![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou ik weer hetzelfde doen ? Citaat:
met de nadruk op boekjes Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is in wezen geen verschil. In elke religie heb je gematigden en fundamentelen ( radicalen ).. en elk van de aangehaalde religies streeft ernaar haar normen op te leggen indien niet aan banden gelegd. Daar zie je voorbeelden van voor beiden ( en ook andere religies ) zowel in woord als in daad. En elke religie wordt ook 'misbruikt' om een aantal eigen standpunten en gewelddaden te motiveren. Het gaat er dus over keihard op te treden voor die individuen die over de schreef gaan. Maar ipv dat hou jij en anderen zich blijkbaar liever bezig met wat symptoombestrijding en het verder noodgedwongen uithollen van elementaire rechten om dat te verwezelijken. Dat leidt alleen naar meer separatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Handjes-afhakken voor de weigeraars dus ? Citaat:
Jij ziet dat blijkbaar anders en wilt die dames 'verplichten' een uitgereikte hand aan te nemen en die mannen 'verplichten' er één te geven ? Zie je dat hetzelfde voor iedereen of alleen voor dat soort weigeraars ? Want dat zou dan pas discriminatie zijn, niet ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er loopt nog een tantje van mij zo rond... en tot voor kort ( helaas overleden ) ook nog een oma... we hadden ( ik vermoed ... ook overleden ) zelfs een tante nonneke Maar misschien heb je gelijk hoor.... mijn familie had dat toenertijd misschien kunnen overwegen omwille van heel nadere redenen .... en binnenkort zou het misschien ook weer kunnen omdat mensen zoals jij dat blijkbaar nodig achten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin bedreigen zij kunstenaars, politici en schrijvers. Morele eeerlijkheid lijkt niet uw sterkste kant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kunnen wij er dan eerst eens over uit geraken wat wij als onze normen beschouwen.... de huidige consensus is alvast niet gelijk aan uw normen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, sommige forummers die moslima zijn vinden dat je maar lekker de staat moet uitmelken wanneer je niet kunt werken met een hoofddoek, volgens hun redenering moet de staat je dan maar onderhouden alsof een hoofddoek een arbeidshandicap zou zijn. Daar ben ik het dus niet mee eens, hoofddoeken draag je in je privéleven maar niet steeds en overal en het argument van godsdienstvrijheid slaat nergens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn de pijlers van de hier geldende normen en waarden en daar blijft men dus van af, simpel niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Je hebt blijkbaar ook nog niet door wat de discriminatie wetgeving nu precies te vertellen heeft en wat de term betekent ? 3) Je hebt blijkbaar ook nog niet door dat iets laten, al zeker op vlak van persoonlijke integriteit, niet gelijk staat met een handelen ? Even over 3) : Als me volgende keer een man me weigert een wangzoen te geven bij wijze van begroeting juist en alleen omdat ik een man ben , tjah dan discrimineert die persoon me. ... en discriminatie kan niet door de beugel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, wanneer je omgaat met anderen gelden de gebruikelijke omgangsvormen die als respectvol worden gezien, een hand geven zonder onderscheid hoort daarbij maar u bent enkel selectief verontwaardigd, mocht iemand weigeren een hand te geven aan een vrouw met hoofddoek, een Marokkaan of Turk ziet u dit wel als discriminatie maar indien het ongekeerde gebeurt praat u maar al te graag recht wat krom is? Hoe moet je dat noemen volgens u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Islam discrimineert vrouwen. Al uw poging tot vergoelijking bereiken het omgekeerde effect.
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu we er toch weer over bezig zijn.... er mag zoveel instaan dat indruist tegen de wet... dat is irrelevant zolang je geen daden stelt die tegen de wet ingaan. En als je dan toch grote kuis wilt houden ... doe dat dan maar voor eigen deur. Laatst gewijzigd door praha : 23 november 2010 om 01:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat maakt het daarom nog niet minder compatibel... maar kan misschien leiden tot een soort consensus waar een moslimman wel op den duur geneigd zal zijn een hand te geven aan een niet-moslim vrouw Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 23 november 2010 om 01:25. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja natuurlijk ... je weet wel synoniem voor veralgemeniseren.
Ofwel doe je dat ófwel niet hé Als je beweert dat niet te doen dan staat dat gelijk met de bewering dat het gros voldoet aan de de meest kleurvolle beschrijvingen die je hier komt neerzetten. Wat zal het worden ? Ja of neen ? Citaat:
Dát is toch wat je hier komt te vertellen, hé ? denk vooral aan uw morele eeerlijkheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bestaat die volgens jou ook al niet meer ?.... het zou me niet verbazen... je hoort hier nogal wat, de laatste tijd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aaaah oef ! We zijn eruit... wat een opluchting !
Citaat:
( Dat is zelfs precies wat ik jou en anderen al maandenlang kom te vertellen... enkel de wet is richtlijn ) Maar waarom wil je er dan steeds aan raken ? Tot zover hebben we dus al op jouw conto de volgende wensen staan : 1) Geen vrije meningsuiting meer tenzij iets wat past binnen de geldende normen en waarden ( nog steeds onduidelijk waar die precies liggen, maar kom ) 2) Geen godsdienstvrijheid meer.... de ene godsdienst moet zich wat meer matigen dan de andere inzake gedachtegoed en indoctrine 3) Geen uitingen van religie..... dat dient enkel binnenkamers te gebeuren 4) Verplicht handjes schudden ook al wilt een parsoon dat eenvoudigweg niet Ik kan er ongetwijfeld nog wel noemen... maar dit gaat toch al wel behoorlijk ver, lijkt me |
|
![]() |
![]() |