Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 14:24   #481
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gezien Marocco gekolonizeerd werd door de Goten en door de Fransen zou dat wel eens meer kunnen zijn dan je denkt.

(en er waren ook Nederlanders bij de "moorse piraten")
Vergeet ook de Vandalen niet. De Rif-bewoners die nu het gros van de Belgische Marokkanen uitmaken, hebben heel wat Vandaals bloed. Voor de rest zijn ze afstammelingen van de Imazighen, die ethnisch verwant zijn met de pre-Arische bevolking van Spanje, Frankrijk, Groot-Brittanië, België en Ierland. Na mengeling met de Arische veroveraars (die er waarschijnlijk uitzagen als de Iranïers, Pakistanezen of Noord-Indiërs nu) gaf dit de Kelto-Iberiërs.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 14:25   #482
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooie macro in die post. Hoe maak je die?
Weg nu:
Laatst gewijzigd door Caligula : Vandaag om 14:13.
Macro? Waar?
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 14:26   #483
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat was vnl. in Zuid-Amerika het geval. Er is trouwens geen enkele reden om genocide tussen aanhalingstekens te zetten. Of hoe noem jij de moord op een goede 100 miljoen mensen? Een accidentje?
100 miljoen?
Ten tijde van de kolonisten in N-Amerika leefden er ongeveer 10 miljoen indianen in heel Noord-Amerika.
10 miljoen indianen. Op een heel continent.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 14:26   #484
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Macro? Waar?
Ik zal voortaan nog meer opletten als ik je quote.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 14:29   #485
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
100 miljoen?
Ten tijde van de kolonisten in N-Amerika leefden er ongeveer 10 miljoen indianen in heel Noord-Amerika.
10 miljoen indianen. Op een heel continent.
En daarom zou je dus beter eens een boek lezen. In 1491 wordt een heel hoofdstuk besteed aan de vraag hoeveel Indianen er leefden in Amerika.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 14:33   #486
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien Marocco gekolonizeerd werd door de Goten en door de Fransen zou dat wel eens meer kunnen zijn dan je denkt.

(en er waren ook Nederlanders bij de "moorse piraten")
Ik had het over Noord-West-Europa. De Goten waren een oostgermaanse stam die oorspronkelijk de kust van Polen bewoonden. Polen is niet Noord-West-Europa.
Daarbij zijn de Visigoten ook nooit verder gemigreerd dan het Iberisch schiereiland. Die zijn dus braaf in Europa gebleven. En de Ostrogoten zijn zelfs niet verder gekomen dan Italië. Ook Europa dus.

En wat die Fransen betreft, heeft er zich geen grootschalige vermenging voorgedaan. De Fransen vormden er gedurende een relatief korte periode enkel de bovenlaag die voornamelijk met elkaar trouwden en kinderen kregen.

(en die moorse piraten, waren de beruchte Barbarijse zeerovers, waarbij inderdaad een Nederlandse kapitein en wat manschappen zaten. Bij lange na niet genoeg om het aanwezige bloed dusdanig te verdunnen dat hun nakomelingen ook maar enig recht hebben in Nederland te wonen of zich Nederlander te noemen.)
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 14:34   #487
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
En daarom zou je dus beter eens een boek lezen. In 1491 wordt een heel hoofdstuk besteed aan de vraag hoeveel Indianen er leefden in Amerika.
Jij hoeft me heus niet te zeggen welke al dan niet ideologisch gekleurde boeken ik moet lezen.
De cijfers over het aantal indianen in N-Amerika lopen trouwens sterk uiteen, met schattingen tussen 2 miljoen tot 10 miljoen of meer.
Ook vrij moeilijk om nauwkeurig vast te stellen, lijkt me.
Als ik nu de blanken met een schuldgevoel wil opzadelen, zou ik het zeker hoogste cijfer nemen, om de genocide wat dramatischer te maken.
Oud 29 december 2010, 14:39   #488
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die zich graag interessant maken met onzin te verkopen. Ik zou zo zeggen: do not feed the troll.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 14:40   #489
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Vergeet ook de Vandalen niet. De Rif-bewoners die nu het gros van de Belgische Marokkanen uitmaken, hebben heel wat Vandaals bloed. Voor de rest zijn ze afstammelingen van de Imazighen, die ethnisch verwant zijn met de pre-Arische bevolking van Spanje, Frankrijk, Groot-Brittanië, België en Ierland. Na mengeling met de Arische veroveraars (die er waarschijnlijk uitzagen als de Iranïers, Pakistanezen of Noord-Indiërs nu) gaf dit de Kelto-Iberiërs.
Als je maar ver genoeg teruggaat

Oud 29 december 2010, 14:42   #490
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
een zwaluw maakt de lente nog niet

Wat is de conclusie van dat boek?

