Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2010, 19:23   #481
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Waar werden hier de uitspraken van Leonard verdraaid en door wie?

Paulus.
Tiens ik dacht dat je niet meer ging antwoorden op berichten van mij.... uitspraak van jouw van enkele jaren geleden; weeral geen woord gehouden dus, hoe wil je dan nog au serieux genomen worden.

Dat jullie niet willen toegeven dat we zeggen dat Léonard gezegd heeft dat de priesters met rust moeten gelaten worden....

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:26   #482
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk wordt dit zo gesuggereerd.
Iedereen is slechts verantwoordelijk voor war hij daadwerkelijk zegt of schrijft. Niet voor wat andere mensen daarvan maken. Jan suggerereert dit op geen enkel moment.

Citaat:
Dat het de algemene mentaliteit was.
Dat heeft hij inderdaad gezegd. Maar niet als goedpratertje, wat jij daarvan wil maken, maar als aanklacht.

Citaat:
En dat het niet zo erg was als men beweert, want er was grotere 'sociale controle' volgens hem en dus kwam het vroeger uit.
Er was vroeger inderdaad een grotere sociale controle, dat zal elke socioloog graag bevestigen. De mensen leefden vroeger meer met elkaar dan zoals nu meer naast elkaar. Dat kan er inderdaad op duiden dat er ook minder seksuele misbruiken waren. Ik zeg niet dat het zo is, we weten het niet. Maar de weegschaal aan de andere kant laten doorslaan en zeggen dat er meer seksuele misbruiken waren; daar is er geen grond voor.

Citaat:
Er was helemaal geen sociale controle vroeger op die dingen. Omdat het hier om een taboe ging. En daarom kwam het het ook nooit uit. Maar nu wel. En nu zien we welke ravage die pedopriesters hebben aangericht, de bisschop op kop. En dat is het schrijnend bewijs dat het vroeger nooit uitkwam.
Je hebt wél een punt dat het broeger meer in de taboesfeer hing dan nu. Dat is waar, dat is juist en daar heb je zeker een punt. En het kan inderdaad zijn dat er daarom net zo veel, misschien zelfs meer seksuele misbruiken waren. Dat kan.

Maar niet doen alsof iemand dat hier zou goedpraten é? Want dat is niet zo.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 1 november 2010 om 19:27.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:27   #483
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Het moet nu maar eens gedaan zijn met die karaktermoord op aartsbisschop Leonard. Gewoon omdat die mens zijn mening geeft

Het is niet omdat kardinaal Danneels zijn werk niet goed deed, dat aartsbisschop Leonard zijn werk ook niet goed moet doen.

Leonard verkondigt zijn persoonlijke mening die volledig in lijn ligt met het standpunt van de katholieke kerk en dit op een heldere en duidelijke manier. Geen wollige prietpraat zoals bij Danneels en Vangeluwe. De man is goed bezig en met voorsprong de beste persoon om de Belgische kerk te leiden.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 november 2010 om 19:28.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:30   #484
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Dat jullie niet willen toegeven dat we zeggen dat Léonard gezegd heeft dat de priesters met rust moeten gelaten worden....

Lees nog eens aandachtig het artikel die Jan Vandenberghe heeft geplaast. Een groot verschil met wat de media allemaal uitkraamt.

Oud 1 november 2010, 19:30   #485
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Tiens ik dacht dat je niet meer ging antwoorden op berichten van mij uitspraak van jouw van enkele jaren geleden; weeral geen woord gehouden dus, hoe wil je dan nog au serieux genomen worden.
Ik zei "in deze thread" (homseksualiteit is doodnormaal in de dierenwereld)

Citaat:
Heb je dan nog steeds niet de moeite getroost om de letterlijke tekst te lezen? Doe dit dan eerst zou ik zeggen. Anders praten we toch maar naast elkaar.

Paulus.
Oud 1 november 2010, 19:31   #486
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het moet nu maar eens gedaan zijn met die karaktermoord op aartsbisschop Leonard. Gewoon omdat die mens zijn mening geeft

Het is niet omdat kardinaal Danneels zijn werk niet goed deed, dat aartsbisschop Leonard zijn werk ook niet goed moet doen.

Leonard verkondigt zijn persoonlijke mening die volledig in lijn ligt met het standpunt van de katholieke kerk en dit op een heldere en duidelijke manier.

