Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2014, 15:16   #481
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niet om te landen, om eventueel (met veel geluk) nog te overleven ipv te verzuipen.

En redelijk rustig water is geen doorsnee oceaan waar het wel eens kan stormen hé.

Ik zie een Boeing al landen op pakweg golven van 5 meter hoog... en dan overdrijf ik wslk niet.
Toch liever verzuipen dan pakweg onthaald worden door Somalische piraten. Maar het is waar, noodlandingen blijven een huzarenstukje.
Oud 19 juli 2014, 15:18   #482
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteureersteklas Bekijk bericht
Zou je even boos zijn moest dat gezin een ongeluk met de wagen hebben gehad? Stel een dronken chauffeur was op hun gereden en ze waren zo allemaal overleden. Buiten een plaatselijke advertentie in de buurtkrant wist niemand het. Het neerhalen van een vliegtuig is echter al aan het uitlopen op een grote mediashow.
Nee. Daarom ook dat ik het "irrationele" van mijn eigen emoties inzie en ik zei dat dat objectief gezien geen verschil zou mogen maken.
En ik ben ook best in staat om me af te vragen waarom de vlaggen aan het gemeentehuis nu halfstok hangen en niet voor elke verkeersdode.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 19 juli 2014 om 15:19.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 15:22   #483
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Nee. Daarom ook dat ik het "irrationele" van mijn eigen emoties inzie en ik zei dat dat objectief gezien geen verschil zou mogen maken.
En ik ben ook best in staat om me af te vragen waarom de vlaggen aan het gemeentehuis nu halfstok hangen en niet voor elke verkeersdode.
Omdat Jan Jambon daarmee kan laten zien dat hij een sympathieke peer is, tiens
Oud 19 juli 2014, 15:23   #484
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit slaat nergens op.

Ben jij je nu echt aan het verontschuldigen omdat je eventjes durfde meeleven met de slachtoffers ?

Mensen zijn in de eerste plaats emotionele wezens, de ratio komt pas later. Het is geestelijk veel gezonder je emoties een plaats te geven en soms te uiten dan ze continu proberen te beteugelen of te rationaliseren.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 15:40   #485
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Omdat Jan Jambon daarmee kan laten zien dat hij een sympathieke peer is, tiens
Dat zal wel meespelen. Hij kende de mensen wel: het waren evenzeer bijna-buren van hem als van ons.
Oud 19 juli 2014, 15:42   #486
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat zal wel meespelen. Hij kende de mensen wel: het waren evenzeer bijna-buren van hem als van ons.
Dubroux had het waarschijnlijk met dj gedaan. Waarmee ik maar wil zeggen dat elke burgemeester dit had willen recupereren.
Oud 19 juli 2014, 15:43   #487
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dit slaat nergens op.

Ben jij je nu echt aan het verontschuldigen omdat je eventjes durfde meeleven met de slachtoffers ?

Mensen zijn in de eerste plaats emotionele wezens, de ratio komt pas later. Het is geestelijk veel gezonder je emoties een plaats te geven en soms te uiten dan ze continu proberen te beteugelen of te rationaliseren.
Verontschuldigen niet. Maar ik merk nu gewoon aan den lijve dat je medeleven sterker wordt naarmate de slachtoffers dichter bij jou stonden. Ook al kende ik deze mensen amper: veel meer dan een "goeiedag" hebben we nooit gewisseld. Mijn kinderen gingen er wel eens trick-or-treaten, Nieuwjaarkesoete zingen of aanbellen als ze op sponsortocht waren voor de school, maar zelfs de zoon was bv. geen speelkameraadje zoals andere leeftijdsgenootjes uit die straat wel waren.
Oud 19 juli 2014, 15:44   #488
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dubroux had het waarschijnlijk met dj gedaan. Waarmee ik maar wil zeggen dat elke burgemeester dit had willen recupereren.
Uiteraard. Zeker na het brokkenparcours van Jambon.
Oud 19 juli 2014, 15:49   #489
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit zijn nu eenmaal de gevolgen van het omverwerpen van een verkozen president (president die verkozen was door de pro-Russische regio'z van Oekraïne) door gewapende milities, gesteund door het Westen.
Ik heb daar een vraagje bij. Als er zoveel Russisch gezinden in Oekranie wonen, die die namelijk stemden voor een pro-Russische president in Ukranie.

Hoe komen die Russen in Oekranie ?
Ofwel woonden die daar altijd, en dan is die regio eigenlijk Russisch gebied. En, dat gebied is om onduidelijke reden in Oekranie gevallen.
Ofwel was dat Oekranie, lang geleden, en zijn er meer en meer Russen komen wonen, in die zin dat het meer en meer Rusland wordt.

Ik kan me namelijk niet veel geschiedenis herinneren, waarin Rusland grondgebied "uitdeelt" aan natuurlijke buren, ten koste van die Russen zelf, die er dan woonden, in die veronderstelling.

Ik kan niet wachten op uw antwoord ..

Laatst gewijzigd door Niko457 : 19 juli 2014 om 15:49.
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 15:54   #490
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Ik heb daar een vraagje bij. Als er zoveel Russisch gezinden in Oekranie wonen, die die namelijk stemden voor een pro-Russische president in Ukranie.

Ofwel woonden die daar altijd, en dan is die regio eigenlijk Russisch gebied. En, dat gebied is om onduidelijke reden in Oekranie gevallen.
Ofwel was dat Oekranie, lang geleden, en zijn er meer en meer Russen komen wonen, in die zin dat het meer en meer Rusland wordt.

Ik kan me namelijk niet veel geschiedenis herinneren, waarin Rusland grondgebied "uitdeelt" aan natuurlijke buren, ten koste van die Russen zelf, die er dan woonden, in die veronderstelling.

