Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: De oorzaak van wangedrag door allochtonen is te zoeken in :
slechte onverantwoorde opvoeding door de allochtoonouders 28 44,44%
van nature in de allochtoon meegegeven in z'n gedragspatroon 28 44,44%
weet het niet 9 14,29%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2004, 15:17   #482
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
odin , in close-up ???
Dit komt uit mijn persoonlijke pedo collectie trouwens...
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 15:22   #483
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

wacht!
ik zal bepaalde individuën voor zijn:
GE HEBT GEEN RESPECT VOOR DE OUDEREN!!!!!!!!!!!
VOLKSVERRADER!!!!!!!!
ACHTUNG ACHTUNG EINS ZWEI!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door doggy : 3 oktober 2004 om 15:23.
doggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 16:27   #484
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
De poll heeft reeds duidelijk gemaakt waar het wangedrag der allochtonen gezocht moet worden. Daar het effectief in hun bloed zit, kan criminaliteit dus niet zomaar uit het straatbeeld verdwijnen zonder dat er tegen de allochtonen vanuit de overheid opgetreden wordt. Zo ver zijn we al.
Uw natte vinger maakt ook veel duidelijk

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 09:12   #485
denkende mens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Dat is jouw goed recht. Nergens staat in m'n poll vermeld dat je verplicht bent te stemmen. Deze poll is bedoeld als een soort statistiek om na te gaan hoe de meerderheid van het gewone volk denkt over de oorzaak van wangedrag door de allochtoon in kader van het grotesk vreemdelingenprobleem waarmee de maatschappij te kampen heeft en brandend actueel is in diverse media.
Een poging om proberen te doorgronden waarom juist allochtonen zich zo gemakkelijk bloot stellen aan wangedrag en criminaliteit in de samenleving.
dus je denkt dat de mensen op deze site een goede steekproef zijn en dus representatief voor de vlaamse bevoliing? jezus, jij hebt blijkbaar je middelbaar onderwijs niet afgewerkt. Tevens bestaat er zoiets als de strafrechtelijke trechter. Dit houdt in:

op het niveau van de politie: sneller in probleemwijken ingrijpen en sneller migranten verbaliseren
op het niveau van het parket: uit onderzoek blijkt dat het parket "blanke " dossiers makkelijker en veker seponeert (dus laat vallen) dan dossiers van allochtonen.

op het niveau van de rechter: uit onderzoek blijkt dat de rechters veel zwaardere straffen uitspreekt als de persoon in kwestie van maghrebijnse origine is.

Dit alles zorgt ervoor dat ze oververtegenwoordigt zijn in de gevangenis. Naturlijk is deze uitleg iets te moeilijk voor sunshine en consorten omdat het niet past in hun plaatje.
Tevens, je polls tonen een duidelijke afkeer voor alles wat niet vlaams is. Wat ben je toch een zieilig hoopje mens. Hopelijk zet zich dat niet voort in de genen.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 13:46   #486
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
dus je denkt dat de mensen op deze site een goede steekproef zijn en dus representatief voor de vlaamse bevoliing? jezus, jij hebt blijkbaar je middelbaar onderwijs niet afgewerkt. Tevens bestaat er zoiets als de strafrechtelijke trechter. Dit houdt in:

op het niveau van de politie: sneller in probleemwijken ingrijpen en sneller migranten verbaliseren
op het niveau van het parket: uit onderzoek blijkt dat het parket "blanke " dossiers makkelijker en veker seponeert (dus laat vallen) dan dossiers van allochtonen.

op het niveau van de rechter: uit onderzoek blijkt dat de rechters veel zwaardere straffen uitspreekt als de persoon in kwestie van maghrebijnse origine is.

Dit alles zorgt ervoor dat ze oververtegenwoordigt zijn in de gevangenis. Naturlijk is deze uitleg iets te moeilijk voor sunshine en consorten omdat het niet past in hun plaatje.
Tevens, je polls tonen een duidelijke afkeer voor alles wat niet vlaams is. Wat ben je toch een zieilig hoopje mens. Hopelijk zet zich dat niet voort in de genen.
Ik vraag mij af waar gij deze info haalt? Ik denk gewoon uit uwen duim...

Maghrebijnen zwaarder gestraft? Zoals het crapuul dat Mombaerts doodsloeg? En die een reprimande van de rechter kreeg?

En als ze dan toch zwaarder gestraft worden is dat omdat het dikwijls veelplegers zijn, hopeloze recidivisten die men alleen nog maar zoveel mogelijk kan opsluiten om de maatschappij te beschermen. Gewoonlijk zijn dit smeerlappen die al tien keer een kans hebben gekregen via allerlei 'trajekten' en 'projekten', bedoeld om vooral Marokkaanse gangsters in de watten te leggen.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 13:57   #487
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Maghrebijnen zwaarder gestraft? Zoals het crapuul dat Mombaerts doodsloeg? En die een reprimande van de rechter kreeg?
Me dunkt heeft die een tijd in een jeugdinstelling gezeten, en is hij er niet vanaf gekomen met enkel een reprimande.

