![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het mondeling contact zal altijd in het Limburgs gebeuren. Ook met de officiële instanties zoals gemeentebestuur en politie. Ik hoorde van mijn zonen dat hun collega's op het werk stomverbaasd waren toen zij hen Limburgs hoorden praten terwijl ze naar de gemeentelijke diensten belden. Blijkbaar is dat voor sommigen ongewoon. De regiotaal is gebruikelijk, tenzij de persoon die tegenover mij staat de taal niet machtig is. Dan schakel ik zonder probleem over naar AN. Het gaat mij over inburgering door 'respect voor de plaatselijke cultuur en taal' waarover men het hier zo dikwijls heeft. In het geval van de weigering om woningen te verkopen aan Franstaligen gaat het ook niet over het feit of het contact met de overheid in het Nederlands of Frans zal gebeuren. Het gaat over het privéleven van de kandidaat kopers. Mijn vergelijking klopt dus wel degelijk. Laatst gewijzigd door pajoske : 16 april 2010 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |