Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2014, 17:23   #481
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De beelden van de beveiligingscameras Zijn niet suggestief , maar uw filmpje waarin er van alles is bijverzonnen wel.
tuurlijk is die tekst er bij verzonnen maar de beelden zijn wel van dezelfde beveiligingscamera, dus als die tekst er niet bij was gezet is het wel echt...
trouwens zonder tekst zeggen de beelden genoeg namelijk liegende palestijnen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 17:28   #482
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar nog niet zoveel als de miljoenen die slachtoffer werden van westers kapitalisme, imperialisme en kolonisatie, allemaal in naam van hooggestemde idealen natuurlijk.
wat zit je hier dan nog te doen?
Oud 16 juni 2014, 17:30   #483
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ja, maar bij de zoektocht naar die vermiste tieners (waar ook Palestijnse militairen aan deelnemen) hebben Israëlische militairen ondertussen weer een Palestijnse jongen gedood en een andere verwond.
kan jij wel zeggen zo zonder bron
Oud 16 juni 2014, 17:33   #484
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat orthodox-joodse schoolboeken, zelfs hier in België, zo "uitgezuiverd" worden, zodat de scholen zelfs niet beantwoorden aan de eindtermen?
stop eens met je OFFTOPIC Jodengebash aub
Oud 16 juni 2014, 18:04   #485
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus het NT, volledig gewijd aan één heel speciale Jood en nog een hoop andere Joden, die tot vandaag de dag vereerd worden, hangt aaneen van Jodenhaat?
Bs'd

Ja.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 18:09   #486
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, potloden, schoolgerief en medicijnen zijn zeer zeker zware wapens!
Bs'd

Nee, dat zijn ze niet. Maar dit wel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Karine_A_Affair

The Karine A affair, also known as Operation "Noah's Ark" (Hebrew: מבצע תיבת נוח‎ Mivtza Teyvat Noah), was an Israeli military action in January 2002 in which Israeli forces seized MV Karine A, which, according to IDF, was a Palestinian freighter in the Red Sea.[1] The vessel was found to be carrying 50 tons of weapons, including short-range Katyusha rockets, antitank missiles, and high explosives.[1][2][3]

The ship was then sailed to Sudan, where it was loaded with regular cargo and the crew was switched with Palestinian Authority personnel.[2][4] It was renamed from Rim K to Karine A when it was registered in Tonga on September 12. Tonga has confirmed that Abbas was still the owner of the ship.[7] During November 2001, they sailed to the Hodeida port in Yemen. Afterwards, the ship was loaded with weapons by the Iranians and the Hizbullah; while in transit, it was manned by personnel of the Palestinian Authority.[2] The objective was to transport the weapons to the Palestinian Naval Police near the Gaza beaches.[1][3][4]

Shipment

The ship itself was worth an estimated $400,000, the civilian cargo used to conceal the weapons approximately $3,000,000, and the weapons were estimated at a value of approximately $15,000,000. The shipment included the following weapons:[1][2]

122 mm Katyusha rockets.
107 mm Katyusha rockets.
80 mm mortar shells.
120 mm mortar shells.
Anti-tank missiles.
Anti-tank mines.
Sniper rifles.
AK-47 ("Kalashnikov") assault rifles.
Ammunition.
Two and a half tons of pure explosives.
Oud 16 juni 2014, 18:14   #487
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Ja.
De christenen zullen u dit niet in dank afnemen. Zelf ben ik niet meer gelovig, maar zelfs ik vind dit beledigend.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 18:15   #488
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bs'd

Nee, dat zijn ze niet. Maar dit wel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Karine_A_Affair
.......
We hebben het dan ook al lang niet meer over 2002, hé! Ik dacht meer bepaald aan de cargo van de Gaza-flottielje.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 16 juni 2014 om 18:15.
Oud 16 juni 2014, 18:36   #489
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben het dan ook al lang niet meer over 2002, hé! Ik dacht meer bepaald aan de cargo van de Gaza-flottielje.
Bs'd

Zo gauw als de blokkade opgeheven is dan komen er weer legio boten zoals de Karine A gaza binnen varen.

Dat snapt zelfs de VN, daarom zeggen ook die dat de blokkade geoorloofd is.
Oud 16 juni 2014, 18:38   #490
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
De christenen zullen u dit niet in dank afnemen. Zelf ben ik niet meer gelovig, maar zelfs ik vind dit beledigend.
Bs'd

Kerkvader Luther die was een vurig aanhanger van en gelover in het NT.

Hij kwam daardoor tot de volgende conclusies:

De vader van de reformatie, Maarten Luther, schreef in 1543 een boekje getiteld: "Over de joden en hun leugens".

De volgende citaten komen uit dat boekje:

Luthers introductie:

- Ik had besloten niet meer over of tegen de joden te schrijven. Maar nadat ik gemerkt had dat deze miserabele en vervloekte mensen niet ophouden ons, dat wil zeggen Christenen, te verleiden, heb ik dit boekje geschreven, zodat ik me kan scharen onder diegenen die weerstand bieden tegen die giftige activiteiten van joden, en die Christenen gewaarschuwd hebben voor hen op hun hoede te zijn. Ik zou niet hebben kunnen geloven dat een Christen door de joden kon worden beetgenomen om te geloven dat hun verstoting en ellende niet aan hen zelf te wijten was. Echter, de duivel is de god van de wereld, en waar Gods woord afwezig is heeft hij het gemakkelijk, niet alleen bij de zwakken maar ook bij de sterken. Moge God ons helpen. Amen. -

Citaten:

- Hij noemde ze niet Abrahams kinderen, maar addergebroed (Matt.3:7). Oh, dat was te beledigend voor het edele bloed en ras van Israel, en ze riepen, Hij is bezeten door een demon (Matt.11:18). Onze Heer noemt ze ook addergebroed; verderop in Johannes 8 (39, 44) zegt Hij: Als jullie Abrahams kinderen waren, zouden jullie doen wat Abraham deed. Jullie zijn van jullie vader de duivel. Het was onverdraaglijk voor ze om te horen dat ze niet Abrahams kinderen maar die van de duivel waren, noch kunnen ze het heden verdragen dat aan te horen. -

- Daarom zijn de verblinde joden waarlijk stomme dwazen. -

- Beschouw nu deze miserabele, blinde en gevoelloze mensen. -

- Hun blindheid en arrogantie zijn zo massief als een ijzeren berg. -

- Leer hiervan, beminde Christen, wat je doet als je de blinde joden toestaat je te misleiden. Dan zal het gezegde werkelijk van toepassing zijn: Wanneer de blinde de blinde leidt, zullen beiden in de kuil vallen Lukas 6:39). Je kunt niets van ze leren behalve hoe je de goddelijke geboden verkeerd moet begrijpen. -

- Wees daarom op je hoede voor de joden, in de wetenschap dat waar zij hun synagogen hebben, niets wordt gevonden dan een duivelshol waarin zelfverheerlijking, eigenwaan, leugens, godslastering en afbreuk aan de reputatie van God en mensen in al zijn onstuimigheid beoefend wordt. -

- Bovendien zijn zij niets anders dan dieven en rovers die dagelijks niets anders eten of een draad van kleding dragen die zij niet van ons gestolen hebben door hun vervloekte woekerrente. Op die manier leven zij van dag tot dag, samen met vrouw en kind, door diefstal en roof, als aartsdieven en rovers, in de meest onberouwvolle zekerheid. -

- Echter, het perfect beheersen van de kunst van liegen hebben zij niet verworven; ze liegen zo onhandig en ongerijmd, dat iedereen die maar een beetje oplet het gemakkelijk kan doorzien. -

- Maar voor ons Christenen staan ze als eeen afschrikwekkend voorbeeld van Gods toorn. -

- Als ik al de andere geloofsartikelen van het Joodse religie moest weerleggen, zou ik verplicht zijn om zoveel tegen ze te schrijven en voor net zo lang als zij de tijd hebben gehad hun leugens uit te vinden, dat wil zeggen, meer dan tweeduizend jaar. -

- Christus en zijn woord kunnen nauwelijks worden gehoord door de schade die het ongedierte toebrengt aan godsdienstige riten. -

