![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk wel, maar ik begrijp dat dit niet voor iedereen duidelijk is.
![]() |
#482 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: en dat geldt niet alleen voor jou. Laatst gewijzigd door Steve_M : 8 augustus 2010 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opkomen voor universele rechten, zoals het recht op de vruchten van je eigen inspanningen, is niet iets waarvoor ik weg zou lopen naar een ander land. Dat is voor lafbekken. Ondertussen zal ik de wet weldegelijk breken als ik het er niet mee eens ben, zeker als het voordeel van het breken groter is dan de pakkans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tasjesdief doet iemand schade. Belastingontduiking doet niemand schade. Is dat niet de definitie van rechtvaardigheid? Zou u zich in een dictatuur, waar u het ook niet met de wet eens bent, opstellen als een mak lammetje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik m.a.w. wil zeggen, is dat je moet opkomen voor rechtvaardigheid. En daarbij hoort: niet stelen. Ook een overheid niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
|
![]() Belastingontduiking doet de hele samenleving schade, een tasjesdief maakt één slachtoffer. Onze wetten (inclusief de belastingplicht) zijn gestemd door een representatieve meerderheid en daar heb je je dan ook naar te schikken. Doe je dat niet, dan vlieg je voor mijn part achter de tralies. De tasjesdief én de belastingontduiker zijn allebei ordinaire ploerten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het is een overtreding van de wet. Maar de wet is niet rechtvaardig. Als u niet wilt betalen voor diensten die u niet besteld hebt, is dat geenszins diefstal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
|
![]() Volgens de wet steelt de overheid niet. Als dat je niet bevalt, moet je de wet maar veranderen of optiefen. Zolang die wet niet veranderd is, is een belastingontduiker een ordinaire crimineel. Niks meer, niks minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
|
![]() Helaas voor jou leven we hier in een rechtstaat, waar de wet bepaalt wat rechtvaardig is. Jouw persoonlijke definities van diefstal zijn compleet irrelevant.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 8 augustus 2010 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
|
![]() Sta me toe onze rechtstaat even te illustreren volgens liberalist:
Ik ben moslim. Mijn dochter neukt met een ongelovige en schendt de familie-eer. Het is niet rechtvaardig dat de wet mij verbiedt mijn dochter te bewerken met een strijkijzer. Ergo, ik mag mijn dochter bewerken met een strijkijzer. Ik kan zo honderd voorbeelden uit mijn mouw schudden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
|
![]() Er bestaan nauwelijks victimless crimes en belastingontduiking hoort er zeker niet bij. Rationaliseringen voor het eigen wangedrag daarentegen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
|
![]() Vooralsnog zijn het niet alleen de liberalen die bepalen welke wetten wel en welke wetten niet gevolgd moeten worden. Je hebt de wetten na te leven van het land waar je woont, net zoals je de eerste zou zijn om dat te eisen van allochtonen. Maar nu het over jezelf gaat, moet je blijkbaar alleen je eigen 'moreel kompas' volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vindt gestolen geld herverdelen niet kwalijk maar zelfs verplicht bij de wet. Hierbij wordt het hele volk collectief bestolen, in de meeste gevallen onvrijwillig. U kiest hierbij resoluut de kant van de dieven, en noemt zij die bij wijze van spreken hun geld niet willen afgeven met een pistool voor hun kop, de dieven. Dat is een omdraaiing van de feiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |