Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2009, 16:06   #481
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Radio I in Nederland. Ik kijk geen tv meer, teveel witte suprematie leugens, ik ga naar de bios en kijk dvd's.

Lieverd, je bent een vrouw, je hebt een vagina en eierstokken en daarom ben je volgens de bijbel en de koran een minderwaardig wezen en kan je vader of je man, als hij slim is, je verhandelen als slaaf en verkopen aan een pooier en hij kan dat helemaal ongestraft doen, zodat moslim mannen en christenen je dagelijks tegen betaling mogen verkrachten, en er zijn 25.000 van deze gevallen nu op dit moment in nederland en belgie ook. Dat is de samenleving, de mislukte belgische staat die je verdedigt: kortom je bent ernstig misleid. ik begrijp het de hele dag 'actualiteiten' programma's en b.s. over allochtonen, Opsporing Verzocht over 'licht getinte daders' en 'Noordafrikaanse typen' en 'Antilliaans sprekende mannen,' er is overal criminaliteit, maar zal ik de de gewonen hardwerkende Belg identificeren met de criminele Belg? Zal ik de Belgische priester aanspreken op zijn criminele parochiegenoot? Je regering behoort je te beschermen tegen criminelen in Belgie en je belastinggeld niet te gebruiken om Aghanen te vermoorden in hun eigen land of de opium productie daar te bevorderen.
Och gekkie gij,
wat kan de koran of de bijbel mij - of mijn vader of broer - nou schelen!
Ik woon trouwens in Spanje, mijn vader is overleden en mijn broer komt vaak hierheen voor vakantie, hij heeft niet de intentie mij te verkopen hoor!
Daar zou hij niet armer of rijker van worden.
Wat die andere verkochte, uitgebuite vrouwen betreft, wat wil je nou dat ik daaraan doe?

De Belgische staat verdedigen, waar zie je mij dat doen, ik woon er niet eens meer, ik betaal ook geen belastingen in Blg. om Afghanen te vermoorden, ook zie je mij geen gewonr, hardwerkende, geïntegreerde immigrant die niet crimineel is, voor crimineel verslijten, dat zit in je hoofd en in de hoofden van de anderen die zich aangesproken voelen.
Als ik het over immigranten heb die crimineel zijn, die niet geïntegreerd zijn of de taal niet spreken, dan héb ik het ook over die groep (die crimineel zijn, etc etc...) en NIET over diegenen die dat allemaal NIET zijn!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 16:11   #482
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Tijden mijn laatste bezoek aan Marokko keek ik mijn ogen uit op het Fez muziekfestival; ik zag nog nooit zoveel goed geklede jongeren in de westerse mode en zulke diepe decollete's bij jonge vrouwen! In Nederland krijgen wij deze beschaafde, ontwikkelde, normale mensen nooit te zien; alleen de hoofddoek bergtrutten!
Natuurlijk, alle fundamentalisten van Marokko zitten hier.
Oud 31 oktober 2009, 19:06   #483
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Laten we het omkeren:

Waar zijn dan al die hoogbeschaafde witte Vlaamse taalkunstenaars in de muziekindustrie in "hun" eigen taal?

Waarom zien we ze nauwelijks?

Uitburgeren?
Sorry, maar voor veel mensen zijn die taalkunstenaars best lieve mensen die ook voor hun boterham werken maar voor de rest moet ik denken aan de woorden van Napoléon ooit: "les artistes sont aussi utiles au pays que des joueurs de quilles"! Sommigen zullen hier niet mee akkoord gaan, maar bon...
Wat ik bedoel is: de "kunstenaars" van vreemde origine maken niets uit in verband met de problemen en de kosten waarmee hun gemeenschappen ons mee opzadelen! Dus, twee of tweehonderd "bekende" rappers, who cares?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 19:09   #484
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag was dus:

Waar zijn dan al die hoogbeschaafde witte Vlaamse taalkunstenaars in de muziekindustrie in "hun" eigen taal?

Waarom zien we ze nauwelijks?

Uitburgeren?

Of moet u nu gaan toegeven dat de gemiddelde Vlaming een dialectspreker is die liever in het Engels of Frans zingt?
Alsof dat iets te maken heeft met het "vreemdelingenprobleem" waarin teveel specimen hier de profiteur en/of het krapuul uithangen...
Waar denk je dat veel mensen zich zorgen over maken? Over jouw kunstenaarsprobleem?
Oud 31 oktober 2009, 19:13   #485
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die televsie die voor 50 % eigen volk ondertitelt bedoel je? Een betere illustratie van de stelling dat behoorlijk veel witte Vlamingen boerse slecht verstaanbare dialectsprekers zijn is er niet.
Waar jij je druk over maakt! En dat alleen maar omdat je met je mond vol tanden staat over de echte problemen die de fora en de kranten vult ivm onze verrijkers!
Oud 31 oktober 2009, 19:41   #486
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Over de vermeende kennis van de witte Vlaming:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Elke Vlaming beheerst over het algemeen goed Nederlands, Frans en Engels.
Blijkbaar viel die kennis wel mee:

Citaat:
Die televsie die voor 50 % eigen volk ondertitelt bedoel je?

Waarna de ondertitelingsvlaming (inclusief één taalfout) beweert over migranten en hun kinderen:

Citaat:

Hier in België kunnen ze amper een woord Nederlands.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waar jij je druk over maakt!

Ik stel vast, samen met vele hardlachende Franstaligen in Brussel en de Rand, dat de witte Vlaming zich vaak moeizaam in het Nederlands weet uit te drukken. De helft moet blijkbaar ondertiteld worden op de eigen tv.

