![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom heb ik op de kabel in Brussel : [size=4]géén Vitaya, géén TMF, géén JimTV, géén National Geographic, slechts één Canal+ Blauw... [/size] [size=4][/size] ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De situatie in Québec is misschien vergelijkbaar maar volledig de lijn doortrekken lukt ook niet. Ik ben het eens met wat GM10 zegt over de kiezers die in québec beslissen. Welnu, die lijn zou ik graag eens doortrekken. De partij'en met een expliciet Vlaams-nationalistisch standpunt scoren toch beter dan diegenen met een belgicistisch... Daaruit kunnen we toch concluderen wat de kiezer het liefst heeft, nietwaar? en hans, voor mij telt er maar 1 enquete en dat zijn de verkiezingen. In die officiele enquete toont men aan dat de BELG, liever toch niet samenblijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#484 |
Burgemeester
|
![]() Zei ik niet dat Québec Québec is en Vlaanderen Vlaanderen is. In Vlaanderen wonnen de separatistische partijen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik heb echter enkel iets gezegd ivm de cyclus van separatisme, hoe quebec bv in het neergaande deel van de de cyclus is, en dat vl op een bepaald moment wel zal volgen tenzij mijn geheugen me in de steek laat?
![]() |
![]() |
#486 |
Burgemeester
|
![]() Volgens mij groeien de separatistische partij'en al 40 jaar, toch al wel vrij lang om in een cyclus te zitten, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het aantal separatisten in quebec lag in de jaren 90 rond de 50%, nu rond de 40% vreemde groei
![]() |
![]() |
#488 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken, Wees Immer Uzelf En Ongeknecht Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken, Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht! Laatst gewijzigd door Foundation : 9 augustus 2004 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
HIER winnen de separatistische partij'en al 40 jaar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() neen niet alleen bij de campagne ! dat is de realiteit studie van de KBC ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
och dat is omdat er weinig vraag naar is.... de simpele wet van vraag en aanbod hé.... en daarbij, ook ik bekijk die nauwelijks, enkel tijdens het zappen als ik mij verveel zal ik even verwijlen... en voor de rest is dat enkele en aalleen afhankelijk van de intercommunale... en dat zijn de gemeenten... dus de inwoners en als jullie de gronden aan franstaligen verkocht hebben, dan halen jullie die inwoners naar jullie toe... gemeenteverkiezingen zijn de zaak van het aantal kiezers die voor bepaalde partijen stemmen... en sturen die FDF'ers naar het gemeentehuis, dan zitten jullie op de blaren die jullie en jullie voorouders veroorzaakt hebben door veel geld in te rijven van franstaligen... in St-Genesius-Rode maaakte de gemeente (toen vlaamstalig) in het tijdschrift vannhet davidsfonds publiciteit in het frans a.u.b., om de gronden te slijten aan die mensen... en nu staan daar extremisten te kwelen over het onzecht... ik raad jullie aan om na de zondagse mis eens te luisteren naar de taal van ene VanRompuy bij het babbeltje na de dienst... dat is het mooiste frans dat dat menneke kent... en dan maar zeveren aan de micro van de VRT n.a.v. de gordel... het zaad van de problemen en de rand is gezaaid door de huidige reclamerenden en hun voorvaders...
![]() |
![]() |
#498 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En waarom heb ik geen Eurosport op mijnen TV ????
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
democratie, met andere woorden want de gemeentebesturen zijn door de bevolking gekozen... ook in Broekzele en omgeving...
![]() |
![]() |
#500 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
kalm aan mijn licht-ontvlambare vriend ik heb quebec nooit vergeleken met VL, ik heb enkel gereageerd op bepaalde analogieen die sommigen wensen te maken met Quebec
![]() |