Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2012, 19:43   #481
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, allochtonen zijn niet over het algemeen rechts en/of religieus en/of conservatief.
Waar haal je dat vandaan?
wij hebben de koran wèl gelezen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 19:53   #482
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
En zij niet. Artisjok heeft al een paar keer bevestigd dat ze de koran nog niet gelezen heeft. Ze spreekt dus zonder kennis van zaken. Hoe kan zij een ideologie beoordelen als ze er nog geen letter van gelezen heeft?
Ze verkondigt dus toogpraat of gedrogeerdengebroebel.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 19:53   #483
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Ah, het was een grapje. Je meende dat niet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 19:57   #484
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ethisch en moreel zijn moslims uiterst conservatief en verre van progressief..
Daarnet ging het nog over allochtonen in het algemeen.
Zijn alle allochtonen moslim geworden?
Oud 20 maart 2012, 20:01   #485
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat over allochtonen in het algemeen.
Lees je de post wel waarop je reageert?
Oud 20 maart 2012, 20:04   #486
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof wel dat ze bestaan, maar ze worden geconcentreerd in de politiek en in de media, waardoor de perceptie ontstaat dat de meeste moslims progressief zijn.
Je gelooft het!
Oud 20 maart 2012, 20:21   #487
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Dat zijn dan ex-moslims. Je kan niet moslim zijn en tegelijk progressief.
Ofwel ben je progressief en je islamgeloof afvallig, ofwel ben je moslim, maar dan kan je jezelf niet progressief noemen.
ex-moslims kan je het ook niet echt noemen, aangezien ze zich inzetten voor het funderen van de islam in onze samenleving. Het zijn die personen die de hoofddoekenlobby en islamlobby vorm geven.

Laatst gewijzigd door F.B. : 20 maart 2012 om 20:24.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 20:25   #488
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
ex-moslims kan je het ook niet noemen, aangezien ze zich inzetten voor het funderen van de islam in onze samenleving.
Kortom : het zijn schijnheiligaards. Wolven in schaapskleren. Het ultra dunnetje laagje progressiviteit kras je zo weg als je wat doorvraagt over hun islam.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 20:28   #489
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ff serieus nu ... is er al iets positief gevonden?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 21:02   #490
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er met de koran niets mis mee is waarom dan dit?

Citaat:
Yamila Idrissi die in de pers zegt: '' Onlangs hoorde ik nog het verhaal van een jongen die besloten had om naar Jemen te vertrekken, voor een grondige studie van de Koran. Zo'n jongen is een vogel voor de kat".
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 15:33   #491
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Daar gaat het niet over.
Als ik me bekeer tot de Islam (hell could freese over, you never know), dan heb ik evenveel recht om mijn waarden van dat moment op te dringen dan Alice. Dat is het punt dat ik wilde maken.

Alice spreekt dat tegen, want van zodra ge moslim zijt verliest ge blijkbaar het recht van spreken.
Dat een moslim hier al zijn "waarden" mag opdringen, ook al stroken die niet met onze waarden en levenswijze????
Te gek voor woorden!
Wie als moslim tot de conclusie komt dat hij hier niet de moslim kan zijn zoals hij dat wil hoort hier gewoon niet te zijn! De wereld is groot genoeg.
Een goede echte oude katholiek moet toch ook niet met die bewering afkomen in moslimlanden?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 15:39   #492
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat het me hier voor de zoveelste maal zeggen: Ideologieen mogen van mij alles doen wat ze willen binnen de wet.
Wat buiten de wet valt moet bekeken worden of het aanvaardbaar is de wet aan te passen, dat is de basis van ons democratisch systeem.

Die discussie is al ettelijke keren gevoerd.
Zolang wij dingen eten die dierenleed veroorzaken hebben we geen recht op spreken om het bij anderen te verbieden.
(ganzenlever, vis, levende oesters eten, kreeft en garnalen levend koken, batterijkippen, ... the list goes on)
Indien zoveel vreemdelingen, moslims in het bijzonder, zich hier zo goed aan onze wetten houden dat er niets op aan te merken valt, waarom worden zij dan dagelijks besproken als een vat vol problemen?
Onze wetten zijn (nog) niet aangepast aan de nieuwe verrijkende elementen waardoor we overspoeld worden, daar knelt het schoentje misschien?
Het bevel om het land te verlaten kent geen succes...
Tot in den treure herhaalde vraag: waarom waren er zo weinig tot geen problemen met de assimilatie van niet-moslims de voorbije decennia?
Misschien omdat die zich aan ons aanpasten?
Terwijl de moslims vinden dat wij ons aan hen moeten aanpassen?
Oud 21 maart 2012, 15:44   #493
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof jij zo maar klakkeloos wat daar staat?
Zoals alles wat in de koran staat?
Oud 21 maart 2012, 15:54   #494
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zoals alles wat in de koran staat?
Daar lijkt het wel op.
Oud 21 maart 2012, 15:56   #495
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus gezinshereniging is voor jou economische migratie.
En waarom niet?
Je installeert hier een soort voorhoede die van het ocmw zal moeten leven...en die laat nadien zo vlug mogelijk anderen volgen, als het moet via eventjes gehuwd of whatever! Eens die hier zijn, zoals ouders, grootouders duurt het niet lang of die worden ook richting ocmw geduwd, niet? Gebeurt nooit?
Oud 21 maart 2012, 15:57   #496
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ff serieus nu ... is er al iets positief gevonden?
Kikkers in chocopotten ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 16:42   #497
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus gezinshereniging is voor jou economische migratie.
natuurlijk, waarom gingen ze niet gewoon terug naar huis nadat de job gedaan was?

Mijn vader en grootvader hebben heel hun carrière grote projecten in binnen- en buitenland uitgevoerd. Soms gingen hun respectievelijke gezinnen mee, soms niet. Als het project was voltooid.... raad eens wat ze dan deden? Ze pakten hun boeltje bijeen en gingen ..... en gingen.... rara... gewoon naar huis! Straf hé.

en nog iets: toen mijn moeder meeging naar Spanje en ik een paar maanden oud was, zijn ze daar anderhalf jaar blijven wonen. In die tijd kreeg mijn moeder géén extra soepsidies om Spaans te leren, en bovendien wist ze dat ze terugging. Mijn eerste woordjes waren spaans, we hadden een spaanse meid, mijn moeder sprak vloeiend Spaans toen ze terugkeerden en mijn vader eveneens! Als ik dat nu zie bij de hordes migranten die hier gezinsvereniging doen dan vraag ik me toch wel af of mijn ouders toch superintelligente taalknobbels waren die een BIJDRAGE leverden aan de toenmalige Spaanse economie . Jaren later hadden ze nog contact met hun toenmalige buren, de spaanse meid werkte op een bepaald ogenblik in Brussel en is ons nog 15 jaar later komen bezoeken.

Hoe noemen ze het gedrag van mijn ouders? kolonisten?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 maart 2012 om 16:47.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 17:36   #498
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet over.
Als ik me bekeer tot de Islam (hell could freese over, you never know), dan heb ik evenveel recht om mijn waarden van dat moment op te dringen dan Alice. Dat is het punt dat ik wilde maken.

Alice spreekt dat tegen, want van zodra ge moslim zijt verliest ge blijkbaar het recht van spreken.
Ik vind dit een bijzonder domme mening, omdat na oeverloos toelichten, Alboreto nog steeds niet inziet dat het helemaal niet " over de waarden van Alice " gaat,maar over waarden die deel uitmaken van het cultureel erfgoed van dit land!
En een moslim die gelijkheid man en vrouw, democratie, recht op zelfbeschikking, holebirechten, scheiding kerk en staat niet erkent, heeft helemaal geen recht van spreken, omdat zijn religieuze en culturele waarden niet boven dit van burgers in dit land staan.
Blijkbaar is Alboreto te beperkt in bevattingsvermogen om onderscheid te maken tussen rechten voor alle burgers en " persoonlijke opvattingen", ongeacht wie ze stelt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 17:39   #499
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
natuurlijk, waarom gingen ze niet gewoon terug naar huis nadat de job gedaan was?

Mijn vader en grootvader hebben heel hun carrière grote projecten in binnen- en buitenland uitgevoerd. Soms gingen hun respectievelijke gezinnen mee, soms niet. Als het project was voltooid.... raad eens wat ze dan deden? Ze pakten hun boeltje bijeen en gingen ..... en gingen.... rara... gewoon naar huis! Straf hé.

en nog iets: toen mijn moeder meeging naar Spanje en ik een paar maanden oud was, zijn ze daar anderhalf jaar blijven wonen. In die tijd kreeg mijn moeder géén extra soepsidies om Spaans te leren, en bovendien wist ze dat ze terugging. Mijn eerste woordjes waren spaans, we hadden een spaanse meid, mijn moeder sprak vloeiend Spaans toen ze terugkeerden en mijn vader eveneens! Als ik dat nu zie bij de hordes migranten die hier gezinsvereniging doen dan vraag ik me toch wel af of mijn ouders toch superintelligente taalknobbels waren die een BIJDRAGE leverden aan de toenmalige Spaanse economie . Jaren later hadden ze nog contact met hun toenmalige buren, de spaanse meid werkte op een bepaald ogenblik in Brussel en is ons nog 15 jaar later komen bezoeken.

Hoe noemen ze het gedrag van mijn ouders? kolonisten?
Warom willen zoveel moslims uitgerekend trouwen met iemand die hier legaal verblijft?
Omdat; wanneer je toch moet kiezen tussen een geit en leren bankstel,het laatste aantrekkelijker is? En dat zijn dan geen economische beweegredenen? Woeha!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 17:50   #500
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind dit een bijzonder domme mening, omdat na oeverloos toelichten, Alboreto nog steeds niet inziet dat het helemaal niet " over de waarden van Alice " gaat,maar over waarden die deel uitmaken van het cultureel erfgoed van dit land!
En zoals al gezegd, wat verplicht me als Belg me te houden aan het cultureel erfgoed van dit land als ik me daar niet mee kan verzoenen?
Zolang ik me aan de wet hou, heb ik daar geen enkele verplichting toe.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be