![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als typische door de GN's benoemd tot de-aan-de-kerktoren-gekluisterde-gebombardeerde-Belg bezoek ik graag overal ter wereld de andere aan-de-kerktoren-gebonden medemens.
![]()
![]() |
#482 |
|
![]() Weet ik wel, Hollander, ik trollde gewoon je trol
![]()
![]() |
#483 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2)Ik trek dit cijfer van 5.000.000 zonder de minste aarzeling in twijfel. Inderdaad. En zeker dat de Belgen verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van miljoenen Congolezen zoals hier door bepaalde mensen wordt geïnsinueerd. 3)U bent niet fair bezig. Het cijfer van 10.000.000 heb ik met opzet zo hoog gesteld om u de dwaasheid te doen inzien van uw bewering van die 5.000.000 slachtoffers in Congo. U weet dit maar al te best. Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Henri1 : 2 mei 2010 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik merk weinig problemen hoor door i.p.v. België Vlaanderen en Wallonië te zeggen. Sterker, het maakt het allemaal opeens minder vaag om er een beeld van te scheppen. Heeft Alboreto niet gezegd dat de link met Brussel gauw gemaakt is bij Belg? Inderdaad.
Sterker, over een regio dat zich als een land gedraagt praten is heel normaal geworden, overal zowat. Soms hoeft er niet eens iets nationalistisch aan gebonden worden, laat staan een partij van slogans en gevendelzwaai. Wat voor een laag zelfbeeld heb je niet dat de benaming Vlaming al als staatsgevaarlijk wordt gebombardeerd (door het dan te steken op een negatieve connotatie en een eigen schaamtecultuur)?
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 mei 2010 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb al vaker gemerkt dat Nederlanders niet zo bekend zijn met het concept van hen een spiegel voor te houden. Ik heb dat ook al geprobeerd en daarop gingen ze me letterlijk houden aan wat ik geschreven heb. Ik denk dat we op dat vlak duidelijker gaan moeten zijn, want ze begrijpen de fijne nuances er niet van. (Niet beledigend bedoeld, trouwens)
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 mei 2010 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt me die vraag al eens gesteld en ik heb je er uitgebreid op geantwoord. Mijn mening daarover is nog steeds ongewijzigd, dus herhalen is hier zinloos. Ik kan je gerust stellen dat er met mijn zelfbeeld als Belg en Europeaan geen enkel probleem is.
![]() |
![]() |
#489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu dat ze dus van hetzelde laken een broek krijgen wanneer ze België aanvallen, doen ze verontwaardigd. Maar beginnen geleidelijk in te zien dat ze zo maar niet ongestraft minder fraaie dingen over ons land of koningshuis kunnen debiteren. Ze mogen dat best natuurlijk, het is een vrij forum, maar dan krijgen ze een koekje van eigen deeg. Het zal hen leren de wijsneus uit te hangen. Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Minister-President
|
![]() Een volstrekt twijfelachtige strategie. Alhoewel inderdaad moeilijk is in te schatten hoeveel slachtoffers er precies zijn gevallen, zijn de meeste historici het er wel over eens dat je van miljoenen mag spreken. Als het over de Nederlandse koloniale geschiedenis gaat, moet je eerder spreken van honderduizenden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#492 | |
|
![]() Citaat:
Maar in mijn ervaring was het elke keer hetzelfde verhaaltje. Lees er gerust eens de eerdere draad op na, ik ga niet alles herhalen.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 mei 2010 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() U zoekt hier al meteen een aanleiding om 'van hetzelfde laken een broek te geven'. Het lijkt wel een 'moraliteitswedstrijd'.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 mei 2010 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de strategie van hen een spiegel voor te houden verloren is aan hen. Ik zag wat je probeerde te doen, maar zij hebben het niet (altijd) door. Tenzij ze zich van den dommen houden natuurlijk.
![]() |
![]() |
#495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wellicht is Nederland daar vandaag evenmin van gevrijwaard, ondanks de uitvoerige behandeling van het slavernijverleden en de uitbuiting in Indonesië. Waarmee ik dit vergelijk is met een discussie met Spanjaarden die overal nog blootgesteld worden aan een 'zwarte legende' en soms in hun poging hun overdreven beschimpte land te hard glorificiëren en zo een 'witte legende' scheppen. Zelfs indien je intenties goed zijn is het nog steeds erg gemakkelijk zo'n aanlokkelijke 'witte legende' in stand te houden, zeker wanneer men emotioneel betrokken is bij een land.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 mei 2010 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maw, zelfs in 1994 was Nederland nog niet helemaal in het reine met zijn verleden. Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nee, jij bent niet fair bezig. Jij ontkent hier een volkerenmoord en trekt het aantal van vijf miljoen ook nog in het belachelijke met je vergelijking met Nederland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |