Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2009, 17:06   #481
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoeveel % van de burgers zijn "braaf"genoeg in alle omstandigheden
Volgens zijn buren was de dader een "brave jongen" hoor ik juist op de radio...
Wat maakt dat uit als de burger de gek neerschiet na èèn dood kind inplaats van 5?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:06   #482
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoeveel % van de burgers zijn "braaf"genoeg in alle omstandigheden
Volgens zijn buren was de dader een "brave jongen" hoor ik juist op de radio...
Waar leest u dat wij ervoor pleiten om wapenvergunningen toe te kennen aan de hand van wat de buren zeggen?
U begint weer naast de kwestie.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:11   #483
De Zachte Anarchist
Burger

De Zachte Anarchist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Wat ga je subiet zeggen als de Joker toegeeft dat hij speciaal peuters viseerde omdat hij enkel een mes had, en dat hij met een vuurwapen wel volwassenen had uitgekozen?
Komaan zeg, waarom is het vermoorden van kinderen zoveel erger?

Vanuit het tegenwoordig zo bejubelde neo-liberalisme zouden we het tegenovergestelde verwachten... Vermits de maatschappij in de volwassenen al véél meer heeft geïnvesteerd (opleiding en dergelijke) en deze bovendien substantieel bijdragen in plaats van alleen maar te kosten, lijkt één volwassene méér waard te zijn dan tien van die rondkruipende broekschijters. Bovendien kunnen volwassenen gemakkelijk die snotneuzen "vernieuwen" door eens goed "van grond te gaan", wat in het andere geval toch wel wat problematisch is.

Het gros van de verontwaardigden hier zijn tegen elke vorm van sociaalprofitariaat. Wel, zijn er dan in Dendermonde geen zuivere profiteurs (ze laten hun gat zelfs door anderen schoonvegen) geëlimineerd? Die kinderverzorgster is dan niet meer dan - geheel analoog aan het neerknallen van de peuter door die andere "zuiveraar" H.V.T. niet meer dan een "accident de parcours".

P.S. Voor wie het nog niet doorheeft: er bestaat zoiets als sarcasme, waarvan ik me graag bedien... Vooral wanneer emoties als rationele argumenten worden gepresenteerd.
Oud 24 januari 2009, 17:12   #484
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Vooroordelen zijn hardnekkig precies.

Het meest gebruikte moordwapen is namelijk het keukenmes waarmee de huisvrouw de komkommer aan stukjes snijd.

Trouwens mijn wetsvoorstel grenst dicht bij de werkelijkheid in Engeland:

http://www.guardian.co.uk/uk/2005/ma...nsandprobation
http://my.opera.com/whoisjohngalt/blog/show.dml/282061
http://www.guardian.co.uk/uk/knifecrime
In landen met liberale wapenwetten zijn messen helemaal niet de populairste wapens.

De VS zouden volgens uw logica (liberale wapenwetten = weerbaardere burgers) ook veel veiliger moeten zijn dan België. De cijfers i.v.m. intentional homicide spreken dat toch tegen:

België: 1,50 moorden per 100,000 inwoners
VS: 5,70 moorden per 100,000 inwoners

Tenzij u nu wil argumenteren dat die 4,20/100,000 allemaal moorden zijn die gepleegd werden om massamoordenaars te stoppen (waarvan ik trouwens niet zeker ben of die wel opgenomen zijn in deze statistiek).
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  800px-Ushomicidesbyweapon.svg.png‎
Bekeken: 81
Grootte:  88,6 KB
ID: 45123  

Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:17   #485
PimFortuyn
Burger

