Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2010, 05:34   #481
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er wordt inderdaad soms selectief gelezen.
Zie bijvoorbeeld hoe mijn vraag gelezen wordt; en het onderwerp van het topic ook selectief verandert.

Indien dit topic nu plots gaat over "over hoe vanuit culturen wordt omgegaan met bovengenoemde begrippen" waarom zou mijn vraag dan off-topic zijn?

Waarom is het volgende dan off-topic?

"Helft vrouwen vindt dat schuld verkrachting bij slachtoffer ligt
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...fer-ligt.dhtml"

"Om even in jouw gedachtentrein te blijven:
Het weren van de door jouw zo gepromote superieure Westerse cultuur misschien op de Vlaamse tv in de vorm van JIM, TMF en MTV waarin vrouwen als hersenloze lustobjecten worden voorgesteld. 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, mbv (oa) Vlaams belastinggeld ?"
http://forum.politics.be/showthread....93#post4799693

"Er zijn evenwel allochtone als autochtone verkrachters maar waarom roept en tiert iedereen hier alleen om de allochtone verkrachters?

Los gezien van het artikel in het begin van dit topic...
Is het dan minder erg als het 'door ene van uw eigen soort' word gedaan?

Een gewone burger walgt van dit soort praktijken om wille van de actie: de verkrachting.

En de racist walgt vooral om het feit dat dit door een allochtoon is gedaan.

Wie draagt er nu kleppen en moet die eens dringend afzetten?!"
http://forum.politics.be/showthread....00#post4783000

"Misschien zou het al een beetje helpen om een beetje meer energie te stoppen in het opsporen van de daders; en om die daders dan ook te straffen. Zo geven tenminste politie; parket en justitie het signaal dat ze dit ernstig nemen.
Neen; ik wil daarmee niet zeggen dat het hun schuld is; maar ze spelen wel een rol.
Ook de maatschappij speelt een rol. Lees jij in de krant iets over verkrachtingen? Als de dader een allochtoon is; ja. Of als er een serie verkrachtingen zijn.
10 verkrachtingen per dag zijn er in België; en geen mens die dit interesseert. Totdat Zweedse meisjes hun haren verven. Dan is het drummen om 1 bevolkingsgroep te beschuldigen."
http://forum.politics.be/showthread....07#post4782807
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Fout, natuurlijk is iedere verkrachting even erg, dat daar alleen aandacht aan wordt besteed wanneer de dader een allochtoon is, is de focus verplaatsen, wie dus aandacht geeft aan origine is een racist?
Wie alleen aandacht heeft voor één origine; ja.
Citaat:
Maar wat wanneer in zowat iedere grote Europese stad problemen zijn met seksueel getinte agressie vanuit de ene naar een andere groep juist omdat ze anders zijn en leven? Hoe noem je dat dan, dat is dan geen vorm van collectieve discriminatie, het zijn steeds vrouwen zonder hoofddoek die met die agressie te maken krijgen;
Daarom verven zij hun haren donker in Zweden, moeten we daar over zwijgen omdat het allochtonen zijn?
Dat is sensuur op basis van origine, wilt u dat bereiken?
U lijkt daar maar niets over te kunnen zeggen!
Je lijkt niets te kunnen zeggen over de andere punten die ik aanhaalde.
Bladzijden lang was dit off-topic; nu is het algemene stilte.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 10:09   #482
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie alleen aandacht heeft voor één origine; ja.

Je lijkt niets te kunnen zeggen over de andere punten die ik aanhaalde.
Bladzijden lang was dit off-topic; nu is het algemene stilte.
Arti, waar staat te lezen wat jij denkt over jonge moslims die meisjes lastig vallen in zowat alle grote steden, waarvan in Zweden het voorbeeld wordt gegeven dat meisjes om die reden hun haren donker kleuren?
Dat is namelijk het onderwerp!
Het gaat dus NIET OVER VERKRACHTINGEN ALS ONDERWERP, evenmin over een verkrachting ergens in RETIE maar over AGRESSIE, GEWELD EN INTIMIDATIE VAN EEN BEPAALDE GROEP NAAR ANDEREN;daar maken mensen zich zorgen over waaronder Marie,zeg eens, maak jij je daar zorgen over?
Of moeten we allemaal meestappen in je pogingen HET ONDERWERP VOORAL NIET TE BESPREKEN?
MOGEN WE NOG WETEN WAT U OVER HET ONDERWERP DENKT?
GRAAG DUS UW MENING OVER DE AGRESSIE EN INTIMIDATIE VAN MEISJES DIE ZICHZELF NIET MEER VEILIG VOELEN OP STAAT VANWEGE DE ATTITUDE VAN JONGE MOSLIMS.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 20:07   #483
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit heb je niet gelezen?
"Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
U vergeet een stukje in uw eerste zin :
Deze draad gaat over een onderzoek naar Zweedse meisjes die hun haar zwart verven. UIT ANGST OM VERKRACHT TE WORDEN.
Maar gaat u rustig verder met uw getheoriseer over mythes, racistische uitlatingen enzovoort. Zolang ù niet verkracht wordt, is er duidelijk geen vuiltje aan de lucht."
Daarom vroeg ik je
"Waarom moet ik daarover mijn mening geven? Jij weet dit toch zonder dat ik mijn mening uit."
Zoals ik verwachtte : geen antwoord op de vraag wat u ervan denkt dat meisjes zich vermommen uit angst voor verkrachtingen door moslimjongeren.

Citaat:
hebt u dan geen gewone sympathiegevoelens voor meisjes die zich moeten vermommen (haar verven, donkere klederen dragen) uit angst verkracht te worden door meestal moslimjongeren die gewone, vlotte, normale, Westerse kledij als een uitlokking zien?
Natuurlijk vraag ik dat serieus. Een heel normale vraag, vind ik. En ik heb ze al verscheidene malen gesteld maar ik denk dat u - zoals Alice zegt - heel selectief leest.

Citaat:

Waarvoor staat die "het"?
“het” : bepalend onzijdig lidwoord. Lidwoord : woordsoort die uitsluitend met een zelfstandig naamwoord verbonden wordt.
In dit geval hoort “het” bij “artikel”.
Kom, ik stel u een gelijkaardig vraagje : Waarvoor staat die “die”?
Oud 6 juli 2010, 20:39   #484
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arti, waar staat te lezen wat jij denkt over jonge moslims die meisjes lastig vallen in zowat alle grote steden, waarvan in Zweden het voorbeeld wordt gegeven dat meisjes om die reden hun haren donker kleuren?
Dat is namelijk het onderwerp!
Het gaat dus NIET OVER VERKRACHTINGEN ALS ONDERWERP, evenmin over een verkrachting ergens in RETIE maar over AGRESSIE, GEWELD EN INTIMIDATIE VAN EEN BEPAALDE GROEP NAAR ANDEREN;daar maken mensen zich zorgen over waaronder Marie,zeg eens, maak jij je daar zorgen over?
Of moeten we allemaal meestappen in je pogingen HET ONDERWERP VOORAL NIET TE BESPREKEN?
MOGEN WE NOG WETEN WAT U OVER HET ONDERWERP DENKT?
GRAAG DUS UW MENING OVER DE AGRESSIE EN INTIMIDATIE VAN MEISJES DIE ZICHZELF NIET MEER VEILIG VOELEN OP STAAT VANWEGE DE ATTITUDE VAN JONGE MOSLIMS.
Stop met roepen en bedaar.

Verkrachting is een van de gruwelijkste misdaden en erger dan moord. Het zegt veel over onze verdorven maatschappij dat zij zulke lichte straffen voorziet voor verkrachting.

Anderzijds is het toeschrijven van verkrachtingen aan een gediscrimineerde minderheidsgroep een locus classicus. Centraal in de antisemitische propaganda van de NSDAP stond de psychose rond de "vuile Jood" die zich zogenaamd vergreep aan de blonde Arische vrouw. De blonde lokken zouden als een lap op een stier werken op de "vuile Jood".

Ook in Belgisch Congo was het officiële racisme gedrenkt in de angstpsychose van de zwarte aap die zich zou vergrijpen aan de blanke vrouw. Ook op de slavenplantages op het Amerikaanse continent werd de viriele, zwarte slaaf gevreesd door de slavenhouder met zijn te korte lul.

De vraag is dus wie hier werkelijk meeleeft met de verkrachtingsslachtoffers en wie dit thema wil aangrijpen om een racistische hetze te ontketenen die opnieuw tot afgrijselijke misdaden (genocide, nieuwe verkrachtingen, ...) kan leiden.

Wie echt meeleeft met de verkrachtingsslachtoffers zal alle verkrachtingen veroordelen en evenveel aandacht schenken, ongeacht de afkomst van de daders en ongeacht de afkomst van de slachtoffers. Wie echt meeleeft met de verkrachtingsslachtoffers zal wenen om de vrouwen van Iraq, wier kinderen uit hun armen werden gerukt, die opgesloten werden en die dan gefolterd en verkracht werden, en dit enkel en alleen omdat het Amerikaanse leger druk wilde uitoefenen op hun families.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 20:56   #485
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wij hoeven dus geen enkele sympathie te voelen met de meisjes om wie het in deze topic gaat. In de rest van de wereld gebeuren veel ergere dingen, dus is wat er bij ons in het Westen gebeurt klein bier, daar praten we dan maar niet over. Dat mogen we goedpraten
Naar analogie : hier in het Westen zijn verschillende schandalen aan het licht gekomen in de Kerk zoals u wel weet : kinderen werden misbruikt door pastoors. Echter in Afrika worden kinderen misbruikt door gewetenloze krijgsheren die van hen soldaten maken, in Afrika zijn er mannen die geloven dat ze van AIDS zullen genezen als ze een baby verkrachten – dat is allemaal vèèèèèèèèèèl erger, dus als ik Kallikles goed begrijp, hoeven we over de slachtoffers van de Kerk hier niet te praten.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 6 juli 2010 om 20:56.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 21:12   #486
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wij hoeven dus geen enkele sympathie te voelen met de meisjes om wie het in deze topic gaat. In de rest van de wereld gebeuren veel ergere dingen, dus is wat er bij ons in het Westen gebeurt klein bier, daar praten we dan maar niet over. Dat mogen we goedpraten
Naar analogie : hier in het Westen zijn verschillende schandalen aan het licht gekomen in de Kerk zoals u wel weet : kinderen werden misbruikt door pastoors. Echter in Afrika worden kinderen misbruikt door gewetenloze krijgsheren die van hen soldaten maken, in Afrika zijn er mannen die geloven dat ze van AIDS zullen genezen als ze een baby verkrachten – dat is allemaal vèèèèèèèèèèl erger, dus als ik Kallikles goed begrijp, hoeven we over de slachtoffers van de Kerk hier niet te praten.
Met kwaadwilligheid weiger je te lezen wat ik schrijf en probeer je me het tegengestelde van wat ik zeg in de schoenen te schuiven.

