Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2009, 18:51   #481
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Heilige krokodillentranen.
Oud 27 juni 2009, 20:21   #482
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hé Anoniempje, ben jij die meid met het licht Antwerpse accent en de boze blik in de ogen?
Hah, leerling van die school? Nah.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 21:00   #483
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Iedereen die iemand door zelfdoding verloren heeft, zal daar zo over denken, veronderstel ik. Had ik iets kunnen zeggen of doen om die persoon op andere gedachten te brengen? Had ik een verschil kunnen maken? Gelukkig zal dat in een aantal gevallen ook zo zijn, maar spijtig genoeg zal het in veel te veel gevallen gaan om iemand die elk gevoel voor perspectief en elke voeling met de realiteit compleet verloren heeft. Ik beschouw mezelf helemaal niet als een type om uit eigen beweging uit het leven te stappen, zelfs niet als iemand met neiging tot depressiviteit, maar ik zou niet durven zeggen wat ik zou doen onder invloed van totale wanhoop... Je zal me dan ook niet betrappen op oordelen als "moedig", dan wel "egoïstisch" met betrekking tot zelfdoding. Ik vind het alleen maar triest. Door en door triest dat iemand zo diep zit dat hij of zij niet meer kan zien dat het leven nog zoveel mooie dingen te bieden heeft...
Dat punt vind ik toch interessant om over uit te wijden. Heeft iemand die zelfmoord pleegt elke voeling met de realiteit verloren? Volgens mij niet. U gelukkig of ongelukkig voelen valt niet objectief te meten en er zijn ook geen objectieve criteria voor. Hier maken velen de fout om 'het leven' te zien als een positieve toestand en 'de dood' als een negatieve. Want "omdat Yasmin zelfmoord heeft gepleegd, dus 'de dood' verkoos boven 'het leven', wilt het zeggen dat ze de voeling met de realiteit heeft verloren" maw moest ze wel voeling hebben met de realiteit had ze gekozen om te blijven leven.

Nu volgens mij is de betekenis van 'het leven' iets dat ieder voor zichzelf invult. Voor sommigen is het een hemel, voor anderen een hel en voor de meesten iets er tussenin. En wie gaat er zeggen wie dat er gelijk heeft? Ze hebben allemaal gelijk aangezien de houding tov 'het leven' perceptie is.

Heeft iemand die taart vies vind ongelijk? Het is niet omdat de meesten het lekker vinden dat het daarom ook lekker IS. Het is niet omdat de meeste mensen 'het leven' als positief zien dat het daarom ook positief IS. Yasmin had blijkbaar een negatieve visie op 'het leven' dus wie zijn wij om haar te verplichten ermee door te doen? We dwingen iemand die geen taart lust toch ook niet om taart te eten?

In ieder geval ben ik blij voor Yasmin dat ze nu niet meer ongelukkig is, een garantie die enkel de dood kan geven, das net het mooie en unieke aan de dood, het is eeuwig. NIEMAND kon Yasmin geluk garanderen, de dood kan haar wel geen ongeluk meer garanderen. De mensen die zeggen van "had ze maar met mij erover gepraat en tralala" vind ik dan ook pretentieus. Alsof zij op hun eentje de visie van Yasmin op haar leven zouden kunnen doen herzien. Er is maar 1 iemand die kan oordelen over Yasmin haar leven en dat is Yasmin zelf (de vuistregel van ieder therapeut is dan ook "de client is de expert"). Net zoals zij alleen weet hoe een stuk taart smaakt (voor haar dan). Men maakt altijd maar de fout door uit te gaan van eigen denkpatronen en die toe te passen op een ander: "ik vind taart o zo lekker en ik kan niet begrijpen dat iemand anders dat vies vindt" mondt dan uit in "diegenen die taart niet lekker vinden zitten fout of er is iets mis met hun smaakpapillen".

De analogie naar mensen die het niet zien zitten is dan "die mens wilt zelfmoord plegen dus die zit met een psychologisch probleem". Ik betwijfel of het wel een psychologisch probleem is om te beginnen. Bij velen kan dat idd. liggen aan een klinische oorzaak zoals een storing in het aanmaken van neurotransmitters zoals dopamine (die voor een goed gevoel zorgen) en kan dan ook verholpen worden met medicatie. Maar het is naief om uit te gaan van depressie als een ziekte die perfect geneesbaar is mits een goede behandeling. Enkel indien Yasmin labiel was geweest had ze GEEN zelfmoord gepleegd aangezien ze wordt beschreven als een 'sterke vrouw' denk ik dan ook dat ze deze beslissing op een rationele en weloverwogen manier genomen heeft en dat deze dan gerespecteerd moet worden. Impulsieve zelfmoorden kunnen idd. verholpen worden dmv gesprekken en dergelijke maar als dit een weloverwogen keuze is, wat volgens mij in Yasmin haar geval wel degelijk zo was, is daar niks tegen te beginnen. Tenzij ze dan 'beïnvloedbaar' was maar dat zijn 'sterke vrouwen' doorgaans niet.

Laatst gewijzigd door Rapture : 27 juni 2009 om 21:03.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 21:21   #484
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Mensen, mag ik vragen om deze discussie te verplaatsen naar een ander subforum. K en K is niet de juiste plaats voor dit. pruis, Uhuh en zelfs Circe, laat ons discuteren over wat we geloven. Maar niet hier.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 21:22   #485
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

depressie is een illusie..;case closed

Laatst gewijzigd door globalmedia : 27 juni 2009 om 21:25.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 21:28   #486
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ok.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 22:16   #487
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Geluk" is dat ook...case closed
Oud 27 juni 2009, 22:46   #488
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin ...

Case closed ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 23:36   #489
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Het goedkope "drama" gaat ondertussen lustig voort in deze onzedige kringen. Hieronder wat "Het Nieuwsblad" ons wist konde te doen, kwestie dat we tot in de kleinste details op de hoogte blijven wat al die "holebi's" niet meemaken door hun eigen schuld. De passages waaruit hun "zeer normale leven" blijkt, heb ik even in bold gezet.

Ik ben ook eens gaan grasduinen in het rijke internetarchief van persberichten en dergelijke. Daar vond ik de meest vunzige dingen waar "Yasmine" in betrokken was, zoals dit hier:

Bron

En gelukkig dat ze was met het omarmen van de zonde, gelukkig!

Het meest smerige is zonder twijfel dit:

Pure godslaster. Maar goed, we weten intussen dat deze smaad aan Christus niet zonder gevolgen gebleven is. Een deel van deze "tentoonstelling" stond dan nog opgesteld in de Sint-Pieterskerk ook! Een godshuis dat zo werd belasterd ... dat is echt op het randje van onvergefelijk.

Hier is nog een teken aan de wand:
schaam u...
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 23:39   #490
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Zou het niet veel beter zijn om al die onzinnige reacties van de godsdienstfanaten simpelweg te negeren? Ze zijn zelfs het antwoorden niet waard. Het allerbeste zouden we zelfs dat soort mensen op de negeerlijst zwieren.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 23:44   #491
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Laat staan dat die geschriften 2000 jaar zijn overgeschreven steeds gesponsord of onder supervisie van de lokale heerser die de abdij of moskee in kwestie tolereerde zolang ze maar niks schreven dat niet hoorde. Had men ten tijde van Jezus al een kopieermachine gehad, dan zou ik die boeken al ietsje meer vertrouwen.
Jij begint van de (foute) veronderstelling dat de heer Jezus Christus een historisch persoon is.
Oud 27 juni 2009, 23:45   #492
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het wordt weer eens pijnlijk duidelijk, dat iedere poging tot enige rationele discussie met een godsdienstfanaat, zinloos is.
²
Oud 27 juni 2009, 23:48   #493
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Sinds 20-12-1830
Oud 27 juni 2009, 23:56   #494
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik zou in het vervolg mij toch direct aanspreken in plaats van iemand anders met mijn verdediging op te zadelen. Wat is hier precies het probleem? Ik heb nergens geoordeeld, ik heb alleen vastgesteld welken de zonde waren en wat de schizofrene, ontwijkende reactie van de media was op deze zelfmoord. Tegen u persoonlijk wil ik nog zeggen dat er ook zonden van omissie bestaan, de zogenaamde "vreemde zonden": zij worden begaan door het niet beteugelen, het niet straffen, het niet ingrijpen van daden of woorden die afkeurenswaardig zijn. In die zin zou het dan ook zondig zijn om te zwijgen bij heel dit circus.
"Heb de zondaar lief" zijt ge vergeten (in de veronderstelling dat Yasmine volgens u een zondaar was). En iedereen hier kan dat zien.

