Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 augustus 2011, 11:35   #481
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Bovendien gaat de hoofdmoot van de Vlaamse Beweging zich op die betoging in de eerste plaats weer eens niet manifesteren als zijnde pro-Vlaams, maar in hoofdzaak anti-Waals en anti-Franstalig. Uiteraard is de Franstalige politieke kaste een groot deel van het probleem, maar is in het licht van hetgeen er nu op het spel staat bijvoorbeeld een grote actie voor de deuren van de Vlaamse partijhoofdkwartieren niet efficiënter en ook niet positiever in de beeldvorming van de Vlaamse Beweging? Het zijn immers de Vlaamse partijen die ervoor zorgen dat Vlaanderen die gemeenten dreigt kwijt te spelen. Als zij daar een standvastige houding innemen, mogen de Franstaligen immers eisen wat ze willen, ze hebben geen poot om op te staan. Terwijl nu de anti-Franse en anti-Waalse leuzen die weer eens door de Rand zullen weerklinken in de eerste plaats de gewone dorpelingen zullen viseren - ook diegenen die eigenlijk geen boodschap hebben aan de geopolitieke spelletjes die er nu gespeeld worden - en hen in hun overtuiging zullen sterken dat ze in een zelfstandig Vlaanderen vijandig bejegend zullen worden.
Mij lijkt het bijvoorbeeld interessanter in Linkebeek een festival of een kermis te organiseren - volledig in het Nederlands. Sportwedstrijden, cultuurmarkten, een race, ... er zijn zo veel mogelijkheden.
Pelgrim is offline  
Oud 27 augustus 2011, 12:10   #482
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarom vergeet je Brussel? Dé plaats van de communautaire strijd van vandaag - veel meer dan de rand, die er maar een symptoom van is.
Ik denk dat we wel mogen vaststellen dat de Franstaligen erin zijn geslaagd het front naar de Rand (en verder) te verplaatsen de laatste tien jaar.

Wat niet wil zeggen dat dat front niet weer terug zou kunnen worden gebracht.
Vlaanderen zou immers een onderwijs-oorlog kunnen ontketenen die zijn weerga niet kent in Brussel.
Maar goed, we weten allemaal dat het veel goedkoper is om Franstaligen uit te schelden (imperialisten!), dan echt iets te ondernemen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 augustus 2011 om 12:11.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 27 augustus 2011, 12:12   #483
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik denk dat we wel mogen vaststellen dat de Franstaligen erin zijn geslaagd het front naar de Rand (en verder) te verplaatsen de laatste tien jaar.

Wat niet wil zeggen dat dat front niet weer terug zou kunnen worden gebracht.
Vlaanderen zou immers een onderwijs-oorlog kunnen ontketenen die zijn weerga niet kent in Brussel.
Maar goed, we weten allemaal dat het veel goedkoper is om Franstaligen uit te schelden (imperialisten!), dan echt iets te ondernemen.
En wie precies moet of beter, kan iets ondernemen?
Oud 27 augustus 2011, 12:19   #484
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En wie precies moet of beter, kan iets ondernemen?
De Rik Torfs en de CD&V?
freelancer is offline  
Oud 27 augustus 2011, 12:20   #485
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De Rik Torfs en de CD&V?
Den Torfs is maar goed voor één ding: om op de NVA te kakken.
Oud 27 augustus 2011, 12:29   #486
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Was deze morgen weer in 'goede doen'...

Als de CD&V dat personage niet zo vlug mogelijk verwijdert... zal ze ten onder gaan...

Die man is het spiegelbeeld van Mark Eyskens... maar dan wolliger...
freelancer is offline  
Oud 27 augustus 2011, 12:34   #487
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Was deze morgen weer in 'goede doen'...
Hij zal veel vezels gegeten hebben zekerst.
Oud 27 augustus 2011, 12:35   #488
69kk
Partijlid

