Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2015, 09:59   #481
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Neem niet te veel hooi op je vork. Het oude adagium 'de mens is de maat van alle dingen' volstaat.
De mens is geen bescheidde wezen, het gaat naar de maan en wil verder, waar hij biologisch niet voor toegerust is. Bouwt enorme apparaten zoals de LHC om de geheimen van de natuur te ontrafelen. Moeten we dat toejuichen of afkeuren als hoogmoed?
Oud 11 maart 2015, 10:07   #482
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat ik u probeer aan het verstand te brengen is dat atheïsten, agnosten, vrijmetselaars, humanisten, vrijzinnig humanisten geen vastomlijnd mensbeeld hebben.

Stop dus met atheïsten naar voor te schuiven die één bepaald mensbeeld verdedigen, dat is gewoon niet representatief.

Dawkins is niet de atheïstische paus die gelovigen van hem willen maken, trouwens een atheïstische paus dat zou zo iets moeten zijn als herder van katten...
Deze topic heet nog altijd 'lachen met atheïsten'. Ik reageer gewoon op hun uitlatingen. Deze topic is niet serieus bedoeld, de doel is om met hun voeten te rammelen. Of hebben die ook lange gevoelige tenen.

Laatst gewijzigd door koppijn : 11 maart 2015 om 10:16.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 10:08   #483
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Deze topic heet nog altijd 'lachen met atheïsten'. Ik reageer gewoon op hun uitlatingen. Deze topic is niet serieus bedoeld, de doel is om met hun voeten te rammelen.
De doel, ja...OK, ik begin het te snappen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 maart 2015 om 10:09.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 10:35   #484
koppijn
Minister-President

Standaard

Naam: 2.PNG
Bekeken: 196
Grootte: 139,6 KB
Bekeerlingen zijn het meest fanatiek
Oud 11 maart 2015, 10:45   #485
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
De doel, ja...OK, ik begin het te snappen...
Het is het doel,ja...OK iemand die valt over een typefout heeft geen inhoudelijk inzicht. Een pover argument.

Laatst gewijzigd door koppijn : 11 maart 2015 om 10:50.
Oud 11 maart 2015, 10:53   #486
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is het doel,ja...OK iemand die valt over een typefout heeft geen inhoudelijk inzicht. Een pover argument.
Is het doel dan niet om met de voeten te rammelen?
Oud 11 maart 2015, 11:02   #487
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is het doel dan niet om met de voeten te rammelen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Flauwe moppen allemaal. Kan men er echt geen betere vinden? Atheïsten moeten toch erg saai zijn.
Atheïsten hebben een armzalige humor.
Oud 11 maart 2015, 11:14   #488
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Off-topic gaan en met de voeten rammelen is natuurlijk één zaak, goeie humor ten berde brengen is een andere.

Als je met mijn naïviteit zou lachen omdat ik in ga op de discussie dan lach je eigenlijk met de dwaasheid van een forummer. Dit heeft niets te maken met atheïsme.

Dan kun je een topic opstarten onder koetjes en kalfjes: lachen met de forummer.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 11:17   #489
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Men zou zin ook kunnen definiëren als richting hoe iets evolueert. Zo zou de zin van de fysieke wereld bepaald worden door de natuurwetten. De zin van biologisch leven door enerzijds de natuurwetten + interne drijfveren (overleven, voortplanten). Voor vele mensen blijkt dit onvoldoende zin en moet die op zoek nieuwe zin. Het is aan de mens om dat zelf te bepalen. Dat noemt men menswording, de evolutie van de zin.
Tja, men zou dit kunnen. Maar dit is toch een projectiel dat niet te richten is. Men kan alleen nadien constateren waar het belandt is.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 11:39   #490
schaakspeler
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat ik u probeer aan het verstand te brengen is dat atheïsten, agnosten, vrijmetselaars, humanisten, vrijzinnig humanisten geen vastomlijnd mensbeeld hebben.
Stop dus met atheïsten naar voor te schuiven die één bepaald mensbeeld verdedigen, dat is gewoon niet representatief.
Gelovigen hebben evenmin een vastomlijnd mensbeeld : iedere godsdienst (en zelfs stroming binnen die godsdienst) heeft een ander mensbeeld.
Atheïsten beseffen tenminste dat ze zelf een mensbeeld moeten maken en nemen dat niet klakkeloos over van de godsdienst waartoe ze toevallig behoren.
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 12:04   #491
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, men zou dit kunnen. Maar dit is toch een projectiel dat niet te richten is. Men kan alleen nadien constateren waar het belandt is.
Het is een proces van vallen en opstaan van tasten in de duisternis maar helemaal ongericht is het ook niet. De richting die je uit wilt wordt bepaald door een affirmatie. Een ja dit wil, ja dit wens ik. In die 'ja' zit uw zin. Dan heb je bij wijze van spreken zin in.

