Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2008, 09:18   #481
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Ik ken enkele ex-F16 piloten en die mannen kennen het geval allemaal:
Zo een radarartefacten komen regelmatig voor. De wapensystemen kunnen zelfs automatisch locken op zo een radarspook.
Het enigste verschil toen was dat het per toeval samenviel met een telefoontje van een rijkswachter die een driehoek had gezien...
Je kent duidelijk de feiten niet. Het is duidelijk dat die geziene driehoek verantwoordenlijk was voor de radardata. Het ging trouwens niet om één geïsoleerd incident, er hebben er zich meerdere voorgedaan over een tijdspanne van verschillende maanden.
Oud 25 februari 2008, 09:45   #482
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kent duidelijk de feiten niet. Het is duidelijk dat die geziene driehoek verantwoordenlijk was voor de radardata.

Aja, waar is het document van het leger dan dat zegt dat die driehoek verantwoorderlijk is? De F16 piloten hebben GEEN UFO met eigen ogen gezien.

Citaat:
Het ging trouwens niet om één geïsoleerd incident, er hebben er zich meerdere voorgedaan over een tijdspanne van verschillende maanden.
Er was maar 1 radarlock... en veel UFO getuigenissen van burgers.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 10:26   #483
exodus

Standaard

Citaat:

Aja, waar is het document van het leger dan dat zegt dat die driehoek verantwoorderlijk is? De F16 piloten hebben GEEN UFO met eigen ogen gezien.
Ja, maar het was mistig en de zichbaarheid was laag die avond.

Citaat:
Er was maar 1 radarlock... en veel UFO getuigenissen van burgers.
Denk je moest het een valse radarlock geweest zijn of de kans alleszinds groot was het leger dit niet zou gezegd hebben? Er zijn verschillende radarlocks geweest die avond, op het object vanuit verschillende raders. Het kan gewoonweg geen valse radarlock zijn.
Oud 25 februari 2008, 13:31   #484
exodus

Standaard

Een korte boodschap van nucleair fysicus Stanton Friedman:

http://www.youtube.com/watch?v=QfPqQNcqkvY
Oud 25 februari 2008, 14:30   #485
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Waren er in 2006 nog 97 UFO waarnemingen, in 2007 waren dit er al 135. Dit heeft het Britse Minesterie van Defensie bekend gemaakt.
http://www.spacestart.eu/topic.php?id=53&replies=1

Dus toch meer bevestigingen ,en dat van defencie nog wel
Dat BEWEERT dat Believers-blog, ja; maar die site is NIET van Regering of Defensie.
Oud 25 februari 2008, 14:37   #486
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Een korte boodschap van nucleair fysicus Stanton Friedman:

http://www.youtube.com/watch?v=QfPqQNcqkvY
Allang uit zijn beroep(sstudie) weggelopen of verwijderd en sindsdien "burgerlijke speurneus" met "Theorieën".

http://en.wikipedia.org/wiki/Stanton_Friedman
http://en.wikipedia.org/wiki/Physicist

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 februari 2008 om 14:50.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 16:48   #487
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat BEWEERT dat Believers-blog, ja; maar die site is NIET van Regering of Defensie.
Komaan zeg, drie minutjes werk.
http://www.mod.uk/DefenceInternet/Fr...007InTheUk.htm
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 17:00   #488
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer interessant en zelfs spannend, maar je probeert (oud techniekje, doorgaan als onzindelijk beschouwd) mij een verhaaltje te vertellen zonder antwoord te geven op de geciteerde vraag:

Als ge het niet wilt begrijpen, kan ik er ook niets aan doen.
Ik dacht toch dat ik vaste doelen schreef...

Een laser hologram is geen vaste stof, en geeft daardoor geen weerkaatste radargolven, dus geen lock of geen weerkaatste echo´s te zien op een radarscherm , is dit duidelijker ?

Een vliegveldradar is enkel gemaakt om vliegtuigen te detecteren en duidelijk weer te geven op het radarscherm, en "vliegende tuigen" zijn van METAAL gemaakt!

Tegenvraagje:
Kunnen snelheidsradars van de wegpolitie mss locken op laserbundels ?
We gaan nog wat meemaken, om zo de flitspalen en snelheidscontroles van de wijs te kunnen brengen.

