Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2012, 18:05   #481
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
moeilijk te begrijpen precies: een hoofddoek mag best als modieus element, als middel om de kaalheid bij kankerpatienten te verhullen, als regenkapje bij de regen, als bescherming voor de net ingedraaide krullen van de bomma.

de hoofddoek mag NIET als veruiterlijking van religieuze discriminatie van vrouwen, als middel om zonder woorden andere niet-hoofddoekdraagsters te dwingen om er ook eentje op te zetten ("ik ben er klaar voor" van de pubertjes) of om aan te duiden dat degenen die dit niet willen tot de verkeerde groep behoren die gerust mogen verkracht worden.

Ziet U het verschil tussen beide?

Verder mag men in het openbaar dragen wat men wil: witte puntmutsen, groene hoofddoeken of zwarte nazi uniformen. Blijkaar zijn jullie daar gek op.
De intentie van een hoofddoekdracht, kan je enkel vermoeden, niet objectief bepalen.
En ik besef heus dat sommigen het dragen om met hun religie te pronken of te provoceren, of om tegemoet te komen aan dwaze wensen van hun moslimkerel, maar die ergernis die het opwekt, weegt niet op tegen een verbod.
Oud 7 januari 2012, 18:05   #482
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
In de meeste scholen kan je je antiverkrachtingsvodje nu wel vergeten Oblique. En bij de meeste werkgevers ook. Je zal je frustratie moeten verbijten.
Oud nieuws en het kan me allemaal niets schelen. Wel heb ik plezier in uw frustratie om het niet tot een algemeen verbod te krijgen.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 18:05   #483
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Walgelijk, hoe sommigen er hier een kankerpatiente bijsleuren in een discussie over hoofddoeken! Alsof die tijdelijke bedekking van een kaal hoofd door ziekte iets met het hele debat over hoofddoeken te maken heeft!
Bovendien, het dragen van hoofddoeken behoort natuurlijk niet tot onze cultuur omdat pakweg 70 jaar geleden vrouwen dit droegen wanneer het waaide ,of ze net hun watergolf hadden laten zetten.

Evenmin is een foto van een meisje met sjaal op haar hoofd en duidelijk buiten in winterkleding, te vergelijken met hoofddoeken die geen haar mogen laten zien en hoe dan ook gedragen moeten worden om jezelf te onderscheiden, en je verantwoordelijk te stellen voor mannelijk gedrag.
De morele oneerlijkheid waarmee zoals steeds dezelfde forummers de discussie om zeep helpen is echt niet aangenaam!
Dat is hun handelsmerk, plus quotes vervalsen en trollen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 18:06   #484
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Waarom wil u de joodse hoofddoek verbieden?
Ik heb nog nooit gehoord dat joodse vrouwen hun pruik dragen om zichzelf herkenbaar te maken zodat hun mannen enkel de niet-joodse vrouwen gaan verkrachten. Jij wel?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 18:08   #485
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja hoor, volgens artisjokske zijn ze zelf bevrijdend.
Allez dan. Goed om weten dat jullie principieël eigenlijk niks tegen burka's hebben.
Oud 7 januari 2012, 18:08   #486
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Witte puntmutsen mogen wel? Maar die tonen toch ook geen oorlellen? Altijd helemaal herkenbaar zijn is eigenlijk geen must, enkel als het om islamieten gaat.

Dat weten we dan ook alweer.
Wat mensen in hun priveleven dragen moeten zij zelf weten, puntmuts of hoofddoek, kiest u maar..maar heeft u al veel van die puntmutsen op straat gezien, of ergens achter een loket, of eisen zij dit steeds en overal te moeten dragen, uit naam van hun God?
Ik niet hoor, bij mijn weten dragen normale mensen geen puntmuts in hun priveleven!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 18:09   #487
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud nieuws en het kan me allemaal niets schelen. :
Het zal wel zijn. Aan je hoeveelste dubbelnick zit je nu om het antiverkrachtingsvodje te promoten? Draag je er zelf een? Zo ja, hoe voelt dat om als lustobject met zedigheidkeurmerk op je kop rond te hossen? Voel je je veiliger voor de blikken van de haatbaarden?
Oud 7 januari 2012, 18:09   #488
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez dan. Goed om weten dat jullie principieël eigenlijk niks tegen burka's hebben.
Ik wel!
Schande te verwachten dat vrouwen zichzelf onzichtbaar maken omdat zij in een publieke ruimte komen;
Dat soort achterlijke opvattingen over vrouwen horen in de middeleeuwen thuis.
Oud 7 januari 2012, 18:10   #489
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit gehoord dat joodse vrouwen hun pruik dragen om zichzelf herkenbaar te maken zodat hun mannen enkel de niet-joodse vrouwen gaan verkrachten. Jij wel?
En jij denkt dat iemand uw "motieven" serieus gaat nemen als je een wetsontwerp gaat indienen getiteld: "algemeen verbod voor hoofddoeken."
Oud 7 januari 2012, 18:11   #490
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er zeker voor.
Ik heb er nog eentje hangen tegen dat het verbod weer opgeheven wordt.