Citaat:
En dat komt van iemand die voordien zei dat de Bijbel "helemaal niet heilig was" (sic).
Klopt, de Bijbel is helemaal niet heilig. En weet je ook waarom? Omdat het een boek is, geschreven door en voor mensen (staat er ook letterlijk in hoor: het evangelie volgens Lucas, de brief van Paulus aan de Romeinen, en ga zo maar voort), en dus feilbaar. Hetgeen voor mij heilig is is de onderliggende boodschap, niet het boek op zich. Om het boek zelf heilig te verklaren moet je bij één van de vele protestantse sekten zijn, want dergelijk standpunt heeft de katholieke Kerk nooit onderschreven. Maar dit is écht niet het topic om het over zo'n zaken te hebben.

Citaat:
Blijkbaar wilt u van twee walletjes eten: toch nog "hip" overkomen bij uw leeftijdsgenoten en daar lippendienst bewijzen aan gemakkelijke, anti-godsdienstige retoriek en langs de andere kant toch ernstig genomen worden als pseudo-gelovige.
De enige anti-godsdienstige pseudo-gelovige zijt gij, O Meest Kristelijke Konstrukt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 27 juni 2009 om 23:58.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 01:10   #495
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Blijkbaar was "die lach, die prachtige stem, die verschijning puur fake.
Van binnen leefde ze in een hel.
Daar zou je beter even bij stil staan.
Hoe idioot en kortzichtig kun je zijn?
Jasmine was op het laaste ogenblik (de laatste weken/maanden?) hopeloos, door de breuk met de 'liefde van haar leven'.
Ze zat heel diep in de put. Moet je daarom meteen de 15 jaar dat we haar kenden op TV teniet doen alsof het fake zou zijn?
Neen, bijlange niet: Jasmine was wie zij was: een lieve, fleurige, mooie, sympathieke, complexloze meid, en daar was niks fake aan.

Wat is de vreselijke waarheid dat we nu uit die gebeurtenis kunnen uithalen? Dat zelfs de sterkste, meest complexloze mensen op een gegeven moment de arde onder hun voeten kunnen voelen verschuiven, zo erg zelfs dat zij zichzelf volledig verliezen.

Dit drama reikt veel verder dan enkel het verlies dat haar naasten nu moeten voelen en verwerken: Jasmine was een rolmodel voor tal van mensen.
Oud 28 juni 2009, 01:18   #496
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zou begot ook niet weten waarom ik bedroefd zou moeten zijn voor iemand die ik van haar of pluimen ken.
Je hoeft niet bedroeft te zijn, er is niemand die je dat wilt opdringen.

Van mijn kant: ik volgde haar noch ik was een fan: ze was gewoon iemand van op de tv.
Ik had wel sympathie voor haar voor de manier waarop ze naar voor kwam: ze was heel aangenaam en sympathiek.

Ik ga haar dan ook niet missen; ik kijk zelden TV.

Maar ik vind het altijd een drama wanneer mensen zo diep zitten dat zij als enige uitweg, de zelfdoding zien. Er zijn altijd optie's in het leven, zelfdoding is toch het aller-allerlaatste?! Ik ben er het hart van in dat blijkbaar ook mensen van het kaliber als Yasmine, die toch wel doorgaat als een sterke persoonlijkheid, zo maar aan de wanhoop kan ten onder gaan. Dat is echt een drama, in de eerste plaats voor haarzelf, en haar ouders, zus, naasten, maar ook voor de talloze fans, vele tienermeisjes, ook vele lesbische meisjes, die zich aan haar hebben opgetrokken.
Oud 28 juni 2009, 01:28   #497
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Wat een zever lees ik hier allemaal? Maak je jezelf echt wijs dat het zo zit? 1/ IEDER van ons kan liefdesverdriet hebben, IEDER van ons kan depressief worden. Wat heeft jou zo hard en bitter gemaakt? En waarom zou iemand MOETEN terug grijpen op godsdienst? 2/ Godsdienst is mooi als men er voor kiest, als men er zelf in gelooft maar geloven onder dwang werkt niet.
Is godsdienst haat of liefde? Als ik jou hoor lijkt het me wel haat en onverdraagzaamheid te zijn.
1/ Preusse niet: Preusse heeft geen hart, is gevoelloos en vooral leeghoofdig. Volgens mij heeft hij vrouw noch kinderen. En dat is maar goed zo.

