Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 mei 2004, 00:15   #481
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79

Dilbert, hier ga ik één ding opzeggen:
Kijk naar de echte foto in de krant. Die vrouw is ZWAAR toegetakeld. Hier op de foto op het net komt het niet zo over, maar in de krant is het heel duidelijk.
Maar kindje toch. Als een man, in een vlammende coliere zijn macht gebruikt tegen een vrouw (inclusief vuistslagen en bij de haren over de grond sleuren) dan ziet ge er niet zo "goed" meer uit.

En wat in De Morgen staat is totaal ongeloofwaardig.
Voor Dilbert is ze niet genoeg afgeklopt...
Waarvan akte
filosoof is offline  
Oud 28 mei 2004, 00:29   #482
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
de linkse rakkers van het prutskrantje "De Morgen" voeren weer propaganda.

Het feit dat deze familieruzie gelinkt wordt aan het Vlaams Blok is NIET RELEVANT!

Deze Blokker doet het tenminste OPENBAAR.
Al die Marokkanen doen dat binnenshuis en bedreigen hun vrouw als ze ook maar 1 woord zeggen.

ECHT GEBEURD, hier in Mechelen, bij verschillende Marokkaanse gezinnen.
Dus je vrouw aftroeven in 't openbaar kan dus wél voor jou (of toch als je ZB-er bent??
PS zijn vrouw maakte het al mee, en anderen voor haar "Rob Klop" V is wel degelijk veroordeeld voor geweldpleging... en ook eens vrijgesproken omdat de slachtoffers hun klacht introkken
filosoof is offline  
Oud 28 mei 2004, 00:35   #483
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Patrick Coeman schreef op het gastenboek van rob

"Neem een wijze beslissing: stop je eigen criminaliteit. Je zus heeft je de weg getoond! Doen."

Dit is het bewijs hoe onmenselijk de progressieven wel zijn. Dit komt van de kant die opkomt voor verdraagzaamheid. En vrede. menslievendheid.
J�*, d�*t vinden we allemaal een zware onmenselijke bedreiging... (alsof de reputatie van "Rob Klop" niet gekend is?) Indien het niet zo triestig was zou ik hier een reeks smileys zetten...
filosoof is offline  
Oud 28 mei 2004, 00:54   #484
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion

Het gaat er maar om dat het Vlaams Blok dezelfde discipline en stijl kent als het VNJ en dat is moeilijk te ontkennen.
Het Vlaams Blok plijt voor een maatschappij met orde en tucht dus lijkt het mij logisch dat ze een perfecte discipline en stijl nastreeft.

Het heeft trouwens een reputatie van geweldloze betogingen, activiteiten plaktochten en meetings.
Indien deze meetings en dergelijke worden geprovoceerd door 'verdraagzamen' en 'vredesactivisten' dan zorgt een eigen perfect werkende ordedienst GEWELDLOOS voor de bescherming van de Vlaams Blok-sympathisanten...
Nonsens, kijk naar de gebeurtenissen van de laatste weken, kijk naar het krapuul op de meetings, kijk naar de hoeren van het Blok en kijk naar de jagers uit de partijtop...
Geweldloos zeg je toch, is het daarom dat betogen door de partijtop jarenlang werd VERBODEN ? Sinds de vbj-betoging in Ronse die uit de hand liep door geweldplegingen...
Maar d�*t was de schuld van de Marokkanen (dat was gemakkellijk: voor het ZB is 't altijd de schuld van de Marokkanen: Ik ben er zeker van dat het is omdat er zoveel Marokkanen in Borgerhout wonen dat de vrouw van "Rob Klop" V. moedwillig tegen zijn vuist is gelopen... (hier kan ik geen smiley bijzetten...)
filosoof is offline  
Oud 28 mei 2004, 01:03   #485
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Patrick Coeman schreef op het gastenboek van rob

"Neem een wijze beslissing: stop je eigen criminaliteit. Je zus heeft je de weg getoond! Doen."

Dit is het bewijs hoe onmenselijk de progressieven wel zijn. Dit komt van de kant die opkomt voor verdraagzaamheid. En vrede. menslievendheid.
Die uitspraak van Coeman is inderdaad werkelijk ongehoord. Zelfs indien men zoiets als "absoluut gelijk" zou hebben (wie kent de ware toestand en omstandigheden?, wie zijn wij om daarin te gaan oordelen?, laat de bevoegden dat maar uitvissen), dan nóg is die uitspraak weerzinwekkend en misplaatst.

En je moet zelfs de "meer gematigde teksten" van diezelfde groep eens lezen omtrent het gebeurde. Dat is al niet veel beter. Wat bezielt die mensen toch? Die zelfverklaarde "verdraagzame" groep haast zich als haaien, roofvogels op elke druppeltje blok-bloed, zelfs al heeft het gebeuren geen inhoudelijke reet met politiek te maken.