Standaard francofonie=fascistisch

Uit het verhelderend rapport van de Gravensteengroep blijkt nogmaals dat de francofonie fascistische doelstellingen nastreeft: nl. uitbreiden van hun "lebensraum", hun systematische politiek om hun cultuur(taal) op te dringen(cfr. Brusselse administratieve kuiperijen.),het verdringen van de financieel en sociaal zwakkere vlaamse inboorlingen door hun maatschappelijk hoger opgeleide kaste.(les bruxellois)
Een eensgezinde vlaamse bevolking moet daartegen desnoods op straat reageren en zich niet laten sussen door de beschamende houding van hun zwakke leidinggevend politici die zich al honderd en meer jaren laten bedotten, ompraten,bedriegen door een imperialistsche francofonie. .
69kk is offline  
Oud 27 augustus 2011, 13:49   #489
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach zo. En wat onderneem jij zoal?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 27 augustus 2011, 14:17   #490
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ja, als je als partij geen eigen ideologie hebt kan je natuurlijk altijd aan wat goedkoop populisme doen en een andere partij afbreken. Spijtig genoeg bracht Torfske daar geen enkel argument voor aan. Rijp voor de B.U.B. die kwal.
fonne is offline  
Oud 28 augustus 2011, 06:34   #491
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het bijvoorbeeld interessanter in Linkebeek een festival of een kermis te organiseren - volledig in het Nederlands. Sportwedstrijden, cultuurmarkten, een race, ... er zijn zo veel mogelijkheden.
Daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Ik denk eigenlijk ook wel dat die negatieve boodschap die er constant rond hangt - dat steeds zich 'tegen' iets willen afzetten in plaats van 'voor' iets te zijn - er voor een deel voor zorgt dat er nog steeds veel mensen in Vlaanderen zijn die niets met de Vlaamse Beweging te maken willen hebben.
SDG is offline  
Oud 28 augustus 2011, 06:44   #492
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ach zo. En wat onderneem jij zoal?
Dat hij hier continu en consequent Nederlandstalige muziek zit te promoten? Dat klinkt misschien niet echt bijzonder, maar het is in ieder geval beter dan helemaal niets doen of voor de zoveelste keer te zitten jammeren over de verfransing en die stoute, imperialistische Franstaligen.
SDG is offline  
Oud 28 augustus 2011, 07:50   #493
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Ik denk eigenlijk ook wel dat die negatieve boodschap die er constant rond hangt - dat steeds zich 'tegen' iets willen afzetten in plaats van 'voor' iets te zijn - er voor een deel voor zorgt dat er nog steeds veel mensen in Vlaanderen zijn die niets met de Vlaamse Beweging te maken willen hebben.
dikke vette twee
Hollander is offline  
Oud 28 augustus 2011, 08:18   #494
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hij hier continu en consequent Nederlandstalige muziek zit te promoten? Dat klinkt misschien niet echt bijzonder, maar het is in ieder geval beter dan helemaal niets doen of voor de zoveelste keer te zitten jammeren over de verfransing en die stoute, imperialistische Franstaligen.
Er is een verschil tussen iets promoten en je compleet ingraven in je eigen cultuur. Ik krijg altijd de indruk dat als hij aan de macht zou komen , ik niet meer the beatles als beste groep ooit mag benoemen.
Oud 28 augustus 2011, 08:22   #495
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Er is een verschil tussen iets promoten en je compleet ingraven in je eigen cultuur. Ik krijg altijd de indruk dat als hij aan de macht zou komen , ik niet meer the beatles als beste groep ooit mag benoemen.
zo lees ik dat toch niet, maar ik kan het ook niet uitsluiten.
Hollander is offline  
Oud 28 augustus 2011, 08:27   #496
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Respect voor je eigen taal uit zich niet in het enkel luisteren naar muziek in je eigen taal of enkel lezen in je eigen taal of zelf enkel die eigen taal spreken, maar wel in het consequent gebruiken daar waar het moet.
Oud 28 augustus 2011, 08:34   #497
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoals ...

De Moelie
en
De Gordel

?

Laatst gewijzigd door gertc : 28 augustus 2011 om 08:37.
gertc is offline  
Oud 28 augustus 2011, 12:49   #498
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Betaald Vlaanderen daar dan voor?
Wie anders zou daar dan voor betalen in dit land? Vertel eens? De kabouterkes?
fonne is offline  
Oud 28 augustus 2011, 13:51   #499
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het bijvoorbeeld interessanter in Linkebeek een festival of een kermis te organiseren - volledig in het Nederlands.
De festivals in de Rand zijn voornamelijk Engels en Franstalig. Wel door Vlaamse artiesten. Waarmee nog maar eens is aangetoond dat het cultuur beleid voornamelijk rasgestuurd is.
Of de nieuwkomers in de Rand van dit soort 'Vlaamse cultuur' erg onder de indruk zijn kunnen we in 2012 weer met zijn allen zien.

Citaat:
... er voor een deel voor zorgt dat er nog steeds veel mensen in Vlaanderen zijn die niets met de Vlaamse Beweging te maken willen hebben.
Ik wil dan weer niets met de Vlaamse Beweging te maken hebben (op de eerste plaats) omdat zij uiteraard de Nederlandse Beweging zou moeten heten.
Waarom de Nederlandstaligheid in Belgie beperken tot een Vlaming? Waar dat toe geleid heeft kunnen we elke dag ontwaren in BHV.

Citaat:
Er is een verschil tussen iets promoten en je compleet ingraven in je eigen cultuur.
En er is weer een verschil met jezelf laven aan je eigen cultuur.

Citaat:
Ik krijg altijd de indruk dat als hij aan de macht zou komen , ik niet meer the beatles als beste groep ooit mag benoemen.
Vreemd. Omdat Vlaanderen in de eerste plaats zou moeten beginnen de Nederlandse cultuur door te geven en te presenteren, zou jij de Beatles niet meer de best groep van de wereld mogen vinden.
Ik ken nogal wat mensen die Nancy Arjam de beste artieste van de wereld vinden. Nooit op de eigenvolk radio geweest. Et alors?

Citaat:
Respect voor je eigen taal uit zich niet in het enkel luisteren naar muziek in je eigen taal of enkel lezen in je eigen taal of zelf enkel die eigen taal spreken, maar wel in het consequent gebruiken daar waar het moet.
De eigen overheid heeft dat respect dus niet. Dat kunnen we dan rustig in gezamenlijkheid vaststellen.
Welke taal een individu luistert of leest moet die persoon vooral zelf weten.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 augustus 2011 om 13:53.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 28 augustus 2011, 14:00   #500
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De festivals in de Rand zijn voornamelijk Engels en Franstalig. Wel door Vlaamse artiesten. Waarmee nog maar eens is aangetoond dat het cultuur beleid voornamelijk rasgestuurd is.
Of de nieuwkomers in de Rand van dit soort 'Vlaamse cultuur' erg onder de indruk zijn kunnen we in 2012 weer met zijn allen zien.
't is lang geleden dat ik nog naar Boterhammen in het park ben gaan kijken, omdat ik niet meer in de buurt werk, maar dat vond ik altijd heel aangenaam toeven. Ik herinner me alleeen maar Nederlandstalige "klein"(nou ja)kunst. Jan De Wilde enz... (ja 't is lang geleden)
Ik hoorde dat onlangs, door de storm, het optreden van Axl Peleman en Eva De Roovere niet is doorgegaan. 't zou me verbazen moesten die daar in het Engels gaan zingen.
Zucht is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be