PimFortuyn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Vooroordelen? Een mes heeft, in tegenstelling tot geweren, nog altijd andere functies dan het vermoorden en verminken van mensen nietwaar?
Nou moe. Hier moeten we toch eventjes een beetje nuance in het debat brengen hoor. Een vuurwapen, en niet dat ik er echt eentje in huis wil, heeft wel nog een afschrikwekkend doel. Het is uiteraard logisch dat je niet zo maar meteen elk ukkieverblijf kan gaan laten bewaken door een robocop, maar los van deze pijnlijke zaak kan je wel stellen dat de dader het misschien sneller op een lopen had gezet als iemand met een vuurwapen het lokaal had betreden en die krankjorum had toegeroepen dat als ie z'n mes niet liet vallen, hij een knietje of twee armer was. De dader had sowieso een kevlar vest aan in de hoop dat hij zijn volledige missie kon voltooien. Maar benen en hoofd bescherm je niet. Ook niet met de cosmetica-toestanden waarvan ie zich bediende.

Wel ja, ik ga hier geen pleidooi houden voor vuurwapens in zo'n babyparadijs, maar beetje verder denken dan vernieling mag wel hoor. Maar goed, heb het draadje gelezen en ik krijg het zuur van al die pogingen (van links tot rechts en van pro dan wel tegen vuurwapens) tot recuperatie van zulks drama. Ik zal me dus verder muisstil houden.

Ik ben vooral enorrum bezorgd om de slachtoffers en hun familie. Ik hoop dat het Belgenlandje dit snel kan verwerken.
PimFortuyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:18   #486
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zachte Anarchist Bekijk bericht
<Crap deleted>
Kan je met je onzin naar het onzinhoekje AUB?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:19   #487
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
In landen met liberale wapenwetten zijn messen helemaal niet de populairste wapens.

De VS zouden volgens uw logica (liberale wapenwetten = weerbaardere burgers) ook veel veiliger moeten zijn dan België. De cijfers i.v.m. intentional homicide spreken dat toch tegen:

Tenzij u nu wil argumenteren dat die 4,20/100,000 allemaal moorden zijn die gepleegd werden om massamoordenaars te stoppen (waarvan ik trouwens niet zeker ben of die wel opgenomen zijn in deze statistiek).
Vraagje:
Stijgt of daalt het aantal moorden in de VS?
Stijgt of daalt het aantal moorden in België?

In de VS is men de wapenwetten aan het versoepelen.
In België is men ze aan het verstrengen.

De antwoorden kan je vinden in de bronnen die ik eerder gegeven heb:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=473

Engeland is ook een schoolvoorbeeld van hoe strenge wapenwetten (totaalverbod op handvuurwapens) sinds 1997 het aantal gewelddaden heeft doen verdubbelen:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/6960431.stm
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...icle568214.ece

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 17:40.
Oud 24 januari 2009, 17:26   #488
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht

Crime rate in DC: Homicide: 30.8 (2007)
Nochtans hebben ze daar zowat de strengste wapenwetgeving van gans de VS.

Het verschil ligt hem dus duidelijk niet daar.
Oud 24 januari 2009, 17:28   #489
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In geen enkele crèche hoort wapens thuis, noch vuurwapens van de verdedigers en noch messen van de wrekers.
Enkel peuters en mensen die er mee weten om te gaan, bij voorkeur vrouwen.
Oud 24 januari 2009, 17:30   #490
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In geen enkele crèche hoort wapens thuis, noch vuurwapens van de verdedigers en noch messen van de wrekers.
Enkel peuters en mensen die er mee weten om te gaan, bij voorkeur vrouwen.
Ik stel dan voor dat men daar dan de volgende stikkers aanbrengt.
Kwestie van goed geïnformeerd te zijn (voor zowel de crimineel die veel slachtoffers wil maken en zich niks aantrekt van verbodsbordjes als de hulpeloze slachtoffers):

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 17:33.
Oud 24 januari 2009, 17:38   #491
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Na het geval HVT zat Dhr.Versmassen tijdens een debat een strenger wet op vuurwapens te verdedigen. Want, volgens een vb. aangehaald door Dhr Vermassen zou zulks nooit kunnen gebeurt zijn met bijvoorbeeld een 'mes'.

