Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2012, 13:06   #481
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
Ben je niet groot genoeg om de reacties die er niet toe doen naast je neer te leggen in plaats van de klein-kuiken-houding aan te nemen. Wie niet in de fout gaat, zal ook niet aangeklaagd worden, zelfs niet omwille van zijn huidskleur, seksueele voorkeur, godsdienst, lengte, kleur van haar vingernagels, blauwe ogen of ik weet niet nog wat allemaal.
Je vat het nog altijd niet, vrees ik. Lees zn reactie nog maar eens en zet die kronkels van jou aan het werk.
Oud 8 april 2012, 13:08   #482
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat je door het begaan van bepaalde misdaden afstand doet van bepaalde mensenrechten, lijkt me evident.
Welke bepaalde misdaden had je in gedachten?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 13:11   #483
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België is er niets corrupter dan het gerecht.
Dat het Belgische gerecht zwaar malfunctioneert is duidelijk. Nochtans zie ik ook dat er vaak zéér veel harde feiten op tafel komen bij een misdaad.

Het lijkt me gewoon verstandig om daar even op te wachten.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 13:11   #484
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
Ik heb geen uitstaans met iemands anders reacties. En ik weiger me aan te passen aan jouw zienswijze alleen omdat jij meent dat ik dat moet doen. Jij hebt waarschijnlijk ook de wijsheid niet in pacht.
Dat jij weigert je kronkels aan het werk te zetten is jammer.
Oud 8 april 2012, 13:12   #485
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij gebruikt de zin "altijd hetzelfde racistisch discours" als argument in een discussie. Dan mag je toch wel even toelichten wat je daaronder verstaat, niet? Het is toch niet alleen maar een middel om je opponent de mond te snoeren?
Je vroeg me "Wat is dat, een "racistisch discours"?"
en ik gaf je een link naar de uitleg wat een racistisch discours is.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4354
Oud 8 april 2012, 13:13   #486
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je kunt zo'n draadje als dit altijd makkelijk analizeren.

Als de dader een 'allochtoon' is:
kan de straf niet streng genoeg zijn. Liefst meteen ook voor zijn vrienden en familie + strengere vreeemdelingenwet.

Als de dader een 'autochtoon' is:
Is de man ziek, kan er eigenlijk niets aan doen, lost gevangenisstraf niets op, en moet er 'behandeld worden.
Moest het daarentegen blijken dat het een FDF-er uit Kraainem geweest is, dan is alleen marteling en doodstraf goed genoeg.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 13:15   #487
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Natuurlijk is dat niet racistisch.

Wat wel racistisch is is het automatisch discours van "sociaal-economische achterstelling" in geval de dader een beschermd kenmerk heeft.

Indien de dader een "rasechte" Belg is zal hij niet het privilege genieten dat zijn daden weggerelativeerd worden met dat links, artijokiaans discours dat eigenlijk in sé racistisch is want volledig in functie van de huidskleur en afkomst van de dader.
Enkel bij witte, 'oude Belgen' slachtoffers zal het artisjokiaans discours het hebben over faits divers.

Lap, het wegrelativeren begint al bij de gedrogeerden lobby.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is het bij deze niet stilletjes aan tijd om het gedrocht van een verbod op bepaalde drugs af te schaffen en een drugsbeleid te voeren, die naam waardig?

Is het bij deze niet stilletjes aan tijd om te beseffen dat tot gevangenisstraf veroordeelden sowieso ooit terug vrij komen?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 13:16   #488
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aasgieren Bekijk bericht
Toen ik zei dat ik het allemaal niet serieuse meende over dat martelen, zei jij *het zou mij niet verbazen op dit forum* wat is er precies zwart/wit aan wat ik zeg?
Dergelijke oplossingen worden in zowat elke draad over één of andere misdaad geopperd.
Oud 8 april 2012, 13:17   #489
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dergelijke oplossingen worden in zowat elke draad over één of andere misdaad geopperd.
Desondanks horen we - op wat emo-gedoe na - nooit wat er dan wel mis mee zou zijn.
Oud 8 april 2012, 13:25   #490
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
we mogen het nog altijd niet weten precies! Hoe moeilijk het soms toch kan zijn.

http://www.vandaag.be/binnenland/943...hzelf-aan.html
allez...
Als het een allochtoon is dan zeg ik gewoon et alors
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 13:25   #491
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België is er niets corrupter dan het gerecht. Veel meer duidelijkheid dan wat we nu weten gaat er dus niet komen.
Dat denk ik dus niet. Een zaak met zulk een media aandacht en politieke verklaringen kan men moeilijk negeren.
Oud 8 april 2012, 13:25   #492
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Moet dat nu? Je haalt heel de zorgvuldig opgebouwde complottherorie van onze rechtse forumvrienden onderuit. Ze zullen het je niet in dank afnemen hoor, gij pocolinkiewinkiemoslimknuffelaar dat ge zijt...
Ja, en vooral; op wat of wie kunnen ze nu de schuld steken?
De dader, een man van 29 jaar, heeft ook verklaard dat hij de avond voordien gedronken had.
...
Intussen is ook bekendgeraakt dat de bestuurder van de auto eveneens gedronken had.
Oud 8 april 2012, 13:30   #493
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat jij bepaalde Vlaamse racisten veel te ernstig neemt. Mag ik jou een goede raad geven: keer je rug naar de vuile kritiek, schenk dat soort geen aandacht. Er zijn genoeg andere Vlamingen die het wel goed menen. Laten we die mensen eren, de andere parasieten zuigen alleen maar energie uit je lijf. Laat dat nu net hetgeen zijn dat ze niet verdienen. Wasalaam.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 8 april 2012 om 13:30.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 13:33   #494
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Tja, zo zie je maar hoe erg je de pers kunt vertrouwen. Eerst wel drugsdealer, dan weer niet. Eerst heeft hij het slachtoffer tot onherkenbaar doodgeklopt, dan heeft hij maar 1 vuistslag gegeven.
Media zijn commerciële bedrijven. Voor hen is het heel belangrijk om met een primeur af te komen. Dat bepaald de hoeveelheid hits dat hun site krijgt en dat is belangrijk voor hun reclame inkomsten.
Oud 8 april 2012, 13:33   #495
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Bij mij gaat het er om WAAROM ze zich in alle stilte hullen.
Ik gok op schrik voor relletjes. Ze doen het ginds in Brussel allemaal nat in de broek! Wat een leuke verrijking toch!

Moureaux hebben we nog niet gehoord, die heeft zich met zijn Fatima verschanst in de plee denk ik.

In feite hebben ze nog geluk dat het vermoorde slachtoffer van Albanese origine was (kosovaar las ik ergens, dat is al helemaal gekoloniseerd door Albanezen ondertussen - net zoals men hier Marokkaanse belgen heeft, heeft men ginds Albanese kosovaren, het kind moet een naam hebben). Enfin, stel nu even dat het slachtoffer Marokkaan was en de dader een pure witte belg (racistisch uiteraard, zeker als hij vlaams spreekt!) Kan je je het voorstellen? Let's have a walk in het Molenbeekse park?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 april 2012 om 13:35.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 13:33   #496
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
we mogen het nog altijd niet weten precies! Hoe moeilijk het soms toch kan zijn.

http://www.vandaag.be/binnenland/943...hzelf-aan.html
allez...
Jij durft hier nog altijd met vandaag.be afkomen!
"De feiten gebeurden rond 8.30 uur."
http://www.vandaag.be/binnenland/942...-opgepakt.html
Oud 8 april 2012, 13:34   #497
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Moest het daarentegen blijken dat het een FDF-er uit Kraainem geweest is, dan is alleen marteling en doodstraf goed genoeg.

Onze burgemeester is geen 29 hoor.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 13:38   #498
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij durft hier nog altijd met vandaag.be afkomen!
"De feiten gebeurden rond 8.30 uur."
http://www.vandaag.be/binnenland/942...-opgepakt.html
vervelend als je te lui bent om op de links te klikken, maar dan wèl nog zo hautain om er commentaar op te geven.

Citaat:
vandaag, 13:12
De vermoedelijke dader van de agressie die zaterdag het leven kostte aan een medewerker van de MIVB, heeft zich zaterdag zelf aangegeven bij de politie. De 29-jarige man is zondag aangehouden voor slagen en verwondingen met de dood tot gevolg zonder de intentie te doden. Dat meldt het Brusselse parket zondag.

De verdachte zegt dat hij slechts één enkele vuistslag heeft uitgedeeld aan de MIVB-medewerker, iets wat ook door verschillende getuigen wordt verklaard. De 29-jarige man heeft ook aangegeven dat hij de avond voor de feiten gedronken heeft. Het parket wacht nu de resultaten van een toxicologisch onderzoek af.

Geen drugsfeiten
De identiteit en de nationaliteit van de verdachte werd niet meegedeeld door het parket. Wel werd gezegd dat de man, in tegenstelling tot wat eerder in de media is verschenen, bij het gerecht enkel bekendstaat wegens verkeersovertredingen, en dus niet wegens drugsfeiten.
LEES GERUST VERDER
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 13:39   #499
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik gok op schrik voor relletjes. Ze doen het ginds in Brussel allemaal nat in de broek! Wat een leuke verrijking toch!

Moureaux hebben we nog niet gehoord, die heeft zich met zijn Fatima verschanst in de plee denk ik.
Uw neemt de woorden uit m'n mond hetgeen jij zegt zeg ik ook
Oud 8 april 2012, 13:42   #500
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:

In feite hebben ze nog geluk dat het vermoorde slachtoffer van Albanese origine was (kosovaar las ik ergens, dat is al helemaal gekoloniseerd door Albanezen ondertussen - net zoals men hier Marokkaanse belgen heeft, heeft men ginds Albanese kosovaren, het kind moet een naam hebben). Enfin, stel nu even dat het slachtoffer Marokkaan was en de dader een pure witte belg (racistisch uiteraard, zeker als hij vlaams spreekt!) Kan je je het voorstellen? Let's have a walk in het Molenbeekse park?
Kijk Kosovaren en Albanezen zijn misschien dezelfde ethnie maar het zijn twee verschillende volkeren qua gedrag enzo

Kosovaren zijn volgens mij veel Islamitischer dan Albanezen volgens mijn ervaringen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be