Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2010, 21:03   #481
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het feit dat we dat solidair noemen, betekent nog niet dat het rechtvaardig is.
Eigenlijk wel, maar ik begrijp dat dit niet voor iedereen duidelijk is.
Oud 8 augustus 2010, 21:04   #482
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat jij je maar lekker door de overheid de wet voorschrijven. Ik ga ondertussen de politiek in om de wet te herschrijven.
Dat is je goed recht. Maar tot het zover is heb je de wet na te leven, ook als die wet je niet bevalt. Anders kras je maar op naar een land waar de wetten je beter bevallen.

EDIT: en dat geldt niet alleen voor jou.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 8 augustus 2010 om 21:05.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 21:07   #483
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is je goed recht. Maar tot het zover is heb je de wet na te leven, ook als die wet je niet bevalt. Anders kras je maar op naar een land waar de wetten je beter bevallen.

EDIT: en dat geldt niet alleen voor jou.
Opkomen voor universele rechten, zoals het recht op de vruchten van je eigen inspanningen, is niet iets waarvoor ik weg zou lopen naar een ander land. Dat is voor lafbekken. Ondertussen zal ik de wet weldegelijk breken als ik het er niet mee eens ben, zeker als het voordeel van het breken groter is dan de pakkans.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 21:08   #484
Steve_M

Standaard

Citaat:
Opkomen voor universele rechten, zoals het recht op de vruchten van je eigen inspanningen, is niet iets waarvoor ik weg zou lopen naar een ander land. Dat is voor lafbekken. Ondertussen zal ik de wet weldegelijk breken als ik het er niet mee eens ben, zeker als het voordeel van het breken groter is dan de pakkans.
Dan ben je geen haar beter dan een ordinaire tasjesdief. Of je daar nu allerlei grote woorden opplakt of niet.
Oud 8 augustus 2010, 21:10   #485
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan ben je geen haar beter dan een ordinaire tasjesdief. Of je daar nu allerlei grote woorden opplakt of niet.
Een tasjesdief doet iemand schade. Belastingontduiking doet niemand schade. Is dat niet de definitie van rechtvaardigheid? Zou u zich in een dictatuur, waar u het ook niet met de wet eens bent, opstellen als een mak lammetje?
Oud 8 augustus 2010, 21:11   #486
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ik m.a.w. wil zeggen, is dat je moet opkomen voor rechtvaardigheid. En daarbij hoort: niet stelen. Ook een overheid niet.
Oud 8 augustus 2010, 21:12   #487
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat jij je maar lekker door de overheid de wet voorschrijven. Ik ga ondertussen de politiek in om de wet te herschrijven.
In afwachting dat je herschreven wet in voege treedt; is en blijft belastingsontduiking diefstal.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 21:13   #488
Steve_M

Standaard

Citaat:
Een tasjesdief doet iemand schade. Belastingontduiking doet niemand schade. Is dat niet de definitie van rechtvaardigheid? Zou u zich in een dictatuur, waar u het ook niet met de wet eens bent, opstellen als een mak lammetje?
Belastingontduiking doet de hele samenleving schade, een tasjesdief maakt één slachtoffer. Onze wetten (inclusief de belastingplicht) zijn gestemd door een representatieve meerderheid en daar heb je je dan ook naar te schikken. Doe je dat niet, dan vlieg je voor mijn part achter de tralies. De tasjesdief én de belastingontduiker zijn allebei ordinaire ploerten.
Oud 8 augustus 2010, 21:14   #489
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In afwachting dat je herschreven wet in voege treedt; is en blijft belastingsontduiking diefstal.
Neen, het is een overtreding van de wet. Maar de wet is niet rechtvaardig. Als u niet wilt betalen voor diensten die u niet besteld hebt, is dat geenszins diefstal.
Oud 8 augustus 2010, 21:14   #490
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wat ik m.a.w. wil zeggen, is dat je moet opkomen voor rechtvaardigheid. En daarbij hoort: niet stelen. Ook een overheid niet.
Volgens de wet steelt de overheid niet. Als dat je niet bevalt, moet je de wet maar veranderen of optiefen. Zolang die wet niet veranderd is, is een belastingontduiker een ordinaire crimineel. Niks meer, niks minder.
Oud 8 augustus 2010, 21:15   #491
Steve_M