Geen wollige prietpraat zoals bij Danneels en Vangeluwe. De man is goed bezig en met voorsprong de beste persoon om de Belgische kerk te leiden.
Hij zei vooral dat bejaarde pedo-pastoors best met rust worden gelaten, qua duidelijkheid een voltreffer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:36   #487
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hij zei vooral dat bejaarde pedo-pastoors best met rust worden gelaten, qua duidelijkheid een voltreffer.
Dat is het nu net. Hij zei dat niet. Ga maar na.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 1 november 2010 om 19:37.
Oud 1 november 2010, 19:38   #488
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Waar kan ik de juiste tekst vinden?

Dank u
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:38   #489
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen is slechts verantwoordelijk voor war hij daadwerkelijk zegt of schrijft. Niet voor wat andere mensen daarvan maken. Jan suggerereert dit op geen enkel moment.

Dat heeft hij inderdaad gezegd. Maar niet als goedpratertje, wat jij daarvan wil maken, maar als aanklacht.

Er was vroeger inderdaad een grotere sociale controle, dat zal elke socioloog graag bevestigen. De mensen leefden vroeger meer met elkaar dan zoals nu meer naast elkaar. Dat kan er inderdaad op duiden dat er ook minder seksuele misbruiken waren. Ik zeg niet dat het zo is, we weten het niet. Maar de weegschaal aan de andere kant laten doorslaan en zeggen dat er meer seksuele misbruiken waren; daar is er geen grond voor.

Je hebt wél een punt dat het broeger meer in de taboesfeer hing dan nu. Dat is waar, dat is juist en daar heb je zeker een punt. En het kan inderdaad zijn dat er daarom net zo veel, misschien zelfs meer seksuele misbruiken waren. Dat kan.
Maar niet doen alsof iemand dat hier zou goedpraten é? Want dat is niet zo.

Paulus.
Er was vroeger zeker een grotere sociale controle. Maar niet inzake pedofilie of incest en dergelijke. Zulke dingen werden gewoon doodgezwegen. En natuurlijk ook handtastelijkheden en meer van pedopriesters. Ook die werden doodgezwegen. Waarom probeert u dat nu weer te verzachten door te zeggen: dat kan. Nu weet u toch dat 'dat effectief zo was', niet dat dit 'kon'.

( Off Topic. Het is raar, maar ik heb steeds de indruk dat u fake bent, en dat u hier maar komt om de discussie wat aan te zwengelen)

Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 19:42.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:42   #490
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Waar kan ik de juiste tekst vinden?

Dank u
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=268

Graag gedaan.

Paulus.
Oud 1 november 2010, 19:44   #491
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had gehoopt dat Van den Berghe na de zaak Van Gheluwe wat tot inkeer zou zijn gekomen. Niks van. Of om het op zijn Limburgs te zeggen: bestegek!
Vangheluwe...dat was een modernist. Een geluk bij een ongeluk noemt men dat. Het is erg jammer voor het slachtoffer, maar het kleine positieve puntje is dat we sneller van dat krapuul vanafwaren.

Jammer genoeg hebben we weer zo'n modernist als zij opvolger.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:44   #492
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Leonard verkondigt zijn persoonlijke mening die volledig in lijn ligt met het standpunt van de katholieke kerk en dit op een heldere en duidelijke manier. Geen wollige prietpraat zoals bij Danneels en Vangeluwe. De man is goed bezig en met voorsprong de beste persoon om de Belgische kerk te leiden.
Ik schrijf toch nergens dat die man zijn mening niet mag geven. Er is echter niets dat mij verplicht respect op te brengen voor zijn mening.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:46   #493
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:

Paulus.
Inderdaad, Leonard pleit voor een menswaardige behandeling van hoogbejaarde daders. Dat staat er.

Wat de dader betreft, je kan daar inderdaad wel over discussiëren of die dader wel een menswaardige behandeling verdient. Maar Leonard heeft niet gezegd dat zij gewoon vrijuit moeten gaan.

Oud 1 november 2010, 19:47   #494
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad meer genuanceerd dan wat er door de media bericht werd.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:49   #495
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Leonard pleit voor een menswaardige behandeling van hoogbejaarde daders. Dat staat er.

Wat de dader betreft, je kan daar inderdaad wel over discussiëren of die dader wel een menswaardige behandeling verdient. Maar Leonard heeft niet gezegd dat zij gewoon vrijuit moeten gaan.
Van een veroordeling gaan ze nog niet dood.