Ik kan het alleen maar verklaren door een diepgewortelde haat, een destructieve frustratie vanwege niet-erkenning van hun "toch superieure" "sociale" ideeën... Elk relativeringsvermogen schijnt zoek te zijn bij die groep. Het is HUN extremisme dat het extremisme van rechts aanwakkert, NIET ANDERSOM.
Oud 28 mei 2004, 01:12   #486
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Raar dat hij dan zijn kinderen wel onder zijn hoede had.

Vrouwen krijgen bijna altijd het hoederecht over hun kinderen als ze dit wensen!

Doet het geen belletje rinkelen dat dit hier niet het geval was en dat de kinderen dus niet zomaar aan een 'brute vader' werden toevertrouwd door de rechtbank? Wat heeft er allemaal meegespeeld dat de rechtbank deze beslissing heeft genomen? Wat weten de rechters van dit forum daarover?

Ofwel ging de rechtbank dus ferm de mist in ofwel is die man minder bruut dan door De Morgen en co wordt aangenomen.

Slaan is altijd uit den boze, zowel voor Blokkers als voor niet Blokkers. Toch gebeurt het elke dag en overal. Er lijken zelfs goeie redenen te bestaan waardoor rechters mannen vrijpleiten die hun vrouw hebben vermoord....

Waarom vult De Morgen zijn krant eigenlijk niet met alle andere vechtpartijtjes tussen scheidende echtparen? Of wacht De Morgen liever drama's af van kinderen die door een doorslaande ouder worden gekidnapt en/of vermoord?
Misschien speelde het feit dat vader & zoon Verreycken advocaten zijn wel voor de rechtbank?
filosoof is offline  
Oud 28 mei 2004, 05:47   #487
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Zelfs al was ze zeer labiel en gestoord, dan nog takel je iemand niet zo toe. En ik heb al gezegd dat het iedereen kan overkomen, zo'n woede-uitbarsting, maar dat wil niet zeggen dat je niet gestraft moet worden.
Hoeveel keer moeten we hier wel nog herhalen dat de daad niet goedgepraat of goedgekeurd kan worden?

Alleen wijzen we er tevens op dat er wel meer elementen in het verhaal zitten dan De Morgen ons liet uitschijnen. In De Morgen vernemen we niets over het traangas, niets over de ongehoorde pesterijen van de dame tegenover haar schoonfamilie en (ex-)man (de met ketchup besmeerde overlijdensberichten), we vernemen niets over het omgangsverbod aan de vrouw opgelegd...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 mei 2004, 05:48   #488
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Misschien speelde het feit dat vader & zoon Verreycken advocaten zijn wel voor de rechtbank?
Waarom zou dat meespelen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 mei 2004, 06:04   #489
Joshua
Burger

Standaard

Ten eerste: Vader Verreycken is GEEN advocaat ja.
Ten tweede: De rechter oordeelt in zo`n zaak in het belang van de kinderen. Argumenten voldoen in zo`n zaak niet. Alleen feiten.
Kijk wanneer de advocaat in de persmedeling vermeld dat er een veligheidsprobleem is vanwege de pshycho mentale toestand dan weet hij heus waarover hij spreekt. Een veroordeling wegens laster en eerroof zou de belangen van zijn client niet verdedigen.

Trouwens over heel dat gedoe. Stel als ik mijn vrouw ineen zou kloppen. In die omstandigheden dan weet ik zeker dat ik de nacht door zou brengen in de cel. Rob zit niet in de cel dus er is veel meer aan de hand dan de progressieven willen vermoeden. En inderdaad. Elke relativering is totaal zoek. Als het over een vlaams blok gaat dan worden de grote kanonnen nog eens bovengehaald.
Joshua is offline  
Oud 28 mei 2004, 07:12   #490
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Toch een kleine bedenking: Is het niet zo dat (extreem)rechts vaak links verwijt dat ze van de dader het slachtoffer maakt?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 28 mei 2004, 07:47   #491
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Toch een kleine bedenking: Is het niet zo dat (extreem)rechts vaak links verwijt dat ze van de dader het slachtoffer maakt?
inderdaad, dat doen jullie in deze zaak ook....

het verwijt is dus gegrond
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 28 mei 2004, 08:12   #492
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Ah, dus Vereycken is gewoon het slachtoffer?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 28 mei 2004, 08:21   #493
aline
Vreemdeling

