![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mocht er bewijs gevonden worden dat er zulke machtige wezens zijn die zich met onze aarde bezig houden dan zullen er best diplomatieke betrekkingen worden gestart om te zien hoe we kunnen functioneren binnen het groter geheel.
![]() |
![]() |
#483 |
|
![]() Ok, dus de natuurwetten spreken het ontstaan van leven dus toch niet tegen zoals je schreef.
![]() |
#484 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik schreef dit: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() EDIT: ik moet naar huis nu.. nog een prettig weekend iedereen! Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 12 maart 2010 om 18:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vrees ervoor. Als u voor simplisme kiest, kiest u best voor een godsdienst. Ik laat er geen slaap meer om
![]() |
![]() |
#487 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De rest is gewoon cultuur, en mijn honden zien mij ook graag. Er zijn gebieden waar de mens andere organismen overstijgen (en omgekeerd), maar waarom zou dat een argument zijn om te zeggen dat wij niet anders dan goddelijk in oorsprong kunnen zijn? Waar is de link? Citaat:
Natuurlijk is het ok voor de wetenschap om iets niet te weten. Als ik aan u vraag hoe een kernreactor werkt, en u kan mij dat niet vertellen, dan werkt dat opeens niet meer ofzo? Dan is het god geweest? Waar slaat dat nu op? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 12 maart 2010 om 19:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
|
![]() Citaat:
Dus is mijn vraag terug: welke fundamentele natuurwet is overtreden bij het ontstaan van het leven? De wet van behoud van energie is dus al weerlegd. Welke zijn het dan ?
![]() |
![]() |
#490 |
|
![]() Als je het letterlijk neemt, ja
![]()
![]() |
#491 | |
|
![]() Citaat:
rofl ![]()
![]() |
![]() |
#492 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
a) De natuurwetten omvatten o.a. de natuurkunde, chemie en astronomie. b) Deze drie takken van de wetenschap zijn gebaseerd op de exacte vakken wiskunde en goniometrie. a + b > c) Zo volgt: De natuurwetten voldoen aan de regels van wiskunde en goniometrie. p) De regels van wiskunde en goniometrie zijn abstract en geldig ook zonder de natuur en onvergankelijk dus eeuwig. (bijvoorbeeld: de som van de ingesloten hoeken van een driehoek is altijd 180 graden, of een driehoek met zijden van 3, 4, en 5 heeft altijd één rechte hoek). Zo blijkt: p is een eigenschap van a. Hieruit volgt een feit: De grondslag van de natuur is eeuwig en niet geschapen. Op basis van dat feit stel ik als hypothese dat de natuur eveneens eeuwig heeft bestaan en niet is geschapen. Let wel, ik acht het niet bewezen, maar het is de voor de hand liggende hypothese. Het is de eerste oorzaak. Deze verklaring lijkt mij meer plausibel dan een god als schepper. Deze god zou trouwens onderworpen zijn aan de eeuwige wetten van de wiskunde en de goniometrie en deze heeft hij niet geschapen. Laten we dit 'Piero's argument' noemen. Laatst gewijzigd door Piero : 12 maart 2010 om 21:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kippesoep is trouwens erg lekker, en koninginnehapje met kip, en waterzooi, en ... Een varken legt toch ook geen eieren? Ik denk na over de dingen, dat kan ik bij jou in ieder geval niet merken. en van darwinisme. Het ene geloof ligt niet ver van het andere. Je bent het er dus eindelijk mee eens dat als een koe ooit een ei begint te leggen, dat volgens de evolutie-hypothese wel een verklaring zal hebben. Terwijl je eerst nog zei dat dat de evolutie-hypothese zou weerleggen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een van de redenen. Er is geen standaard-reden. Citaat:
Da's een heel ander patroon dan bijvoorbeeld het afsterven van de zwemvliezen tussen de vingers en tenen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schelfie moest nog aan zijn quotum "gal spuien" geraken. Triestig hoor als je op die manier door het leven moet gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, diplomatieke betrekkingen bestaan immers uit tweerichtingsverkeer.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben nu dit aan het lezen
http://wetenschappen.gemeenschapsond...0de%20mens.pdf
![]() |
#499 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://books.google.be/books?id=dpsJ...age&q=&f=false Geen ad-hoc verklaring, gewoon wetenschap (je weet wel, dat stuk kennis dat jij graag negeert). Citaat:
Citaat:
![]() Een creationist die nadenkt over de dingen. ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de klassieke evolutie-hypothese bestaat nu eenmaal uit een toevalsgenerator die diversiteit veroorzaakt, en natuurlijke selectie die daarin wiedt. Zogezegd om de best aangepasten te laten voortleven. Maar dat werkt dus niet in de zin dat je daardoor ooit nieuwe soorten zou genereren. Natuurlijke selectie is in de praktijk een van de remmen op afwijkingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een genetisch algorithme werkt maar als je met semantische begrippen op voldoende hoog niveau werkt die volgens welbepaalde regels met elkaar kunnen gecombineerd worden. Op DNA niveau zijn dat bv. genen (de woordjes, denk aan genverdubbeling) of chromosomen (hele zinnen, denk aan polyploïdering). |
||||||
![]() |
![]() |