![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer barst België? | |||
September 2009 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Oktober 2009 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Alleszins voor 1 januari 2010 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,50% |
Alleszins voor de komende, federale verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
In 2011 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,75% |
In 2012 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,75% |
Op 21 december 2012 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,25% |
Tussen de federale en de deelstatelijke verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2014-2020 |
![]() ![]() ![]() |
12 | 15,00% |
2020-2035 |
![]() ![]() ![]() |
10 | 12,50% |
2035-2100 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,75% |
Na 2100 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Na het jaar 3000 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 22,50% |
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
18 | 22,50% |
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat komt er op neer dat Nederlands en Frans in België gaan verdwijnen? nog slechter idee.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dus de overheid zal in mijn taal naar mijn wil regeren, en niet omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Vreemdeling
|
![]() Nederlands en Frans kunnen blijven onder keuzevakken. En waarom zou het een slecht idee zijn? Evolutie is nodig, een taal is slechts een medium voor communicatie maar een eenheidstaal kan wel veel problemen oplossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
neen, een taal gaan opdringen aan een geheel volk, dat kan nooit geaccepteerd worden, dat is zuiver fascisme.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is wordt niemand verboden een eigen taal te spreken. Nogmaals, een taal is slechts een medium van communicatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() taal is véél meer dan dat, het is oa een uiting van cultuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg dat eens uit aan mijn Frans-talige landgenoten, a.u.b.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U zegt het alsof er niets wordt opgedrongen in deze westerse wereld, voelt u zich volledig vrij dan? Waar is de democratie in een Belgie waar regeringen veranderen zonder instemming van de bevolking, waar partijen(en stemmen) buiten spel worden gesteld onder Cordon Sanitairs. Dit wordt duidelijk wel allemaal geaccepteerd door de bevolking... Ik zeg nergens dat dit moet gebeuren zonder goedkeuring, ik zeg gewoon dat dit een oplossing is voor hereniging van Belgie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen, taal is een belangrijk onderdeel van een cultuur. Het is de ziel van een volk als je wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Belgie is een vals land, dus onder een valse cultuur. Dit land is gecreerd en dat is een van de grootste troeven van Belgie. We zijn bij wet neutraal wat ons het middelpunt van Europa maakt, wat ons differencieert van andere landen in tijden zoals de Irakese oorlog. Valse landen en culturen zijn gecreerd waar is dan het fascisme om deze al gecreerde eenheid aan te passen in positieve zin (voor de eenheid dan). Een splitsing zal voor meer problemen zorgen dan een samenleving onder een taal... Nergens wordt verboden dat u uw favoriete slagher niet meer kan opzetten of het verdriet van Belgie nog eens kunt lezen. Een engelse eenheidstaal zou wel betekenen dat het Nederlands in deze regionen misschien geleidelijk aan verdwijnt, maar dat is ook gebeurt met de oertalen die hier werden gesproken voor het germaans en het latijns, culturen evolueren, maar door terug te grijpen op het verleden en geen lessen eruit te trekken maar copieen ervan te maken is evolutie niet meer mogelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de taal heeft daar NIKS mee te maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Banneling
|
![]() de politieke impassen het imobilisme is meteen weg wanneer de alarmbellen en speciale meerderheden en taalmeerderheden worden opgehoffen
vanaf dat moment is Belgie terug een politiek bestuurbare staat on topic : dat is ook het moment dat de Franstaligen de stekker uittrekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Vreemdeling
|
![]() Er is een verschil gekomen tussen N en Z door het verschil in taal... Moest deze splitsing er nooit geweest zijn dan was er nooit een tegenstelling tussen N en Z en zekere geen die voor een verlamming zou zorgen. 1 federale regering met verschillende nationale partijen (bv MR en VLD in 1 nationale partij) zou veel minder democratische moeilijkheden veroorzaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Inderdaad, ook wij zouden overleven maar niet meer dan dat, zoals ik zeg in mijn ontwerp een beetje eerder, in een wereld van grootmachten zijn de kleinere landen degene die het onderspit gaan moeten delven. Denkt u dat Vlaanderen op zich ooit voorzitten van de veiligheidsraad zou kunnen worden? Zou de eerste 'president' van Europa uit Vlaamse gronden komen moesten Belgie al gesplitst geweest zijn? Belgie heeft een statuut die het meegekregen heeft uit het verleden bij de opbouw, wij hebben meer te verliezen dan 4miljoen walen als we splitsen. Niet elke Flamingant staat stil bij deze dingen, maar ze zouden het beter wel eens doen. We zullen meer te zeggen hebben op dit grondgebied, maar dit grondgebied zal steeds meer gecontrolleerd worden door externe regeringen (EU), en daar zullen we minder te zeggen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Haal mijn argumenten gerust neer zodat ik ze kan heropbouwen en verstevigen of ervan af kan stappen en inzien dat ik mijn eigen woorden toch volledig moet herzien. Maar hou alsjeblieft iets zoals dit voor uw eigen, of als u het persee wil neerschrijven doe het dan in word, hou cntrl+A ingedrukt, laat deze knopjes los, en zet dan uw index vinger op de Delete of Backspace toets en iedereen is tevree. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou de eerste 'president' van Europa uit Belgische gronden komen moest die functie werkelijk zo belangrijk zijn als men ons hier ten lande wil laten geloven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mijn kernidee blijft dat Vlaanderen nooit 60% van de Belgische topfuncties zal krijgen als individueel land. Laatst gewijzigd door rmoller : 10 februari 2010 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En uw argumenten neerhalen. Waarom zou ik? Ik ben al lang vereerd en content dat ik in de Belgische modelstaat mag wonen. Maar maak u voor 't overige geen zorgen: ik ben een typische Vlaming, dwz absoluut niet fanatiek in deze of gene overtuiging. Alleen van uw bangmakerij moet ik niets hebben, want ik kan (weliswaar op een intellectueel lager niveau) voor mezelf denken en hoef geen voorgekauwde kost om mezelf te overtuigen hoe goed 't hier wel niet allemaal is. |
|
![]() |
![]() |