Is dat iets typisch voor blokkers, een leugen zodanig lang herhalen tot iedereen die slecht geïnformeerd is er in gelooft?
Oud 4 oktober 2004, 14:24   #488
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Me dunkt heeft die een tijd in een jeugdinstelling gezeten, en is hij er niet vanaf gekomen met enkel een reprimande.

Is dat iets typisch voor blokkers, een leugen zodanig lang herhalen tot iedereen die slecht geïnformeerd is er in gelooft?
Hij heeft zes maand in een jeugdinstelling gezeten.
Later werd hij opnieuw opgepakt voor criminele feiten : hij was betrokken bij verschillende gewapende roofovervallen op apothekers in de Rand.

Je kan niet genoeg herhalen hoe tolerant de linkse gedachtendictatuur is tegenover crimineel gedrag, zeker als dat crimineel gedrag door een arm moslim-allochtoontje gepleegd wordt.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 14:36   #489
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:

Net zoals ik al zei, hij is er niet voor gestraft. Een paar maanden in een 'jeugdinstelling', noemt gij dat straf? Wie is hier de leugenaar? Bovendien was het hier ook duidelijk een racistische aanslag, want het slachtoffer was autochtoon. Maar daar heeft indertijd niemand ook maar iets over gezegd.
Andersom is het natuurlijk wel altijd racistisch, als een (meestal moegetergde) autochtoon een kutmarokkaan afknalt.
Oud 4 oktober 2004, 14:38   #490
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

het 'kindje' was minderjarig toen hij per ongeluk een ijzeren stokje gooide; het 'kindje' heeft uiteraard nadien een proper strafbladje gekregen; als het kindje nu nog ietske stoutekes uithaalt heeft dat geen enkel effect meer op het feit dat hij ooit met ijzeren stokjes speelde!

Wat is nu het probleem van mijnheer Nynorsk? Gaat HIJ de kinderen van Patrick Mombaerts even wat steun geven omdat ze hun vader moeten missen? Of zou dat een teken van zuiver racisme zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 14:50   #491
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Waren er getuigen die het zien gebeuren hebben ?
Misschien was het wel iemand anders en nam het kindje de schuld op zich omdat minderjarigen toch amper gestraft worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 15:24   #492
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Misschien was het wel iemand anders en nam het kindje de schuld op zich omdat minderjarigen toch amper gestraft worden.
Tja, in feite was de dader Kabouter Plop...
Oud 4 oktober 2004, 15:40   #493
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Net zoals ik al zei, hij is er niet voor gestraft. Een paar maanden in een 'jeugdinstelling', noemt gij dat straf? Wie is hier de leugenaar?
Ik heb de neiging dat een straf te vinden. Of de straf effectief was: blijkbaar niet. Maar het is een straf, duidelijk meer dan een reprimande. Moeilijk te begrijpen? Steek één van je (mogelijk toekomstige) kinderen even 6 maanden achter slot en grendel, en geef de ander even een reprimande, en vraag je derde kind even welk van de twee de strengste behandeling heeft gekregen.

Citaat:
Bovendien was het hier ook duidelijk een racistische aanslag, want het slachtoffer was autochtoon. Maar daar heeft indertijd niemand ook maar iets over gezegd.
Andersom is het natuurlijk wel altijd racistisch, als een (meestal moegetergde) autochtoon een kutmarokkaan afknalt.
Als je een allochtoon die autochtonen pijn doet racistisch vind, dan moet je ook niet komen klagen dat een autochtoon die allochtonen pijn doet, racistisch gevonden wordt.
Oud 4 oktober 2004, 15:42   #494
denkende mens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Hij heeft zes maand in een jeugdinstelling gezeten.
Later werd hij opnieuw opgepakt voor criminele feiten : hij was betrokken bij verschillende gewapende roofovervallen op apothekers in de Rand.

Je kan niet genoeg herhalen hoe tolerant de linkse gedachtendictatuur is tegenover crimineel gedrag, zeker als dat crimineel gedrag door een arm moslim-allochtoontje gepleegd wordt.
wat zo typisch is aan racistische onzin is dat het zichzelf constant tegenspreekt. Eerst zegt men dat de gevangenissen volzitten met maghrebijns gespuis en daarna zegt men dat men te tolerant is. Ga eens een boekje halen in de biliotheek omtrent de strafrechtelijke trechter en je zal misschien eens iets bijleren.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 15:48   #495
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
het 'kindje' was minderjarig toen hij per ongeluk een ijzeren stokje gooide; het 'kindje' heeft uiteraard nadien een proper strafbladje gekregen; als het kindje nu nog ietske stoutekes uithaalt heeft dat geen enkel effect meer op het feit dat hij ooit met ijzeren stokjes speelde!

Wat is nu het probleem van mijnheer Nynorsk? Gaat HIJ de kinderen van Patrick Mombaerts even wat steun geven omdat ze hun vader moeten missen? Of zou dat een teken van zuiver racisme zijn?
Who the fuck is meneer Nynorsk??? Als je m'n echtgenoot bedoelt: die heeft hier niks mee te maken.
Maar wat is JOUW probleem eigenlijk? Ik stel gewoon even vast dat er blijkbaar vergeten wordt dat de dader méér heeft gekregen dan een gerechtelijke reprimande. Dit is pure observatie hoor, daarmee zeg ik niets over die straf nu geschikt was of niet, en ook niets over de structuur van de BJZ en het nog steeds bestaande jeugdbeschermingsrecht. Ik zie gewoon weinig nut om te lieven of de maatregel die werd uitgesproken, andere mensen vinden dat duidelijk wel.

Als ik een discussie wil voeren, doe ik dat liever op basis van de feiten. 'De moordenaar van Mombaert kreeg een plaatsingsmaatregel van 6 maanden, is dit wel geschikt gezien de aard van de feiten?' verkies ik boven 'DE moordenaar van Mombaert kreeg enkel een gerechtelijke reprimande als maatregel, is dit wel geschikt gezien de aard van de feiten' aangezien het eerste klopt, en het tweede niet.

MOEILIJK????
Oud 4 oktober 2004, 15:49   #496
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ge moogt daar nie mee lachen, dat blijkt nogal eens te gebeuren.
Oud 4 oktober 2004, 16:01   #497
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge moogt daar nie mee lachen, dat blijkt nogal eens te gebeuren.
Ik was doodernstig, voor één keer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 16:10   #498
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
wat zo typisch is aan racistische onzin is dat het zichzelf constant tegenspreekt. Eerst zegt men dat de gevangenissen volzitten met maghrebijns gespuis en daarna zegt men dat men te tolerant is. Ga eens een boekje halen in de biliotheek omtrent de strafrechtelijke trechter en je zal misschien eens iets bijleren.
De strafrechterlijke "trechter" is dat rechtspraak op zijn sharia's ?
Of bedoel je daarmee de mensonterende hoofddoek waarmee de moslima's levenslang gestraft worden ?

Dat de gevangenissen vol zitten, is een feit. Dat ruim de helft daarvan allochtoon clienteel is, is een feit, alhoewel het niet te vaak luidop mag gezegd worden.
Dat 95 % van alle criminele activiteiten in de grootsteden gepleegd worden door allochtonen en "nieuwe Belgen" is ook al zo'n feit dat best het daglicht niet mag zien, want niet strokend met het multicul verrijkingsfabeltje.
Dat van die 95 % heel wat gepleegd worden door allochtone jongeren die ongestraft blijven, is ook al zo'n publiek geheim. Die straffeloosheid is het gevolg van het feit dat er geen jeugdsanctierecht is (en dat moslimouders het vertikken hun kinderen op te voeden. Kweken als konijnen om ze vervolgens de straat op te sturen om op hun gemak te zijn, wie kent het fenomeen niet?).
In geval het jeugdsanctierecht er door komt, zal men gevangenissen moeten bijbouwen ... om vooral allochtoon crapuul op te vangen en herop te voeden. Daar zijn geen budgetten voor, en er is bovendien de politieke onwil van de PS, die louter uit electoraal opbod het jeugdsanctierecht tegen houdt in de hoop dat dat crapuul zich aansluit bij haar kiesvee.
Oud 4 oktober 2004, 16:16   #499
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar haal die cijfers in hemelsnaam vandaan, Spolpoel?
Een collega van me werkt met gevangenispopulaties, en een eenvoudige optelsom leert een mens dat de verhouding in de Vlaamse gevangenissen ongeveer 40-60 is met 40% allochtonen. Dus niet 'ruim de helft'.
Ik heb ook m'n grote twijfels rond je 95%-verhaal. Waar haal je dit cijfer vandaan?
Oud 4 oktober 2004, 16:29   #500
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal die cijfers in hemelsnaam vandaan, Spolpoel?
Een collega van me werkt met gevangenispopulaties, en een eenvoudige optelsom leert een mens dat de verhouding in de Vlaamse gevangenissen ongeveer 40-60 is met 40% allochtonen. Dus niet 'ruim de helft'.
Ik heb ook m'n grote twijfels rond je 95%-verhaal. Waar haal je dit cijfer vandaan?
Van een Brussels commissaris met zwijgplicht !

Zeg, wat vind je van die wanverhouding 40 % criminele allochtonen op een bevolkingsaandeel van rond de 15 %.

Normaal?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be