Oekraïne is altijd twistgebied geweest. In de middeleeuwen ging het over en weer tussen het grote Polen en het Ottomaanse rijk. De Slaven die er eerst woonden zijn gevlucht naar het Noordoosten waar ze Rusland hebben gesticht. Kiev wordt door veel Russen nog beschouwd als de bakermat van Rusland.
Oud 19 juli 2014, 15:58   #491
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oekraïne is altijd twistgebied geweest. In de middeleeuwen ging het over en weer tussen het grote Polen en het Ottomaanse rijk. De Slaven die er eerst woonden zijn gevlucht naar het Noordoosten waar ze Rusland hebben gesticht. Kiev wordt door veel Russen nog beschouwd als de bakermat van Rusland.
Geschiedenis was niet mijn sterkste vak vroeger, maar kort gezegd : als het de oorsprong van Rusland zelf was, what happened dat dat niet binnen de grenzen van Rusland zelf ligt (de imperialistische ingesteldheid van Rusland in rekening houdend).

Met andere woorden : van WIE hadden ze weerstand ? De vroegere inwoners van Oekranie ?
Oud 19 juli 2014, 16:03   #492
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Geschiedenis was niet mijn sterkste vak vroeger, maar kort gezegd : als het de oorsprong van Rusland zelf was, what happened dat dat niet binnen de grenzen van Rusland zelf ligt (de imperialistische ingesteldheid van Rusland in rekening houdend).

Met andere woorden : van WIE hadden ze weerstand ? De vroegere inwoners van Oekranie ?
Tijdens de Sovjettijd is er veel georkestreerde migratie van Russen naar Oekraïne geweest. Zeker in de Krim waar de oorspronkelijke bevolking bijna volledig is verjaagd. Vanuit historisch standpunt gezien zijn er vele naties die aanspraak kunnen maken.

Diegenen die nu pro-Russisch zijn, zijn vooral nazaten van die recente migratiestroom tijdens de Sovjettijd, denk ik.
Oud 19 juli 2014, 16:07   #493
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tijdens de Sovjettijd is er veel georkestreerde migratie van Russen naar Oekraïne geweest. Zeker in de Krim waar de oorspronkelijke bevolking bijna volledig is verjaagd. Vanuit historisch standpunt gezien zijn er vele naties die aanspraak kunnen maken.

Diegenen die nu pro-Russisch zijn, zijn vooral nazaten van die recente migratiestroom tijdens de Sovjettijd, denk ik.
Da's denk ik het enige correct antwoord, georkesteerde migratie, en altijd in 1 richting. In veel mindere mate wat Wallonie met Vlaanderen doet. Eerst zorgen dat de bevolking gemengd wordt, en dan berusten op numerieke meerderheid. Zo'n migraties zijn altijd kunstmatig, en gelinkt aan 1 of andere ideologie.

Met andere woorden: Oekranie was vroeger geen deel van Rusland.
Oud 19 juli 2014, 16:41   #494
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: Oekranie was vroeger geen deel van Rusland.
Uw historische kennis is extreem lamentabel. Het oekraine van kiev-rus en de oekraiense staat van nu zijn totaal verschillende dingen.

Echt man, lees eens iets af en toe. Dit bijvoorbeeld: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oekra...e#Geschiedenis
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 16:43   #495
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vlaggen halfstok hangen en een rouwregister gaan tekenen door het schepencollege vind ik toch maar mager om van een politieke recuperatie te spreken.
Oud 19 juli 2014, 16:57   #496
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

http://www.condoleance.nl/14875/slac...la-lumpur.html
Oud 19 juli 2014, 17:43   #497
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gebied is oorspronkelijk gekoloniseerd door de russen in de 17e eeuw, de huidige grenzen van Oekraïense zijn bepaald door de bolsjewieken na de burgeroorlog die volgde op de Oktoberrevolutie. Om er voor te zorgen dat bepaalde Sovjetstaten geen homogene etnische groep vormden heeft men in vele staten de volkseigen grenzen genegeerd om het principe van verdeel en heers toe te passen, iets wat je over bijna de gehele wereld terugziet.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 17:44   #498
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De vlaggen halfstok hangen en een rouwregister gaan tekenen door het schepencollege vind ik toch maar mager om van een politieke recuperatie te spreken.
Bekijk het aub in het licht van de volledige conversatie hierover nl: waarom wel voor deze drie slachtoffers en bijvoorbeeld niet voor drie slachtoffers van een verkeersongeval.
Oud 19 juli 2014, 17:50   #499
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het nogal straf dat een manneke in legeruniform op de plaats waar het vliegtuig ligt, tegen de internationale gemeenschap eens gaat zeggen tot waar ze mogen gaan kijken en hoelang.

Met Nederland op kop, zou ik zeggen dat de NAVO hier eens korte metten mee moet maken.

Het gaat hier niet meer om wat "lokaal' oorlogje voeren.
Ik zal niet zeggen dat dit een Europese 9/11 is . Maar het betrekt wel een deel landen van de Europese unie. Dus we hebben hier alle belang bij, dat er een neutraal onderzoek komt. Anders moet de NAVO maar eens laten zien dat dit een ernstige zaak is.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 18:01   #500
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik vind het nogal straf dat een manneke in legeruniform op de plaats waar het vliegtuig ligt, tegen de internationale gemeenschap eens gaat zeggen tot waar ze mogen gaan kijken en hoelang.

Met Nederland op kop, zou ik zeggen dat de NAVO hier eens korte metten mee moet maken.
Vind ik ook. Dat hadden ze dadelijk na de crash al moeten doen. Ook om sabotage van het bewijsmateriaal te voorkomen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be