Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2013, 23:57   #481
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Bij ons zijn er 200.000 'in de maak'.
Twee miljoen zou tien maal beter zijn....
We zouden met Engeland een konkurrentieslag om de Polen moeten aangaan; het zijn de inwijkelingen die ervoor zorgen dat het Nederlands niet uitsterft!
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 00:08   #482
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Goed opzoekingswerk van Zucht op de vorige bladzijde!

Mij intrigeert vooral het volgende:
Citaat:
Tot februari 2011 was de bevoegdheid Nederlandstalig onderwijs echter niet toegewezen en was het voor Schepen Denys ook niet mogelijk om gericht actie te ondernemen. Sinds februari werd de bevoegdheid Nederlandstalig onderwijs toegewezen en kwam het dossier echter in een stroomversnelling, zodat de school op 1 september 2011 haar deuren kan openen.
Wie is er verdorie bevoegd om die bevoegdheid toe te wijzen.
Maw wie bleef er in gebreke.

Al bij al illustreert dat artikel maar al te goed hoe groot de vraag naar NL-onderwijs is en de Vlaamse Gemeenschap met geen middelen over de brug komt...

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 00:13.
Oud 17 februari 2013, 00:47   #483
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En u bent écht zo naief dat U denkt dat geïmporteerden uit voormalige franstalige kolonien NEDERLANDS gaan spreken als ze in Antwerpen wonen?
Dat is gewoon een feit hoor. En spreken het goed en graag ook.

In tegenstelling tot veel van jouw blanke Franstalige eigenvolk-vriendjes in Vlaams Brabant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Mijn standpunt is dus dat de NL-gemeenschap de konkurrentieslag moet aangaan met de F-gemeenschap om de vreemdeling.
Hij moet de Nederlandstaligheid komen versterken en niet de Francité.
Natuurlijk.

Vandaar ook dat alle Nederlandstalige vreemdelingenhaters de eeuwige & objectieve vrienden zijn van de francité.
Een geschenk van God zelf.

Citaat:

De situatie in Brusel is in zekere zin duidelijk genoeg. Er is een zeer grote vraag naar Nederlandstalig onderwijs. Maar de kortzichtige beleidsmakers van de Vlaamse regering missen een historisch momentum door niet daarvoor de nodige centen ter beschikking te stellen.
Slechts zes miljoen volgend schooljaar. Zes druppels op een hete Brusselse vraagplaat! Een regelrechte Vlaamsnationale schande!
Jeweettoch Jacob,

het Nederlands mag niets kosten. Schelden op Franstalige politici is véél goedkoper. Want gratis.

Citaat:
Het gaat zelfs zover dat het Schaarbeekse FDF-gemeentebestuur een NL-talige school oprichtte omdat de vraag naar NL-onderwijs zo groot was en de Vlaamse gemeenschap verstek geeft......
Dat is dan ook een school die vnl Franstalige blanke kindjes van de Franstalige bourgeoisie toelaat.
Veel Vlaamse scholen in Brussel blijven ''vreemde'' kinderen wegsturen, wegens niet Vlaams genoeg...Elke dag weer...

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 februari 2013 om 00:50.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 00:51   #484
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is gewoon een feit hoor. En spreken het goed en graag ook.

In tegenstelling tot veel van jouw blanke Franstalige eigenvolk-vriendjes in Vlaams Brabant.

Natuurlijk.

Vandaar ook dat alle Nederlandstalige vreemdelingenhaters de eeuwige & objectieve vrienden zijn van de francité.
Een geschenk van God zelf.

Jeweettoch Jacob,

het Nederlands mag niets kosten. Schelden op Franstalige politici is véél goedkoper. Want gratis.