Maar uw manipulaties overtuigen niemand meer. Om het nog eenvoudiger te zeggen: ofwel sta je aan de kant van de slachtoffers, ofwel sta je aan de kant van de daders. Ofwel veroordeel je zoals ik alle misdaden en sta je aan de kant van de slachtoffers, ongeacht hun afkomst, ofwel buit je zoals jij het lijden van deze onschuldige slachtoffers uit om een racistische hetze te ontketenen en zo nog groter lijden te veroorzaken en dan sta je aan de kant van de daders.

De perversiteit van dit laatste procédé doet denken aan de perversiteit van diegenen die het lijden van de slachtoffers van het nazisme misbruiken om de misdaden tegen het Palestijnse volk goed te praten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 21:15   #487
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Verkrachting is een van de gruwelijkste misdaden en erger dan moord. Het zegt veel over onze verdorven maatschappij dat zij zulke lichte straffen voorziet voor verkrachting.

Anderzijds is het toeschrijven van verkrachtingen aan een gediscrimineerde minderheidsgroep een locus classicus. Centraal in de antisemitische propaganda van de NSDAP stond de psychose rond de "vuile Jood" die zich zogenaamd vergreep aan de blonde Arische vrouw. De blonde lokken zouden als een lap op een stier werken op de "vuile Jood".

Ook in Belgisch Congo was het officiële racisme gedrenkt in de angstpsychose van de zwarte aap die zich zou vergrijpen aan de blanke vrouw. Ook op de slavenplantages op het Amerikaanse continent werd de viriele, zwarte slaaf gevreesd door de slavenhouder met zijn te korte lul.

De vraag is dus wie hier werkelijk meeleeft met de verkrachtingsslachtoffers en wie dit thema wil aangrijpen om een racistische hetze te ontketenen die opnieuw tot afgrijselijke misdaden (genocide, nieuwe verkrachtingen, ...) kan leiden.

Wie echt meeleeft met de verkrachtingsslachtoffers zal alle verkrachtingen veroordelen en evenveel aandacht schenken, ongeacht de afkomst van de daders en ongeacht de afkomst van de slachtoffers. Wie echt meeleeft met de verkrachtingsslachtoffers zal wenen om de vrouwen van Iraq, wier kinderen uit hun armen werden gerukt, die opgesloten werden en die dan gefolterd en verkracht werden, en dit enkel en alleen omdat het Amerikaanse leger druk wilde uitoefenen op hun families.
Ik zet dit in vet in de hoop dat er niet naast gelezen wordt.
Waarmee ik niet bedoel dat de rest van de post minder belangrijk is.
Oud 6 juli 2010, 23:48   #488
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