Gisteren tijdens het vrt nieuws komt dezelfde Vermassen zijn verhaal doen waarbij hij nogeens HVT aanhaalt en positief was over de strengere wapenwet want, stel u voor dat deze persoon een vuurwapen in zijn bezit had de gevolgen zouden erger zijn geweest volgens Dhr.Vermassen.

HVT 3 slachtoffers waarvan twee dood door gebruik van een vuurwapen.

De Dader van de moordpartij gisteren, 3 doden en 10 zwaar gewonden door gebruik van een mes, een mes wat volgens Dhr. Vermassen nooit zoveel slachtoffers had kunnen maken dan een HVT met z'n vuurwapen.

Msschien is het niet zozeer het wapen, maar de dader en de plaats die deze uitkiest voor z'n moordpartij. Spijtig dat Dhr.Vermassen alleen vuurwapens beschouwd als zijnde gevaarlijk en niet elk wapen/voorwerp in de handen van een sadist of gek.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:44   #492
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwestie van goed geïnformeerd te zijn (voor zowel de crimineel die veel slachtoffers wil maken en zich niks aantrekt van verbodsbordjes als de hulpeloze slachtoffers.
Je moest je schamen.
In een kinderdagverblijf horen geen wapens en ZEKER geen vuurwapens punt aan de lijn.

Je begrijpt toch wel dat indien in Dendermonde er vuurwapens waren geweest, het dodentol waarschijnlijk geen 2 dode kinderen maar 10 of meer dode kinderen was geweest?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:45   #493
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kwestie van goed geïnformeerd te zijn (voor zowel de crimineel die veel slachtoffers wil maken en zich niks aantrekt van verbodsbordjes als de hulpeloze slachtoffers):

Face it, als de crèche ontoegankelijk is dan zoekt zo'n zot gewoon een andere plaats op. Bv de speeltijd tijdens een school of een zwembad of weet ik veel.

Je kan toch niet alles gewapend gaan bewaken?

Dit is een zeer abnormale situatie waar geen passend antwoord op mogelijk is.
Oud 24 januari 2009, 17:49   #494
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je moest je schamen.
In een kinderdagverblijf horen geen wapens en ZEKER geen vuurwapens punt aan de lijn.
Toch zal u er waarschijnlijk geen probleem mee hebben moesten er politieagenten met wapens in creches geplaatst worden.
Ik vraag me dus af waarom u een probleem hebt met gewapende burgers die dezelfde of strengere procedures als politieagenten doorlopen.
Hypocrisie?

Citaat:
Je begrijpt toch wel dat indien in Dendermonde er vuurwapens waren geweest, het dodentol waarschijnlijk geen 2 dode kinderen maar 10 of meer dode kinderen was geweest?
Fabeltje reeds meermaals onderuitgehaald. Het maakt niet uit wat een misdadiger hanteert. Het resultaat blijft hetzelfde: dood

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 17:56.
Oud 24 januari 2009, 17:53   #495
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Face it, als de crèche ontoegankelijk is dan zoekt zo'n zot gewoon een andere plaats op. Bv de speeltijd tijdens een school of een zwembad of weet ik veel.

Je kan toch niet alles gewapend gaan bewaken?

Dit is een zeer abnormale situatie waar geen passend antwoord op mogelijk is.
Dank u. U bevestigt mijn punt.

Burgers die mits het slagen in strenge proeven (dezelfde of strengere proeven als voor politieagenten) een verborgen wapen dragen zijn veel beter verspreid als politieagenten. Ook zal een misdadiger nooit weten wie gewapend is en wie niet. Dit verhoogt de veiligheid op alle openbare plaatsen.

