Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 28 maart 2012, 09:15   #481
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Inderdaad, daarom maak ik daar geen insinuaties of beweringen over.
Ach, wat schattig. Selectief quoten. Fijn voor jou.

Niettemin :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Maar gelet op het feit dat :

1° de Marokkaanse wet verkrachters toelaat om in het huwelijk te treden met hun slachtoffers
2° het slachtoffer gedwongen werd, naast de verkrachting, dit huwelijk eveneens letterlijk en figuurlijk te ondergaan
3° de vrouw in kwestie, als gevolg van dit alles, ten einde raad besloten heeft om zich van het leven te benemen

hoef je niet echt een genie te zijn om de algemene teneur ervan te plaatsen.

Veel insinueren komt hier niet aan te pas. Even logisch nadenken volstaat ruimschoots.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 maart 2012 om 09:25.
Esperanza is offline  
Oud 28 maart 2012, 09:42   #482
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sinds wanneer mag je geen discussie meer voeren over 15 jarigen die verkracht worden en nadat een rechter besloot dat de dader hen kon huwen, op de leeftijd van 16 een veind aan hun leven maken?
Wanneer je de ernst van dergelijke feiten niet erkend of de link met culturele gebruiken ( zie uitspraak rechter!) niet kunt zien, ben je dan in uw ogen links?
Voor mij niet, voor mij geef je dan blijk van flagrant onvermogen om kritisch te zijn over het lot van vrouwen in Marokko, voor " zelfverklaarde feministes" kan dat tellen!
Het is jullie goed recht om topic als deze te openen. Ik belemmer dat niet. Ik bekritiseer enkel op mijn manier de gang van zaken hier in topics als deze, en vele andere.

Citaat:
Bovendien, is kritisch denken rechts geworden en omdat links daar niet toe in staat is wordt blind iedere kritische denker op dit forum zowat vervolgd door een vast kliekje" rechtvaardigen"?
Dan heeft u natuurlijk gelijk, maar vergat u mee te nemen in uw betoog waar " links " op dit forum voor staat, blind om zich heen staan naar iedereen die het waagt kritisch te denken, een compliment kun je dat natuurlijk niet noemen.
Bespaar me dat clichématig hokjesdenken over rechts en links. Dat is ook wat ik in die post van mij bekritiseer: ze zijn altijd hetzelfde en ze zijn steeds een straatje zonder einde. Dat hele gedoe is een decennialange opeenhoping van pot-verwijt-ketel-discussies, die niets voltooid en niets vernieuwd, maar enkel dezelfde verwijten op tafel brengt aan het adres van beide kanten.

Het links zoals jij die kent is het links van sommige forummers, niet van alle linksdenkende mensen. En het rechts dat links hier kent, is het rechts van sommige forummers.
Ik zie al lang in dat het rechts hier enkel het rechts is van sommige verzuurde en verbitterde oude mannen die hun laatste dagen slijten aan discussieren hier en boze blikken werpen op allochtonen als ze buiten lopen.

Ongetwijfeld zal ik rechtse mensen tegenkomen die gezonder denken dan dat, en die mij uiteindelijk zullen inspireren. Hier zit dat niet, en zal dat waarschijnlijk nooit zitten.

Maar dit blijft politics.be, een forum waar forummers hun kijk op de maatschappij zetten en hun visie openbaren, zonder daar ooit van af te stappen. Uiteindelijk is dit hier maar een tribune zoals zoveel forums op het internet, en is de echte actie al lang buiten deze werelden.
Marxmannetje is offline  
Oud 28 maart 2012, 19:29   #483
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Het is jullie goed recht om topic als deze te openen. Ik belemmer dat niet. Ik bekritiseer enkel op mijn manier de gang van zaken hier in topics als deze, en vele andere.

Bespaar me dat clichématig hokjesdenken over rechts en links. Dat is ook wat ik in die post van mij bekritiseer: ze zijn altijd hetzelfde en ze zijn steeds een straatje zonder einde. Dat hele gedoe is een decennialange opeenhoping van pot-verwijt-ketel-discussies, die niets voltooid en niets vernieuwd, maar enkel dezelfde verwijten op tafel brengt aan het adres van beide kanten.

Het links zoals jij die kent is het links van sommige forummers, niet van alle linksdenkende mensen. En het rechts dat links hier kent, is het rechts van sommige forummers.
Ik zie al lang in dat het rechts hier enkel het rechts is van sommige verzuurde en verbitterde oude mannen die hun laatste dagen slijten aan discussieren hier en boze blikken werpen op allochtonen als ze buiten lopen.

Ongetwijfeld zal ik rechtse mensen tegenkomen die gezonder denken dan dat, en die mij uiteindelijk zullen inspireren. Hier zit dat niet, en zal dat waarschijnlijk nooit zitten.

Maar dit blijft politics.be, een forum waar forummers hun kijk op de maatschappij zetten en hun visie openbaren, zonder daar ooit van af te stappen. Uiteindelijk is dit hier maar een tribune zoals zoveel forums op het internet, en is de echte actie al lang buiten deze werelden.
Misschien moeten we vooral links en rechts loslaten en gezond verstand centraal zetten?
Stapt u van uw visie af? nou dan? Waarom zouden andere dit dan wel moeten doen? Wanneer mensen werkelijk argumenteren, kan een discussie zinvol zijn, helaas zie ik vooral de zelfverklaarde " rechtschapenen" dit op het forum echt niet doen!
Wat bedoelt u met " echte actie"? Mogelijk ben ik een stuk " actiever" dan u kunt inschatten en is uw mening dus niet meer of minder dan een vooroordeel!
alice is offline  
Oud 28 maart 2012, 19:41   #484
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moeten we vooral links en rechts loslaten en gezond verstand centraal zetten?
Stapt u van uw visie af? nou dan? Waarom zouden andere dit dan wel moeten doen? Wanneer mensen werkelijk argumenteren, kan een discussie zinvol zijn, helaas zie ik vooral de zelfverklaarde " rechtschapenen" dit op het forum echt niet doen!
Misschien stoppen met dat hokjesdenken dat de wereld enkel en alleen uit linkse en rechtse mensen bestaat?

Citaat:
Wat bedoelt u met " echte actie"? Mogelijk ben ik een stuk " actiever" dan u kunt inschatten en is uw mening dus niet meer of minder dan een vooroordeel!
En wat doe je dan van actie?
Marxmannetje is offline  
Oud 31 maart 2012, 11:10   #485
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Misschien stoppen met dat hokjesdenken dat de wereld enkel en alleen uit linkse en rechtse mensen bestaat?

En wat doe je dan van actie?
Wie begon over links en rechts? U toch!
Ik werk in de sociale economie en zorg ervoor dat mensen met lange afstand tot de arbeidsmarkt( wie denkt u is daar de grootste groep?) in een baan kunnen blijven zitten, door problemen die dit verhinderen en dat mag je heel ruim opvatten, voor hen op te lossen.
alice is offline  
Oud 31 maart 2012, 13:18   #486
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie begon over links en rechts? U toch!
Ik werk in de sociale economie en zorg ervoor dat mensen met lange afstand tot de arbeidsmarkt( wie denkt u is daar de grootste groep?) in een baan kunnen blijven zitten, door problemen die dit verhinderen en dat mag je heel ruim opvatten, voor hen op te lossen.
Daarmee dat jij zo'n vertekend beeld hebt.
Jij werkt met "mensen met lange afstand tot de arbeidsmarkt" en je denkt dan dat iedereen zo is.
artisjok is offline  
Oud 31 maart 2012, 16:21   #487
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daarmee dat jij zo'n vertekend beeld hebt.
Jij werkt met "mensen met lange afstand tot de arbeidsmarkt" en je denkt dan dat iedereen zo is.
Ah, sociaal assistenten denken dat iedereen in nesten zit volgens jou ?
den dinges is offline  
Oud 31 maart 2012, 16:45   #488
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ah, sociaal assistenten denken dat iedereen in nesten zit volgens jou ?
Neen.
artisjok is offline  
Oud 31 maart 2012, 17:10   #489
Elbow
Banneling

Standaard

Ook in Afghanistan, blijft Artisjoks lievelingreligie voor gezelligheid zorgen.

Citaat:
In het zuiden van Afghanistan zijn twee tieners met een zuur gedood, wellicht wegens een verboden vriendschap. Dat melden Afghaanse media.

Het meisje van 12 en de jongen van 15 werden gevonden in Esfandi (provincie Ghazni). Hun aangezichten en lichamen waren door een zuur verbrand, wat hen waarschijnlijk het leven heeft gekost. Dat heeft Zorawar Zahid, het politiehoofd van Ghazni, verklaard aan persbureau AFP.

De motieven achter de gruwelijke daad kent hij niet. De mensen die de lichamen ontdekten heben wel een theorie: de twee zouden bevriend geweest zijn, zonder seksuele dimensie.

De identiteit van de slachtoffers is nog niet bekend. De stoffelijke overschotten zijn overgebracht naar het mortuarium van het ziekenhuis van Ghazni.

In deze zuidelijke provincie heeft de taliban grote invloed. De afgelopen jaren zijn meerdere gelijkaardige gevallen bekend. Meestal worden de vrouwen vermoord voor het onderhouden van 'onwettige' relaties met mannen. Eerder deze week werd nog bekend gemaakt dat als losbandig beschuldigde Afghaanse vrouwen achter de tralies verdwijnen
http://www.hln.be/hln/nl/960/Wereld/...endschap.dhtml
Elbow is offline  
Oud 31 maart 2012, 17:35   #490
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht

Ook in België, blijft Elbow's lieveningsmaatschapij voor gezelligheid zorgen.

Citaat:
<De drie maanden oude baby die vrijdagnamiddag in Sint-Amands dood werd teruggevonden tussen het huisvuil werd gewurgd door haar moeder. Dat heeft de vrouw zelf verteld aan het parket van Mechelen. Een autopsie op het lichaampje van de baby lijkt het verhaal te bevestigen. De grootmoeder van het kind (62), die sinds de echtscheiding van haar dochter inwoonde bij L.V. (29), zou het huisvuil met daarin het levenloze lichaam van haar kleinkind hebben buitengezet. Haar precieze rol moet nog verder worden onderzocht.
Oud 31 maart 2012, 19:58   #491
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
Maar goed dat men er hier streng tegen optreedt. In Uw lievelingsmaatschapij is dit bijna legaal.
F.B. is offline  
Oud 31 maart 2012, 20:01   #492
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elbows post heeft niks te maken met het topic, maar aangezien u het, als gekrenkte moslim, toch nodig vindt om erop te reageren met een absurde vergelijking, wil ik u er toch op wijzen dat de daad van een enkeling, die door onze maatschappij met walging wordt afgekeurd, op geen enkel vlak kan afgewogen worden tegen een daad die door de brede laag van een bepaalde maatschappij als min of meer sociaal aanvaardbaar wordt gezien.

Ik kots zo van die achterlijke vergelijkingen.

Je zou er op den duur écht beginnen van veralgemenen betreffende de volgelingen van een welbepaalde religie...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 maart 2012 om 20:02.
Nierika is offline  
Oud 31 maart 2012, 22:48   #493
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeders die baby's doodmaken , dat komt hier raar of zelden voor, word door iedereen afgekeurd, en door de wet gestraft.
Vrouwen en meisjes ( en jongens ook blijkbaar ) die met zuur verminkt of afgemaakt worden zijn dagelijkse kost in Afganistan. Ik heb daar al minstens honderd keren over gelezen en/of foto's gezien...
Klein verschilletje , hé ?
den dinges is offline  
Oud 1 april 2012, 07:00   #494
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht

Onder de Sovjet werden daders van dergelijke monstruositeiten op een eenvoudige manier aangepakt. Ze kregen een enkeltje richting Goelag met de laconieke mededeling : "Veel plezier nog in wat je rest van jouw uitermate korte leven".

Het is niets voor niks dat oudere Afghaanse vrouwen met heimwee terugdenken aan de Sovjet overheersing. Ondanks alles konden ze zich relatief vrij door alle lagen van de maatschappij bewegen.

Citaat:
De motieven achter de gruwelijke daad kent hij niet.
Hoh, d�*t is een moeilijke vraag, zeg!

Ja, het zal wel.

Citaat:
De mensen die de lichamen ontdekten heben wel een theorie: de twee zouden bevriend geweest zijn, zonder seksuele dimensie.
Een theorietje? Zeg maar de rauwe werkelijkheid.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 april 2012 om 07:01.
Esperanza is offline  
Oud 1 april 2012, 07:44   #495
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het is spijtig genoeg wel zo dat het doden van baby's alhier tot de algemeen aanvaarde 'waarden en normen' behoort.

Meisjes wordt van jongs af aan ingepeperd dat ze vroeg of laat minstens één, maar nog liever twéé of zelfs drie van hun baby's ter meerdere eer en glorie van de alhier aanbeden godheid zullen moeten offeren.

Om dat allemaal wat gemakkelijker verteerbaar te maken, krijgen meisjes dan ook al op vrij jonge leeftijd een pop en een setje moordtuigen - weliswaar in plastic en op klein formaat - om zich in de edele kunst van het doden van baby's te oefenen.

Vanaf de puberteit kunnen ze in speciale scholen ook lessen krijgen in het volgens de regels ombrengen van hun baby.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 april 2012 om 07:45.
djimi is offline  
Oud 1 april 2012, 07:55   #496
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Maar goed dat men er hier streng tegen optreedt. In Uw lievelingsmaatschapij is dit bijna legaal.
2
Elbow is offline  
Oud 1 april 2012, 14:52   #497
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Moeders die baby's doodmaken , dat komt hier raar of zelden voor, word door iedereen afgekeurd, en door de wet gestraft.
Vrouwen en meisjes ( en jongens ook blijkbaar ) die met zuur verminkt of afgemaakt worden zijn dagelijkse kost in Afganistan. Ik heb daar al minstens honderd keren over gelezen en/of foto's gezien...
Klein verschilletje , hé ?
met zuur verminken gebeurt in afganistan dagelijks?? feiten, bitte, feiten!?

een man heeft hier in brussel ook zijn vriendin met een zuur verminkt, so what?

Typisch westers hypocrisie, alle misdaden in maghrib onmenselijk achterlijk cultuur etc. maar als een europeaan iets erg doet bvb een belg die paar jaar geleden kinderen heeft met een mes gedood is zot gewoon, breivik heeft alle terroristen ingehaald met zijn moordpartij dat heeft 60 kinderen leven gekost, maar daarover zwijgen wij liever dat komt hier toch raar en zelden. bravissimo viva belziek! heil grosse belgien!!!

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 1 april 2012 om 14:53.
alain_bergmann is offline  
Oud 1 april 2012, 15:00   #498
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

alleen maar hypocriete mensen kunnen eerst gastarbeider massaal binnenhalen om hun land te herstellen na de WW2 en na zoveel jaren, zagen, memmen en janken dat ze hier niet welkom zijn. sorry dames en heren het is te laat!
Oud 1 april 2012, 15:01   #499
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
met zuur verminken gebeurt in afganistan dagelijks?? feiten, bitte, feiten!?

een man heeft hier in brussel ook zijn vriendin met een zuur verminkt, so what?

Typisch westers hypocrisie, alle misdaden in maghrib onmenselijk achterlijk cultuur etc. maar als een europeaan iets erg doet bvb een belg die paar jaar geleden kinderen heeft met een mes gedood is zot gewoon, breivik heeft alle terroristen ingehaald met zijn moordpartij dat heeft 60 kinderen leven gekost, maar daarover zwijgen wij liever dat komt hier toch raar en zelden. bravissimo viva belziek! heil grosse belgien!!!
ge ziet hé: wij zijn hier veel efficienter! geen honderden gevallen van zoutzuur aanvallen, maar gewoon één gek die ineens 70 slachtoffers maakt. Dat scheelt een pak in de gevangeniskost hoor.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 1 april 2012, 15:27   #500
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alleen maar hypocriete mensen kunnen eerst gastarbeider massaal binnenhalen om hun land te herstellen na de WW2 en na zoveel jaren, zagen, memmen en janken dat ze hier niet welkom zijn. sorry dames en heren het is te laat!
Na de tweede wereldoorlog?? Wanneer was dit volgens jou?? En wanneer kwamen gastarbeiders? Wanneer was er al een migratiestop?? Maar gaat u gerust verder hier uw ( niet door kennis verhinderde) " mening" te verkondigen!
alice is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be