![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan ook nooit goed doen voor iemand op dit forum, hé. ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen er alleen maar uitkomen als we naar mekaars gevoelens luisteren. Haar gevoel van ontreddering is legitiem, zoals elk gevoel legitiem is. Daarna komt het debat hoe we ermee omgaan. Ik ben het dus oneens met Eberhardt die lafbekken op voorhand uitsluit. Ik sluit niemand uit.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kallikles, er kan van alles van je gevonden worden, maar humor heb je wel, eerlijk is eerlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat me trof was de uitspraak van Churchill; het katholicisme ingepakt door wetenschap.' Ja, daar kan ik vrede mee hebben voor wat betreft West-Europa. Het strookt ergens met de historische gang van zaken. En het gaat de goede kant op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De ideeën van de Islam, zijn denk ik minstens even erg als de Nazi's. Het verschil is dat ze momenteel met open armen verwelkomd worden en hun alle mogelijke "ontwikkelingskansen' worden geboden, wat in groot contrast is met de nazi's destijds, godzijdank. Doordat deze nu zo verspreidt zitten onder ons, is verzet ertegen ook niet meer mogelijk. Dit geldt voor de Islam, maar eerlijk gezegd. Gisteren toen ik naar huis wandelen kwam ik constant in de straat mensen tegen van allerlei culturen. Nergens echte Belgen of Vlamingen te bespeuren. Ze kenden mekaar, groeten mekaar, ... vanop het asielcentrum, het OCMW, woonden ze in dezelfde sociale wijk? Wie zal het zeggen. Enkele dingen staan echter als een paal boven water: - deze groep bepaalt meer en meer het uitzicht van het straatbeeld en het beeld van de stad hier, toch als ze zich niet weigeren te integreren. - deze groep zorgt helaas buitenproportioneel vaker voor overlast - deze groep kost de samenleving handenvol geld - deze groep is vaak racistich en/of zeer onverdraagzaam. Ze willen het liefst zo min mogelijk contact met de westerse cultuur. Tenzij dan met beambten die hun geld geven of hun rechten uitleggen of toekennen ... Maar ook daarbij zijn ze gekend voor hun groot "amok" gehalte. - als de koek in allemaal kleine stukjes verdeeld moeten worden, kan iedereen afhankelijk van die koek, veel minder krijgen -> logische conclusie: de zwaksten onzer samenleving, zijnde degenen waarvoor wij destijds ons solidair systeem hebben opgericht, krijgen minder geld, doordat deze mensen aankomen. Onder bepaalde omstandigheden is het ocmw trouwens sowieso "verplicht" om deze mensen te zien als mensen met ontoereikende bestaansmiddelen. Anders dan bij Belgen, gebeurt er geen sociaal onderzoek meer. Men beschikt hier dus gewoon per definitie over onvoldoende bestaansmiddelen en krijgt per direct alle voordelen die daar aan gekoppeld zijn, terwijl men in se net zo goed net uit de villa kan komen gewandeld. Te weten dat bij ondergetekende hier geen deftig sociaal onderzoek werd uitgevoerd, haar blanke huid en blonde haar maakte haar blijkbaar per definitie onvermogend. Als ik het even moet omrekenen, komt dat voor mij neer op een bedrag van een kleine 50 000 euro dat ik misgelopen ben. Helaas, het werkt niet met terugwerkende kracht dus een fout kan ook niet meer worden rechtgezet. Pech voor mij, ik moet krabben voor iedere eurocent... en mijn familie en ik hebben de winter in de ijzige koude doorgebracht... een lot dat zelfs degenen die hier net binnenkwamen niet hebben moeten ondergaan. (Derhalve wens ik het ook niemand toe. Maar dat asielzoekers naar hier komen in vriestijden is hun verantwoordelijkheid. Niet de onze. Wij hadden geen keuze want we konden nergens anders heen...) - deze groepen breiden hun aanwezigheid binnen België en het westen snel uit, ze maken reclame in hun thuisland over de goede soignering hier door de overheid en halen sowieso hun families mee over, zoals bekend. Bovendien produceren ze kinderaantallen die voor ons tot een lang verleden tijdperk behoren. - deze groep zet heden reeds zijn stempel op de omgeving zonder politieke inspraak (je hoort andere talen, ziet moskees opduiken, het openbare leven wordt stilgelegd in een wijk als Sledderlo, het niveau van het onderwijs verlaagd, je hoort meer en meer slecht Nederlands, in Genk spreekt niemand nog deftig Nederlands maar iedereen een mengtaaltje, je ziet vreemde supermarkten en andere ondernemingen opduiken die niet passen in het straatbeeld, maar vreemd genoeg toch werden goedgekeurd en die zelfs vreemde namen dragen, ... - deze groep zal wanneer ze groeit, ook snel politieke inspraak krijgen, op dat moment is het hek helemaal van de dam ... Ik denk dat het gedaan is met Europa zoals we dat gekend hebben en de verzorgingsstaat zoals we die hebben opgericht na de tweede wereldoorlog, omdat we uit ons verleden hadden geleerd. En zwakkeren wilden helpen. Als de zwakke echter in je land worden opgenomen, je ze zodanig voedt dat ze de sterkste worden en de andere originele zwakken worden uitgesloten, ... dan is er toch het één en het ander mis. Nochtans heeft België werkelijk een migratiestop aangekondigd, reeds in de jaren tachtig. Maar de strijd om de politieke correctsten te zijn en het gebrek aan voeling met wat er gebeurt in het leven van de straat en wat je daar te zien krijgt (en misschien ook het gebrek aan even tellen?? :-S dat zou geleerd hebben dat Vlaanderen reeds de meest dichtsbevolkte regio van heel Europa is), heeft gemaakt dat niemand de criteria van Genève blijkbaar in vraag durfde stellen of deze echt toepassen en controleren, om te voorkomen dat mensen hier massaal aankwamen vanuit de jungle, omdat ze hier op hun achterwerk kunnen liggen, in een zetel, met een kleurentv voor hun, in een huis, ze een wagen kunnen hebben, ... wat ginderachter absoluut niet mogelijk is.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 mei 2012 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
|
![]() Citaat:
Het niveau van degenen die absoluut de verzorgingsstaat naar de verdoemenis willen helpen en geen enkel weerwoord kunnen bieden op vragen die logisch te distilleren zijn uit statistieken en het echte leven, wordt pijnlijk duidelijk. Hopelijk leef jij verder in peis en vree Kallikles, en nog heel lang. Lang genoeg, en dat zal in jouw geval heel lang moeten zijn, opdat zelfs aan jou pijnlijk duidelijk wordt welke vreselijke misstap het westen heeft begaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
|
![]() Citaat:
Moet ik op reis gaan om mijn eigen soortgenoten te zien? :-S Omdat dat langs mijn deur inderdaad niet meer kan? :-S Je zegt dus dat bepaalde groepen bewust een soort diaspora organiseren tegen westerlingen, en deze proberen te delokaliseren? Uit mekaar, naar elders waar ze dichter bij en op mekaar zitten gepakt omdat bepaalde groepen de rest van Europa al veroverd hebben. Het is afgesplitst van Nederland. You're point being?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 mei 2012 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
|
![]() Citaat:
Dat is verboden geworden in deze multiculturele samenleving. Sterker nog, het kan aanzien worden als provocatie! Men heeft al genoeg problemen om onze gekleurde bendes onder controle te krijgen in de grootsteden. Ze worden ocharme al compleet laaiend en staan in vuur en vlam van iedere verkeerde prikkel, of een willens nillens verkeerd geïnterpreteerde prikkel. Een handtas, een oude of jonge dame, een politiekantoor, misschien zelfs de kleur blauw, of blond haar? Alles volstaat om deze mensen op hun paard te krijgen...
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het eens meegemaakt. Een multiculturele bbq. Gezellige bedoening, aanvankelijk ... Tot de eerste Afrikaan vraagt wat we gedaan hebben met de darmen en het hart, die volgens hem het lekkerste zijn ... en dat moet niet in de frigo gelegen hebben, maar liefst enkele maanden liggen te "trekken", liefst begraven onder de grond... De goesting bij de gemiddelde Europeaan begint dan toch wat over te gaan ... En dan hoor je een vreemd knarsend geluid en merk je dat er geen knookjes overblijven voor de hond... Die worden ook opgevreten blijkt dan, ... Is toch gezond? De communicatie verloopt uiteraard in het Engels. De gemiddelde 65+er zoals er zoveel zijn in België, heeft daar niet echt zoveel aan... Resultaat: men blijft achter met het idee, dat het water tussen beide groepen veel dieper is dan gedacht en dat de culturele verschillen toch echt wel groot zijn. Veel groter dan verwacht. Als we diezelfde truc met Noord-Afrikanen of Arabieren toepassen, moet ik niet vertellen hoe het afloopt... Alcohol? Kan niet op tafel komen. Vlees marineren in alcohol? Zal niet waar zijn? De vodka in de watermeloen, het aperitiefje om de tongen wat losser te maken, het wijntje, ... vergeet het allemaal. Varkensvlees: worsten, spek, frikadellen, blinde vinkjes, chipolata's voor de kinderen... alles is uit den boze... en het moet halal geslacht zijn !!! Best twee verschillende bbq stellen kopen dus ... en vlees bij twee heel verschillende leveranciers halen. :-S Onze soortgenoten zullen overigens ook niet wachten tot het vlees gaar is ... want geduld kent men niet... Al goed dat het geen varkensvlees is wat ze eten, of je werd nog voorgedaagd wegen 'slagen en verwondingen' (lintworm), na je buurtfeestje. :-S Please, onze wereld was zo mooi, door zijn kleurrijkheid. Het was zo tof om te reizen en zo nieuwe werelden en culturen te ontdekken. Laat het alsjeblieft zo. Doe het genot van het reizen, niet kapot. En laat mensen aub de keuze om een cultuur te ontdekken wanneer zij dat wensten. Maak de diversiteit binnen onze wereld ook niet kapot, door die binnen een land absurd en onverenigbaar groot te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenslotte lopen er in Marrakech minder kopvodden rond dan in Brussel of Antwerpen. NB. het is ook een manier om onze spaarpot nog zelf tot ginder te dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
|
![]() Jammer dat ik geen allochtoon ben nu, anders had Kallikles het echt aan zijn rekker.
![]() |
![]() |
#497 | |
|
![]() Citaat:
Het is echtwaar. Aan de costa del sol zijn er ook veel Afrikanen. Ze komen daar zelfs aan, met man en muis. Maar het sociale systeem is daar niet zo vriendelijk als hier. Ik ben zelf ooggetuige geweest van een zwarte die voor de politie vluchtte en zich verstopte, en daarbij de hulp kreeg van een Zuid-Amerikaan. Deze laatste - hispanics - zijn, samen met Chinezen, dan weer het volkje dat veel authentiek Spaanse tenen doet krullen... Van Moslims houden ze inderdaad ook niet. Ook daar hebben ze kennis van genomen... Maar toch zijn er een pak minder dan hier. Toen ik met mijn Spaanse ex door Brussel woonde, kreeg hij ei zo na een hartaanval (natuurlijke selectie zeker) en zag je hem een grimas trekken die bijna niet meer voor zich kon spreken. Dit was Brussel niet volgens hem. Het was een schokkende mengeling van allerlei marginaal volk uit alle hoeken van de wereld. Moest Europa van hieruit geleid worden?? Er lagen verdorie bedelaars op matrassen voor de beurs en het was er vuil, vies en het stonk zelfs, ... En er waren gewoonweg meer niet-Belgen dan Belgen. Een vaststelling zo klaar en helder, waar veel politici nog een puntje aan kunnen zuigen... Zij lopen vermoed ik vaak geblinddoekt door de hoofdstad ofzo? Erg hoor, als je dan toeristen ziet wanhopig een foto maken van de Brusselse gebouwen en hun best ziet doen om er geen hele hoop vreemdelingen voor te krijgen die toevallig voorbij waggelen. In Leuven heb je tegenwoordig hetzelfde probleem...
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens jou hetzelfde!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|