- Heb ik u al niet eerder verteld dat eeen jood een dergelijk edel, kostbaar juweel is dat God en alle engelen dansen wanneer hij afblaast? - (afblazen = een wind laten)

- Ach, het kan niets anders dan Gods verschrikkelijke toorn zijn die het mogelijk maakt dat iemand tot zo een bodemloze diepte van duivelachtigheid, helse en krankzinnige laagheid en jaloezie kan zinken. Als ik me zou willen wreken op de duivel zelf, zou ik nog niet in staat zijn hem alle kwaad en ongeluk toe te wensen die Gods toorn aan de joden toebrengt, die ze dwingt zo monsterachtig te liegen en godslasteren in weerwil van hun eigen geweten. In ieder geval zullen ze hun beloning krijgen voor het constant liegen tot God. -

- Nee, men moet deze luie schurken er bij hun lurven uitgooien. -

- maar ze dan voorgoed uit dit land verstoten. Want, zo hebben we gehoord, Gods woede met hen is zo intens dat zachtaardig mededogen er slechts toe leidt dat ze slechter en slechter worden, terwijl scherpe gerechtigheid ze maar weinig hervormt. Daarom, in ieder geval, eruit met ze! -

- En dat terwijl we ze bovendien rijk laten worden van ons zweet en bloed, terwijl wij arm blijven en zij het merg uit onze botten zuigen. -

- In het kort, waarde prinsen en heren, diegenen onder u die joden onder uw onderdanen hebben, als mijn raad u niet bevalt, zoek beter advies, zodat u en wij allen verlost worden van de ondraaglijke last van de joden, zodat we tegenover God niet medeschuldig zullen worden bevonden in de leugens, de godslastering, de smaad en de vloeken waarin de waanzinnige joden zich zo vrijelijk en wellustig laten gaan tegen de persoon van onze Heere Jezus Christus, zijn lieve moeder, alle Christenen, alle autoriteit, en ons zelf. Gun ze geen bescherming, vrijgeleide of gemeenschap met ons, met deze oprechte raad en waarschuwing wens ik mijn geweten te zuiveren en te ontlasten. -

- Laat de regering dat deel voor hun rekening nemen, zoals ik heb voorgesteld. Maar of de regering nu optreedt of niet, laat iedereen zich ten minste laten leiden door zijn eigen geweten, om voor zichzelf een definitie of beeld van een jood te vormen. -

- We moeten echter voorkomen dat we ze bestendigen in hun onbeheerste leugenachtigheid, lastering, vloeken en smadelijk gedrag. Noch moeten we onszelf partner maken in hun duivels fulmineren en geraas door ze te beschermen, door ze voedsel, drinken en onderdak te verschaffen, of andere humane daden. -

- Daarom zijn wij Christenen, op onze beurt, verplicht hun onbeheerste en bewuste godslastering niet te tolereren. -

- Daarom moet het niet gewaagd worden dit als een onbelangrijke zaak te beschouwen, maar als een zeer ernstige, om raad hiertegen te zoeken om onze zielen van de joden te redden, dat wil zeggen van de duivel en eeuwige dood. Mijn advies, zoals ik eerder gezegd heb, is:

Ten eerste, dat hun synagogen moeten worden afgebrand, en dat iedereen die daartoe in staat is, zwavel en pek gooit; het zou goed zijn als iemand er ook hellevuur in kon gooien.

Ten tweede, dat al hun boeken, hun gebedenboeken, hun Talmoed geschriften, en ook de hele bijbel van ze afgenomen wordt, ze geen blad over te laten, en dat deze bewaard worden voor degenen die mogelijk bekeerd worden.

Ten derde, dat hun onder straffe van dood verboden wordt God te prijzen, dank te geven, en openlijk te preken onder ons en in ons land.

Ten vierde, dat hen verboden wordt de naam van God uit te spreken binnen ons gehoor. Want hiernaar kunnen we niet met een zuiver geweten luisteren of het tolereren.

Degene die deze naam (God) hoort van een jood moet de autoriteiten inlichten, of anders mest naar hem gooien en hem wegjagen. -

- Maar wat zal gaan gebeuren zelfs als we hun synagogen afbranden en ze verbieden openlijk God te prijzen, te bidden, te preken, Gods naam uit te spreken? Dan zullen ze het nog blijven doen, in het geheim. Als we te weten komen dat ze dit in het geheim doen, is het hetzelfde als dat ze dit openlijk zouden doen. Want onze kennis van hun geheime activiteiten en onze tolerantie hiervoor houdt in dat ze toch niet geheim zijn en op deze manier wordt ons geweten bezwaard voor God. -

- Als we onze handen willen wassen van deze godslastering van de joden en niet willen delen in hun schuld, moeten we ons van hun gezelschap scheiden. Ze moeten het land uitgejaagd worden. -

- Ze blijven onze dagelijkse moordenaars en bloeddorstige vijanden in hun harten. Hun gebeden en vervloekingen leveren daar bewijs voor, alsmede de talloze verhalen waarin hun martelingen van kinderen vermeld worden en alle soorten misdaden waarvoor ze vaak op de vuurstapel verbrand werden of verbannen. -

- dat iedereen ze wel graag kwijt zou willen. -

- Ongetwijfeld doen ze nog meer en smeriger dingen dan die waar wij van afweten. -

- Als ik macht had over de joden, zoals onze prinsen en steden hebben, zou ik hun liegende monden streng aanpakken.

- Zij (regeerders) moeten handelen zoals een goede dokter doet, die wanneer gangreen inzet, zonder genade te werk gaat om te snijden, zagen, en vlees, aderen, botten en merg verbrandt. In dit geval moet dezelfde procedure in gang worden gezet. Verbrandt hun synagogen, verbied alles wat ik eerder uiteengezet heb, dwing ze tot werk, en behandel ze streng, zoals Mozes deed. Als dat niet helpt, moeten we ze als dolle honden verjagen. -

- Ik hoop dat mijn essay een Christen (die in ieder geval geen jood wil worden) voorziet van voldoende materiaal om zichzelf niet alleen te kunnen verdedigen tegen de verblinde, venijnige joden, maar om ook de vijand te worden van de kwaadwilligheid, leugens en vervloekingen van de joden, en te begrijpen dat hun geloof niet slechts vals is, maar dat ze zeker ook door alle duivels bezeten zijn. Moge Christus, onze lieve Heer, ze genadig bekeren en ons standvastig en onwankelbaar behoeden in onze kennis van hem, die het eeuwige leven betekent. Amen.

En daarmee legde hij de grondslag voor de holocaust.

Hij werd veel geciteerd door de nazi's.
Oud 16 juni 2014, 19:34   #491
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Dus omdat Luther een jodenhater was, staat het hele NT vol jodenhaat? Kon je echt geen recentere bron dan één uit 1543 vinden om dit te bevestigen?
Oud 16 juni 2014, 19:35   #492
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus omdat Luther een jodenhater was, staat het hele NT vol jodenhaat? Kon je echt geen recentere bron dan één uit 1543 vinden om dit te bevestigen?
Bs'd

DE bron is natuurlijk het NT zelf. Lees het gewoon door en je ziet het.
Oud 16 juni 2014, 20:01   #493
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bs'd

Dat is geen jodenhaat, dat is haat t.o.v. wat Jezus zélf de "witgekalkte graven" noemde.
Oud 16 juni 2014, 20:09   #494
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen jodenhaat, dat is haat t.o.v. wat Jezus zélf de "witgekalkte graven" noemde.
Bs'd

En die "witgekalkte graven" dat waren de joden. Dus we hebben het over jodenhaat.

En deze is ook erg: "Zie, Ik geef sommigen uit de synagoge des satans, van hen, die zeggen, dat zij Joden zijn en het niet zijn, maar liegen;"
Op 3:9
Oud 16 juni 2014, 20:20   #495
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bs'd

En die "witgekalkte graven" dat waren de joden. Dus we hebben het over jodenhaat.

