit !
Nochtans schreef de Volkskrant nog in 2019:
"Oprukkend Engels maakt van het Nederlands een B-taal."

Het zal wellicht niet zo'n vaart gaan, maar opletten is toch de boodschap. Ik hoor Vlaams-nationalisten daar nooit iets over zeggen. Het is altijd maar ageren tegen het vermaledijde Frans, terwijl het Engels ons misschien stilletjes aan het inpalmen is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 november 2020 om 20:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 23:18   #493
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nochtans schreef de Volkskrant nog in 2019:
"Oprukkend Engels maakt van het Nederlands een B-taal."

Het zal wellicht niet zo'n vaart gaan, maar opletten is toch de boodschap. Ik hoor Vlaams-nationalisten daar nooit iets over zeggen. Het is altijd maar ageren tegen het vermaledijde Frans, terwijl het Engels ons misschien stilletjes aan het inpalmen is.
Wel Oosten; de VU is dood.
En begin niet met de doden op te graven zoals Panda.
Want dan gebruik je inderdaad vijgen na Pasen.
Ik zal je ook een raadsel meegeven. Wij Vlamingen zeggen tegen een boom waar 1000 appelen in hangen dat het een "appelboom " is.
Wel dat maakt het moeilijk voor anderstaligen.
Dit is maar één voorbeeld. En daarom verkies ik het Engels.
Gemakkelijker voor anderstaligen.
Ik heb verdomd 15 jaar in Brussel gewerkt in de taal van Voltaire.
Maar als die Franse "blafituren" er in slagen om in of onder de straat wandelen en zelfs snobistisch hun gat afvegen met onderwijl te zeggen dat la petite dif férence bien is dan hoeft het voor mij ook niet meer. Kan zijn . Maar ballonkoppen hebben best niet teveel pretentie. En ik benader het zootje dat politieke taal gebruikt; en met trukken van de foor andere mensen pluimen; met weinig empathie.
Met andere woorden : "Ik hou afstand wegens wantrouwen"
En ieder detail dat ik merk aan dat volk stimuleert mij om elk gesorek te mijden. Nochthans heb ik vroeger veel Franstalige vrienden gehad want Ik heb jaren verbleven in Robertville.
Maar ik wantrouw vooral het gat in mijn geheugen want ik heb nooit in Wallonië meegeholpen aan de bietentrek. En ik ben evenmin gemaakt in het hooi bovenaan een koestal.
Wij kennen mekaar niet. Wij denken ook verschillend. Behalve als het geld betreft. De Vlamingen willen dat behouden en de Walen willen hetzelfde.
Ondanks het soms het geld niet is dat behoort aan geen van beide groepen.
Iedere zelfstandige betaald tegen zijn goesting dus de opgestrijkte BTW.
Daarom maakt hij dan ook niet facturen want dan is hij die BTW kwijt.
Snap je wat ik bedoel Oosten?
Als ons voordeel ermee gemoeid zijn we wel altijd Belg maar als het geld er niet meer zal zijn of ontoereikend dan wordt alles door mekaar geschud.
De tijden zijn veranderd Oosten. Andere perspectieven komen in het vizier.
Hoe zullen die Belgen daarop reageren?
Ge kent mijn standpunt. Los het zelf op is mijn devies geworden.
Ik hoop alleen dat mijn nazaten dit land ontvluchten.
Er is geen ruimte meer voor de Belgen.

Laatst gewijzigd door werkman : 17 november 2020 om 23:45.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 23:33   #494
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U staat zich blind op het Frans. Maar dat Vlaanderen overspoeld wordt door Engelstalige opschriften en reclame, lijkt u niet te storen. Kortzichtig, inderdaad.
Zolang het maar geen Frans is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 23:34   #495
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Engels is wel een culturele bedreiging aan het worden.
Aan het worden? Frans is passé vriend, wake up.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 23:54   #496
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nochtans schreef de Volkskrant nog in 2019:
"Oprukkend Engels maakt van het Nederlands een B-taal."

Het zal wellicht niet zo'n vaart gaan, maar opletten is toch de boodschap. Ik hoor Vlaams-nationalisten daar nooit iets over zeggen. Het is altijd maar ageren tegen het vermaledijde Frans, terwijl het Engels ons misschien stilletjes aan het inpalmen is.
Nederlands B taal : in Nederland gaat het er naartoe.
Zet je maar eens op een terras (nu niet hé) in A'dam: quasi zeker wordt je door de ober of dienster aangesproken in het Engels.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 23:56   #497
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Aan het worden? Frans is passé vriend, wake up.
Steeds meer én sneller.
+In de Parijse metro zie je nogal wat reklame voor avondlessen Engels...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 05:58   #498
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nederlands B taal : in Nederland gaat het er naartoe.
Zet je maar eens op een terras (nu niet hé) in A'dam: quasi zeker wordt je door de ober of dienster aangesproken in het Engels.
Tenzij het op uw gezicht geschreven staat dat u Nederlandstalig bent, is het Engels voor zo'n ober of dienster de 'veiligste' optie om een toerist te benaderen.

De overgrote meerderheid van diegenen die de stad overrompelen is namelijk NIET Nederlandstalig, en Amsterdammers hebben doorgaans wel hun eigen plekjes waar ze uit het bereik en het zicht van de toerist kunnen blijven.


Nog een tip: spreek West-Vlaams als u in Amsterdam komt. Daar heb ik tot nu toe nooit problemen mee gehad
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 18 november 2020 om 06:00.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 10:12   #499
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U staat zich blind op het Frans. Maar dat Vlaanderen overspoeld wordt door Engelstalige opschriften en reclame, lijkt u niet te storen. Kortzichtig, inderdaad.
Hoe doe je dat trouwens, blind op Frans gaan staan.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 17:31   #500
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Intussen is het opbeurend om te zien hoe de huidige regering met prangende problemen bezig is: de invoering van een derde geslacht

https://www.demorgen.be/nieuws/gesla...ztNaCyAbMmceUQ
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be