![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je moet jongeren de kans geven om:
![]() |
![]() |
#482 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarom kies je ook een voltijdse baan? Voor meer luxe, voor meer financiele vrijheid. Families men een huismoeder moeten het dan maar met iets minder luxe doen. Want ze koos toch voor haar kinderen en niet voor het geld.
![]() |
![]() |
#483 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles kan onbetaald !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
>Moeders die het slim aan boord weten te leggen kunnen ook aan de dop staan en hebben dus ook een inkomen om de kinderen zelf op te voeden. >Moeders die thuis blijven kunnen vervangen worden door werklozen. Uw vrees dat dan meteen alle moeders gaan thuis blijven deel ik niet. Een succesvolle zakenvrouw zal haar beroep heus niet opgeven voor een armoedig opvoedersloon. Voor een jonge vrouw die rekken vult in een warenhuis zou dat wel een oplossing zijn. Als zij drie of meer kinderen moet laten opvangen en een deel van haar huishoudelijk werk moet uitbesteden blijft er van haar loon niet veel meer over. Ze zal dus eerder besluiten om minder kinderen te nemen. Wat uw studentenloon betreft: Ik weet niet wat ik er mij moet bij voorstellen maar ik denk niet dat dit een grote kost zou betekenen. Ge krijgt nu ook kindergeld nietwaar ? Bovendien kan papa u netjes inbrengen op zijn belastingsaangifte, op voorwaarde dat hij voldoende inkomsten heeft.kan dat een flinke slok op de borrel schelen. Vervang bovenstaande voordelen door een studentenloon en iedereen heeft dezelfde voordelen, ook de kinderen van de werkloze. Mogelijks houden we er zelfs aan over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat jou onderwijzend personeel Nederlands te weinig betaald werd. Als je de leraars goed betaalt, dan geven ze goed les. Indien niet, dan zetten ze het je betaald. Mij leraar Nederlands werd goed betaald. Ik heb dus je tekst aangepast, alhoewel je me er niet voor betaalt. Neem me niet kwalijk, maar dat was een beetje van het slechte teveel. Laatst gewijzigd door luc broes : 10 augustus 2004 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik veronderstel dat hierbij kindergeld wordt afgeschaft (voor 18+'ers). Ik vind het een goed voorstel maar hiervoor zullen we eerst een paar hold-ups moeten doen. Wat mij opvalt is dat u de overheid ziet als een ton vol geld. Ik heb juist de omgekeerde visie, namelijk dat de pot leeg is en dat we alle inkomsten (belastingen, taxen) al nodig hebben om de bestaande situatie te behouden. Zelfs de transfers naar Wallonië gaat ons geen vette pot opleveren. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#490 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Maar toch discussieert u hier niet inhoudelijk ![]()
Zelfs de meest briljante monoloog kan de dialoog niet vervangen (Chinua Achebe) Laatst gewijzigd door sfbtkm2 : 10 augustus 2004 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
|
![]() 10 op 10
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sfbtkm2
Ik weet niet wat men met dat opvoedersloon in gedachten had maar denk dat het heel wat lager was dan u hier wilt voorstellen. Wellicht wel minder dan het studentenloon. Wat ik al een tijdje probeer uit te leggen is dat dit niet noodzakelijk onbetaalbaar moet zijn. Ik heb geen studiedienst ter beschikking en ook geen zin om het allemaal na te rekenen. Zonder kosten baten analyse is het moeilijk verder te discuteren. >Wat kost de opvang per kind ? >Hoeveel moeders krijgen nu reeds een werkloosheidsuitkering? >Hoeveel kinderloze werklozen kunnen door de maatregel aan de slag? Andere kinderen bij opvangen is inderdaad ook een oplossing en wordt ook wel gedaan. Maar om het officieel te doen moet men wel aan een paar voorwaarden voldoen die niet voor iedereen haalbaar zijn meen ik. (voldoende ruimte, verplichte hulp van een verpleegster, verzekering enz.) Laatst gewijzigd door Bobke : 10 augustus 2004 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een betere (en goedkopere) maatregel zou zijn om kinderen te laten opvangen door opvangmoeders en die ook te subsidiëren (met gratis verpleegsterteams, gratis verzekering). Op die manier kunnen we ook de kostprijs voor opvang laag houden. Zo belonen we eigenlijk de twee zijden. Langs de ene kant verdient de huismoeder geldt door kinderen op te vangen en langs de andere kant blijft opvang goedkoop voor de werkende vrouwen. Persoonlijk heb ik gemengde gevoelijns bij een opvoedersloon. Langs de ene kant vind ik het onrechtvaardig want elke vader of moeder voedt zijn kinderen op. En wie dus een opvoedersloon toekent aan de huismoeders moet dit eigelijk ook doen aan werkende mensen omdat zij ook met het werk geconfronteerd worden. En dan neemt het opvoedersloon dezelfde positie in als het kindergeld; mischien is dat maar goed ook. Langs de andere kant ben ik ervan overtuigd dat ons levensritme te hoog en te zwaar is en dat dit zijn tol begint te eisen. Werken kan toch nooit een zingeving zijn om te leven. Werken is nog altijd om te overleven, maar nadat je hebt gewerkt moet je kunnen ontspannen. Die rust ontbreekt vele gezinnen nog, we zijn teveel afhankelijk van wat de consumptiemaatschappij ons voorschrijft: een nieuwe auto, horloge, plasma-tv. We zouden moeten inzien dat geld misschien wel noodzakelijk is, maar ook vergankelijk. Het voornaamste is dat we ons goed voelen en daar hebben we geen nieuwe tv voor nodig. Vat dit niet op als preek of iets dergelijks, gewoon maar wat bedenkingen op dit late uur.