Standaard

ik zou zeggen: nu zeker! Hij kan al onze steun best gebruiken, zodat hij merkt dat hij niet alleen staat. Ik blijf erbij , zijn vrouw heeft het letterlijk èn figuurlijk zelf gezocht.
aline is offline  
Oud 28 mei 2004, 08:27   #494
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Laat ons niet veralgemenen hé?...
Kijk, ik ken die die man zelfs niet, en het blok op zich kan me niet veel schelen, ik ben een protest-stemmer, ik heb niet de "affiniteit" van een echte blokker. Dus zwier me niet onmiddellijk in de extreem rechtse hoek met wat ik nu zeg:

We weten dat het erg is wat er gebeurd is en niet goed te praten. Maar er zijn toch verzachtende omstandigheden. In elk geval vind ik het onbegrijpelijk dat de politieke tegenstanders als gieren zich op deze niet-politieke situatie storten voor politiek gewin... Hebben ze geen betere argumenten dan die stigmatisering?

Plaats je nu eens even in Vereycken zijn plaats, leef je even in in zijn "rol", zonder rancunes en zonder vooroordelen.
Wat die man doorgemaakt heeft, de laatste weken. En dan komt er iemand je uitdagen, want dat was het toch hé. Iemand die daar niet hoorde te zijn op politiebevel. Iemand die minstens een eigen agenda (!!) om niet te zeggen slechte bedoelingen had. Iemand die reeds voor grote problemen heeft gezorgd (waarbij je al zodikwijls je koelbloedigheid hebt moeten bewaren) in het verleden. Iedereen weet dat spanningen tussen gescheiden partners zeer zeer hoog kunnen oplopen, en meestal gaat het dan om gedeelde schuld. Soit, stoppen kunnen doorslaan in zo'n situatie.
Oud 28 mei 2004, 08:28   #495
aline
Vreemdeling

Standaard

Nee, dit toont enkel hoe kortzichtig jullie zelf zijn. Alleen Vlaams blokkers liegen... nooit eens aan gedacht dat het wel eens andersom kon zijn?
aline is offline  
Oud 28 mei 2004, 08:31   #496
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aline
Alleen Vlaams blokkers liegen...
Wat een onzin...
Oud 28 mei 2004, 08:35   #497
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
We weten dat het erg is wat er gebeurd is en niet goed te praten. Maar er zijn toch verzachtende omstandigheden. In elk geval vind ik het onbegrijpelijk dat de politieke tegenstanders als gieren zich op deze niet-politieke situatie storten voor politiek gewin... Hebben ze geen betere argumenten dan die stigmatisering?
Een politicus heeft een voorbeeldfunctie. Democratie en rechtsstaat hebben als essentie dat conflicten op een niet-geweldadige manier worden opgelost. Wanneer een vooraanstaand politicus ook maar de schijn opwekt dat hij zich daar niet aan houdt, moet hij -in het belang van de partij- de eer aan zichzelf houden.
S. is offline  
Oud 28 mei 2004, 08:37   #498
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aline
Nee, dit toont enkel hoe kortzichtig jullie zelf zijn. Alleen Vlaams blokkers liegen... nooit eens aan gedacht dat het wel eens andersom kon zijn?
Ah, heeft er iemand dat dan gezegd? Kan U mij dan eens naar de post in kwestie linken?
S. is offline  
Oud 28 mei 2004, 08:42   #499
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een politicus heeft een voorbeeldfunctie. Democratie en rechtsstaat hebben als essentie dat conflicten op een niet-geweldadige manier worden opgelost. Wanneer een vooraanstaand politicus ook maar de schijn opwekt dat hij zich daar niet aan houdt, moet hij -in het belang van de partij- de eer aan zichzelf houden.
Ik ben akkoord, en ik heb uw uitspraak ook al dikwijls vooropgesteld. Van mijn part mag die man ontheven worden uit zijn functie, als men alle omstandigheden heeft onderzocht en hij effectief ook schuldig is bevonden. Ik heb begrepen dat "zij" pepper spray heeft gebruikt etc... Pas héél goed op met zo'n situaties... Rechters in echtscheidingen weten dat de zaken zéér dikwijls anders zijn dan hoe ze overkomen....

Ik zeg alleen van eens even wat "empathie" te gebruiken als het op zuiver menselijk vlak gaat. Enkel zo kunnen we soms "begrijpen" wat er gebeurt, en valt er een heel ander daglicht op de situatie.
Oud 28 mei 2004, 08:55   #500
aline
Vreemdeling

Standaard

Groot gelijk! Rob heeft al meer dan genoeg geleden de laatste weken, dat ze hem eindelijk eens met rust laten en hem de kans geven alles te verwerken. En laat iemand die (h)eks van hem opsluiten, zodat ze hem niet langer kan tergen en opnieuw zulke voorvallen uitlokken, tot meerdere glorie van al wat links is.
aline is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be