![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Parlementslid
|
![]() Heilige krokodillentranen.
![]() |
#482 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu volgens mij is de betekenis van 'het leven' iets dat ieder voor zichzelf invult. Voor sommigen is het een hemel, voor anderen een hel en voor de meesten iets er tussenin. En wie gaat er zeggen wie dat er gelijk heeft? Ze hebben allemaal gelijk aangezien de houding tov 'het leven' perceptie is. Heeft iemand die taart vies vind ongelijk? Het is niet omdat de meesten het lekker vinden dat het daarom ook lekker IS. Het is niet omdat de meeste mensen 'het leven' als positief zien dat het daarom ook positief IS. Yasmin had blijkbaar een negatieve visie op 'het leven' dus wie zijn wij om haar te verplichten ermee door te doen? We dwingen iemand die geen taart lust toch ook niet om taart te eten? In ieder geval ben ik blij voor Yasmin dat ze nu niet meer ongelukkig is, een garantie die enkel de dood kan geven, das net het mooie en unieke aan de dood, het is eeuwig. NIEMAND kon Yasmin geluk garanderen, de dood kan haar wel geen ongeluk meer garanderen. De mensen die zeggen van "had ze maar met mij erover gepraat en tralala" vind ik dan ook pretentieus. Alsof zij op hun eentje de visie van Yasmin op haar leven zouden kunnen doen herzien. Er is maar 1 iemand die kan oordelen over Yasmin haar leven en dat is Yasmin zelf (de vuistregel van ieder therapeut is dan ook "de client is de expert"). Net zoals zij alleen weet hoe een stuk taart smaakt (voor haar dan). Men maakt altijd maar de fout door uit te gaan van eigen denkpatronen en die toe te passen op een ander: "ik vind taart o zo lekker en ik kan niet begrijpen dat iemand anders dat vies vindt" mondt dan uit in "diegenen die taart niet lekker vinden zitten fout of er is iets mis met hun smaakpapillen". De analogie naar mensen die het niet zien zitten is dan "die mens wilt zelfmoord plegen dus die zit met een psychologisch probleem". Ik betwijfel of het wel een psychologisch probleem is om te beginnen. Bij velen kan dat idd. liggen aan een klinische oorzaak zoals een storing in het aanmaken van neurotransmitters zoals dopamine (die voor een goed gevoel zorgen) en kan dan ook verholpen worden met medicatie. Maar het is naief om uit te gaan van depressie als een ziekte die perfect geneesbaar is mits een goede behandeling. Enkel indien Yasmin labiel was geweest had ze GEEN zelfmoord gepleegd aangezien ze wordt beschreven als een 'sterke vrouw' denk ik dan ook dat ze deze beslissing op een rationele en weloverwogen manier genomen heeft en dat deze dan gerespecteerd moet worden. Impulsieve zelfmoorden kunnen idd. verholpen worden dmv gesprekken en dergelijke maar als dit een weloverwogen keuze is, wat volgens mij in Yasmin haar geval wel degelijk zo was, is daar niks tegen te beginnen. Tenzij ze dan 'beïnvloedbaar' was maar dat zijn 'sterke vrouwen' doorgaans niet.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 27 juni 2009 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Gouverneur
|
![]() Mensen, mag ik vragen om deze discussie te verplaatsen naar een ander subforum. K en K is niet de juiste plaats voor dit. pruis, Uhuh en zelfs Circe, laat ons discuteren over wat we geloven. Maar niet hier.