2/ Je beschouwt Preusse toch niet als een Christen? Bah neen gij! Hij maakt de RKK ten schande. Indien Preusse het meent dan is hij een ware schande voor de RKK. Een echte Christen heeft een véééél grotere geestelijke rijkdom. Preusse is op geestelijk vlak, bijzonder bijzonder arm.

En eigenlijk zijn zijn reactie's het reageren niet waardig.
Oud 28 juni 2009, 01:37   #498
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Wie een 2-jarige dochter achterlaat door zelfmoord te plegen omwille van liefdesverdriet is egoïstisch en verdient geen respect.
Dat is onze eerste reactie wanneer het gaat om iemand met kleine kinderen, wat ook wat normaal is.
Maar...het komt veel meer voor, zelf weet ik ook zo enkele gevallen.

Dit: het achterlaten van de kleine kinderen om de problemen te ontzien, toont net aan hoe zwaar men er onderdoor zit, dat men niet in staat is zich terug tot orde roepen. dit maakt het drama nog veel groter.

Nu, in Jasmine haar geval wil ik toch nog iets duidelijk maken:
men spreekt van 'haar kind', maar het was haar kind niet. Dit kind is het kind van Marianne, de ex die Yasmine ten onder heeft gebracht. Misschien, maar dat zijn mijn eigen speculatie's, is het feit dat de mogelijkheid er was dit kind voortaan weinig te zien, mee een oorzaak geweest om er zo zwaar onderdoor te zitten? Want ik veronderstel dat Marianne, als natuurlijke moeder, meer rechten zal gehad hebben dan Yasmine?
Oud 28 juni 2009, 01:45   #499
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
1/ Preusse niet: Preusse heeft geen hart, is gevoelloos en vooral leeghoofdig. Volgens mij heeft hij vrouw noch kinderen. En dat is maar goed zo.
de boeddha (vrede zij met hem) leerde dat alle woede, alle beledigingen, alle boosaardigheid en alle aggressie ontstaat uit lijden. wie zijn wij om over preuße te oordelen? wat weten wij over hem? wie van ons weet wat hij al allemaal heeft meegemaakt? wie van ons is bereid om de eerste steen te werpen? (zelf teken ik liever gewoon wat letters in het zand, dat is veiliger dan gooien met stenen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
2/ Je beschouwt Preusse toch niet als een Christen? Bah neen gij! Hij maakt de RKK ten schande. Indien Preusse het meent dan is hij een ware schande voor de RKK. Een echte Christen heeft een véééél grotere geestelijke rijkdom. Preusse is op geestelijk vlak, bijzonder bijzonder arm.
is het niet precies voor de zondaars dat jezus (vrede zij met hem) de christus rondtrok op de aarde? toen de schriftgeleerden vroegen waarom hij met zondaars en tollenaars optrok, antwoordde hij: "hebben gezonde mensen misschien een dokter nodig? nee, alleen wie ziek is. zo ook ben ik niet gekomen om de rechtvaardigen te roepen, maar om de zondaars tot bekering aan te sporen."

in gods kerk is er altijd plaats voor iedereen, zelfs voor de zondaars. juist voor de zondaars. heiligen hebben die kerk veel minder nodig, zij zijn vanzelf al op de goeie weg.

vrede,

redwasp
Oud 28 juni 2009, 02:16   #500
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik geloof in God. Als ik de onzin en de intolerantie lees die sommigen hier namens God dag in dag uit debiteren, ben ik desondanks geneigd je gelijk te geven. Weg met de godsdienst, in elk geval elke godsdienst die niet bereid is binnenskamers te blijven en zijn moraal voor zichzelf te houden.

Wel dan is hun opdracht -die van Preusse en Uh-huh- duidelijk gelukt, want voor mij is het duidelijk: dit zijn geen ware gelovigen; ze zijn er enkel op uit om ofwel een god en de hele strekking -de RKK en de Islam- erachter in discrediet te brengen, ofwel zijn ze er enkel op uit -en ze kikken erop- om -eerder negatieve, verontwaardigde- emotie's en reactie's bij de mensen uit te lokken, maw: in beide gevallen zijn zij trollen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be