Wat niet wegneemt dat ook 10 milj een genocide is uiteraard.
Oud 29 december 2010, 14:42   #491
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die zich graag interessant maken met onzin te verkopen. Ik zou zo zeggen: do not feed the troll.
Ge hoort het Mitgard. Kallikles wil niet gevoederd worden.
Oud 29 december 2010, 14:43   #492
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hoeft me heus niet te zeggen welke al dan niet ideologisch gekleurde boeken ik moet lezen.
De cijfers over het aantal indianen in N-Amerika lopen trouwens sterk uiteen, met schattingen tussen 2 miljoen tot 10 miljoen of meer.
Ook vrij moeilijk om nauwkeurig vast te stellen, lijkt me.
Als ik nu de blanken met een schuldgevoel wil opzadelen, zou ik het zeker hoogste cijfer nemen, om de genocide wat dramatischer te maken.
De huidige wetenschappelijke consensus is rond de 50 miljoen voor het volledige Amerikaanse continent. Maar eigenlijk maakt het weinig uit: ze zijn zo goed als volledig uitgeroeid. Dat heeft overigens geen fluit te maken met schuldgevoel (waar jij hier de hele tijd over zit te zeuren), maar met de historische realiteit.

Wat ik bijzonder vermakelijk vind is hoe je niets te maken wil hebben met de negatieve zaken die je voorouders hebben uitgespookt, maar tegelijk ook wel deel wil uitmaken van wat "de blanken" allemaal voor positiefs hebben gerealiseerd. Het is natuurlijk wel het een of het ander: wie het argument gebruikt dat h/zij toch persoonlijk geen Indianen/Congolezen/Joden (vul zelf aan) heeft gekeeld, kan natuurlijk evenmin aanspraak maken op positieve zaken die zijn/haar voorouders gepresteerd hebben. Tenzij je natuurlijk zelf het algemeen enkelvoudig stemrecht erdoor hebt gedrukt of de nazi's hebt verslagen, maar iets zegt me dat jouw bijdragen toch iets bescheidener zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 14:44   #493
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was geen migratie hé. Europeanen zijn naar andere gebieden getrokken om er te moorden en te verkrachten. Mensen uit andere werelddelen komen naar België om er te werken. Wie afgeeft op pakweg Marokkanen moet goed oppassen, want zonder Marokkanen zal er niemand zijn om voor hem / haar te zorgen in het bejaardentehuis..
Gij zijt er zo eentje die Steve Stevaert nog gelooft? Denkt gij nu écht dat Fatima uwe poep zal komen afkuisen? Hou er maar rekening mee dat het meer dan waarschijnlijk blonde poolse Katinka zal wezen hoor.

Citaat:
Het toppunt van hypocrisie en dwaasheid is natuurlijk om vanuit een ethnisch standpunt de Mexicaanse migratie te bekritiseren: de Mexicanen hebben eigenlijk veel meer legitimiteit om in Amerika te verblijven, want ze hebben meer indianenbloed in hun aderen
de indianen moeten ook gewoon terug naar huis: naar Mongolie en naar Japan en china! allez hop hop!

(gij dacht dat die daar gegroeid waren?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 14:44   #494
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Je schrijft over "een tijd waarin er geen sprake was van mensenrechten" en ik bewijs je het tegendeel.
Dan moet je niet antwoorden met een persoonlijke aanval.
Ahja, die mensenrechten opgesteld door degenen die zopas de hele adel hadden onthoofdt.
Dat zullen nogal mensenrechten geweest zijn.
Oud 29 december 2010, 14:46   #495
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gij zijt er zo eentje die Steve Stevaert nog gelooft? Denkt gij nu écht dat Fatima uwe poep zal komen afkuisen? Hou er maar rekening mee dat het meer dan waarschijnlijk blonde poolse Katinka zal wezen hoor.
moslima's en piemels gaan niet samen
Oud 29 december 2010, 14:51   #496
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ahja, die mensenrechten opgesteld door degenen die zopas de hele adel hadden onthoofdt.
Dat zullen nogal mensenrechten geweest zijn.
1.niet "de hele adel"
2. zou het mogelijk geweest zijn zonder eerst komaf te maken met de adel? Ik betwijfel het
3. de Declaration of Independence was wel iets enigszins anders.
Oud 29 december 2010, 14:54   #497
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

de indianen moeten ook gewoon terug naar huis: naar Mongolie en naar Japan en china! allez hop hop!

(gij dacht dat die daar gegroeid waren?)
Wanneer vertrek jij naar Ethiopië?
Oud 29 december 2010, 14:55   #498
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zult nog verwonderd zijn.
Oud 29 december 2010, 14:57   #499
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zult nog verwonderd zijn.
Onder de puberteit is dat naar't schijnt geen probleem
Oud 29 december 2010, 14:57   #500
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkel verminkte snikkels en dan nog alleen als die aan d'r vent toebehoort. Want anders is het gelijk taleq taleq taleq.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be