Trouwens: waarom leest gij de links niet en de geciteerde tekst ?

Citaat:
Een radar is een elektronische installatie die gemaakt is om de omgeving af te zoeken naar objecten (doelen) in de lucht, ter land of op zee. Deze objecten zijn bijvoorbeeld vliegtuigen, raketten, schepen of auto’s. Ook zijn er zogenoemde grondradars die objecten vanuit de lucht, meestal vanuit een vliegtuig, in de grond op bepaalde dieptes kunnen lokaliseren. De doelen worden met behulp van een beeldscherm zichtbaar gemaakt.
Op onderstaande tekst moogt ge aanklikken, dit is de link vh geciteerde:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radar

Citaat:
ob·ject (het; objecten)
1 voorwerp, zaak of persoon die beschouwd of behandeld wordt als zodanig
2 (taalkunde) voorwerp
3 (beeldende kunst) driedimensionaal kunstvoorwerp

http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2008 om 17:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 17:24   #489
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 Bekijk bericht
Prachtig

Maar de non-believers hebben dat niet gezien of doen de moeite niet omdat te lezen. Anderen gaan dan weer zeggen dat dit een valse website is:
http://www.mod.uk/DefenceInternet/Home/

Voor mij hoeft het niet meer, ik ga hier geen tijd meer aan verspillen.
Goedgelovige mensen of *ongelovige Thomassen zullen er altijd bestaan.
(*staat in de Bijbel )

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2008 om 17:36.
Oud 25 februari 2008, 17:33   #490
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik dacht toch dat ik vaste doelen schreef...
Nochtans heb ik als jumpseatpassagier mogen spelen met de weerradar van een airbus 320... en die gaf de donkere wolkjes heel goed aan.

Citaat:
nu hebben we enkel de lucht-luchtradars ("wapenradar" F16) nog als luchtverdediging -, die locken enkel op vaste (vliegende) voorwerpen
Die ex-F16-ers beweerden dat die dingen ook soms een valse lock gaven.
Zo verklaarden ze aan mij die bewuste UFO lock.

Citaat:
Het is dan ook vreemd dat een relatief ongesofisticeerd toestel als de f16 in 1993 een target lock kon krijgen op een dergelijke 'ufo'.
Hier vergis je je in. De Belgische en Nederlandse F16 hebben een geupgrade air-to-air radar. Bij Europese oefeningen vliegen deze F16s vooraan omwille van hun excellente radar...of dat beweerden die mannen toch.

Laatst gewijzigd door Sodomis : 25 februari 2008 om 17:33.
Oud 25 februari 2008, 17:34   #491
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar de non-believers hebben dat niet gezien of doen de moeite niet omdat te lezen. Anderen gaan dan weer zeggen dat dit een valse website is:
http://www.mod.uk/DefenceInternet/Home/
Wow, veralgemeningen en stromansargumenten zijn in solden vandaag, blijkbaar.

Neen, beste Micele, wat kritische mensen zullen opmerken is dat dit een registratie van meldingen is. Dat wil niet zeggen dat elke melding werd onderzocht door het ministerie van defensie.

Citaat:
A spokeswoman said the ministry does not investigate each and every report. "We only investigate if there have been any objects in British air space that may be military," she said.

"Unless there's evidence of a potential threat we don’t investigate to try to identify it."

Bron
Hoeveel van de 135 meldingen een banale uitleg hebben kunnen we hieruit dus niet afleiden.

Laatst gewijzigd door Firestone : 25 februari 2008 om 17:38.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 17:56   #492
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans heb ik als jumpseatpassagier mogen spelen met de weerradar van een airbus 320... en die gaf de donkere wolkjes heel goed aan.
Dat zijn afgestemde weerradars geen vliegveldradars, hé
Het verschil hoef ik toch niet uit te leggen. Daarbij kunnen vliegveldradars ook onweerswolken weergeven, als de luchtverkeersleider ze zo instelt (knopje video 2 clockwise draaien). Maar wolken en onweerswolken worden niet weergegeven door een dikke korte streep (target-echo) op het scherm hé, dat doen alleen vliegende tuigen die directe reflecties geven, en die zijn doorgaans van metaal gemaakt.