Citaat:
Oud 1 november 2010, 19:50   #496
Max van Dietschland

Standaard

De kern van de zaak:

Citaat:
"Dans les cas où il s'agit de prêtres qui sont pensionnés ou pour la plupart, fort âgés, je pense qu'il faut tenir compte aussi de ce que les victimes qui se sont adressées �* nous, enfin, qui se sont adressées �* cette Commission et parfois aussi �* nous, personnellement, il faut tenir compte aussi de ce que ces personnes souhaitent. Est-ce qu'elles souhaitent vraiment qu'un prêtre de 85 ans, soit maintenant, tout d'un coup, mis au pilori, décrié publiquement, je pense que la plupart ne souhaitent pas ça.

- Et vous personnellement, qu'est-ce que vous souhaitez ?

- Je souhaite qu'on reste toujours humain avec tout le monde, d'abord avec les victimes en leur prêtant écoute et avec les abuseurs, les abuseurs sont aussi des êtres humains, ils doivent évidemment prendre conscience de ce qui s'est passé dans leur vie mais s'ils ne sont plus du tout en fonction, s'ils n'ont plus aucune responsabilité, je ne sais pas si exercer une sorte de vengeance qui n'a plus aucun résultat concret, est une solution humaine. Et je ne pense pas que la majorité des victimes, loin de l�*, souhaite cela.

- Il n'est pas question de justice avant de parler de vengeance ?

- Mais la justice, c'est tout d'abord que les victimes aient été entendues.

- Et les abuseurs punis, ce n'est pas une bonne chose ?

- Punis, certainement, s'ils sont encore en activité, ne fût-ce que pour prévenir d'autres, d'autres dérapages possibles, mais la vindicte poussée jusqu'au bout, je ne sais pas si c'est humain, je ne pense pas que la plupart des victimes souhaitent cela."
Is er iemand die voldoende Frans kan om deze tekst op een deftige manier te vertalen ?

Oud 1 november 2010, 19:51   #497
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Leonard pleit voor een menswaardige behandeling van hoogbejaarde daders.
Waarom eigenlijk ?? En als het niet "vrijuit gaan" betekent, wat betekent het dan wel ???

Citaat:
Oud 1 november 2010, 19:52   #498
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was vroeger zeker een grotere sociale controle. Maar niet inzake pedofilie of incest en dergelijke. Zulke dingen werden gewoon doodgezwegen. En natuurlijk ook handtastelijkheden en meer van pedopriesters. Ook die werden doodgezwegen. Waarom probeert u dat nu weer te verzachten door te zeggen: dat kan. Nu weet u toch dat 'dat effectief zo was', niet dat dit 'kon'.
Ik zeg "Dat kan" omdat ik niet weet of dat het effectief zo was. Gans de seksuele wereld was inderdaad meer taboe dan nu; ik zie niet in waarom dat bij de clerus anders zou zijn.

Citaat:
( Off Topic. Het is raar, maar ik heb steeds de indruk dat u fake bent, en dat u hier maar komt om de discussie wat aan te zwengelen)
Jammer.

Ik hou gewoon niet van met z'n allen tegen één (Jan van den Berghe), zeker als blijkt dat die "allen" niet eens de moeite nam om wat Leonard écht gezegd heeft te lezen en inhoudelijk te reageren ipv emtioneel en vaak ook erg persoonlijk ook. Jan verdient beter. Gelukkig reageren ze bij het Vlaams Belang wél inhoudelijk en komen de ware feiten in de juiste proporties zo nog eens in de kijker voor wie er wil op in gaan.

Paulus.
Oud 1 november 2010, 19:55   #499
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom eigenlijk ?? En als het niet "vrijuit gaan" betekent, wat betekent het dan wel ???
Standaard tsjeverij. Dezelfde code als "we veroordelen homoseksualiteit, maar niet de homoseksueel" of "aids is een vorm van immanente rechtvaardigheid, maar daarmee willen we niet zeggen dat aids-patiënten hun lot verdienen" enzovoort. Ze kunnen daar niet aan doen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:56   #500
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat betekent gewwon wat er staat hé jongen. Je kunt toch lezen? Leonard vindt dat het slachtoffer zou moeten kunnen bepalen of de zaak nog berecht wordt of ipv juist niet door verjaring en zo, zoals nu het geval is.

Leg nu eens uit wat uw bezwaar daartegen is? Daar wordt al op gewacht van pagina 1 van deze discussie.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be