Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2010, 23:58   #481
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Een paar toffe gasten zaten er wel tussen, dat heb ik reeds toegegeven. Maar dat waren dan de uitzonderingen, het was het hele leger als systeem dat mij niet aanstond. Ze wilden van de mensen tyrannetjes maken, zelfs bij ons, de miliciens, werd dat aangemoedigd : eens dat we daar een maand of zes waren, mochten we baasspelen over de laatst aangekomenen, die moesten dan alle korvee's doen enzo. En ik heb veel jongens gezien dat daar plezier in vonden, met deze had het leger dus gewonnen, en er smeerlappen van gemaakt.
Mja ik weet niet, heb dat zo toch niet meegemaakt.
Het zal er misschien vanaf hangen in welke dienst en zo dat men zat?
Oud 1 september 2010, 00:14   #482
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik krijg je toch zo makkelijk kwaad hé?

Men moet dus eerst tot aan zijn master diploma gaan en als ik het goed op heb ga je er nog wat jaartjes aan toevoegen om dat ....hoe zou ik het zeggen...iets minder dan full time werkloos te kunnen blijven?
Gewoon om u te kunnen ontspannen en te amuseren.

En uiteraard mag arme drommels als ik die wel ganse dagen moeten werken u een handje toesteken bij een aanvullend loontje? Want dat is uw recht...in uw visie althans?

Wie kijkt er op wie neer?
Zwoegen en afgeven.

Je hebt een internetforum om stoom af te laten, zodat je zeker niet zou rebelleren. Wat geklaagd op werklozen -- en weer zwoegen, totdat de rug breekt.
Jij kunt je toch niet amuseren, dus gebruikt de maatschappij je als werkpaardje. Zonder werk verlies jij je bestaansreden.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:26   #483
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja ik weet niet, heb dat zo toch niet meegemaakt. Het zal er misschien vanaf hangen in welke dienst en zo dat men zat?
Als boeffer verliep dat anders : daar had je van in het begin miliciens om al het onaangename en vuile werk te doen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 05:33   #484
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Waarom versta je gewoon niet dat hij een extreem grote muil heeft en toch maar een klein hartje.
Dat ondanks dat hij foetert en grolt hij gewoonlijk de eerste is om een sukkelaar die al zijn krediet reeds opgebruikt heeft nog, en meer dan eens zelfs verschillende, kansen geeft.
't Is soms een kloot maar hij staat er wel als het erop aan komt, iets dat ik van vele "correcten" zelden kan zeggen.
Citaat:
Paternalisme (Van Dale: bevoogding/vaderlijk optreden[1]) is een stroming binnen het personeelsbeleid. Met paternalisme wordt bedoeld dat de werkgever een bevoogdende houding inneemt ten opzichte van zijn werknemers; de werkgever bepaalt wat zijn werknemers nodig hebben en wat goed voor hen is. De zorg van de werkgever voor de werknemer wordt beschouwd als gunst, niet als een recht.
Mijn vrouw haar vorige baas was ook zo'n type .Aangezien mijn vrouw géén drusprobleem heeft en zij op haar rechten stond, werd ze bedankt voor bewezen diensten...
Ook deze baas (aannemer) had een hoop marginalen in dienst..niet uit naastenliefde maar uit gebrek aan beter personeel...en omdat éénoog altijd koning is in het land der blinden..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 1 september 2010 om 05:50.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 05:47   #485
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik krijg je toch zo makkelijk kwaad hé?

Men moet dus eerst tot aan zijn master diploma gaan en als ik het goed op heb ga je er nog wat jaartjes aan toevoegen om dat ....hoe zou ik het zeggen...iets minder dan full time werkloos te kunnen blijven?
Gewoon om u te kunnen ontspannen en te amuseren.

En uiteraard mag arme drommels als ik die wel ganse dagen moeten werken u een handje toesteken bij een aanvullend loontje? Want dat is uw recht...in uw visie althans?

Wie kijkt er op wie neer?
Ik heb geen aanvullend loon, Mambo. Waarom zou ik fulltime loon moéten werken als ik met een parttime loon prima toekom? Aanvullende werkloosheidsuitkering is voor mensen die parttime werken maar daar te weinig mee verdienen. Dit is niet het geval hier, ik heb in al m'n parttime jobs ver boven die grens gezeten.

Je hebt me trouwens niet kwaad gekregen. Ik wou aantonen dat je koste wat kost negatief moet denken over anderen. W�*t ze ook zeggen, je gaat er altijd iets bij verzinnen zodat je de ander weer kan afbreken. In dit geval dat ik zou teren op een aanvullend loon.
Oud 1 september 2010, 15:29   #486
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mijn vrouw haar vorige baas was ook zo'n type .Aangezien mijn vrouw géén drusprobleem heeft en zij op haar rechten stond, werd ze bedankt voor bewezen diensten...
Ook deze baas (aannemer) had een hoop marginalen in dienst..niet uit naastenliefde maar uit gebrek aan beter personeel...en omdat éénoog altijd koning is in het land der blinden..
Ook in het land der blinden ligt ergens een bijbel waar zoiets geschreven staat in de aard van "doet uw één oog pijn rukt het dan uit"
Kan misschien op uw vrouw slaan hé in zijn geval? We horen wij altijd maar de klok van de ontslagene die altijd vind dat het probleem bij de baas ligt.

En het probleem van de marginalen in dienst hebben klopt voor een deel wel in vele bedrijven momenteel. Maar wie maakt mensen marginaal? Niet de patroons hé?
Als er 450'000 werklozen zijn en enkel de marginalen komen zich nog eens aanbieden...tja dan is het zoals ik hier reeds heb gezegd dat de laag van beroepsbevolking flinterdun is geworden.
Maar dat ligt niet aan de patroons.
Patroons voeren al jaren actie om meer beroepsbevolking op de been te brengen via scholen en bijkomende opleidingen.
Maar dan zitten we niet in het land van koning éénoog, maar plots zitten we dan in het land van doven en slechthorenden.

Vraag ik me dan alleen nog maar af als die patroon enkel marginalen in dienst nam hoe uw vrouw daar is terecht gekomen?
Niet dat ik iets wil insinueren hoor?
Maar kom het is toch een open goal!

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 september 2010 om 15:44.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 15:42   #487
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik heb geen aanvullend loon, Mambo. Waarom zou ik fulltime loon moéten werken als ik met een parttime loon prima toekom? Aanvullende werkloosheidsuitkering is voor mensen die parttime werken maar daar te weinig mee verdienen. Dit is niet het geval hier, ik heb in al m'n parttime jobs ver boven die grens gezeten.

Je hebt me trouwens niet kwaad gekregen. Ik wou aantonen dat je koste wat kost negatief moet denken over anderen. W�*t ze ook zeggen, je gaat er altijd iets bij verzinnen zodat je de ander weer kan afbreken. In dit geval dat ik zou teren op een aanvullend loon.
Scheetje het is uw eerste of tweede dag dat je werkt na een "redelijke" lange periode van werkloosheid. Je hebt pas ergens geschreven dat je een uitkering van 550 euro trok, dus dat zal wellicht al op een ganse tijd slaan anders trok je meer uitkering. En veel grenzen zal je met zulke uitkeringen zeker niet overschreden hebben.
Hallo... 't is mambo aan de andere kant van de lijn hoor!

Enne ik weet uw leeftijd niet exact maar "ik heb in al m'n parttime jobs, en u hebt nog niet zo lang uw diploma?...en je wil er nog een paar jaartjes bij doen? En toch ook alweer een redelijk tijdje aan de dop "ergens tussenin"?
Hey...moet ik er een tekeningetje bij maken?

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 september 2010 om 15:48.
Oud 1 september 2010, 15:43   #488
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Scheetje het is uw eerste of tweede dag dat je werkt na een "redelijke" lange periode van werkloosheid. Je hebt pas ergens geschreven dat je een uitkering van 550 euro trok, dus dat zal wellicht al op een ganse tijd slaan anders trok je meer uitkering. En veel grenzen zal je met zulke uitkeringen zeker niet overschreden hebben.
Het ergert je echt diep he, dat Nyn werkloos was?
Oud 1 september 2010, 15:51   #489
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Het ergert je echt diep he, dat Nyn werkloos was?
Bah nee.
Dat ze gewoon de dingen bij naam noemen in plaats van zich altijd beter te willen voordoen dan een ander.
Oud 1 september 2010, 15:54   #490
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Bah nee.
Dat ze gewoon de dingen bij naam noemen in plaats van zich altijd beter te willen voordoen dan een ander.
Je wilt het horen he. De woorden "ik ben een profiteur".

Je hebt niet veel in je leven. Je wilt iets hebben om je toch nog goed te voelen. Dus zeg je "ik werk tenminste!".
Oud 1 september 2010, 16:00   #491
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Je wilt het horen he. De woorden "ik ben een profiteur".