Dat is dan ook een school die vnl Franstalige blanke kindjes van de Franstalige bourgeoisie toelaat.
Veel Vlaamse scholen in Brussel blijven ''vreemde'' kinderen wegsturen, wegens niet Vlaams genoeg...Elke dag weer...
Het is altijd de fout van de blanken, hè Eberhard?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 01:47   #485
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een bepaald soort vreemdelingen, ook toeristen genaamd, brengen één en ander bij aan ons landje.
Vreemdelingen die hier aankomen om hier te blijven en moeten opgevangen worden voor alles en nog wat, over geen rooie duit beschikken en hier helpen ons belastingsgeld opsouperen als enige activiteit, zonder van al de rest te praten die als "verrijking" moet doorgaan: je moet ze niet alle vijf op een rij hebben om dat als vanzelfsprekend te vinden!
Het is dus niet gericht tegen vreemdelingen als dusdanig,maar over bepaalde grote horden vreemdelingen die hier de rol van sprinkhanenplaag nabootsen!
Maar voor jou ok dus? Een "mensenrecht" gelijk of dat ze zeggen?
Nogmaals, vervang het woord 'vreemdeling' in jouw betoog met 'gehandicapt en nog nooit financieel bijgedragen aan de maatschappij' en kijk dan eens hoe menselijk zo een maatregel is. Als de financiële bijdrage van een persoon ineens een maatstaf gaat worden omtrent zijn rechten, dan zullen de allerzwaksten er de dupe van zijn, voor jullie komt dit goed uit als dit vreemdelingen zijn, benoem het dan zo. dan is het ineens duidelijk hoe kil een beleid kan zijn.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 02:04   #486
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als ik mij in antwerpen laat inschrijven hebben ze daarvoor geen drie ambtenaren nodig om ergens in de brousse mijn papieren te gaan opvragen, 8 uur telefoontjes te plegen met Brousseland en dan een halve kilo documenten te laten opsturen aan de zeven tolken die me dan kunnen vertellen welke blaadjes ik nodig heb.

Als ik me laat inschrijven sturen kijken ze op de kruispuntbank en duwen ze op een knoppeke.
En nee, die "dienstverlening" kost dan geen 330 euro.
Mooi dat er blijkbaar wel maatschappelijk dienstverlening kan tegen een scherpe prijs. Misschien dat ze hieraan een voorbeeld kunnen nemen en eens hun efficiëntie bekijken? Als je per slot van rekening 11000 dossiers per jaar moet behandelen in een nieuw-te-huren-gebouw van oh zo veel huurgeld, zouden ze misschien toch wel ergens procedures, systemen enz kunnen vereenvoudigen om die kost te drukken? Maar als ze in antwerpen inderdaad 3 ambtenaren naar de brousse moeten sturen, vervolgens die nog 8 uur laten bellen en een halve kilo documenten door 7 tolken laten vertalen. Dan is het de schuld van de vreemdeling die zich verplicht komt aanmelden en moet hij dat maar zelf betalen?

Trek de redenering dan consequent door en laat iedereen die enkel een maatschappelijke administratieve en financiële last is voor de stad betalen voor zijn eigen dienstverlening. Applaus op alle banken denk ik dan.

Laatst gewijzigd door westdiep : 17 februari 2013 om 02:08.
Oud 17 februari 2013, 02:22   #487
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat is verkeerd van wat hij schrijft?
Oud 17 februari 2013, 02:23   #488
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 02:24.
Oud 17 februari 2013, 08:51   #489
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Mooi dat er blijkbaar wel maatschappelijk dienstverlening kan tegen een scherpe prijs. Misschien dat ze hieraan een voorbeeld kunnen nemen en eens hun efficiëntie bekijken? Als je per slot van rekening 11000 dossiers per jaar moet behandelen in een nieuw-te-huren-gebouw van oh zo veel huurgeld, zouden ze misschien toch wel ergens procedures, systemen enz kunnen vereenvoudigen om die kost te drukken? Maar als ze in antwerpen inderdaad 3 ambtenaren naar de brousse moeten sturen, vervolgens die nog 8 uur laten bellen en een halve kilo documenten door 7 tolken laten vertalen. Dan is het de schuld van de vreemdeling die zich verplicht komt aanmelden en moet hij dat maar zelf betalen?

Trek de redenering dan consequent door en laat iedereen die enkel een maatschappelijke administratieve en financiële last is voor de stad betalen voor zijn eigen dienstverlening. Applaus op alle banken denk ik dan.
ik stel voor dat Antwerpen een kruispuntbank met de gegevens van alle 7 miljard aardbewoners opricht. Dan moeten ze voor de vreemdelingen die zich laten inschrijven ook alleen maar op een knoppeke duwen.

Citaat:
Dan is het de schuld van de vreemdeling die zich verplicht komt aanmelden en moet hij dat maar zelf betalen?
Niemand verplicht die vreemdeling om zich in Antwerpen te vestigen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 februari 2013 om 08:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 09:23   #490
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is verkeerd van wat hij schrijft?
Dat hij beweert dat Vlaamse scholen in Brussel vreemdelingen wegsturen.
De gemiddelde Vlaamse school in Brussel bestaat voor 90% uit vreemdelingen.
Als ze alleen maar moesten lesgeven aan blanke Vlaamse kindjes konden ze al lang hun deuren sluiten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 09:59   #491
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hij beweert dat Vlaamse scholen in Brussel vreemdelingen wegsturen.
....
Inderdaad. Daar (van die scholen) zijn er (te) veel van.