1. De meeste verkrachtingen gebeuren niet door onbekenden maar door bekenden, soms famillie of vrienden daarvan en vergeet vooral de verkrachtingen binnen het huwelijk niet.
2. Hier kun je tenminste je verkrachter voor een rechtbank krijgen, en laten straffen die niet licht zijn zoals u beweert( verkrachting wordt vaak te laat aangegeven, sporen vaak al verwijderd,wat het bewijzen moeilijk maakt) prbeer dat maar een in Kongo of ergens waar sharia heerst, of aan de cultuur van eremoorden en besnijdenis, ook een vorm van verkrachting.
3. Seksuele agressie overkomt vrouwen regelmatig steevast van een bepaalde groep naar Westerse vrouwen, daarvan kan ik persoonlijk getuigen, mijn vrouwelijke collega's en vriendinnen, uw geleuter over Nazisme is dan ook bijzonder beledigend!
4. Ik ben een vrouw en mijn meeleven betreft alle vrouwen die zoiets meemaken, in schril contrast met de wijze waarop u het probleem onder tafel schuift met insinuatie van racisme, ik denk dat je daar een man zoals jij voor moet zijn.
5; Begin maar met medeleven voor vrouwen hier, daar gaat het over, niet over Irak ( alsof iemand oorlogsmisdaden goedkeurt)
Oud 7 juli 2010, 07:36   #489
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
1. De meeste verkrachtingen gebeuren niet door onbekenden maar door bekenden, soms famillie of vrienden daarvan en vergeet vooral de verkrachtingen binnen het huwelijk niet.
2. Hier kun je tenminste je verkrachter voor een rechtbank krijgen, en laten straffen die niet licht zijn zoals u beweert( verkrachting wordt vaak te laat aangegeven, sporen vaak al verwijderd,wat het bewijzen moeilijk maakt) prbeer dat maar een in Kongo of ergens waar sharia heerst, of aan de cultuur van eremoorden en besnijdenis, ook een vorm van verkrachting.
3. Seksuele agressie overkomt vrouwen regelmatig steevast van een bepaalde groep naar Westerse vrouwen, daarvan kan ik persoonlijk getuigen, mijn vrouwelijke collega's en vriendinnen, uw geleuter over Nazisme is dan ook bijzonder beledigend!
4. Ik ben een vrouw en mijn meeleven betreft alle vrouwen die zoiets meemaken, in schril contrast met de wijze waarop u het probleem onder tafel schuift met insinuatie van racisme, ik denk dat je daar een man zoals jij voor moet zijn.
5; Begin maar met medeleven voor vrouwen hier, daar gaat het over, niet over Irak ( alsof iemand oorlogsmisdaden goedkeurt)
1 Inderdaad.
En daarenboven
Helft vrouwen vindt dat schuld verkrachting bij slachtoffer ligt
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...fer-ligt.dhtml

2 Dat durf ik nog te betwijfelen
«Samen met Schotland, Ierland en Engeland hebben wij verhoudingsgewijs het minst aantal veroordelingen in verkrachtingsdossiers. In 2006 ging het bijvoorbeeld maar om dertien procent. Het overgrote deel van de klachten bereikt de rechtbank nooit, omdat de dader niet gevonden is of bij gebrek aan voldoende bewijsmateriaal.»

«Het aantal klachten over verkrachtingen is de jongste vijftien jaar spectaculair gestegen (van 557 verkrachtingsdossiers in 1994 tot maar liefst 2.955 in 2006: een stijging van 408 procent, red.). Maar dan het ontstellende nieuws: het aantal veroordelingen is in die periode niet evenredig gestegen, het is zelfs gezakt. In 1995 werd 20 procent van de daders gestraft, in 2006 was het dus nog maar 13 procent - ofwel iets meer dan één op tien daders.»

«Verkrachtingen van volwassenen, daar ligt niemand echt wakker van. Daar is de mentaliteit eerder: 'Bon, het is erg. Hij heeft haar verkracht, en dat mag niet. Maar ja, hij had wat gedronken en het is gebeurd. Wat moeten we daar nu mee? We zullen hem een straf met uitstel geven, als waarschuwing. Dan zal hij het wel niet meer doen.' Wat een ontstellende naïviteit!»

http://www.humo.be/tws/deze-week/195...in-belgie.html

Lees zelf welke straffen gegeven worden i.v.m. kinderporno. (Dat is naar het schijnt iets waar "de maatschappij" zwaarder aan tilt. In het derde geciteerde geval vindt de rechter zelfs dat de leerkracht gewoon verder voor de klas mag staan. De school moest alles vernemen uit de media.

12 maanden voorwaardelijk voor verspreiden extreme kinderporno
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...derporno.dhtml
Acht maanden cel voor Ier met dvd's vol kinderporno
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...derporno.dhtml
Opschorting van straf voor verspreider kinderporno

3, 4 en 5 Vandaar dat jij enkel wenst te discussiëren over 1 bepaalde groep verkrachters.
Het doel van deze draad is niet "medeleven". Het doel van de draad is wat racistische parlé te verkopen. En daarvoor wordt schromelijk het leed van anderen misbruikt.
Oud 7 juli 2010, 07:46   #490
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zoals ik verwachtte : geen antwoord op de vraag wat u ervan denkt dat meisjes zich vermommen uit angst voor verkrachtingen door moslimjongeren.
Waarom zou ik daar op moeten antwoorden? Jij hebt immers al op voorhand uitgemaakt
"Zolang ù niet verkracht wordt, is er duidelijk geen vuiltje aan de lucht"

Citaat:
Natuurlijk vraag ik dat serieus. Een heel normale vraag, vind ik. En ik heb ze al verscheidene malen gesteld maar ik denk dat u - zoals Alice zegt - heel selectief leest.
Waar heb je ze al gesteld? Ik vroeg je dit eerder al; maar ik denk dat je daar heel selectief over leest.