En deze is ook erg: "Zie, Ik geef sommigen uit de synagoge des satans, van hen, die zeggen, dat zij Joden zijn en het niet zijn, maar liegen;"
Op 3:9
Jezus had het tegen de farizeeërs, de woekeraars, de bedriegers, de scheinheiligen, enz. Terecht toch? Dat alles heeft niéts met "God" te maken!
Oud 16 juni 2014, 20:38   #496
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Jezus had het tegen de farizeeërs, de woekeraars, de bedriegers, de scheinheiligen, enz. Terecht toch? Dat alles heeft niéts met "God" te maken!
Bs'd

De farizeeërs dat zijn de bijbelgeleerden, de rabbijnen.

Als je die de woekeraars, de bedriegers, de scheinheiligen, enz. gaat noemen, ja, dan ben je jodenhatend bezig.

JC maakte hen uit voor alles wat rot en lelijk was, in Openbaringen wordt gesproken over "nepjoden uit de synagoge van satan".

Zulk soort taal heeft 2000 jaar christelijke jodenhaat gekweekt en mensen als Luther gevormd.
Oud 16 juni 2014, 21:48   #497
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bs'd

De farizeeërs dat zijn de bijbelgeleerden, de rabbijnen.

Als je die de woekeraars, de bedriegers, de scheinheiligen, enz. gaat noemen, ja, dan ben je jodenhatend bezig.

JC maakte hen uit voor alles wat rot en lelijk was, in Openbaringen wordt gesproken over "nepjoden uit de synagoge van satan".

Zulk soort taal heeft 2000 jaar christelijke jodenhaat gekweekt en mensen als Luther gevormd.
Dat deed ik niet, vandaar de komma's en de "enz.".

Met Luther hebben alvast "wij" katholieken niets te maken. (tussen aanhalingstekens omdat ik wel gedoopt en dus katholiek in naam ben, maar niet meer gelovig) en in de godsdienstlessen heb ik nooit één verkeerd woord over de joden gehoord. En als het ging over de schijnheilige farizeeërs of over de woekeraars, was dat niet om "jodenhaat" te inciteren -hoe zou dat kunnen, vermits Jezus zelf een Jood was?- maar om ons te laten inzien dat zo'n mensen het vérst van God af stonden.

't Is toch niet voor niets zeker dat heden ten dage over een schijnheilig maar bedrieglijk persoon nog altijd gezegd wordt: "'t Is nen echte farizeeër".

Laatst gewijzigd door Miauw! : 16 juni 2014 om 21:49.
Oud 16 juni 2014, 21:57   #498
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat deed ik niet, vandaar de komma's en de "enz.".

Met Luther hebben alvast "wij" katholieken niets te maken. (tussen aanhalingstekens omdat ik wel gedoopt en dus katholiek in naam ben, maar niet meer gelovig) en in de godsdienstlessen heb ik nooit één verkeerd woord over de joden gehoord. En als het ging over de schijnheilige farizeeërs of over de woekeraars, was dat niet om "jodenhaat" te inciteren -hoe zou dat kunnen, vermits Jezus zelf een Jood was?
Bs'd

Ja, hoe zou het toch kunnen dat de inquisitie duizenden joden langzaam doodmartelde, dat de RK kerk duizenden joden op de brandstapel verbrandde, waarbij het vuur laag gehouden werd, en hun een natte turf op het hart gebonden werd, zodat ze niet te vlug zouden flauwvallen?

Hoe zou zoiets nou kunnen? JC was toch zelf een jood?

Citaat:
't Is toch niet voor niets zeker dat heden ten dage over een schijnheilig maar bedrieglijk persoon nog altijd gezegd wordt: "'t Is nen echte farizeeër".
Nee, dat is niet voor niks. Dat is vanwege de nieuw testamentische jodenhaat.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 16 juni 2014 om 21:59.
Oud 16 juni 2014, 22:41   #499
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als christenen staan we niet hoger dan de Meester. Hij werd bespot door de Joden. Niet echt verwonderlijk dat de talmoedische Joden hetzelfde doen tegenover Jezus' volgelingen. Het toont er eerder op dat de haat aan de andere kant zit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 22:44   #500
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Geef eens een paar voorbeelden van Jodenhaat in het Nieuwe Testament. Dat lijkt me trouwens nogal straf, daar Jezus en Zijn apostelen nu eenmaal... Joden waren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be