Citaat:
Was het maar waar!

De Nederlandstalige scholen in Brussel vinden dat er een minimum aan Nederlandssprekende kinderen moet zijn om de kwaliteit van het onderwijs en het Nederlandstalig karakter ervan te vrijwaren.

Om die redenen schreef het Vlaams Parlement in onderwijsdecreet XX een regel uit over de toewijzing van de plaatsen in de Nederlandstalige scholen in Brussel. Er wordt eerst voorrang gegeven aan de broers en zusjes van kinderen (van gelijk welke taal) die er al school lopen. Van de resterende plaatsen gaat 55 procent naar kinderen met een Nederlandstalige ouder.

Vroeger gold voor Nederlandstalige scholen een lager quotum dan 55 procent en volstond een verklaring op erewoord over de kennis van het Nederlands. Nu moeten ouders objectieve bewijzen aanvoeren.

Het Nederlandse onderwijs in Brussel ziet anderstalige migranten als een probleem, niet als een kans.

En ja , ik ken ook schooldirecteuren die wél heel bewust blanke fdf en mr kindjes proberen te weren ten faveure van ''vreemdelingen-kindjes''.

Elke VL school in brussel zou deze politiek moeten hebben.

Als het in de jaren 30 en 50 geen enkel probleem in Brussel was om 100% Vlaamse Nederlandstalige kinderen in de Franstalige scholen te hebben, waarom zou het NL onderwijs dan geen 100% niet -Nederlandstalige leerlingen aankunnen?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 februari 2013 om 10:03.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 10:49   #492
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik stel voor dat Antwerpen een kruispuntbank met de gegevens van alle 7 miljard aardbewoners opricht. Dan moeten ze voor de vreemdelingen die zich laten inschrijven ook alleen maar op een knoppeke duwen.

Niemand verplicht die vreemdeling om zich in Antwerpen te vestigen.
Inderdaad, niemand verplicht een gehandicapte om steun of administratieve faciliteiten aan te vragen, hup duw ze ook maar terug van waar ze komen.
Stad is van iedereen? Vooral van diegenen die belastingen betalen!

Daarbij, het gaat wel degelijk om een verplichting in sommige gevallen voor de vreemdelingen hoor.
Oud 17 februari 2013, 10:51   #493
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Nogmaals, vervang het woord 'vreemdeling' in jouw betoog met 'gehandicapt en nog nooit financieel bijgedragen aan de maatschappij' en kijk dan eens hoe menselijk zo een maatregel is. Als de financiële bijdrage van een persoon ineens een maatstaf gaat worden omtrent zijn rechten, dan zullen de allerzwaksten er de dupe van zijn, voor jullie komt dit goed uit als dit vreemdelingen zijn, benoem het dan zo. dan is het ineens duidelijk hoe kil een beleid kan zijn.
Dat geldt helemaal niet voor gehandicapten. Ons sociaal systeem is trouwens ook te danken aan onze ouders en voorouders die ertoe bijgedragen hebben (voor die gehandicapte dus ook diens ouders, grootouders, tantes, nonkels,...). Voor de 'vreemdeling' gaat dat argument niet op.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 10:59   #494
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Dat geldt helemaal niet voor gehandicapten. Ons sociaal systeem is trouwens ook te danken aan onze ouders en voorouders die ertoe bijgedragen hebben (voor die gehandicapte dus ook diens ouders, grootouders, tantes, nonkels,...). Voor de 'vreemdeling' gaat dat argument niet op.
Weet je wel wat een gehandiapte kost aan de arme belastingbetalende antwerpenaar? Ik bedoel maar, alle gebouwen moeten aangepast worden, hun ouders hebben al steun gekregen en dus al 2 generaties die geen belastingen betalen? Man toch, arme Antwerpenaar, een stad van 500000 inwoners, die kunnen dat zeker niet dragen hoor!
Oud 17 februari 2013, 12:52   #495
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat vat zo ongeveer de kern van zijn 13000 berichten lange forumgeschiedenis samen.
Vergis je niet, EL is geen uitzondering ofzo.
Dit fundamenteel anti-blank racisme is reeds aardig geworteld in de jonge allochtone gemeenschappen in Europa. Ga eens rondneuzen op webpagina's en forums over allochtone muziek etc, de haat voor 'witneuzen' spat van het scherm.
Het anti-blank racisme van EL is slechts een prelude van wat de steeds kleiner wordende autochtone bevolking in de toekomst te wachten staat.
In dat opzicht vind ik hem zeer nuttig.
Hij toont netjes aan wat de poco's proberen te ontkennen.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 13:01   #496
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ze alleen maar moesten lesgeven aan blanke Vlaamse kindjes konden ze al lang hun deuren sluiten.
Dat neemt niet weg dat men er misschien evenveel wegstuurt dan aanvaardt.
De toestand is zo schrijnend dat zelfs blanke Nederlandstaligen het mogen beschouwen als een zes in de lotto dat ze erin slagen van hun kind in te schrijven in de school van hun keuze...

Het punt is dat de kapaciteit een veelvoud zou moeten zijn van wat ze nu is.

Citaat:
Als het in de jaren 30 en 50 geen enkel probleem in Brussel was om 100% Vlaamse Nederlandstalige kinderen in de Franstalige scholen te hebben, waarom zou het NL onderwijs dan geen 100% niet -Nederlandstalige leerlingen aankunnen?
De nagel op de kop!
De Vlaamse beleidsmakers plegen echter verraad aan de Nederlandstaligheid door te weigeren van het NL-onderwijs en de intense vraag ernaar te benutten als mogelijkheid om de verfransing om te buigen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=173954

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 13:05.
Oud 17 februari 2013, 13:10   #497
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Dit fundamenteel anti-blank racisme is reeds aardig geworteld in de jonge allochtone gemeenschappen in Europa. Ga eens rondneuzen op webpagina's en forums over allochtone muziek etc, de haat voor 'witneuzen' spat van het scherm.
Het anti-blank racisme van EL is slechts een prelude van wat de steeds kleiner wordende autochtone bevolking in de toekomst te wachten staat.
In dat opzicht vind ik hem zeer nuttig.
Wat mij vooral treft is dat EL - als allochtoon nota bene ! - vooral Nederlandstaliggezind is en als dusdanig een waar voorbeeld voor menig Vlaming!

Citaat:
Dit fundamenteel anti-blank racisme
Dan leest gij blijkbaar andere posts van EL dan ik....

Waar het gaat over fundamenteel rassisme vallen mij vooral dergelijke posts op:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Eigen volk eerst, daar sta ik achter. En dus: vreemdelingen buiten.
Inwijkelingen die echter wel in Vlaanderen de Nederlandstaligheid komen versteken.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=206

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 13:20.
Oud 17 februari 2013, 13:19   #498
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat mij vooral treft is dat EL vooral Nederlandstaliggezind is en als dusdanig een waar voorbeeld voor menig Vlaming!
Hij gebruikt dat geleuter over taal louter om simpele zielen zoals jij mee in zijn anti-blanke betoog te krijgen.
Of raak je werkelijk zo enthousiast bij de idee om je eigen taal en cultuur te laten hijacken door vreemdelingen?
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 13:28   #499
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hij gebruikt dat geleuter over taal louter om simpele zielen zoals jij mee in zijn anti-blanke betoog te krijgen.
Eu....een anti-blank betoog...?
Waar dat dan wel?
Ik ontwaar bij hem slechts een betoog ten voordele van de Nederlandstaligheid.
Citaat:
Of raak je werkelijk zo enthousiast bij de idee om je eigen taal en cultuur te laten hijacken door vreemdelingen?
In het licht van de eeuwenoude Kulturkampf tussen Dietsland en de Francité juich ik alles toe wat de Nederlandstaligheid komt versterken.
IK ben immers een Vlaamse volksnationalist:
Citaat:
Een volk wordt door volksnationalisten omschreven als een groep mensen met een gemeenschappelijke taal, cultuur en geschiedenis. Hieruit volgt dus niet noodzakelijkerwijs dat ook de etniciteit of de religie, godsdienst of levensbeschouwing dezelfde moeten zijn
Hetgeen van U niet kan gezegd worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 13:54.
Oud 17 februari 2013, 14:00   #500
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard Het vrolijke masker valt af.....

Citaat:
Aldus sprak diegene die elders telt:

Shadowke:
bepaalde personen willen ook graag dat het Limburgs en het West-Vlaams verdwijnen ten voordele van het verkavelingsvlaams ...
Citaat:
Prima.
Al had ik liever dat het ten voordele van het Engels zou zijn.
Maar dat komt ook nog wel. Kwestie van tijd.
Een ware taalminnaar gebruikt trouwens niet 'taal' en 'geleuter' in dezelfde zin:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 14:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be