![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men stemt dus op een partij welke uit slechts 1 man bestaat. Het komt in feite gewoonweg neer als stemmen op een dictator. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is een democratische partij met een niet democratische structuur. Niet iets om vrolijk van te worden.
![]() |
#483 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wilders op zich is niet meer dan een jodokus, het zijn z'n stemmers waar ik niet vrolijk van wordt. Waar zit het verstand van die lui om op zulk een partij te stemmen? Ze stemmen op iemand met een partij waarvan hijzelf het enigste lid is. Je moet er niet aan denken dat een Wilders een meerderheid zou behalen, dan heb je in feite een dictator binnengehaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
|
![]() Citaat:
Dat zal toch geen toeval zijn neem ik aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Echter mag ik zo vrij zijn om u eraan te herinneren dat lidmaatschap, jongerenafdeling, en ledenaantal. Geen garantie is voor de democratie, laat staan het respecteren van de democratie en de daarbij behorende rechtsorde. Voor een historisch voorbeeld; de NSDAP van Adolf Hitler. Voor een hedendaags en Nederlands voorbeeld; de PVDA (of CDA, VVD, D66, SP, GroenLinks) Indien het niet 1 man is die alles beslist, dan is het wel een partijtop die alles als zijnde 1 man beslist. En voor alle duidelijkheid nogmaals; 2% van de bevolking heeft een verenigingsband(lidmaatschap) met een politieke partij. Daaraan afgemeten bestaat er in Nederland geen enkele echte democratische partij. Jeff
Een Belgicist over Nederland. Laatst gewijzigd door Pinda : 26 februari 2014 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mag ik er dus vanuit gaan, dat je lid bent van een politieke partij?, zo nee... dan zit je op dat gebied dus op hetzelfde vlak als een PVV'er. Hoe voelt dat?. ![]() Citaat:
En klaarblijkelijk de Nederlandse wetgeving ook niet, aangezien deze constructie volledig legaal is. En dictator?.. Beetje vreemde dictator dan., Eentje die de democratisch rechtsorde respecteert, en 24 uur per dag beveiligd moet worden. Omdat hij bedreigt wordt door de fanatieke fanclub van de religie van de vrede enerzijds, en anderzijds door de extreem-linkse moralistische wereldverbeteraars die het niet kunnen verteren dat er mensen op deze aarde bestaan die er een anderen meningen erop nahouden dan zij. En beide groepen worden door de AIVD als grootste bedreiging gezien voor de Nederlandse rechtsorde en democratie. Maar goed Geert Wilders is het probleem.. Tja Adrian M, Ik kan dan nog maar 1 cynische vraag aan je stellen. Indien Geert Wilders een dictator is, is Volkert van der Graaf dan een held?. Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Politiek is dan ook niet iets voor vrolijkheid, maar voor ernst. En dat is ook de rede waarom ik het van een afstand bekijk, als een echte nuchtere Amsterdammer. Maar Onthoudt; de soep wordt nooit zo heet gegeten, als zij wordt opgediend. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En het antwoord is heel simpel, al zal je het vast niet leuk vinden om te horen mijn beste Adrian M. Waarom stemmen mensen op de PVV?. Dat is vanwege dezelfde rede waarom de PVV überhaupt bestaat in eerste instantie. Namelijk vanwege het falen van de gevestigde orde. Logischerwijze gezien, hadden zij het goed gedaan, dan had de PVV geen rede van bestaan. (ja dat rijmt ![]() Oftewel in een zuivere politieke discussie(debat), zou dit gegeven naar voren gehaald moeten worden. Dat had eigenlijk al gemoeten ten tijde van de LPF. Citaat:
Je maakt die geblondeerde Indo groter dan hij is Adrian M. Jeff
Een Belgicist over Nederland. Laatst gewijzigd door Pinda : 26 februari 2014 om 14:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
|
![]() Citaat:
Aangezien Wilders het enige lid is van zijn partij ...... ![]() Yep, 2%. Maar die zijn dus wel lid kunnen worden van partijen. Wilders z'n partij: pakweg 17 miljoen Nederlanders ... min één. De oprichter van de partij en het enige lid. Krijgt hij de meerderheid, dan is Nederland goed gaar. Z'n partij kan hem zelfs niets eens wegschuiven. Als enige lid is het in feite een eenmanspartij. Met een meerderheid in de tweede kamer kan hij doen en laten wat hij wil. Oppositie binnen z'n partij (sympathisanten) zuivert hij doodgewoon weg. Komt erop neer dat er dat geval feitelijk een dictator aan de macht is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
|
![]() Blijkbaar heeft hij niet door dat Wilders z'n steun met geen mogelijkheid uit bijvoorbeeld alleen hoofdzakelijk Limburg kan halen, een te kleine bevolking.
Laatst gewijzigd door Adrian M : 26 februari 2014 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik raad je aan om het boek; Het verraad van Links van Carel Brendel te lezen. En met name het gedeelte over hoe Nieuw Links, Oud Links verving binnen de PvdA. En waarom Vadertje Drees in 1970 zijn PvdA verliet om lid te worden van de partij van zijn zoon. (DS70) Citaat:
Dit soort teksten staan ongetwijfeld leuk op Joop.nl. Maar intellectueel en rationeel gezien kan ik hier helemaal niks mee. Sorry,.. misschien een keer in de kroeg Adrian M. ![]() Jeff
Een Belgicist over Nederland. Laatst gewijzigd door Pinda : 26 februari 2014 om 14:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
|
![]() Citaat:
Evengoed ook partijen die vrouwen uitsluiten zoals bijvoorbeeld een partij op gereformeerde grondslag. Zulk soort partijen voldoen niet aan het democratisch rechtsbeginsel en horen naar mijn mening niet thuis in de politiek. Evengoed Islamitische partijen als ze niet voldoen aan het democratisch principe Wat ik al helemaal vreemd vindt dat partijleden zich af kunnen scheiden en als éénmansfractie in de tweede kamer verder gaan. Wie vertegenwoordigen ze dan nog? Laatst gewijzigd door Adrian M : 26 februari 2014 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 4 maart 2014 om 13:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
99% van Nederland heeft altijd bestaan uit boeren. Nederland industrialiseerde pas na WO2. Dat is +- 150 jaar NA België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |