![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat maakt dat uit als de burger de gek neerschiet na èèn dood kind inplaats van 5?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U begint weer naast de kwestie. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vanuit het tegenwoordig zo bejubelde neo-liberalisme zouden we het tegenovergestelde verwachten... Vermits de maatschappij in de volwassenen al véél meer heeft geïnvesteerd (opleiding en dergelijke) en deze bovendien substantieel bijdragen in plaats van alleen maar te kosten, lijkt één volwassene méér waard te zijn dan tien van die rondkruipende broekschijters. Bovendien kunnen volwassenen gemakkelijk die snotneuzen "vernieuwen" door eens goed "van grond te gaan", wat in het andere geval toch wel wat problematisch is. Het gros van de verontwaardigden hier zijn tegen elke vorm van sociaalprofitariaat. Wel, zijn er dan in Dendermonde geen zuivere profiteurs (ze laten hun gat zelfs door anderen schoonvegen) geëlimineerd? Die kinderverzorgster is dan niet meer dan - geheel analoog aan het neerknallen van de peuter door die andere "zuiveraar" H.V.T. niet meer dan een "accident de parcours". P.S. Voor wie het nog niet doorheeft: er bestaat zoiets als sarcasme, waarvan ik me graag bedien... Vooral wanneer emoties als rationele argumenten worden gepresenteerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
|
![]() Citaat:
![]() De VS zouden volgens uw logica (liberale wapenwetten = weerbaardere burgers) ook veel veiliger moeten zijn dan België. De cijfers i.v.m. intentional homicide spreken dat toch tegen: België: 1,50 moorden per 100,000 inwoners VS: 5,70 moorden per 100,000 inwoners Tenzij u nu wil argumenteren dat die 4,20/100,000 allemaal moorden zijn die gepleegd werden om massamoordenaars te stoppen (waarvan ik trouwens niet zeker ben of die wel opgenomen zijn in deze statistiek). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wel ja, ik ga hier geen pleidooi houden voor vuurwapens in zo'n babyparadijs, maar beetje verder denken dan vernieling mag wel hoor. Maar goed, heb het draadje gelezen en ik krijg het zuur van al die pogingen (van links tot rechts en van pro dan wel tegen vuurwapens) tot recuperatie van zulks drama. Ik zal me dus verder muisstil houden. Ik ben vooral enorrum bezorgd om de slachtoffers en hun familie. Ik hoop dat het Belgenlandje dit snel kan verwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stijgt of daalt het aantal moorden in de VS? Stijgt of daalt het aantal moorden in België? In de VS is men de wapenwetten aan het versoepelen. In België is men ze aan het verstrengen. De antwoorden kan je vinden in de bronnen die ik eerder gegeven heb: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=473 Engeland is ook een schoolvoorbeeld van hoe strenge wapenwetten (totaalverbod op handvuurwapens) sinds 1997 het aantal gewelddaden heeft doen verdubbelen: http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/6960431.stm http://www.timesonline.co.uk/tol/new...icle568214.ece
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nochtans hebben ze daar zowat de strengste wapenwetgeving van gans de VS. Het verschil ligt hem dus duidelijk niet daar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In geen enkele crèche hoort wapens thuis, noch vuurwapens van de verdedigers en noch messen van de wrekers.
Enkel peuters en mensen die er mee weten om te gaan, bij voorkeur vrouwen.
![]() |
#490 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kwestie van goed geïnformeerd te zijn (voor zowel de crimineel die veel slachtoffers wil maken en zich niks aantrekt van verbodsbordjes als de hulpeloze slachtoffers): ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Minister-President
|
![]() Na het geval HVT zat Dhr.Versmassen tijdens een debat een strenger wet op vuurwapens te verdedigen. Want, volgens een vb. aangehaald door Dhr Vermassen zou zulks nooit kunnen gebeurt zijn met bijvoorbeeld een 'mes'.
Gisteren tijdens het vrt nieuws komt dezelfde Vermassen zijn verhaal doen waarbij hij nogeens HVT aanhaalt en positief was over de strengere wapenwet want, stel u voor dat deze persoon een vuurwapen in zijn bezit had de gevolgen zouden erger zijn geweest volgens Dhr.Vermassen. HVT 3 slachtoffers waarvan twee dood door gebruik van een vuurwapen. De Dader van de moordpartij gisteren, 3 doden en 10 zwaar gewonden door gebruik van een mes, een mes wat volgens Dhr. Vermassen nooit zoveel slachtoffers had kunnen maken dan een HVT met z'n vuurwapen. Msschien is het niet zozeer het wapen, maar de dader en de plaats die deze uitkiest voor z'n moordpartij. Spijtig dat Dhr.Vermassen alleen vuurwapens beschouwd als zijnde gevaarlijk en niet elk wapen/voorwerp in de handen van een sadist of gek.
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een kinderdagverblijf horen geen wapens en ZEKER geen vuurwapens punt aan de lijn. Je begrijpt toch wel dat indien in Dendermonde er vuurwapens waren geweest, het dodentol waarschijnlijk geen 2 dode kinderen maar 10 of meer dode kinderen was geweest? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan toch niet alles gewapend gaan bewaken? Dit is een zeer abnormale situatie waar geen passend antwoord op mogelijk is.
![]() |
![]() |
#494 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vraag me dus af waarom u een probleem hebt met gewapende burgers die dezelfde of strengere procedures als politieagenten doorlopen. Hypocrisie? Fabeltje reeds meermaals onderuitgehaald. Het maakt niet uit wat een misdadiger hanteert. Het resultaat blijft hetzelfde: dood
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Burgers die mits het slagen in strenge proeven (dezelfde of strengere proeven als voor politieagenten) een verborgen wapen dragen zijn veel beter verspreid als politieagenten. Ook zal een misdadiger nooit weten wie gewapend is en wie niet. Dit verhoogt de veiligheid op alle openbare plaatsen. Dit verhoogt de kans enorm dat een zot zoals die in de creche tijdig gestopt kan worden. En zal sommige criminelen ook twee keer doen nadenken voor zij een misdaad begaan.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat men ginds liever centjes spendeert in wapens waar men naar hartelust elkander kan mee afmaken inplaats van in voeding, zou de burger daar hier wakker moeten van liggen? Misschien stoppen met centjes geven zou kunnen dat er dan minder sterfgevallen zullen zijn. Wat betreft uw reactie, denk dat er een groot onderscheid bestaat tussen weerloze kinderen die worden afgeslacht in een dagverblijf in een beschaafd land (of wat een beschaafd land zou moeten zijn) tegenover een continent waar moord en doodslag het middel is om de ene na de andere machtsgeile sadist aan de macht te brengen.
![]() |
![]() |
#497 | |
|
![]() Citaat:
DC ligt op ongeveer een uurtje rijden van West-Virginia, waar je een wapenwinkel binnenloopt en een wapen koopt zonder enige permit nodig te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
GEEN VUURWAPENS in een creche. Punt. Goede toegangscontrole is al wat nodig is. Citaat:
Dit gaat niet over een misdadiger, dit gaat over een gek die maximale schade wil aanrichten. Hoe groter het wapen hoe meer schade. Je lijkt wel bezeten door wapens. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat mij trouwens niet alleen over creches, maar over alle publieke ruimten. Citaat:
Ik kan u 1 ding verklappen. Het is niet de grootte van uw wapen dat telt. Het is wat je er mee doet en hoe je ermee omgaat. "Bezeten" = typische persoonlijke aanval tegen iemand met een andere mening.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 18:03. |
||
![]() |
![]() |