Citaat:
“het” : bepalend onzijdig lidwoord. Lidwoord : woordsoort die uitsluitend met een zelfstandig naamwoord verbonden wordt.
In dit geval hoort “het” bij “artikel”.
Kom, ik stel u een gelijkaardig vraagje : Waarvoor staat die “die”?
"Het" is inderdaad een bepalend lidwoord.
Ik had dus graag geweten naar wat bepaald je verwees met "het" in je stelling :
"Verder staat er in het artikel dat het meestal om moslimjongeren gaat. U leest daar toch niet over?"
Want de "het" in je bewering verwijst toch naar iets anders dan de "het" in het artikel.
Oud 7 juli 2010, 09:27   #491
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1 Inderdaad.
En daarenboven
Helft vrouwen vindt dat schuld verkrachting bij slachtoffer ligt
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...fer-ligt.dhtml

2 Dat durf ik nog te betwijfelen
«Samen met Schotland, Ierland en Engeland hebben wij verhoudingsgewijs het minst aantal veroordelingen in verkrachtingsdossiers. In 2006 ging het bijvoorbeeld maar om dertien procent. Het overgrote deel van de klachten bereikt de rechtbank nooit, omdat de dader niet gevonden is of bij gebrek aan voldoende bewijsmateriaal.»

«Het aantal klachten over verkrachtingen is de jongste vijftien jaar spectaculair gestegen (van 557 verkrachtingsdossiers in 1994 tot maar liefst 2.955 in 2006: een stijging van 408 procent, red.). Maar dan het ontstellende nieuws: het aantal veroordelingen is in die periode niet evenredig gestegen, het is zelfs gezakt. In 1995 werd 20 procent van de daders gestraft, in 2006 was het dus nog maar 13 procent - ofwel iets meer dan één op tien daders.»

«Verkrachtingen van volwassenen, daar ligt niemand echt wakker van. Daar is de mentaliteit eerder: 'Bon, het is erg. Hij heeft haar verkracht, en dat mag niet. Maar ja, hij had wat gedronken en het is gebeurd. Wat moeten we daar nu mee? We zullen hem een straf met uitstel geven, als waarschuwing. Dan zal hij het wel niet meer doen.' Wat een ontstellende naïviteit!»

Lees zelf welke straffen gegeven worden i.v.m. kinderporno. (Dat is naar het schijnt iets waar "de maatschappij" zwaarder aan tilt. In het derde geciteerde geval vindt de rechter zelfs dat de leerkracht gewoon verder voor de klas mag staan. De school moest alles vernemen uit de media.

12 maanden voorwaardelijk voor verspreiden extreme kinderporno
Acht maanden cel voor Ier met dvd's vol kinderporno
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...derporno.dhtml
Opschorting van straf voor verspreider kinderporno

3, 4 en 5 Vandaar dat jij enkel wenst te discussiëren over 1 bepaalde groep verkrachters.
Het doel van deze draad is niet "medeleven". Het doel van de draad is wat racistische parlé te verkopen. En daarvoor wordt schromelijk het leed van anderen misbruikt.
Daar bent u weer, dus verkrachting is geen probleem wanneer( in een onderzoek wat u of ik niet gezien hebben) de helft van de ondervraagde vrouwen in Engeland het slachtoffer verantwoordelijk achten?
Verkrachting gebeurt meestal door bekenden en niet door wildvreemden
( behalve gangbangs)schuld en schaamte zorgen voor vaak te late aangifte of bemoeilijken het onderzoek , wanneer de dader ook nog eens onvindbaar is leidt dit tot minder veroordelingen, niet omdat verkrachting niet als een ernstig misdrijf wordt beschouwd wat u insinueert.
Uw voorbeeld over die leraar werd al weerlegt, niet de rechter beslist of iemand blijft werken na een misdrijf maar de werkgever,gaan we die hele discussie nog eens overdoen?
Spreek voor uzelf, ik ken gene enkele vrouw die over verkrachting denkt zoals u omschrijft, wel opvallend hoe u dit minimaliseert om vervolgens te beweren dat anderen daar aandacht aan geven met racisme als drijfveer, u morele eerlijkheid is al van hetzelfde gehalte als Kallikles, verkrachting is steeds even erg ongeacht de origine van slachtoffer of dader maar het wordt een maatschappelijk probleem wanneer seksuele agressie steevast van de ene naar de andere groep gaat op basis van kleding en afkomst, dat "racisme" zwijgt u graag in alle talen dood!
Uw beschuldiging dat ik het enkel wil hebben over allochtone verkrachters is gezien het onderwerp duidelijk persoonlijk en slaat als een tang op een varken, u kunt het maar niet laten he?
Oud 7 juli 2010, 10:16   #492
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar bent u weer, dus verkrachting is geen probleem wanneer( in een onderzoek wat u of ik niet gezien hebben) de helft van de ondervraagde vrouwen in Engeland het slachtoffer verantwoordelijk achten?
Ja; daar gaan we weer.
Waar schrijf ik dat dit dan geen probleem is. Ik vind dit een extra probleem.
Iemand wordt verkracht; en krijgt daar dan nog zelf de schuld voor.
Citaat:
Verkrachting gebeurt meestal door bekenden en niet door wildvreemden
( behalve gangbangs)schuld en schaamte zorgen voor vaak te late aangifte of bemoeilijken het onderzoek , wanneer de dader ook nog eens onvindbaar is leidt dit tot minder veroordelingen, niet omdat verkrachting niet als een ernstig misdrijf wordt beschouwd wat u insinueert.
Uw voorbeeld over die leraar werd al weerlegt, niet de rechter beslist of iemand blijft werken na een misdrijf maar de werkgever,gaan we die hele discussie nog eens overdoen?
Beweer dan niet dat :
"Hier kun je tenminste je verkrachter voor een rechtbank krijgen, en laten straffen die niet licht zijn"
De realiteit toont het tegendeel.
Citaat:
Spreek voor uzelf, ik ken gene enkele vrouw die over verkrachting denkt zoals u omschrijft,
Wat omschrijf ik?
Citaat:
wel opvallend hoe u dit minimaliseert
Wat minimaliseer ik? En hoe?
Citaat:
om vervolgens te beweren dat anderen daar aandacht aan geven met racisme als drijfveer, u morele eerlijkheid is al van hetzelfde gehalte als Kallikles, verkrachting is steeds even erg ongeacht de origine van slachtoffer of dader maar het wordt een maatschappelijk probleem wanneer seksuele agressie steevast van de ene naar de andere groep gaat op basis van kleding en afkomst, dat "racisme" zwijgt u graag in alle talen dood!
Ach zo, verkrachting wordt pas een maatschappelijk probleem als het "van de ene naar de andere groep gaat".
Net wat ik hier al herhaaldelijk stelde; en jij ontkende.
Citaat:
Uw beschuldiging dat ik het enkel wil hebben over allochtone verkrachters is gezien het onderwerp duidelijk persoonlijk en slaat als een tang op een varken, u kunt het maar niet laten he?
Lees er je eigen posts op na.
In post 482 roep je
"over AGRESSIE, GEWELD EN INTIMIDATIE VAN EEN BEPAALDE GROEP NAAR ANDEREN;
Omdat je niet kan uitleggen wat er off topic is aan de items die ik aanhaal in post 469
Oud 7 juli 2010, 19:25   #493
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja; daar gaan we weer.
Waar schrijf ik dat dit dan geen probleem is. Ik vind dit een extra probleem.
Iemand wordt verkracht; en krijgt daar dan nog zelf de schuld voor.