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De werkende moeders worden helemaal niet gestraft.
Voor hen wordt juist kinderopvang voorzien die grotendeels door de gemeenschap gedragen wordt. Dat ze dubbel werk moeten doen is evenmin juist, hun kinderen worden opgevangen. Nu worden moeders die het spel eerlijk spelen en thuis blijven voor de kinderen gestraft. Zij offeren een inkomen op terwijl andere moeders een werkloosheidsuitkering ontvangen. Een betere besparing zou kunnen zijn om de kinderopvang aan werkende ouders voor te behouden. Nu worden nogal wat kinderen van werklozen door de gemeenschap opgevangen, terwijl deze juist ook het minste zelf moeten betalen. Ook opvang door het (groot) bedrijf is het overwegen waard. Dat bespaart de ouders het werk om de kinderen van en naar de opvang te brengen. Bovendien is de opvang vaak onvoldoende voor mensen met abnormale werkuren. Een bedrijf waar ploegwerk regel is zou daar kunnen op inspelen. Tot slot een opmerking over uw berekening: Je gaat ervan uit dat voor 300€ alle moeders gaan thuisblijven. Je houd geen rekening met werkloze moeders die nu ook een uitkering ontvangen. Je houdt evenmin rekening met de werkloze die de plaats van de thuisblijver kan innemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
|
![]() Mag ik nog eens tussenkomen. De grond van het probleem is dat er te weinig kinderen zijn. Dus moet men een gezinsvriendelijke politiek voeren waardoor mensen die graag nog een kindje willen dat ook doen. Alle andere maatregelen zijn uitstel of een plaaster op een houten been.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een compromis zou zijn om huismoeders een apart statuut toe te kennen en hen dan ook een bedrag ter waarde van het werkloosheidsvergoeding toe te kennen. Maar hierbij heb ik toch een gemengd gevoel omdat dit zou betekenen dat ze eigenlijk profiteert van de werkende mensen. U beweert dat ze ook werkt net zoals dokters, onderwijzers, maar toch is dit niet helemaal zo; ze doet alleen de opvang van haar gezin en huishoudelijk werk terwijl werkenden een deel van de opvang doen en het huishoudelijk werk. Werkende mensen zouden dus hetzelfde bedrag moeten krijgen min een deel van de opvang. En dat zouden we de bestaande situatie beter kunnen behouden. U beweert dat kinderen van werklozen quasi gratis worden opgevangen voor de samenleving, maar zonder deze maatregel zouden werklozen nooit de kans krijgen om werk te gaan zoeken (omdat ze steeds op het kind moeten passen). Over opvang van kinderen door een bedrijf heb ik twee bedenkingen. Enerzijds is het positief voor de werkenden, maar anderzijds maken we van kinderen meer producten ipv kinderen. Tot slot over mijn berekening; ik heb alle gegevens niet en bovendien heb ik geen glazen bol. Maar stel dat we 1,8 miljard halveren; dan blijft er nog veel geld over dat de staat moet betalen. Citaat:
![]() |
![]() |
#497 | |
|
![]() Citaat:
Ik zoek naar een gepaste even tegenstrijdige uitspraak als bovenstaande. Bv De grond van het probleem is ziekte. Aan het feit dat er besmettingen zijn heeft niemand llast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#499 | |
|
![]() Citaat:
We moeten zeker niet terug naar 5 kinderen per gezin. Een na te streven doel is mogelijk 2 �* 3 dat weet ik niet. Als het na te streven doel helemaal niet gehaald wordt, dan sluiten we de boeken. Laatst gewijzigd door luc broes : 11 augustus 2004 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |