![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder, laten we eens stoppen met dat ontkennen: https://jalta.nl/column/niets-met-is...ivYtdOBfH_wqlM |
|
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen gaat een westerse rechtstaat uit van individueel gebonden rechten en individueel gebonden verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid. Als een individu tegen de wet handelt, zal hij hierop aangesproken worden.
|
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg toffe en "gematigde" moslims, maar er is geen gematigde islam. |
|
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar dan botst u eens te meer op de limieten van de westerse rechtstaat. Wat zou trouwens een verbod op de islam in de praktijk eigenlijk worden?
|
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Verklaar je nader (verduidelijk de vraag iets)? |
|
![]() |
![]() |
#487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel dat je de islam als niet verenigbaar met de westerse maatschappij verbiedt, wat zal dit in de praktijk dan moeten opleveren? Moeten we de moslims voor de keuze stellen "bekeren" of "vertrekken"? Dan komt dan nog de vraag op waartoe ze moeten bekeerd worden, daar we die keuze dan niet opleggen aan de rest van de bevolking. Hierdoor dreigen we in een soort tweesporenbeleid te komen, waarbij de vrijheden blijkbaar niet gelijk zijn en de gelijkheid, ook een belangrijke pijler, wordt weggegomd.
|
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overlaatst zag ik weeral dezelfde moslim wandelen met zijn vrouw. Hij wandelde voorop en zijn vrouw twee meter achter hem. Ik heb me dus bevraagd of dit normaal was of toeval. Men wist mij te vertellen dat in bepaalde islamlanden dit inderdaad zo is. De vrouw moet uit respect een eindje achter de man lopen. Een blamage voor alle vrouwen! Sorry, maar dit tijdperk zijn we hier voorbij. Vrijheid van godsdienst of niet. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 januari 2015 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ben ik van mening dat de doodstraf zou moeten staan op mensen die aantoonbaar met groeperingen als ISIS willen vechten. Waarom? omdat ik liever heb dat ze het daar doen dan hier , maar ik heb het liefst dat ze het helemaal niet kunnen doen. |
|
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zou er nogal een zootje van willen maken als ik het zo lees. Als we u zouden moeten volgen, dan zijn we in de kortste keren terug naar af! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 januari 2015 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Marokkaans en Turkse behoren daar alvast niet toe. |
|
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het feit dat je die doodstraf stukje negeert, wil dat zeggen dat je het ermee eens bent of? |
|
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gaf al aan dat de discussie niet gaat over wat u goed of niet goed vindt. In een rechtstaat is de enige toetsing voor het doen en laten van een burger de limieten van de wet. Als iemand die overschrijdt, dan hoort de overheid in te grijpen. Binnen die lijnen van de wet is iedereen vrij. Als je als koppel zo wil wandelen, tja, dan heb je die vrijheid. Sta ik hierbij te juichen? Welneen, ik wandel ook liever hand in hand met mijn vrouw. Alleen, wie het anders ziet, overschrijdt de limieten niet. |
|
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 januari 2015 om 01:09. |
|
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Mili Görüs zijn salafisten niet welkom. In Duitsland bijvoorbeeld hebben de verantwoordelijken van de MG-moskeeën een verbod in die zin uitgevaardigd.
|
![]() |