Citaat:
Die ex-F16-ers beweerden dat die dingen ook soms een valse lock gaven.
Zo verklaarden ze aan mij die bewuste UFO lock.
soms... pffft , so what, totaal irrelevant
Vliegveld-opsporingsradars geven geen lock die detecteren vaste doelen in de lucht. En alle vliegveldradars die deze onbekende vliegende tuigen op hun beeld kregen, kunnen niet toevallig allemaal tegelijk in dezelfde sector (adhv coördinaten) van hun *schermen dezelfde storing krijgen, 100% uitgesloten. *3 schermen per opsporingsradar, 4 luchtmachtbasissen, totaal 12 schermen! Daarbij bewegen die UFO´-echo´s ook nog op dezelfde manier over het scherm (coördinaten veranderen zeer snel) per radartoer.

Alle verkeersleiders van de betroffen luchmachtbasissen (radarbereik) staan telefonisch in verbinding met mekaar (via assistent-verkeersleider), in de Tower en de Rapcon.

Kijk we krijgen regelmatig bezoek van gepensioneerden, studenten, enz.. in Kleine-Brogel, als ik weet wanneer ge komt - en ik van ploeg ben - zal ik persoonlijk de uitleg doen OK.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2008 om 17:58.
Oud 25 februari 2008, 18:10   #493
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Neen, beste Micele, wat kritische mensen zullen opmerken is dat dit een registratie van meldingen is. Dat wil niet zeggen dat elke melding werd onderzocht door het ministerie van defensie.
Beste Firestone, daar hebt ge vermoedelijk groot gelijk in, die mensen hebben ook nog wat beters te doen, daarbij interesseert het die mensen niet meer of iemand in de openbare wereld die zaken ernstig neemt.

De UFO-waarnemingen toen in Be zijn daarentegen wel allemaal onderzocht door defensie, voor zover ik weet.

Als ge wat moeite doet kunt ge persoonlijk contact opnemen met die luchtmachters en onderzoekers (professor Emile Schweicher KMS) van toen.

Kolonel De Brouwer is ondertussen Generaal op rust, naja nu is het een felle believer, hé. Hoe zou ge zelf zijn...
Oud 25 februari 2008, 18:13   #494
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Daarbij bewegen die UFO´-echo´s ook nog op dezelfde manier over het scherm (coördinaten veranderen zeer snel) per radartoer.
Dus jullie hebben regelmatig van die onverklaarbare UFO echos op je schermpjes? Of was het een alleenstaand feit?
Oud 25 februari 2008, 19:19   #495
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jullie hebben regelmatig van die onverklaarbare UFO echos op je schermpjes? Of was het een alleenstaand feit?
Neen, het was eenalleenstaand feit, maar wel gespreid over 2jaren. In die tijd was ik in Duitsland gestationeerd.

Dat juist "de Belg" dat aan de grote klok hangt verwondert mij niet, we waren indertijd zo´n beetje het kneusje van de Nato door onze permanente drastische besparingen (geen inflatie-aanpassing op het legerbudget, geen updating meer van nieuwe wapens, RadarAA-systemen Nike in 1984 gestopt, Hawk in 1994 gestopt (vervanger Patriot niet aangekocht), zelfs de relatief nieuwe Gepard (Leopard met radars) verkocht, en ook door de legeromvorming (enkel beroepsleger, sterke veroudering vh personeel door amper aanwerving);(remember Gorbatschow 1986, val Ijzeren Gordijn 1989)

NL bleef wel min of meer up to date (Patriot, Apache-hekikopters enz..)

Het kon goed zijn dat men dat in een ander land geheim had kunnen houden.
De Belgen zijn daar nooit sterk in geweest (zie huidige perslekken in de politiek)

Citaat:
Physical evidence

Besides visual sightings, cases sometimes have an indirect physical evidence, including many cases studied by the military and various government agencies of different countries. Indirect physical evidence would be data obtained from afar, such as radar contact and photographs. More direct physical evidence involves physical interactions with the environment at close range—Hynek's "close encounter" or Vallee's "Type-I" cases—which include "landing traces," electromagnetic interference, and physiological/biological effects.