Dit verhoogt de kans enorm dat een zot zoals die in de creche tijdig gestopt kan worden. En zal sommige criminelen ook twee keer doen nadenken voor zij een misdaad begaan.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 18:06.
Oud 24 januari 2009, 17:54   #496
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Jongens toch de wereld op zijn kop,wat gebeurd in Gaza dan ?Dat is duizend keer erger dan wat er is gebeurd nu.We gaan weer dagenlang het leed van die familieleden zien,ik vind het erg zeer erg,maar wat er in de rest van de wereld gebeurd trekt niemand van ons zich aan.Vb. in Gaza.
Sorry maar in Afrika sterven tientallen kinderen per dag,gewoon dat de politiek(die wij hebben verkozen),niets voor doen.
Doet de politiek niets voor Afrika? Dat de centjes ginder aan bepaalde vingerkes blijven plakken en niet geraken tot bij hen die steun en centjes nodig hebben, zou de burger daar hier van wakker moeten liggen?

Dat men ginds liever centjes spendeert in wapens waar men naar hartelust elkander kan mee afmaken inplaats van in voeding, zou de burger daar hier wakker moeten van liggen? Misschien stoppen met centjes geven zou kunnen dat er dan minder sterfgevallen zullen zijn.

Wat betreft uw reactie, denk dat er een groot onderscheid bestaat tussen weerloze kinderen die worden afgeslacht in een dagverblijf in een beschaafd land (of wat een beschaafd land zou moeten zijn) tegenover een continent waar moord en doodslag het middel is om de ene na de andere machtsgeile sadist aan de macht te brengen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:56   #497
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Crime rate in DC: Homicide: 30.8 (2007)
Nochtans hebben ze daar zowat de strengste wapenwetgeving van gans de VS.

Het verschil ligt hem dus duidelijk niet daar.
DC is geen land, maar een stad/staat. Inwoners kunnen gerust in andere staten wapens kopen en in een land met een soepele wapenwetgeving circuleren sowieso veel meer niet-geregistreerde wapens.

DC ligt op ongeveer een uurtje rijden van West-Virginia, waar je een wapenwinkel binnenloopt en een wapen koopt zonder enige permit nodig te hebben.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:56   #498
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch zal u er geen probleem bij hebben moesten er politieagenten met wapens in creches geplaatst worden.
Ik vraag me dus af waarom u een probleem hebt met gewapende burgers die dezelfde of strengere procedure als politieagenten doorlopen.
Hypocrisie?
Politie-agenten, natuurlijk niet, tenzij bij een interventie.
GEEN VUURWAPENS in een creche. Punt.

Goede toegangscontrole is al wat nodig is.

Citaat:
Fabeltje reeds meermaals onderuitgehaald. Het maakt niet uit wat een misdadiger hanteert. Het resultaat blijft hetzelfde.
Absurd.
Dit gaat niet over een misdadiger, dit gaat over een gek die maximale schade wil aanrichten.
Hoe groter het wapen hoe meer schade.
Je lijkt wel bezeten door wapens.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:59   #499
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw theorie gaat niet op voor HVT.
Oud 24 januari 2009, 18:00   #500
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Politie-agenten, natuurlijk niet, tenzij bij een interventie.
GEEN VUURWAPENS in een creche. Punt.

Goede toegangscontrole is al wat nodig is.
Wanneer alle slachtoffers reeds gevallen zijn. De stikker die ik gaf illustreert dit feit maar al te goed.
Het gaat mij trouwens niet alleen over creches, maar over alle publieke ruimten.

Citaat:
Absurd.
Dit gaat niet over een misdadiger, dit gaat over een gek die maximale schade wil aanrichten.
Je lijkt wel bezeten door wapens.
Het is duidelijk dat u niets kent van wapens en hun effecten.
Ik kan u 1 ding verklappen. Het is niet de grootte van uw wapen dat telt. Het is wat je er mee doet en hoe je ermee omgaat.

"Bezeten" = typische persoonlijke aanval tegen iemand met een andere mening.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 18:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be