![]() |
#485 |
Minister-President
|
![]() depressie is een illusie..;case closed
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 27 juni 2009 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#487 |
Staatssecretaris
|
![]() "Geluk" is dat ook...case closed
![]() |
#488 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Minister
|
![]() Zou het niet veel beter zijn om al die onzinnige reacties van de godsdienstfanaten simpelweg te negeren? Ze zijn zelfs het antwoorden niet waard. Het allerbeste zouden we zelfs dat soort mensen op de negeerlijst zwieren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#492 |
|
![]() ²
![]() |
#493 |
|
![]()
![]() |
#494 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 27 juni 2009 om 23:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
|
![]() Citaat:
Jasmine was op het laaste ogenblik (de laatste weken/maanden?) hopeloos, door de breuk met de 'liefde van haar leven'. Ze zat heel diep in de put. Moet je daarom meteen de 15 jaar dat we haar kenden op TV teniet doen alsof het fake zou zijn? Neen, bijlange niet: Jasmine was wie zij was: een lieve, fleurige, mooie, sympathieke, complexloze meid, en daar was niks fake aan. Wat is de vreselijke waarheid dat we nu uit die gebeurtenis kunnen uithalen? Dat zelfs de sterkste, meest complexloze mensen op een gegeven moment de arde onder hun voeten kunnen voelen verschuiven, zo erg zelfs dat zij zichzelf volledig verliezen. Dit drama reikt veel verder dan enkel het verlies dat haar naasten nu moeten voelen en verwerken: Jasmine was een rolmodel voor tal van mensen.
![]() |
![]() |
#496 | |
|
![]() Citaat:
Van mijn kant: ik volgde haar noch ik was een fan: ze was gewoon iemand van op de tv. Ik had wel sympathie voor haar voor de manier waarop ze naar voor kwam: ze was heel aangenaam en sympathiek. Ik ga haar dan ook niet missen; ik kijk zelden TV. Maar ik vind het altijd een drama wanneer mensen zo diep zitten dat zij als enige uitweg, de zelfdoding zien. Er zijn altijd optie's in het leven, zelfdoding is toch het aller-allerlaatste?! Ik ben er het hart van in dat blijkbaar ook mensen van het kaliber als Yasmine, die toch wel doorgaat als een sterke persoonlijkheid, zo maar aan de wanhoop kan ten onder gaan. Dat is echt een drama, in de eerste plaats voor haarzelf, en haar ouders, zus, naasten, maar ook voor de talloze fans, vele tienermeisjes, ook vele lesbische meisjes, die zich aan haar hebben opgetrokken.
![]() |
![]() |
#497 | |
|
![]() Citaat:
2/ Je beschouwt Preusse toch niet als een Christen? Bah neen gij! Hij maakt de RKK ten schande. Indien Preusse het meent dan is hij een ware schande voor de RKK. Een echte Christen heeft een véééél grotere geestelijke rijkdom. Preusse is op geestelijk vlak, bijzonder bijzonder arm. En eigenlijk zijn zijn reactie's het reageren niet waardig.
![]() |
![]() |
#498 | |
|
![]() Citaat:
Maar...het komt veel meer voor, zelf weet ik ook zo enkele gevallen. Dit: het achterlaten van de kleine kinderen om de problemen te ontzien, toont net aan hoe zwaar men er onderdoor zit, dat men niet in staat is zich terug tot orde roepen. dit maakt het drama nog veel groter. Nu, in Jasmine haar geval wil ik toch nog iets duidelijk maken: men spreekt van 'haar kind', maar het was haar kind niet. Dit kind is het kind van Marianne, de ex die Yasmine ten onder heeft gebracht. Misschien, maar dat zijn mijn eigen speculatie's, is het feit dat de mogelijkheid er was dit kind voortaan weinig te zien, mee een oorzaak geweest om er zo zwaar onderdoor te zitten? Want ik veronderstel dat Marianne, als natuurlijke moeder, meer rechten zal gehad hebben dan Yasmine?
![]() |
![]() |
#499 | ||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
in gods kerk is er altijd plaats voor iedereen, zelfs voor de zondaars. juist voor de zondaars. heiligen hebben die kerk veel minder nodig, zij zijn vanzelf al op de goeie weg. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#500 | |
|
![]() Citaat:
Wel dan is hun opdracht -die van Preusse en Uh-huh- duidelijk gelukt, want voor mij is het duidelijk: dit zijn geen ware gelovigen; ze zijn er enkel op uit om ofwel een god en de hele strekking -de RKK en de Islam- erachter in discrediet te brengen, ofwel zijn ze er enkel op uit -en ze kikken erop- om -eerder negatieve, verontwaardigde- emotie's en reactie's bij de mensen uit te lokken, maw: in beide gevallen zijn zij trollen.
![]() |