Beweer dan niet dat :
"Hier kun je tenminste je verkrachter voor een rechtbank krijgen, en laten straffen die niet licht zijn"
De realiteit toont het tegendeel.

Wat omschrijf ik?

Wat minimaliseer ik? En hoe?

Ach zo, verkrachting wordt pas een maatschappelijk probleem als het "van de ene naar de andere groep gaat".
Net wat ik hier al herhaaldelijk stelde; en jij ontkende.

Lees er je eigen posts op na.
In post 482 roep je
"over AGRESSIE, GEWELD EN INTIMIDATIE VAN EEN BEPAALDE GROEP NAAR ANDEREN;
Omdat je niet kan uitleggen wat er off topic is aan de items die ik aanhaal in post 469
Waarom haal je steeds aan dat de helft van de vrouwen vindt dat het slachtoffer schuld heeft? wat is de relevantie hiervan wanneer je het daar zelf niet mee eens bent?
Neen de realiteit toont niet het tegendeel, lees wat minder selectief, u krijgt duidelijk en klaar antwoord wat vervolging bemoeilijkt en zeg eens, welk rechtsystheem spreekt zich zo duidelijk uit over verkrachting als misdrijf?

Lees uw eigen post, u minimaliseert en insinueert dat de aandacht naar de groep moslims die zich agressief opstellen tegenover vrouwen een ondertoon van racisme heeft, net zoals Kallikles trouwens beweert;
Ja, wanneer vrouwen niet onbemoeid over straat kunnen in een aantal wijken heb je een maatschappelijk probleem, waar u nooit een mening over hebt, krijgen we die nog te horen?
Daar gaat namelijk de discussie over!

Laatst gewijzigd door alice : 7 juli 2010 om 19:26.
Oud 7 juli 2010, 20:16   #494
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom haal je steeds aan dat de helft van de vrouwen vindt dat het slachtoffer schuld heeft? wat is de relevantie hiervan wanneer je het daar zelf niet mee eens bent?
Ik haal dit aan om aan te tonen hoe onze maatschappij staat tegenover verkrachting.
Ik haalde nog wel wat punten aan "over hoe vanuit culturen wordt omgegaan met bovengenoemde begrippen".
http://forum.politics.be/showthread....91#post4853291
Maar nog steeds geen reactie.
Citaat:
Neen de realiteit toont niet het tegendeel, lees wat minder selectief, u krijgt duidelijk en klaar antwoord wat vervolging bemoeilijkt en zeg eens, welk rechtsystheem spreekt zich zo duidelijk uit over verkrachting als misdrijf?
Ik weet ook wel wat een vervolging kan bemoeilijken. Justitie weet dat ook; maar doen ze daar iets aan? Of proberen ze tenminste? Welke maatregelen werden er getroffen?
Dit verklaart niet de belachelijk lage straffen; als een verkrachter dan toch voor de rechtbank gebracht wordt.

Citaat:
Lees uw eigen post, u minimaliseert
Ik minimaliseer niets.
Citaat:
en insinueert dat de aandacht naar de groep moslims die zich agressief opstellen tegenover vrouwen een ondertoon van racisme heeft, net zoals Kallikles trouwens beweert;
Ja, wanneer vrouwen niet onbemoeid over straat kunnen in een aantal wijken heb je een maatschappelijk probleem, waar u nooit een mening over hebt, krijgen we die nog te horen?
Daar gaat namelijk de discussie over!
Ik insinueer niets; ik schrijf letterlijk
"Het doel van deze draad is niet "medeleven". Het doel van de draad is wat racistische parlé te verkopen. En daarvoor wordt schromelijk het leed van anderen misbruikt."
Oud 7 juli 2010, 21:02   #495
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik haal dit aan om aan te tonen hoe onze maatschappij staat tegenover verkrachting.
Ik haalde nog wel wat punten aan "over hoe vanuit culturen wordt omgegaan met bovengenoemde begrippen".
http://forum.politics.be/showthread....91#post4853291
Maar nog steeds geen reactie.

Ik weet ook wel wat een vervolging kan bemoeilijken. Justitie weet dat ook; maar doen ze daar iets aan? Of proberen ze tenminste? Welke maatregelen werden er getroffen?
Dit verklaart niet de belachelijk lage straffen; als een verkrachter dan toch voor de rechtbank gebracht wordt.

Ik minimaliseer niets.

Ik insinueer niets; ik schrijf letterlijk
"Het doel van deze draad is niet "medeleven". Het doel van de draad is wat racistische parlé te verkopen. En daarvoor wordt schromelijk het leed van anderen misbruikt."
Dus een studie gemaakt in Engeland is voor u het maatschappelijk standpunt over verkrachtingen in Vlaanderen? Voor mij niet, voor mij is dit de wetgeving in Belgie.
Wat is uw bron voor uw bewering dat justitie geen moeite doet daders van verkrachtingen te vatten? Ziet u liever steniging of zo, is dat voor u de juiste oplossing of zo? Weet u hoelang een verkrachter achter tralies gaat, heeft u bronnen van studies en cijfers?
Denkt u dat een verkrachter opsluiten helpt???Die mensen zou je ter beschikking moeten kunnen stellen van de staat, ( geen internering!) en pas na een combinatie van vrijheidsberoving en therapie enkel buitenlaten in detentiehuizen met dus nog steeds toezicht!Pas wanneer dit lang goed gaat kun je bekijken of je ze kunt loslaten.

U beschuldigt dus anderen van racisme? IK hoor graag uw toelichting anders is dit enkel grof, beledigend en een beetje achterbaks.
En daarvoor wordt dan het leed van vrouwen misbruikt, om racistische praat te kunnen verkopen?
Ik verwacht dat u zeer nauwkeurig aantoont waarop u uw beweringen baseert, anders gaat u over de schreef en geen klein beetje.
U bent goed in knippen en plakken, benieuwd of u ook maar enigszins kunt aan tonen waarop u zich baseert om lukraak anderen te beledigen met termen als racisme.

Laatst gewijzigd door alice : 7 juli 2010 om 21:18.
Oud 7 juli 2010, 21:19   #496
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus een studie gemaakt in Engeland is voor u het maatschappelijk standpunt over verkrachtingen in Vlaanderen?
Neen, Alice. Dit is niet het maatschappelijk standpunt; maar dit is wel een element dat meespeelt.

Citaat:
Voor mij niet, voor mij is dit de wetgeving in Belgie.
Dit is ook een element dat meespeelt.
Citaat:
Wat is uw bron voor uw bewering dat justitie geen moeite doet daders van verkrachtingen te vatten?
Ik beweer niet dat ze geen moeite doet. Is het echt nodig om voortdurend wat je leest te verdraaien? Geraak je er anders niet?
Citaat:
Ziet u liever steniging of zo, is dat voor u de juiste oplossing of zo?
Wat een onzin is dit nu. Denk je serieus dat ik liever steniging zie of zo? Wat is je bedoeling om dit aan te halen?
Citaat:
Weet u hoelang een verkrachter achter tralies gaat, heeft u bronnen van studies en cijfers?
Denkt u dat een verkrachter opsluiten helpt???Die mensen zou je ter beschikking moeten kunnen stellen van de staat, ( geen internering!) en pas na een combinatie van vrijheidsberoving en therapie enkel buitenlaten in detentiehuizen met dus nog steeds toezicht!Pas wanneer dit lang goed gaat kun je bekijken of je ze kunt loslaten.

Citaat:
U beschuldigt dus anderen van racisme? IK hoor graag uw toelichting anders is dit enkel grof, beledigend en een beetje achterbaks.
En darvoor wordt dan het leed van vrouwen misbruikt, om racistische praat te kunnen verkopen?
Ja.
Citaat:
Ik verwacht dat u zeer nauwkeurig aantoont waarop u uw beweringen baseert, anders gaat u over de schreef en geen klein beetje.
U bent goed in knippen en plakken, benieuwd of u ook maar enigszins kunt aan tonen waarop u zich baseert om lukraak anderen te beledigen met termen als racisme.
Neen; ik heb geen goesting om per forummer/post eindeloos te discussiëren.
De teneur van deze draad (vanaf de eerste pagina) is toch wel duidelijk.
Oud 7 juli 2010, 21:21   #497
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met kwaadwilligheid weiger je te lezen wat ik schrijf en probeer je me het tegengestelde van wat ik zeg in de schoenen te schuiven.

