Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2008, 22:56   #481
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Evolutie.
Men kan dat ook INvolutie noemen, of regressie...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 22:57   #482
forumspook
Banneling

Standaard

Onze wereld gaat er niet op vooruit, dat is het minste wat men kan zeggen...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 01:04   #483
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ervaring terzake. Anders zou ik dit niet zomaar stellen. Het is ook geen verwijt aan die mensen, hoor. Ik heb er in feite goede ervaringen mee, maar het gaat over mensen uit de progressieve hoek.
ervaring ?
werk je dan ergens in die branche of een andere die daar regelmatig mee in aanraking komen ... of heb je zelf al zo'n ettelijke procedures doorstaan ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 01:11   #484
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft van niemand... Maar er is wel degelijk reglementering rond KI, net zoals dat bij adoptie het geval is. Ik zie niet in waarom iemand die tegen adoptie door homokoppels is, wel akkoord zou zijn met KI bij alleenstaanden vrouwen of bij vrouwen van een lesbische koppel. Nochtans vallen degenen die een probleem hebben met adoptie door homokoppels daar doorgaans niet over. Net zoals ze ook niet vallen over adoptie door alleenstaanden. Gezien de gehanteerde "argumentatie" tegen adoptie door homokoppels is dat op zijn minst eigenaardig.
idd, dat is reeds menige male opgemerkt
in feite is het uitermate selectieve karakter dat die hele holebi-adoptie hetze blijkbaar alleen op mannelijke homoseksuelen is gericht genoeg om al die voorgaande drogargumentatie al naar de prullebak te verwijzen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 09:13   #485
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaat die screening niet zover dat ze dat sociale vangnet ook echt gaan nagaan. Maar zo'n screening gebeurt wel grondig en je moet al een verdraaid goeie leugenaar zijn om informatie achter te houden. Er wordt echt doorgevraagd. En itt wat jij beweerd is het hebben van een alcoholische vader bijvoorbeeld niet echt een bezwaar. Het gaat vooral over de manier waarop jij daar mee omgaat.
Klopt. Ervaring mee? (ik bedoel met die screening, niet met een alcoholische vader )
Oud 24 januari 2008, 09:13   #486
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ervaring ?
werk je dan ergens in die branche of een andere die daar regelmatig mee in aanraking komen ... of heb je zelf al zo'n ettelijke procedures doorstaan ?
Het laatste.
Oud 24 januari 2008, 09:20   #487
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
( de post is niet meteen aan mij gericht, Rudy... niettemin even antwoorden )

ik had dat ook al eens eerder in de topic 'gesuggereerd'... omdat ik het ook al ergens ens gelezen had
maar in pricipe hoef je daar zelfs niet echt lang over na te denken om daar enigsinds een verklaring ( ik zeg niet dé verklaring ) voor te vinden
daar het net homo's zijn die voortdurend geviseerd, extra gewikt en gewogen worden en onderhevig zijn aan tal van vooroordelen lijkt het meer dan logisch dat als een homo-paar tenslotte overgaat tot zulk een procedure dat ze er niet 100% maar 200% voor gaan
Volledig mee eens met de conclusie. Wie er hard heeft voor moeten strijden zal er dus ook de meeste zorg voor dragen.
Je geeft toch op z'n minst toe dat er meer wordt gewikt en gewogen vooraleer de adoptie wordt toegestaan. Dit gebeurt niet door de man in de straat maar door een organisatie als K&G die daar bevoegd voor is. Mijn vraag is dan: hebben die overkoepelende organisaties redenen om minder soepel om te gaan met adoptie bij homostellen ? Je kan toch moeilijk beweren dat VCA of K&G ook vergifigd zijn met vooroordelen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 09:29   #488
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Bericht aan alle homofoben die deze thread volgen:
Gisteren heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens Frankrijk veroordeeld voor het weigeren van een adoptie aan een lesbische lerares. Volgens het Hof is de vrouw slachtoffer geworden van discriminatie op basis van seksuele oriëntatie.
Heb ik ook gelezen ja. Hoe de wet juist ineen zit in Frankrijk weet ik niet maar van een overkoepelende organisatie wordt verwacht dat ze niet discrimineren en ik denk niet dat die organisatie(s) dat doen. Het is natuurlijk te verwachten dat wie zich benadeeld voelt alle middelen aangrijpt om toch z'n of haar zin te krijgen, zelfs valse beschuldigingen.
Oud 24 januari 2008, 09:39   #489
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'vroeger' meer dan pakweg 50 jaar geleden was er pas sprake van afstand... 't was laden en lossen en over kindernoden was nauwelijks sprake laat staan dat ze gehoord werden of enige affectie kregen ( want daar was geen tijd voor en dat maakte ze wat harder ook )
sindsdien lijkt me die band, zowel mentaal als emotioneel alleen maar versterkt... misschien op de de laatste 10-tal jaren wat betreft bestede tijd daar het weer noodzakelijk lijkt om met tweëen zijn kost te gaan verdienen
Juist. Ooit waren werkende kinderen zelfs een bron van inkomsten. Gelukkig is dit bij ons voorbij.
Wat niet belet dat er de laatste jaren toch meer probleemgezinnen zijn waar het niet echt botert tussen kind en ouders, of het onderwerp is toch momenteel actueler dan ooit. Van thuis weglopende kinderen zijn niet echt een zeldzaamheid meer, wat zeker niet het privilege is van tweeverdienende gezinnen.
Oud 24 januari 2008, 09:52   #490
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...en nu lijkt het me net zo te zijn dat bij een gezin dat bestaat uit een M-M of V-V er misschien makkelijker ( bij M-V evolueert dat ook meer en meer in die richting ) afstand genomen wordt van die welingevulde sociaal opgelegde patroontjes... waar ze natuurlijk algauw de term 'verwijfde' of 'manswijf' krijgen toebedeeld krijgen
Waarom krijgt iemand de term 'verwijfd' toebedeeld ? Toch omdat de perceptie van de buitenwerd is dat die man zich niet als een man gedraagt ? Dus bestaan die 'patroontjes' weldegelijk ook bij homokoppels. En die patroontjes worden niet opgelegd, die komen er spontaan.
Ik ken twee lebische gehuwde koppels. Daar mag je nu van denken wat je wilt maar na enige tijd zag ik zo wie de rol van de vader en wie de rol van de moeder voor haar rekening neemt, minder uitgesproken dan binnen een heterogezin maar het valt toch op.
Oud 24 januari 2008, 10:10   #491
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Evolutie.
Welke evolutie is er dan te bespeuren in de Franse wetgeving daaromtrent?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 10:28   #492
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom iemand die tegen adoptie door homokoppels is, wel akkoord zou zijn met KI bij alleenstaanden vrouwen of bij vrouwen van een lesbische koppel. Nochtans vallen degenen die een probleem hebben met adoptie door homokoppels daar doorgaans niet over. Net zoals ze ook niet vallen over adoptie door alleenstaanden. Gezien de gehanteerde "argumentatie" tegen adoptie door homokoppels is dat op zijn minst eigenaardig.
Waarom? Omdat, wat de reglementering rond KI ook moge zijn, waar de sperma ook vandaan komt, het uiteindelijk haar kind wordt.
Oud 24 januari 2008, 14:24   #493
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Klopt. Ervaring mee? (ik bedoel met die screening, niet met een alcoholische vader )
Onrechtstreeks wel ja. Meermaals zelfs.