Dat is niet druk maken. Dat is vaststellen. En dan héél hard lachen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 31 oktober 2009 om 19:41.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 19:44   #487
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar denk je dat veel mensen zich zorgen over maken?
Blijkbaar niet over jouw eeuwige hete hangijzer.

Want ze blijven massaal stemmen voor meer van hetzelfde.

Pro immigratie-, pro corruptie-, pro monarchie-, pro nepotisme-partijen.
Oud 31 oktober 2009, 19:47   #488
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik bedoel is: de "kunstenaars" van vreemde origine maken niets uit in verband met de problemen en de kosten waarmee hun gemeenschappen ons mee opzadelen! Dus, twee of tweehonderd "bekende" rappers, who cares?
Even wakker blijven. Het ging hier over:

Citaat:
Hier in België kunnen ze amper een woord Nederlands.
Na zovele generaties hier al te wonen worden de kinderen nog steeds naar de kleuterklas gestuurd zonder een woord Nederlands te kunnen spreken en dat is een taalachterstand die ze nooit inhalen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 31 oktober 2009 om 19:48.
Oud 31 oktober 2009, 19:59   #489
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Idd en nu gij snellen eddy
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 21:02   #490
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel vast, samen met vele hardlachende Franstaligen in Brussel en de Rand, dat de witte Vlaming zich vaak moeizaam in het Nederlands weet uit te drukken. De helft moet blijkbaar ondertiteld worden op de eigen tv.
Dat heeft niets te maken met het zich niet kunnen uitdrukken in het Nederlands maar wel heel veel met de VRT die een beleid voert dat er op gericht is dat ook hardhorigen de programma's zouden kunnen volgen, zelfs het nieuws kan men volgen via ondertiteling.

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 oktober 2009 om 21:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 21:39   #491
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met het zich niet kunnen uitdrukken in het Nederlands maar wel heel veel met de VRT die een beleid voert dat er op gericht is dat ook hardhorigen de programma's zouden kunnen volgen, zelfs het nieuws kan men volgen via ondertiteling.
Bij het nieuws is de ondertiteling gezet waar hij hoort. Op de teletekst pagina. Bij de zoveelste witte Vlaming die er niet in slaagt coherent en dialectloos Nederlands uit te kreten (50%) wordt integraal ondertiteld.
Oud 1 november 2009, 14:39   #492
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij het nieuws is de ondertiteling gezet waar hij hoort. Op de teletekst pagina. Bij de zoveelste witte Vlaming die er niet in slaagt coherent en dialectloos Nederlands uit te kreten (50%) wordt integraal ondertiteld.
Sorry maar bij het gemiddeld Nederlands programma vind ik die ondertiteling prima, dat Hollands gewauwel is vaak niet te verstaan! Maar betekend dit dat de gemiddelde Nederlander geen Nederlands spreekt tot de volgende derde generatie??? Nee natuurlijk niet, dus uw hele betoog heeft niet met mekaar te maken, bij Nederlanders gaat het over dialect, lokale verschillen, maar daarom kunnen ze wel lezen, schrijven, een diloma halen en werken. Groot verschil met sommige allochtone buren! Die kijken trouwens naar hun schotel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 15:28   #493
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar bij het gemiddeld Nederlands programma vind ik die ondertiteling prima, dat Hollands gewauwel is vaak niet te verstaan!
Dat is veelzeggend over de taaltolerantie in de Nederlanden, en de opsluiting va Vlamingen inhun eigen dialect. Uniek in de wereld. In het VK worden Amerikaanse shows niet ondertiteld.
Oud 1 november 2009, 15:30   #494
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar betekend dit dat de gemiddelde Nederlander geen Nederlands spreekt tot de volgende derde generatie???
Ik heb voldoende bewijs aangedragen dat juist de gemiddelde Vlaming zijn of haar Nederlands abominabel is. Hands down slechter dan de gemiddelde 2e of 3e generatie migrant.
Oud 1 november 2009, 15:32   #495
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry maar bij het gemiddeld Nederlands programma vind ik die ondertiteling prima,
Ik heb het hiervoor in de draad over de ondertiteling van de helft van de Vlamingen zelf op de Vlaamse tv. Zie Pfaffs.

En durven beweren dat een ander geen goed Nederlands spreekt.

Lachwekkend.
Oud 1 november 2009, 16:04   #496
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb voldoende bewijs aangedragen dat juist de gemiddelde Vlaming zijn of haar Nederlands abominabel is. Hands down slechter dan de gemiddelde 2e of 3e generatie migrant.
Wat een randdebiel ben jij man.
Oud 1 november 2009, 16:06   #497
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een randdebiel ben jij man.
Zijn de inhoudelijke argumenten op?
Oud 1 november 2009, 19:13   #498
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Snap jij niet wat een quote inhoudt?
Verklaard veel

Laatst gewijzigd door Mcnab : 1 november 2009 om 19:13.
Oud 2 november 2009, 01:55   #499
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Na zovele generaties hier al te wonen worden de kinderen nog steeds naar de kleuterklas gestuurd zonder een woord Nederlands te kunnen spreken en dat is een taalachterstand die ze nooit inhalen.

De enige hier van wie tot dusver is bewezen dat hij een taalachterstand heeft, is de pipo zelf:

Citaat:
Snap jij niet wat een quote inhoudt?
Verklaard veel
Verklaart
Oud 2 november 2009, 11:59   #500
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hoor, alle extra kosten in onderwijs om basis Nederlands te beheersen wordt uitgegeven aan de kinderen van Vlamingen die hun taal niet beheersen in vergelijking tot hun allochtone leeftijdsgenoten die dit perfect doen! Bewijs?? Een rapgroep!
Trouwens, de meeste Vlamingen beheersen het Nederlands veel beter, daarom winnen zij meestal het groot Nederlands Dictee, al van gehoord???
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be