1. Radar contact and tracking, sometimes from multiple sites. These are often considered among the best cases since they usually involve trained military personnel and control tower operators, simultaneous visual sightings, and aircraft intercepts. One such recent example were the mass sightings of large, silent, low-flying black triangles in 1989 and 1990 over Belgium, tracked by multiple NATO radar and jet interceptors, and investigated by Belgium's military (included photographic evidence).[53]

Another famous case from 1986 was the JAL 1628 case over Alaska investigated by the FAA.[54]
2. ...

[53] http://www.ufoevidence.org/documents/doc413.htm
[54] http://www.ufoevidence.org/topics/JALalaska.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Unident...sical_evidence
.Be heeft de eer (in 1986 hadden "ze" zich vergist )
.Be is echt het middelpunt van het heelal...

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2008 om 19:24.
Oud 25 februari 2008, 20:03   #496
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 Bekijk bericht
Al die rapportages zijn alleen maar notities van beweringen, zie "brief description of sighting".

Is het eigenlijk (zoals ik zag in 1965) nog steeds zo dat locale Engelse en Ierse kranten een rubriek voeren "spookverschijningen van vandaag"?
Oud 25 februari 2008, 20:42   #497
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al die rapportages zijn alleen maar notities van beweringen, zie "brief description of sighting".

Is het eigenlijk (zoals ik zag in 1965) nog steeds zo dat locale Engelse en Ierse kranten een rubriek voeren "spookverschijningen van vandaag"?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Maar die site is WEL van Defensie.

En die notities van beweringen staan er netjes op, en worden fijntjes bijgehouden.

Uw "alleen maar" gaat daar ook niets aan veranderen.

Beste Willem, die UFO-dingens zijn vliegende spoken hoor, zeker niet in geloven.
Die vaste witte lakens (met een geest eronder) geven dan wel echo´s op het radarscherm, daar kunnen we echt niets tegen doen, spijtig dat het de luchtverkeersleiders, radartechnici en hoger personeel zo in de war kan brengen, die moesten toen toch eigenlijk allang weten dat er tussen hun F16´s en andere vliegtuigen soms ook spoken kunnen rondvliegen.

Nu ga ik toch echt stoppen, ik word te cynisch. Sorry, hé

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2008 om 20:59.
Oud 25 februari 2008, 23:08   #498
willem1940NLD

Standaard

Ik vind nergens een opsomming op Net van zaken die een radar allemaal soms kan zien; heb zo wat vermoedens over ge�*oniseerde gassen (bolbliksems) en misschien ook intens licht zoals laserbeams en wat overigens als radarbeams van verschillende installaties elkaar raken/kruisen?

Waarschijnlijk is het ook wel mogelijk om valse signalen moedwillig op te wekken, als er meerdere radar-achtige installaties binnen elkaars bereik zich bevinden.
Oud 25 februari 2008, 23:09   #499
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar die site is WEL van Defensie.

En die notities van beweringen staan er netjes op, en worden fijntjes bijgehouden.

Uw "alleen maar" gaat daar ook niets aan veranderen.

Beste Willem, die UFO-dingens zijn vliegende spoken hoor, zeker niet in geloven.
Die vaste witte lakens (met een geest eronder) geven dan wel echo´s op het radarscherm, daar kunnen we echt niets tegen doen, spijtig dat het de luchtverkeersleiders, radartechnici en hoger personeel zo in de war kan brengen, die moesten toen toch eigenlijk allang weten dat er tussen hun F16´s en andere vliegtuigen soms ook spoken kunnen rondvliegen.

Nu ga ik toch echt stoppen, ik word te cynisch. Sorry, hé
Hard schreeuwen brengt je geen gelijk; nog nergens zag ik een doorslaggevend bewijs.
Oud 26 februari 2008, 09:41   #500
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen, het was eenalleenstaand feit, maar wel gespreid over 2jaren. In die tijd was ik in Duitsland gestationeerd.
Dus op 20 jaar tijd zijn er twee radarlocks in België zonder visuele confirmatie.
Alle piloten die ik gesproken heb, hebben nog niks raar gezien in hun carriere.

Citaat:
.Be is echt het middelpunt van het heelal...
Ik kom tot een aander besluit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be