Laatst gewijzigd door koppijn : 11 maart 2015 om 12:08.
Oud 11 maart 2015, 12:06   #492
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
lachen met de forummer.
Dat is nooit mijn intentie.
Oud 11 maart 2015, 12:09   #493
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=QEf2YyL2iW0

Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 12:27   #494
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Atheïsme op zich heeft niet noodzakelijk een mensvisie...
Vrijzinnige humanisten hebben dat wel, ze vullen dat voor een groot stuk zelf in.

Doe eens wat moeite om die mensvisie te leren kennen.
Doe gij eens wat moeite en lever mij één enkel bewijs van het bestaan van een God. Eéntje maar, dat moet toch kunnen, dat kan toch niet zo moeilijk zijn als er een God bestaat. Van eender wat er bestaat kan ik jou gemakkelijk het bewijs leveren hoor, al zou ik er je met je hoofd moeten tegen slagen zoals tegen een boom bijvoorbeeld, om het bewijs aan te tonen dat die boom wel degelijk bestaat.

En kom nu niet af met een of ander vodje perkament dat door een of ander voorhistorisch wezen, dat destijds er ook heilig van overtuigd was dat de aarde een platte schijf was, beschreven werd met een verzinsels dat hij alleen maar heeft geschreven omdat hij er van uitging dat er een God moet zijn omdat hij niets beter uit zijn duim kon zuigen met zijn veel te kleine kennis van wetenschap, waardoor hij aan het bestaan van de wereld met zijn hoofd totaal niet bij kon.

En kom nu ook niet af met, " bewijs jij maar eens dat er GEEN God bestaat", want waarom zouden atheïsten moeten van iets dat niet bestaat, bewijzen dat het niet bestaat, terwijl jullie niet eens één bewijs kunnen leveren dat jullie onzin wel juist zou zijn, dat er wel een God bestaat.

Ik heb ooit een vrouw ontmoet die er zeker van was dat God moet bestaan, waar komen anders onze achternamen vandaan was haar argumentatie. Ik hoop dat gij wat slimmer bent en zult beseffen dat ik dergelijk antwoord ook niet als een bewijs kan aanvaarden.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 maart 2015 om 12:41.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 12:39   #495
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een proces van vallen en opstaan van tasten in de duisternis maar helemaal ongericht is het ook niet. De richting die je uit wilt wordt bepaald door een affirmatie. Een ja dit wil, ja dit wens ik. In die 'ja' zit uw zin. Dan heb je bij wijze van spreken zin in.
Ik ga maar eens wat eten.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 13:05   #496
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zalig T-Shirt

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 13:21   #497
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hoe komt het dat, wanneer ge al dat soort geschriften moet geloven, dat het al van lang lang lang voor Columbus geleden is dat men zououououou contact gehad hebben met die zo gezegde God die zououououou bevolen hebben wat we moeten doen en laten. Dus eigenlijk uit een periode dat de mens nog volstrekt onwetend was, in duivels en spoken geloofde en er heilig van overtuigt was dat de aarde plat was. Nu al zoveeeeel jaren is die God onzichtbaar.

