![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal er misschien vanaf hangen in welke dienst en zo dat men zat?
![]() |
![]() |
#482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt een internetforum om stoom af te laten, zodat je zeker niet zou rebelleren. Wat geklaagd op werklozen -- en weer zwoegen, totdat de rug breekt. Jij kunt je toch niet amuseren, dus gebruikt de maatschappij je als werkpaardje. Zonder werk verlies jij je bestaansreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook deze baas (aannemer) had een hoop marginalen in dienst..niet uit naastenliefde maar uit gebrek aan beter personeel...en omdat éénoog altijd koning is in het land der blinden.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 1 september 2010 om 05:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt me trouwens niet kwaad gekregen. Ik wou aantonen dat je koste wat kost negatief moet denken over anderen. W�*t ze ook zeggen, je gaat er altijd iets bij verzinnen zodat je de ander weer kan afbreken. In dit geval dat ik zou teren op een aanvullend loon.
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan misschien op uw vrouw slaan hé in zijn geval? We horen wij altijd maar de klok van de ontslagene die altijd vind dat het probleem bij de baas ligt. En het probleem van de marginalen in dienst hebben klopt voor een deel wel in vele bedrijven momenteel. Maar wie maakt mensen marginaal? Niet de patroons hé? Als er 450'000 werklozen zijn en enkel de marginalen komen zich nog eens aanbieden...tja dan is het zoals ik hier reeds heb gezegd dat de laag van beroepsbevolking flinterdun is geworden. Maar dat ligt niet aan de patroons. Patroons voeren al jaren actie om meer beroepsbevolking op de been te brengen via scholen en bijkomende opleidingen. Maar dan zitten we niet in het land van koning éénoog, maar plots zitten we dan in het land van doven en slechthorenden. Vraag ik me dan alleen nog maar af als die patroon enkel marginalen in dienst nam hoe uw vrouw daar is terecht gekomen? Niet dat ik iets wil insinueren hoor? Maar kom het is toch een open goal!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 september 2010 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hallo... 't is mambo aan de andere kant van de lijn hoor! Enne ik weet uw leeftijd niet exact maar "ik heb in al m'n parttime jobs, en u hebt nog niet zo lang uw diploma?...en je wil er nog een paar jaartjes bij doen? En toch ook alweer een redelijk tijdje aan de dop "ergens tussenin"? Hey...moet ik er een tekeningetje bij maken?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 september 2010 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah nee.
Dat ze gewoon de dingen bij naam noemen in plaats van zich altijd beter te willen voordoen dan een ander.
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt niet veel in je leven. Je wilt iets hebben om je toch nog goed te voelen. Dus zeg je "ik werk tenminste!". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent een typische ambassadeur van alle werklozen samen.
![]() |
![]() |
#492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar in afwachting van wat betere postings van u discotrut ga ik eens andere kleren aantrekken en eens naar de avondschool rijden om te zien welke sukkels ik daar misschien kan helpen met één of ander.
Als u daar tenminste ook alweer geen probleem rondom heeft? Jaja werkmensen gaan na de uren nog wat schoolzitten. t' schoon volk doen dat tijdens de werkuren natuurlijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 september 2010 om 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen die tijd is nynorsk ook thuis van haar eerste werkdag. Ze zal wel moe zijn.
![]() |
#494 |
Banneling
|
![]() Jij staat je geld af aan werklozen.
Daar dien je voor. Werk harder, breek je rug, je sterft als je 70 bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez nu 9 dagen achtereen WERKEN,das straf he beste Mambo,en ja ook een weekeinde dus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben de voorbije 6 weken (zes volledige weken eh!!) werkloos geweest. Ik ben wel al wat langer thuis dan 6 weken omdat ik mijn verlof nog opgepakt heb nadat m'n werk af was op m'n vorige job. Dat schijnt te mogen, verlof nemen. 'k Heb het trouwens niet allemaal opgenomen. Ik werkte de voorbije jaren in het najaar fulltime tot meer dan fulltime. Dit door een parttime job boven m'n andere parttime job. In het najaar werkte ik nl. nog extra als gastprofessor. Met dat extra loon kon ik de rest van het jaar ruimschoots compenseren voor het lagere loon - maar mijn uitkering was gebaseerd op dat lagere loon natuurlijk. Nu hoef ik niet meer als gastprofessor te werken omdat ik een vast contract heb aan die instelling. Met uitbreiding van taken ( + wetenschappelijk onderzoek), dus ook meer uurtjes dan in de tijd als gastprofessor. Ik zal dus voor ongeveer 800 euro of zo "geprofiteerd" hebben van de maatschappij de voorbije 6 weken. Dat is echt wel exponentieel profitariaat zenne. Dit is wat jij noemt "je diploma niet verzilveren", "steeds werkloos zijn",... Zes weken is volgens u "een redelijke lange periode van werkloosheid"... Goe bezig Mambo.
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoals nu. Examentjes verbeterd en onderzoeksvergadering voorbereid. Straks nog een thesisje lezen bij een gezellig muziekske en een kriekske. En dat allemaal gratis en voor niks want eigenlijk moest ik niet werken vandaag - wel morgennamiddag en vrijdagvoormiddag, maar ik doe in feite nogal redelijk veel zonder dat dat per sé betaald moet worden.
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schaam mij rot nu,ik dacht dat " Nynorsk " en gewone gast was waar ik mee op de straat kon liggen,blijkt nu dat dat een zeer geleerd iemand is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, nu afwachten wat het volgende is dat onze Mambo gaat uitvinden.
Ge ziet dat, die mens denkt daar grondig over na, over zijn verzinsels. 'k vind da wel spannend. Tijd genoeg ook allicht, zo in een bedrijf zonder personeel.
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mij gewoon wa duvels voederen ![]()
![]() |