Standaard

Citaat:
Neen, het is een overtreding van de wet. Maar de wet is niet rechtvaardig. Als u niet wilt betalen voor diensten die u niet besteld hebt, is dat geenszins diefstal.
Helaas voor jou leven we hier in een rechtstaat, waar de wet bepaalt wat rechtvaardig is. Jouw persoonlijke definities van diefstal zijn compleet irrelevant.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 8 augustus 2010 om 21:15.
Oud 8 augustus 2010, 21:16   #492
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien jij je geld toe-eigent waar je geen recht op hebt; is dit diefstal.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 21:17   #493
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belastingontduiking doet de hele samenleving schade, een tasjesdief maakt één slachtoffer.
U beweert in dat geval dat belastinggeld nuttig is. Quod erat demonstrandum.
Citaat:
Onze wetten (inclusief de belastingplicht) zijn gestemd door een representatieve meerderheid en daar heb je je dan ook naar te schikken.
In een liberaal-democratie mag de overheid geen inbreuk maken op het leven van mensen. Uw zogenaamde dictatuur van de meerderheid spreekt me niet echt aan.
Citaat:
Doe je dat niet, dan vlieg je voor mijn part achter de tralies. De tasjesdief én de belastingontduiker zijn allebei ordinaire ploerten.
Dat is een mening. U heeft daar recht op. Weliswaar vind ik het behoorlijk straf dat u anderen achter de tralies wenst voor victimless crimes.
Oud 8 augustus 2010, 21:18   #494
Steve_M

Standaard

Sta me toe onze rechtstaat even te illustreren volgens liberalist:

Ik ben moslim. Mijn dochter neukt met een ongelovige en schendt de familie-eer. Het is niet rechtvaardig dat de wet mij verbiedt mijn dochter te bewerken met een strijkijzer. Ergo, ik mag mijn dochter bewerken met een strijkijzer.

Ik kan zo honderd voorbeelden uit mijn mouw schudden.
Oud 8 augustus 2010, 21:18   #495
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Gezien jij je geld toe-eigent waar je geen recht op hebt; is dit diefstal.
U definieert ''recht'' naar de definitie van de overheid. Hebt u geen eigen moreel kompas?
Oud 8 augustus 2010, 21:19   #496
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat is een mening. U heeft daar recht op. Weliswaar vind ik het behoorlijk straf dat u anderen achter de tralies wenst voor victimless crimes.
Er bestaan nauwelijks victimless crimes en belastingontduiking hoort er zeker niet bij. Rationaliseringen voor het eigen wangedrag daarentegen ...
Oud 8 augustus 2010, 21:19   #497
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sta me toe onze rechtstaat even te illustreren volgens liberalist:

Ik ben moslim. Mijn dochter neukt met een ongelovige en schendt de familie-eer. Het is niet rechtvaardig dat de wet mij verbiedt mijn dochter te bewerken met een strijkijzer. Ergo, ik mag mijn dochter bewerken met een strijkijzer.

Ik kan zo honderd voorbeelden uit mijn mouw schudden.
De dochter is volgens de visie van liberalen niet het bezit van de moslim. Hij mag haar derhalve niet schaden, tenzij uit zelfverdediging.
Oud 8 augustus 2010, 21:21   #498
Steve_M

Standaard

Citaat:
De dochter is volgens de visie van liberalen niet het bezit van de moslim. Hij mag haar derhalve niet schaden, tenzij uit zelfverdediging.
Vooralsnog zijn het niet alleen de liberalen die bepalen welke wetten wel en welke wetten niet gevolgd moeten worden. Je hebt de wetten na te leven van het land waar je woont, net zoals je de eerste zou zijn om dat te eisen van allochtonen. Maar nu het over jezelf gaat, moet je blijkbaar alleen je eigen 'moreel kompas' volgen.
Oud 8 augustus 2010, 21:22   #499
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaan nauwelijks victimless crimes en belastingontduiking hoort er zeker niet bij. Rationaliseringen voor het eigen wangedrag daarentegen ...
U vindt gestolen geld herverdelen niet kwalijk maar zelfs verplicht bij de wet. Hierbij wordt het hele volk collectief bestolen, in de meeste gevallen onvrijwillig. U kiest hierbij resoluut de kant van de dieven, en noemt zij die bij wijze van spreken hun geld niet willen afgeven met een pistool voor hun kop, de dieven. Dat is een omdraaiing van de feiten.
Oud 8 augustus 2010, 21:24   #500
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooralsnog zijn het niet alleen de liberalen die bepalen welke wetten wel en welke wetten niet gevolgd moeten worden. Je hebt de wetten na te leven van het land waar je woont, net zoals je de eerste zou zijn om dat te eisen van allochtonen. Maar nu het over jezelf gaat, moet je blijkbaar alleen je eigen 'moreel kompas' volgen.
Ik vraag van allochtonen eveneens niet om belasting te betalen. Ik vraag ze enkel om de mentale slavernij af te schaffen die Islam heet. De liberalen waren ook de eersten om de slavernij af te schaffen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be