![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Minister-President
|
![]() In een vliegtuig met terras zeker?
![]() |
#484 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil vrij zijn in een land met vrijheden,en me geen gevangene voelen van gezondheidsfreaks en millieugoeroes,die inperking als maatstaf nemen. Wie word eigenlijk het slachtoffer van al hun reglementjes,op termijn ook u beste schoofzak,alleen weet ge het nog niet!
![]() |
![]() |
#485 | ||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het klopt dat men bij kleine onderzoeken door kleine verschillen hoge RR's kan bereiken. Dat kan echter zelfs bij grote onderzoeken. Uiteindelijk waren er bij de EPIC studie over 300.000 mensen, slechts een 100-tal gevallen van longkanker voorgekomen. Het omgekeerde is echter ook waar, een studie kan ook toevallig uitkomen dat er geen correlatie zou zijn. Het is daarom dan ook onbegrijpelijk (of juist niet) dat je je niet interesseert in rapporten met pooled research, aangezien deze rapporten een veel sterke vorm van bewijs aanbrengen. Zij brengen de resultaten van vele kleine en grote onderzoeken samen en kijken wat de algemene tendens is. Namelijk dat passief meeroken schadelijk is. Citaat:
Citaat:
Hoe garandeer je in bovenstaande berekening dat het wel degelijk het effect is van passief roken dat hier meespeelt, en niet in welke mate de ene groep gemiddeld een hogere leeftijd heeft dan de andere? De leeftijd heeft waarschijnlijk een veel grotere impact op de kans op longkanker dan passief roken, dus verschillen hierin tussen populaties gaan veel harder doorwegen. En buiten de leeftijd zijn er ook andere factoren die meespelen. De resultaten die je met deze berekeningen krijgt (ook de hoge zoals de RR van 3,22 bij ex-rokers), zijn daarom allemaal eerder toevalstreffers. Ze zeggen meer over de samenstelling van de populatie dan over het eigenlijke effect van passief roken. De studie lost dit probleem echter op door gebruik te maken van een nested case-control studie (http://en.wikipedia.org/wiki/Nested_case-control_study). Hierbij gaat men de gevallen van longkanker niet vergelijken met de ganse populatie, maar met een control groep, welke samengesteld wordt uit leden van de populatie die zo goed mogelijk matchen (qua leeftijd,...) met de gevonden gevallen. Je moet dus niet rekenen met het aantal van de ganse populatie (70.722 meerokers, 51.757 rookvrijen), maar met de controls. Deze zijn in dezelfde tabel te vinden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar op dit punt ga ik met je akkoord. De blog haalt inderdaad enkele idiote beweringen aan. Het lijkt me ook duidelijk uit welke hoek die komen: Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#488 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En indien iedereen stopt met roken, zal de gemiddelde leeftijd toenemen zodat er nog meer vergrijzing is. Dit heeft tot gevolg dat we met zijn allen langer zullen moeten werken. Uw pensioen zal dan niet voor uw zeventig zijn. En die mythe dat rokers geld kosten aan de overheid is al duizendmaal ontkracht.
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rijdt voor mijn part links op uwen hof, zoveel als dat ge goesting hebt. Maar niet op straat. Ge weet begod goed genoeg dat dit niet ging met roken, zonder een stok achter de deur. En wees eerlijk, het is nog maar een klein stokske: de boetes zouden flink hoger mogen. Want van ergens niet te roken waar ge niet moogt roken, is nog niemand dood gegaan; daarvoor zullen er hier op dit fourm wel degelijk wetenschappelijk aanvaarde argumenten gevonden worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door CyberpunX : 13 maart 2012 om 19:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het keer op keer hilarisch hoe rokers - willoze slaven van de tabaksindustrie die geen meter kunnen stappen zonder eerst hun sigaretten te tellen - hoogdravende betogen houden over vrijheid.
Dat is als een blinde die gedetailleerd een regenboog beschrijft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat baten kaars en bril als den UIL niet zien en wil... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de titel van deze draad zegt voldoende over de motivaties van de TS "rokers pesten:........Goed zo!" Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 maart 2012 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgende agendapunten : -verbod op alcohol -automatische snelheidsbegrenzers -verbod op het gebruik van suikers -verbod op het gebruik van vetstof -verbod op vleesproducten -verbod op gebruik van fossiele brandstoffen -verbod op houtverbranding -verplichte alcoholsloten -rijverbod na je 65-ste -verbod blabla -verbod blabla.. -personen die bovenstaande verboden niet naleven uitsluiten van de ziekteverzekering Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 maart 2012 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wil ik helemaal de rokers niet pesten. Nu is de lijn tussen pesten enerzijds, en anderzijds maatregelen om ongewenst sociaal of ongezond gedrag om te buigen .. redelijk dun, vooral toch in de perceptie van wie zich het slachtoffer vindt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als er geen ongewenst vuile rook in je longen geblazen wordt op plaatsen waar je je sociale leven, waar je recht op hebt, beleeft .... (en wij herhalen: de persoonlijke vrijheid was ook verliezer toen we plots niet meer links mochten rijden op straat, of zelfs niet in 't midden ervan. oooo wat erg .... ooo wat gaan we bergaf .... oooo wat kunnen we klagen ... oooo wat zijn we hoffelijk, oooo wat is onze vrijheid in verslaving ...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er wordt geen ongewenste rook in je longen geblazen..dat is een melige voorstelling van de realiteit om je 'slachtofferrolletje' te benadrukken, er worden ook geen uitlaatgassen noch schoorsteengassen in je longen geblazen, je ademt deze kankerverwekkende stoffen wel in zonder toestemming..ik hoor u noch anderen anti-tabakkers pleiten voor een verplichte omschakeling naar (het minder schadelijke en reukloze) gas voor alle verbrandingen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |