![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 10 november 2008 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Avondland : 10 november 2008 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Staatssecretaris
|
![]() als morgen die bepaalde organisaties zeggen dat bv Joodse organisaties niet thuishoren aan de unif dan steunt u die ook?
![]() |
![]() |
#484 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#485 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Een ieder heeft recht op eigendom, hetzij alleen, hetzij tezamen met anderen. 2. Niemand mag willekeurig van zijn eigendom worden beroofd. Artikel 29 1. Een ieder heeft plichten jegens de gemeenschap, zonder welke de vrije en volledige ontplooiing van zijn persoonlijkheid niet mogelijk is. 2. In de uitoefening van zijn rechten en vrijheden zal een ieder slechts onderworpen zijn aan die beperkingen, welke bij de wet zijn vastgelegd en wel uitsluitend ter verzekering van de onmisbare erkenning en eerbiediging van de rechten en vrijheden van anderen en om te voldoen aan de gerechtvaardigde eisen van de moraliteit, de openbare orde en het algemeen welzijn in een democratische gemeenschap. 3. Deze rechten en vrijheden mogen in geen geval worden uitgeoefend in strijd met de doeleinden en beginselen van de Verenigde Naties
![]() |
![]() |
#486 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#487 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Neen, tenzij die joodse organisaties zich schulidg maken aan geweld, racisme, fascisme, tegen de persvrijheid, zijn tegen holebi's zijn, personen ongelijk beschouwen en wensen te behandelen en het totalitarisme prediken.
![]() |
#488 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2. Heeft de Gentse afdeling ondanks dan gewelddaden gepleegd? 3. Wat nu terrorisme? Een groot deel van de NSV'ers steunen de Palestijnse zaak, daarom zijn we terroristen? 3. Is die NSV'er dan een Gentse NSV'er? Over het fascisme schaar ik me trouwens achter het volgende citaat van Julius Evola: 'If the fascist ideas still deserve to be defended, they should not be defended simply insofar as they are fascist, but rather insofar as they have represented a particular form of the apparition and affirmation of ideas that were older and more elevated than fascism, ideas that have the character of 'constants', so that they may found again as integral parts of a great European political tradition.' De manier waarop 'jouw NSV'er' zich verdedigt is trouwens ook iets waar ik me achter kan scharen. 4. Wat is er mis met Joris van Severen? Hij keerde zich af van zowel Italië als van Duitsland. 5. Dat is gewoon iets provocatief. Als een of andere fuiforganisatie affiches maakt met Sovjetsymboliek ga ik ook niet meteen protest aantekenen. Bovendien kan sociaal-realistische kunst best wel mooi zijn. Maar dat is een persoonlijke smaak.
Laatst gewijzigd door Avondland : 11 november 2008 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Minister-President
|
![]() Metternich, toch 1 van de vooraandstaande NVS leden, zie je hier op dit forum radicaliseren met de dag. paar dagen geleden nog keerde hij zich tegen "gelijkheid".
kwestie van het NSA een beetje na te lopen met hun "verdienste" boven "gelijkheid" gedachte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
anarchisten gebruiken telkens geweld dus verbieden maar SPa is tegen de persvrijheid zie de demarches van Stevaert Bij de gazet van Antwerpen dus verbieden maar communisten pleiten voor de onderwerping aan de staat dus totalitarismle dus verbieden maar Wie schiet er eigenlijk nog over ??? a juist uw klein links alhoewel
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 11 november 2008 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat is er mis met kritiek op de gelijkheidsgedachte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 De verschillende afdelingen maken deel uit van dezelfde organisatie. 3 Indien u de gewelddadige technieken van de terroristen steunt, ja. Ik ben ook tegen de onderdrukking van de Palstijnen. Ik besef echter maar al te goed dat geweldadige acties, begrijpelijk zijn, ook vanuit emotioneel standpunt, MAAR rationeel niet te rechtvaardigen vallen. Ze houden geen vredesproces in, noch een oplossing voor de verschillende problemen. Ook vind ik volkomen afkeurenswaardig dat er bij die terroristische acties in het merendeel vand e gevallen onschuldige slachtoffers vallen. Het beleid dat Israel voert is minstens even walgelijk, komt het vredesproces ook niet ten goede en maakt ook vele onschuldige slachtoffers. Ik ben dus tegen onderdrukking, maar keur terrorisme af. 3 Ik vind het altidj grappig als vlaams nationalisten weer eens met Engelstalige bronnen afkomen en ondertussen luid roepen: Hier spreekt men Nederlands. Ik ben trouwens van mening dat het fasctitisch ideeengoed niet te verdedigen valt. 4 Dat hij deel uitmaakte van een fascistische organisatie. Of dat nu Duits, Italiaans of Nederlands fascisme is, maakt mij weinig uit. De nadelige eigenschappen van het fascisme waren inherent aan verdinaso. 5 Het nsv heeft nochtans wel de affishes van de nachten aangeklaagd. Consequent is dat dus niet. Zelf nazaffiishes namaken, maar kritiek geven op de affishes van de nachten.
![]() |
![]() |
#493 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 Er zijn verschillende anarchistische strekkingen en ze zijn zeker niet allemaal geweldadig. 3 Kan u in het programma van de sp.a aantonen dat ze tegen persvrijheid zijn? 4 Dat hangt er vanaf wat u onder communisme verstaat. In veel definties betekent communimse juist de fase waarbij de staat niet meer nodig is omdat er volledige gelijkheid bekomen is. 5 uiteraard, zoals u merkt bestaat er nog perfectie. 6 Al de door u aangehaalde ideologieen hebben verwerpelijke eigenschappen. Vandaar dat ik ze ook niet aanhang. het fascisme koppelt echter al die slechte eigenschappen in één verwerpelijk ideologie. Vandaar dat zij het gevaarlijkst maar ook het meest verworpen dient te worden.
![]() |
![]() |
#494 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Een ongelijke samenleving nastreven is immoreel. Je kan voor verschillen ijveren, of voor differentiatie. maar ongelijkheid is het toekennen van hierarchie op basis van deze verschillen, zoiets is verwerpelijk.
![]() |
#495 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#496 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Trouwens... Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 15 november 2008 om 16:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voor mij is de gemeenschap organisch en dus fundamenteel ongelijk. Mensen worden niét gelijk geboren en al zeker niet als een onbeschreven blanco blad papier. Dat is een natuurlijke gegevenheid. Het gaat dus helemaal niet over het nastreven van ongelijkheid. Er is trouwens, zoals Metternich meldde, een belangrijk verschil tussen ongelijkheid en ongelijkwaardigheid.
Laatst gewijzigd door Avondland : 15 november 2008 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een staat die streeft om al haar burgers (individuen) gelijkwaardig te behandelen en er naar streeft om groepen tegemoet te treden vanuit een gelijkheidsprincipe erkent automatisch dat mensen verschillend (ongelijk) zijn. Mocht dat niet 't geval zijn dan zou het streven geen zin en geen grond hebben.
![]() |
![]() |
#499 |
Minister
|
![]() Een staat die streeft om al haar burgers (individuen) ongelijkwaardig te behandelen en er naar streeft om groepen tegemoet te treden vanuit een ongelijkheidsprincipe zondigt zich automatisch aan het vooroordeel dat mensen niet verschillend zouden zijn.
Mocht dat niet zo zijn dan zou het streven (wat in principe 'corrigeren' is) geen grond hebben.
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |