![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan hebben we nog de vraag of de kiezer het wel zo apprecieert dat de partij van zijn keuze aan de koordjes van partijcongressen hangt en achteraf opeens van koers verandert. Ik denk het niet, en het maakt de boel ook niet inhoudelijk duidelijker. De stichters van de PVV zijn de mensen die de risico’s lopen, die hun carrière op het spel zetten door de moed te tonen controversiële standpunten in te nemen en te verdedigen, en die bovendien de grote offers brengen die de continuering van de partij voor de toekomst moeten verzekeren. Partijleden daarentegen zitten achter de schermen, en zonder daartoe door het electoraat aangesteld te zijn, de partijlijn te beïnvloeden. Maar goed.. Het is natuurlijk ook waar je belang aan hecht als kiezer.. Citaat:
Op dergelijk hypothetische vragen is ook geen concreet antwoord op mogelijk. We zullen het wel zien, mocht het ooit(wat ik betwijfel) gebeuren. Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wettelijk twee stichters nodig, in beide gevallen is Wilders dat zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook daarin zijn mensen vrij om die afweging te maken om wel of geen sympathisant te worden.. Verder zie ik "het gevaar" voor onze democratie en samenleving niet, die zogenaamd in de PVV schuilt. Citaat:
Of er een rechtszaak over geweest, zoals er een tijdje geleden er ook eentje was over wat die "gemene meneer Wilders" allemaal wel niet gezegd heeft.. ![]() En verder nogmaals; De PVV is gewoon een partij waarop burgers op kunnen stemmen. Doet iedereen dat, dan wordt de PVV groot. Doet niemand dat, dan verdwijnen ze uit de Kamer. Zo simpel is dat. Daarmee zijn ze een perfect democratische partij. Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nog altijd objectief & eerlijk hé,.. "spuit elf geeft ook nog modder"!. ![]() Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of zoiets als: "Sputje zeeve zegt òk nog és iet" ?
![]() |
#487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Regel 1: Het is de burger die zijn leiders kiest en dienen dus de leiders te doen wat het Volk vraagt. Simpeler kan ik het niet zeggen. Zie regel Nr.1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
|
![]() Citaat:
Regel 3: Een leider gebruikt het volk om een machtspositie te verwerven Regel 4: Heeft een leider een machtspositie verworven is het onbelangrijk voor de leider wat het volk vraagt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die weg is: "vlug rijp, vlug rot, vlug weg." Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 augustus 2013 om 07:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Doet mij denken aan de tijden van, met alle respect, de heer boer Koekoek met zijn boerenpartij.
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Banneling
|
![]() Jammer voor jullie maar de PVV is groeiende en jullie linkse praatjes zullen daar geen moer aan verhelpen. Het enige alternatief dat rest in een door en door bedorven samenleving en dito politieke partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In zekere zin wel. Want neem De Wever weg, en de NVA zal als een pudding gedeeltelijk in mekaar stuiken. Gedeeltelijk dus, niet helemaal. En dit omdat er een traditioneel Vlaams-nationalistisch electoraat is in Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 augustus 2013 om 07:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
|
![]() Citaat:
![]() De PVV staat in verhouding tot de VVD zelfs vrij dicht bij de PVDA Positie PVV Laatst gewijzigd door Adrian M : 26 augustus 2013 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De PVV zal nog zo snel groeien, het merendeel van de Nederlanders ziet ze liever niet regeren. Dat wil niet zeggen dat men het op individuele punten niet eens kan zijn met de PVV (de PVV heeft dan ook voor ieder wat wils), maar als geheel is het een karikatuur van een partij.
Vandaar ook dat andere politieke partijen wel uitkijken om met ze te regeren: de kiezers die ze verloren aan de PVV krijgen ze er niet mee terug, terwijl de kiezers die nog wel op hun partij bleven stemmen deze liever niet met de PVV zien regeren. Zelfs gedoogsteun lijkt na de val van het vorige kabinet zeer onwaarschijnlijk. Anderzijds is de andere groeiende partij de SP, misschien niet zo veel zetels als de PVV, maar bijna even groot. En, het spijt me het te zeggen, ook de SP is een partij die beter de vinger op de zere plek kan leggen dan dat het echte oplossingen aandraagt. Als kiezer weet ik in Nederland echt niet op wie ik moet stemmen. Of je door de hond gebeten wordt, of door de kat (Persoonlijk kies ik voor de kat, bijt toch minder hard). De PvdA en de VVD maken er een puinhoop van, en ik vertrouw de andere partijen ook voor geen meter. Ik ben bang dat het bij de volgende verkiezingen een hele klus wordt op een meerderheid bij elkaar te sprokkelen voor welke werkbare combinatie dan ook.
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zie het al, het calvinisme is ook niet meer wat het ooit is geweest. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 augustus 2013 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Adrian M : 26 augustus 2013 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat zou onze regering volgens jou moeten doen?