Wanneer jij 30 �* 40 jaar geleden met een draagbare radio door het Amazonegebied zou zijn getrokken en je was daar wat van die onderontwikkelde volkeren tegen gekomen, dan was jij nu ook een God.
Cargo cults, die bestaan inderdaad, met goden als "John Frum".

Maar waar ik graag nog eens op wil spugen is het idee dat mensen voor Comubus dachten dat de wereld plat was, en zeker dat Columbus een visionair was. De man was een gluiperd en een huichelaar, of op zijn minst een soort complottist. Iedereen met verstand van zaken wist dat de wereld rond was. Dit weten we omdat de methode van navigeren om zon, maan en sterren over grote afstanden gebaseerd is op dit feit. Uit diezelfde methode kan je vervolgens de omtrek van de aarde afleiden. De oude Grieken hadden al schattingen die enorm dicht bij onze metingen komen. En dat was geen kennis die verloren was geraakt ofzo, dat was gewoon algemeen bekend (of tenminste, ongeveer net zo algemeen bekend als nu, dat wil zeggen dat iedereen die er mee moet werken dat kan, en dat kinderen rond hun vierde van hun ouders te horen krijgen doet er dan niet gek veel meer toe). Columbus zijn "radicale idee" was dat de wereld veel kleiner zou zijn dan dat al meerdere keren door meerdere mensen berekend was, en dat Azië veel groter zou wezen dan bleek uit wat we over het continent wisten, en dus zou je er heen kunnen zeilen voor je proviand op was. Er was niemand die beweerde dat je niet theoretisch naar Azië zou kunnen via het westen, alleen het was te ver weg. De koning besloot er maar drie schepen tegenaan te gooien, want kleine kans maar enorme mogelijke winst. En toen vond die eikel dus iets, op pure, onmogelijk grote mazzel.

En tot op de dag van vandaag wordt de man gevierd als een aardwetenschappelijk genie, terwijl hij eerder de beschermheilige van de sleazy car salesmen zou moeten zijn.
Oud 11 maart 2015, 13:25   #498
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
She may be my niece, but damn that ass is hot. - Albert Einstein (quite possibly).

Quotes zijn leuk, maar zonder uitleg vaak nogal waardeloos.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 maart 2015 om 13:26.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 13:32   #499
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Doe gij eens wat moeite en lever mij één enkel bewijs van het bestaan van een God. Eéntje maar, dat moet toch kunnen, dat kan toch niet zo moeilijk zijn als er een God bestaat. Van eender wat er bestaat kan ik jou gemakkelijk het bewijs leveren hoor, al zou ik er je met je hoofd moeten tegen slagen zoals tegen een boom bijvoorbeeld, om het bewijs aan te tonen dat die boom wel degelijk bestaat.

En kom nu niet af met een of ander vodje perkament dat door een of ander voorhistorisch wezen, dat destijds er ook heilig van overtuigd was dat de aarde een platte schijf was, beschreven werd met een verzinsels dat hij alleen maar heeft geschreven omdat hij er van uitging dat er een God moet zijn omdat hij niets beter uit zijn duim kon zuigen met zijn veel te kleine kennis van wetenschap, waardoor hij aan het bestaan van de wereld met zijn hoofd totaal niet bij kon.

En kom nu ook niet af met, " bewijs jij maar eens dat er GEEN God bestaat", want waarom zouden atheïsten moeten van iets dat niet bestaat, bewijzen dat het niet bestaat, terwijl jullie niet eens één bewijs kunnen leveren dat jullie onzin wel juist zou zijn, dat er wel een God bestaat.

Ik heb ooit een vrouw ontmoet die er zeker van was dat God moet bestaan, waar komen anders onze achternamen vandaan was haar argumentatie. Ik hoop dat gij wat slimmer bent en zult beseffen dat ik dergelijk antwoord ook niet als een bewijs kan aanvaarden.
Stomme kloot, ik ben atheïst.
Oud 11 maart 2015, 14:34   #500
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stomme kloot, ik ben atheïst.
Waaruit zou volgen dat stomme idioten atheïsten kunnen zijn. We blijven bescheiden ook al denken we het beter te weten.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be