Oud 7 januari 2012, 18:11   #491
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De intentie van een hoofddoekdracht, kan je enkel vermoeden, niet objectief bepalen.
En ik besef heus dat sommigen het dragen om met hun religie te pronken of te provoceren, of om tegemoet te komen aan dwaze wensen van hun moslimkerel, maar die ergernis die het opwekt, weegt niet op tegen een verbod.
zij beroepen zich op hun boekje. en in dat boekjes staat enkel dat ze als moslima herkenbaar moeten zijn zodat ZIJ niet worden lastiggevallen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 18:11   #492
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat mensen in hun priveleven dragen moeten zij zelf weten, puntmuts of hoofddoek, kiest u maar..maar heeft u al veel van die puntmutsen op straat gezien, of ergens achter een loket, of eisen zij dit steeds en overal te moeten dragen, uit naam van hun God?
Ik niet hoor, bij mijn weten dragen normale mensen geen puntmuts in hun priveleven!
Ik ga er meteen 1 aanschaffen en ik wil geen klachten horen wanneer ik over straat loop!
Oud 7 januari 2012, 18:11   #493
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel; die pruik kwam in de periode van de zonnekoning, omdat Joodse vrouwen zichzelf niet wilden onderscheiden van anderen maar toch hun religie trouw wilden blijven, dus ging de hoofddoek af en de pruik op, enkel orthodoxe Joden doen dit nog, de meeste Joden vallen niet eens op.
Oud 7 januari 2012, 18:12   #494
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wel!
Schande te verwachten dat vrouwen zichzelf onzichtbaar maken omdat zij in een publieke ruimte komen;
Dat soort achterlijke opvattingen over vrouwen horen in de middeleeuwen thuis.
Sommige mensen houden van achterlijkheid. Kasumi en consoorten bij voorbeeld.
Oud 7 januari 2012, 18:12   #495
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga er meteen 1 aanschaffen en ik wil geen klachten horen wanneer ik over straat loop!
Doen en wel hier uw foto publiceren hoor!
Oud 7 januari 2012, 18:13   #496
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral doen. Volgens artisjokske gaat ge u bevrijd voelen.
Oud 7 januari 2012, 18:13   #497
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zij beroepen zich op hun boekje. en in dat boekjes staat enkel dat ze als moslima herkenbaar moeten zijn zodat ZIJ niet worden lastiggevallen.
Dat was inderdaad de intentie van de profeet, alhoewel hij het enkel over boezem en sieraden had...
Oud 7 januari 2012, 18:18   #498
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
enkel orthodoxe Joden doen dit nog, de meeste Joden vallen niet eens op.
In Antwerpen bevindt zich de grootste orthodox-joodse gemeenschap uit het land. Het overgrote merendeel van de joden daar is chassidisch.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Charedi...in_Belgi.C3.AB

Zij mogen de hoofddoek wel blijven dragen. Het is maar dat het wetsontwerp voor een hoofddoekverbod duidelijk is voor iedereen hé. Met de geweldige argumentatie erbij en al.
Oud 7 januari 2012, 18:21   #499
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral doen. Volgens artisjokske gaat ge u bevrijd voelen.
En dat rechterpak voor int weekend int stad te paraderen.

Oud 7 januari 2012, 18:22   #500
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Een familiekiekje van de liga pro religieuze stompzinnigheid.
Links op de foto Alboreto, 2de Kasumi, helemaal rechts met gekruiste armen, Artisjok die voor alle zekerheid haar schaamte dubbel afdekt. Er zijn namelijk vreemde mannen in de buurt (helemaal vooraan).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be