Je hebt niet veel in je leven. Je wilt iets hebben om je toch nog goed te voelen. Dus zeg je "ik werk tenminste!".
Vind je nu van je eigen dat je interessant bent of lukt het niet om met wat beters af te komen?
Je bent een typische ambassadeur van alle werklozen samen.
Oud 1 september 2010, 16:04   #492
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar in afwachting van wat betere postings van u discotrut ga ik eens andere kleren aantrekken en eens naar de avondschool rijden om te zien welke sukkels ik daar misschien kan helpen met één of ander.
Als u daar tenminste ook alweer geen probleem rondom heeft?
Jaja werkmensen gaan na de uren nog wat schoolzitten. t' schoon volk doen dat tijdens de werkuren natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 september 2010 om 16:05.
Oud 1 september 2010, 16:08   #493
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tegen die tijd is nynorsk ook thuis van haar eerste werkdag. Ze zal wel moe zijn.
Oud 1 september 2010, 16:14   #494
Discobitch
Banneling

Standaard

Jij staat je geld af aan werklozen.

Daar dien je voor. Werk harder, breek je rug, je sterft als je 70 bent.
Oud 1 september 2010, 16:15   #495
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Allez nu 9 dagen achtereen WERKEN,das straf he beste Mambo,en ja ook een weekeinde dus
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 16:16   #496
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Enne ik weet uw leeftijd niet exact maar "ik heb in al m'n parttime jobs, en u hebt nog niet zo lang uw diploma?...en je wil er nog een paar jaartjes bij doen? En toch ook alweer een redelijk tijdje aan de dop "ergens tussenin"?
Hey...moet ik er een tekeningetje bij maken?
Ik heb mijn diploma sinds 2002. Ik werk sinds 2002.
Ik ben de voorbije 6 weken (zes volledige weken eh!!) werkloos geweest. Ik ben wel al wat langer thuis dan 6 weken omdat ik mijn verlof nog opgepakt heb nadat m'n werk af was op m'n vorige job. Dat schijnt te mogen, verlof nemen. 'k Heb het trouwens niet allemaal opgenomen.

Ik werkte de voorbije jaren in het najaar fulltime tot meer dan fulltime. Dit door een parttime job boven m'n andere parttime job. In het najaar werkte ik nl. nog extra als gastprofessor. Met dat extra loon kon ik de rest van het jaar ruimschoots compenseren voor het lagere loon - maar mijn uitkering was gebaseerd op dat lagere loon natuurlijk.
Nu hoef ik niet meer als gastprofessor te werken omdat ik een vast contract heb aan die instelling. Met uitbreiding van taken ( + wetenschappelijk onderzoek), dus ook meer uurtjes dan in de tijd als gastprofessor. Ik zal dus voor ongeveer 800 euro of zo "geprofiteerd" hebben van de maatschappij de voorbije 6 weken. Dat is echt wel exponentieel profitariaat zenne.

Dit is wat jij noemt "je diploma niet verzilveren", "steeds werkloos zijn",... Zes weken is volgens u "een redelijke lange periode van werkloosheid"... Goe bezig Mambo.
Oud 1 september 2010, 16:20   #497
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen die tijd is nynorsk ook thuis van haar eerste werkdag. Ze zal wel moe zijn.
Ik mag een groot deel van m'n tijd gewoon thuis werken hoor
Zoals nu. Examentjes verbeterd en onderzoeksvergadering voorbereid. Straks nog een thesisje lezen bij een gezellig muziekske en een kriekske.
En dat allemaal gratis en voor niks want eigenlijk moest ik niet werken vandaag - wel morgennamiddag en vrijdagvoormiddag, maar ik doe in feite nogal redelijk veel zonder dat dat per sé betaald moet worden.
Oud 1 september 2010, 16:27   #498
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik schaam mij rot nu,ik dacht dat " Nynorsk " en gewone gast was waar ik mee op de straat kon liggen,blijkt nu dat dat een zeer geleerd iemand is
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 16:30   #499
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allez, nu afwachten wat het volgende is dat onze Mambo gaat uitvinden.
Ge ziet dat, die mens denkt daar grondig over na, over zijn verzinsels. 'k vind da wel spannend.
Tijd genoeg ook allicht, zo in een bedrijf zonder personeel.
Oud 1 september 2010, 16:31   #500
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik schaam mij rot nu,ik dacht dat " Nynorsk " en gewone gast was waar ik mee op de straat kon liggen,blijkt nu dat dat een zeer geleerd iemand is
lol. wees gerust, er valt met mij op straat te liggen.
mij gewoon wa duvels voederen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be