Laatst gewijzigd door Edina : 24 januari 2008 om 14:24.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 14:31   #494
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mijn vraag is dan: hebben die overkoepelende organisaties redenen om minder soepel om te gaan met adoptie bij homostellen ? Je kan toch moeilijk beweren dat VCA of K&G ook vergifigd zijn met vooroordelen.
Ik heb je al herhaaldelijk aangetoond dat het wel zo is: daar waar een homokoppel dat reeds toestemming van de jeugdrechter kreeg om een kind te adopteren, door het VCA - wiens enige taak er op dat moment nog in bestaat de goedkeuring aan het gekozen kanaal van adoptie te geven - wordt geblokkeerd. En dit door kanalen af te keuren die ze voor anderen (heterokoppels of alleenstaanden) wel goedkeurt. Dat lijkt mij heel duidelijk discriminatie.
Oud 24 januari 2008, 14:38   #495
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke evolutie is er dan te bespeuren in de Franse wetgeving daaromtrent?
http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_France
Oud 24 januari 2008, 14:41   #496
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom? Omdat, wat de reglementering rond KI ook moge zijn, waar de sperma ook vandaan komt, het uiteindelijk haar kind wordt.
En op welke manier heeft dat een invloed op de gehanteerde argumentatie dat kinderen een moeder én een vader nodig hebben? En als een man dus een draagmoeder vindt voor zijn kind, dan kan het kind plots wel door 2 mannen opgevoed worden?
Oud 24 januari 2008, 15:59   #497
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees daar niets over een komende wijziging in de adoptieregeling. U wel? D�*�*r ging het immers over.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 21:35   #498
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
toestemming" nodig voor KI met donorsperma? Toestemming van wie dan wél?
Van het centrum waar het wordt toegepast. Gasthuisberg (katholiek) weigert KID toe te passen bij lesbiennes, het UZ van Gent doet het wel.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 21:40   #499
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
En kunt gij bewijzen dat 2 mannen of 2 vrouwen even goed doen en even goed zijn voor het kind als het klassiek patroon? Het ene gaat al eeuwen mee, het andere is iets recents.
Studies genoeg daarover. Daarbij, er worden nu al honderden kinderen opgevoed door holebi-koppels (meestal kinderen uit een vorig heteroseksueel huwelijk), waarvan er ondertussen al volwassen zijn. Deze zijn ook al onderzocht en bleek dat ze even gezond waren als kinderen van hetero-ouders. Met dat verschil dat ze volgens hun partners veel betere partners zijn, omdat ze niet vast zitten in het klassieke rollenpatroon.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 21:52   #500
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En op welke manier heeft dat een invloed op de gehanteerde argumentatie dat kinderen een moeder én een vader nodig hebben? En als een man dus een draagmoeder vindt voor zijn kind, dan kan het kind plots wel door 2 mannen opgevoed worden?
Ik vind draagmoederschap een lachwekkende doening: je sperma afstaan, wetende aan wie, en zonder vrijage.

Kunnen die twee mannen niet afspreken wie de gelukkige vader wenst te worden, en wie de gelukkige tijdelijke (baar)moeder ? Dit spaart ook een pak kosten.

Mens toch.

Laatst gewijzigd door Rudy : 24 januari 2008 om 21:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be