Maar uw manipulaties overtuigen niemand meer. Om het nog eenvoudiger te zeggen: ofwel sta je aan de kant van de slachtoffers, ofwel sta je aan de kant van de daders. Ofwel veroordeel je zoals ik alle misdaden en sta je aan de kant van de slachtoffers, ongeacht hun afkomst, ofwel buit je zoals jij het lijden van deze onschuldige slachtoffers uit om een racistische hetze te ontketenen en zo nog groter lijden te veroorzaken en dan sta je aan de kant van de daders.

De perversiteit van dit laatste procédé doet denken aan de perversiteit van diegenen die het lijden van de slachtoffers van het nazisme misbruiken om de misdaden tegen het Palestijnse volk goed te praten.
Ofwel leidt men de aandacht van het onderwerp in kwestie af door er de rest van de wereld bij te sleuren.
De perversiteit van dit procédé doet denken aan goedpraterij.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 7 juli 2010 om 21:35.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 21:28   #498
Wisord
Banneling

Standaard

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 21:34   #499
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik daar op moeten antwoorden? Jij hebt immers al op voorhand uitgemaakt
"Zolang ù niet verkracht wordt, is er duidelijk geen vuiltje aan de lucht"

Waar heb je ze al gesteld? Ik vroeg je dit eerder al; maar ik denk dat je daar heel selectief over leest.

"Het" is inderdaad een bepalend lidwoord.
Ik had dus graag geweten naar wat bepaald je verwees met "het" in je stelling :
"Verder staat er in het artikel dat het meestal om moslimjongeren gaat. U leest daar toch niet over?"
Want de "het" in je bewering verwijst toch naar iets anders dan de "het" in het artikel.
Ik licht uit al die tekst (herhalingen, herhalingen, herhalingen) één zinnetje :
Want de "het" in je bewering verwijst toch naar iets anders dan de "het" in het artikel
Allez kind, waar zijn we mee bezig als we hier een discussie opzetten over het woordje "het"? Hoe oud bent u, zeg! Overigens moet u dan in het vervolg zeggen over welke "het" het gaat. "Het" in deze zin is een onderwerp. "het" hoort hier bij het woord "gaat" wat de vervoeging is in de derde persoon enkelvoud van "gaan". Beide woorden "het" en "gaat" worden gebruikt met "om" - zo krijgen we : "het gaat om". "Het gaat om" is een gezegde waarmee we willen zeggen : hierover gaat het nu zie. En waarover gaat het hier? Het gaat over meisjes in Zweden die hun haar blonderen en zich vermommen in donkere kleren uit angst verkracht te worden door meestal moslimjongeren.
Welk woordje moet ik nog uitleggen ? "door"? "meestal"?
Ik ben uw woordenboek niet, hé!
En gezien ik u zo vriendelijk ieder drieletterwoordje tracht uit te leggen, mag ik ook wel eens zeggen dat u uw "die" nog niet verklaart hebt ! Of is dat te moeilijk?
Oud 7 juli 2010, 23:38   #500
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, Alice. Dit is niet het maatschappelijk standpunt; maar dit is wel een element dat meespeelt.

Dit is ook een element dat meespeelt.

Ik beweer niet dat ze geen moeite doet. Is het echt nodig om voortdurend wat je leest te verdraaien? Geraak je er anders niet?

Wat een onzin is dit nu. Denk je serieus dat ik liever steniging zie of zo? Wat is je bedoeling om dit aan te halen?

Ja.

Neen; ik heb geen goesting om per forummer/post eindeloos te discussiëren.
De teneur van deze draad (vanaf de eerste pagina) is toch wel duidelijk.

Arti ik citeer je; Ik haal dit aan om aan te tonen hoe onze maatschappij staat tegenover verkrachting.
Even later is het niet het maatschappelijk standpunt....

U verdraait nu zelfs uw eigen woorden!

U beweerde ook wel degelijk dat justitie geen moeite deed, en nu ontkent u dat weer, ge speelt met uw eigen voeten!

U beweert eventjes dat forummers hier het leed van vrouwen misbruiken om racistische taal uit te kramen en wanneer u gevraagd wordt aan te tonen waarop u een dergelijke uitspraak baseert komt u aandraven met...niets! Gebakken lucht! Ineens geen goesting meer!
Dat maakt u opmerking achterbaks, laat dit in het vervolg achterwege en probeer eens niet steeds je eigen uitspraken te verdraaien, anders knip en plak je graag behalve wanneer je eens moet aantonen waarom je forummers beledigt.
Een mening gebaseert op gebakken lucht hou je beter voor je!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be