Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2011, 13:45   #481
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
"In geval van een imminente zware storm, dewelke categorie oranje heeft bereikt in intensiteit, jegens honderden jongeren op een veld in tenten, dient men zo spoedig mogelijk de constructies op de terreinen te ontruimen en zich te begeven naar door-de-brandweer aangewezen vezamelpunten."

Voor mij is dat logisch... voor u is dat ook logisch....

Maar voor mensen voor wie er geld in het spel zit is dit niet logisch. Ik verwacht niet dat deze man ter orde gaat geroepen worden door bovenstaand gezond-verstand doodleuk te negeren; Al verwacht ik me hopelijk wel aan strenge regels & voorschriften die organisatoren verplichten de veiligheid van de festivalgangers voorop te stellen aan het geld;

Maar laat het een troost zijn voor de families dat het voor veel geld was zeker

2
Oud 23 augustus 2011, 13:46   #482
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
omdat alle voorschriften en regels werden gevolgd? indien ze niet werden gevolgd zou er inderdaad een onderzoek moeten komen
Volgens mij moet er eerst onderzocht worden of er aan werd voldaan en of men alles heeft kunnen doen om deze ramp te voorkomen of de kwalijke gevolgen ervan te beperken.
Oud 23 augustus 2011, 13:49   #483
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Dat vind jij een goed argument om te verdedigen waarom Chokri de weersvoorspellingen van die ochtend gewoon straal heeft genegeerd?

Wat was zijn gedachte misschien: oh, die mensen zijn nog jong. Ze kunnen hard lopen.
Dan werden die weersvoorspelligen toch ook gewoon straal genegeerd door de bezoekers van dit festival?!

Laatst gewijzigd door freelancer : 23 augustus 2011 om 13:49.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 13:56   #484
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat vind jij een goed argument om te verdedigen waarom Chokri de weersvoorspellingen van die ochtend gewoon straal heeft genegeerd?

Wat was zijn gedachte misschien: oh, die mensen zijn nog jong. Ze kunnen hard lopen.
Dit verzin je weer. Zo typisch.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 13:56   #485
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dan werden die weersvoorspelligen toch ook gewoon straal genegeerd door de bezoekers van dit festival?!
Maar die mensen hebben toch niet de verantwoordelijkheid van de festivalinrichter?
Oud 23 augustus 2011, 13:57   #486
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Wat een onverantwoordelijke jongelui. Die hebben gekregen wat ze verdienden.

Dixit Groentje. Want ja; als je weersvoorspellingen negeert, ben je onverantwoordelijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 23 augustus 2011, 13:59   #487
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Goed punt.
Even kijken ... EXTOFEX

Staat op hun mainpage.
http://www.estofex.org/

Staat al de hele tijd op rood.
Groentje, belt gij mijn bedrijf dat ik van u niet mag komen werken?
Zelf uw verantwoordelijkheid opnemen voor jezelf zou ik zeggen, als u denkt dat uw bedrijf niet storm-proof is.

Doet me denken aan eentje die ook door die storm is getrokken: ja, maar, ik had beloofd en x om y om dan daar te zijn (ging niet om iets echt verplicht maar om amusement/vermaak dus).
Als je op die momenten nog niet opkomt voor jezelf maar je leven riskeert omdat de ander zogenaamd een lange neus zou kunnen trekken opdat je niet op de afspraak bent ... dan is er iets mis lijkt me.
Oud 23 augustus 2011, 14:03   #488
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Vannacht en vandaag ook code oranje (eerst over heel het land, nu het noordoosten+centrum). Tot nu toe enkel wat regen, bliksem/donder, wat hagel... Er is - en was tijdens de (hagel)buien - echter weinig wind. Misschien is code oranje toch niet zo'n duidelijke waarschuwing, waarmee ik niet wil zeggen dat het KMI schuld treft.
Oud 23 augustus 2011, 14:05   #489
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Code Orangje betekent helemaal niet zoveel als Groentje er van wilt maken.

Maar goed; tegen dat ze dat doorheeft zijn we alweer een jaar of 10 verder.
Oud 23 augustus 2011, 14:06   #490
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat een onverantwoordelijke jongelui. Die hebben gekregen wat ze verdienden.

Dixit Groentje. Want ja; als je weersvoorspellingen negeert, ben je onverantwoordelijk.
Ja natuurlijk, het is compleet geschift om ervan uit te gaan dat de organisatie zoiets zou aflassen of maatregelen zou nemen indien ze continu in contact staat met het KMI die code oranje opgeeft... blijkbaar. Dus je kan beter op niemand meer vertrouwen en zelf checken of alle veiligheidsmaatregelen genomen zijn. De organisatoren hebben dan immers andere dingen aan hun hoofd dan de veiligheid van 60 000 mensen die in een open weide met allerlei zware hoge stalen voorwerpen staan...

Misschien moesten ze zelf ook nog de tenten op voorhand controleren op hun sterkte. Ze zijn er ook zelf in gaan staan hé. Hun verantwoordelijkheid.
Iedereen moet immers de technische specificaties van alle materiaal aanwezig op de weide kennen, voordat je erop gaat hé. Op de organisatie vertrouwen kan je niet.

Vanaf nu geen enkele verantwoordelijkheid meer voor al degenen die aan de verkoopzijde van goederen of diensten staan. Laat uw auto het morgen prompt afweten als u tegen 120 over de snelheid raast en hebt u uw stuur in uw handen en is uw rempedaal niet meer indrukbaar? Pech... zeker een volwassene behoort eerst alles deftig te controleren.

Dat moet voor jou de natte droom zijn hé: het kapitalisme kan dan rustig hoogtij vieren zonder geplaagd te worden door allerlei regeltjes opgelegd door de overheid inzake minimumnormen voor veiligheid, privacy, respect, ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 augustus 2011 om 14:06.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 14:07   #491
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar die mensen hebben toch niet de verantwoordelijkheid van de festivalinrichter?

Misschien, zoals Groentje-18 hierboven zegt... "Zelf uw verantwoordelijkheid opnemen voor jezelf zou ik zeggen"...

(ik wil maar zeggen... een stok kan men overal vinden)

Laatst gewijzigd door freelancer : 23 augustus 2011 om 14:08.
Oud 23 augustus 2011, 14:07   #492
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Code Orangje betekent helemaal niet zoveel als Groentje er van wilt maken.

Maar goed; tegen dat ze dat doorheeft zijn we alweer een jaar of 10 verder.
Bron van mijn posts waar ik iets van die code oranje wil maken en bron van wat die code oranje betekent.
Alleen nog maar die van het KMI hé.
De sites die het hadden over supercellen op donderdagochtend, dikke hagelbollen en tornado-achtige toestanden mag je daarbij nog rustig negeren.

Of gaat het hier puur om stemmingmakerij?
Oud 23 augustus 2011, 14:09   #493
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar jawel Xenophon. Ze hebben dat immers zelf georganiseerd.

Euh ik bedoel, ze hebben er aan deelgenomen, tegen betaling dan nog wel. Dan mag je toch verwachten dat ze controleren of ze ook waar gaan krijgen voor hun geld zoals bv. niet dood blijven omdat de organisatie te nalatig is maatregelen te treffen tegen een supercel.

Als jij een stuk vlees in de winkel koopt controleer je dat toch ook eerst voor salmonella, E.Colli en weet ik veel wat. En indien je er toch ziek van wordt is het je eigen schuld. Eigen verantwoordelijkheid, zelf gekocht, zelf gegeten.

Zo werkt het toch, hé?

Toch?

Oud 23 augustus 2011, 14:11   #494
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dit verzin je weer. Zo typisch.
Allé, iedereen dacht dat Chokri dat echt letterlijk gezegd had en ik er naast gezeten en dat gehoord had. Open-door guy.

(Zonder iets te doen dan nog, wat mij zou schuldig maken aan schuldig verzuim btw )
Oud 23 augustus 2011, 14:14   #495
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ze willen alleen wat komen jennen, steuken en de meningen die anderen willen hebben boycotten en platdrukken

...

Ieder zijn manier, de ene al wat zieker dan de ander. Alleen vind ik dat er straffen mogen staan op dit soort van forummisbruik.
Hypocrisie is toch iets leuks hé.
Oud 23 augustus 2011, 14:15   #496
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is het groentje nu al trouwens doorgedrongen dat het KMI het weer wou veranderen naar code rood, maar ze geen tijd meer hadden?

Geen tijd meer hadden.

Geen tijd meer hadden.

Maar pukkelpop moest voorbereid zijn.
Oud 23 augustus 2011, 14:16   #497
freelancer
Banneling

Standaard

Misschien kunnen sommigen eens luisteren naar Touché van deze morgen (radio1) waar Stephan Vanfleteren, bekende fotograaf, het - als rechtstreekse betrokkene - had over die bewuste dag... en de commotie hieromtrent....

Hier te beluisteren (vanaf 17:55)
Oud 23 augustus 2011, 14:16   #498
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet voor jou de natte droom zijn hé: het kapitalisme kan dan rustig hoogtij vieren zonder geplaagd te worden door allerlei regeltjes opgelegd door de overheid inzake minimumnormen voor veiligheid, privacy, respect, ...
Ga je alweer aan politieke recuperatie doen?

Walgelijk.
Oud 23 augustus 2011, 14:20   #499
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dus je kan beter op niemand meer vertrouwen en zelf checken of alle veiligheidsmaatregelen genomen zijn. De organisatoren hebben dan immers andere dingen aan hun hoofd dan de veiligheid van 60 000 mensen die in een open weide met allerlei zware hoge stalen voorwerpen staan...

Misschien moesten ze zelf ook nog de tenten op voorhand controleren op hun sterkte. Ze zijn er ook zelf in gaan staan hé. Hun verantwoordelijkheid.
Iedereen moet immers de technische specificaties van alle materiaal aanwezig op de weide kennen, voordat je erop gaat hé. Op de organisatie vertrouwen kan je niet.

Vanaf nu geen enkele verantwoordelijkheid meer voor al degenen die aan de verkoopzijde van goederen of diensten staan. Laat uw auto het morgen prompt afweten als u tegen 120 over de snelheid raast en hebt u uw stuur in uw handen en is uw rempedaal niet meer indrukbaar? Pech... zeker een volwassene behoort eerst alles deftig te controleren.

Vreemd, u stelde gisteren voor dat men een boekje moet uitdelen met de technische specificaties van de tenten. Nu is dat ineens Adrian's natte droom? En daarbij, ik vrees dat u over een vleugje sarcasme heen gekeken hebt.
Oud 23 augustus 2011, 14:23   #500
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Is het groentje nu al trouwens doorgedrongen dat het KMI het weer wou veranderen naar code rood, maar ze geen tijd meer hadden?

Geen tijd meer hadden.

Geen tijd meer hadden.

Maar pukkelpop moest voorbereid zijn.
Yep. Wat ik daar wel vreemd aan vind is dat het alleen in Nederlandse media is terug te vinden. De media die Groentje zo kritisch vindt, want ze zijn niet verblind door de Almachtige Chokri.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be