Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 23 januari 2015, 00:32   #481
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zulke moslima zeggen vaak: ik voel me helemaal niet onderdrukt. Ik heb daar geen problemen mee.

En Indiase kinderen die in de verfoeilijke kledingateliers werken zeggen: ik voel me helemaal geen slaaf. Ik heb daar geen problemen mee.

En onze vrouwen zeiden vroeger: mijn man is nu eenmaal de baas en ik moet hem gehoorzamen. Ik heb daar geen problemen mee.

En de boer zei vroeger: ik moet mijn klak afnemen wanneer de graaf van het dorp voorbijkomt op zijn paard , hem niet recht in de ogen kijken en het hoofd buigen, maar ik heb daar geen problemen mee.

En... En... En...
Als u gelooft in vrijheid, dan betekent dat ook dat u ruimte laat voor visies en beslissingen die u niet deelt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 januari 2015, 00:34   #482
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke lijn kan men dan trekken als er religies in hun geheel niet meer aanvaardbaar worden geacht? Geeft men dan eigenlijk niet toe dat het "westers experiment" gestoeld op vrijheid eigenlijk gedoemd was te mislukken, zodra het in contact kwam met elementen die hiermee strijdig zijn?
Misschien, maar christenen gedragen zich hedendaags niet als beesten (Joah in Midden-Afrika, maar daar zit een verhaal achter)..

Verder, laten we eens stoppen met dat ontkennen: https://jalta.nl/column/niets-met-is...ivYtdOBfH_wqlM
Nietzsche is offline  
Oud 23 januari 2015, 00:36   #483
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Misschien, maar christenen gedragen zich hedendaags niet als beesten (Joah in Midden-Afrika, maar daar zit een verhaal achter)..
Alleen gaat een westerse rechtstaat uit van individueel gebonden rechten en individueel gebonden verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid. Als een individu tegen de wet handelt, zal hij hierop aangesproken worden.
Oud 23 januari 2015, 00:37   #484
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen gaat een westerse rechtstaat uit van individueel gebonden rechten en individueel gebonden verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid. Als een individu tegen de wet handelt, zal hij hierop aangesproken worden.
Ik heb het niet over moslims, maar over de islam.

Er zijn genoeg toffe en "gematigde" moslims, maar er is geen gematigde islam.
Nietzsche is offline  
Oud 23 januari 2015, 00:39   #485
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over moslims, maar over de islam.

Er zijn genoeg toffe en "gematigde" moslims, maar er is geen gematigde islam.
Ja, maar dan botst u eens te meer op de limieten van de westerse rechtstaat. Wat zou trouwens een verbod op de islam in de praktijk eigenlijk worden?
Oud 23 januari 2015, 00:40   #486
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar dan botst u eens te meer op de limieten van de westerse rechtstaat. Wat zou trouwens een verbod op de islam in de praktijk eigenlijk worden?
1: En dat is dus precies het dilemma (maar er moet toch iets gedaan worden).

2: Verklaar je nader (verduidelijk de vraag iets)?
Nietzsche is offline  
Oud 23 januari 2015, 00:45   #487
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2: Verklaar je nader (verduidelijk de vraag iets)?
Stel dat je de islam als niet verenigbaar met de westerse maatschappij verbiedt, wat zal dit in de praktijk dan moeten opleveren? Moeten we de moslims voor de keuze stellen "bekeren" of "vertrekken"? Dan komt dan nog de vraag op waartoe ze moeten bekeerd worden, daar we die keuze dan niet opleggen aan de rest van de bevolking. Hierdoor dreigen we in een soort tweesporenbeleid te komen, waarbij de vrijheden blijkbaar niet gelijk zijn en de gelijkheid, ook een belangrijke pijler, wordt weggegomd.
Oud 23 januari 2015, 00:47   #488
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u gelooft in vrijheid, dan betekent dat ook dat u ruimte laat voor visies en beslissingen die u niet deelt.
Maar ik laat wel geen ruimte voor een godsdienst de discrimineert.

Overlaatst zag ik weeral dezelfde moslim wandelen met zijn vrouw. Hij wandelde voorop en zijn vrouw twee meter achter hem. Ik heb me dus bevraagd of dit normaal was of toeval. Men wist mij te vertellen dat in bepaalde islamlanden dit inderdaad zo is. De vrouw moet uit respect een eindje achter de man lopen. Een blamage voor alle vrouwen! Sorry, maar dit tijdperk zijn we hier voorbij. Vrijheid van godsdienst of niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 januari 2015 om 00:48.
Het Oosten is offline  
Oud 23 januari 2015, 00:50   #489
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik laat wel geen ruimte voor een godsdienst de discrimineert.

Overlaatst zag ik weeral dezelfde moslim wandelen met zijn vrouw. Hij wandelde voorop en zijn vrouw twee meter achter hem. Ik heb me dus bevraagd of dit normaal was of toeval. Men wist mij te vertellen dat in bepaalde islamlanden dit inderdaad zo is. De vrouw moet uit respect een eindje achter de man lopen. Sorry, maar dit tijdperk zijn we hier voorbij. Vrijheid van godsdienst of niet.
Als die mensen zo willen wandelen, dan is dat hun vrije beslissing. Ook al zint dat u niet. De enige limieten die er in een rechtstaat zijn, betreffen die van de wet. Niet die van wat u leuk of afstotend vindt.
Oud 23 januari 2015, 00:52   #490
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel dat je de islam als niet verenigbaar met de westerse maatschappij verbiedt, wat zal dit in de praktijk dan moeten opleveren? Moeten we de moslims voor de keuze stellen "bekeren" of "vertrekken"? Dan komt dan nog de vraag op waartoe ze moeten bekeerd worden, daar we die keuze dan niet opleggen aan de rest van de bevolking. Hierdoor dreigen we in een soort tweesporenbeleid te komen, waarbij de vrijheden blijkbaar niet gelijk zijn en de gelijkheid, ook een belangrijke pijler, wordt weggegomd.
Laten we eens beginnen met het naar de grond halen van salafistische moskeeën en zorgen dat er geen moskeeën meer bij komen.

Verder ben ik van mening dat de doodstraf zou moeten staan op mensen die aantoonbaar met groeperingen als ISIS willen vechten. Waarom? omdat ik liever heb dat ze het daar doen dan hier , maar ik heb het liefst dat ze het helemaal niet kunnen doen.
Nietzsche is offline  
Oud 23 januari 2015, 00:54   #491
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als die mensen zo willen wandelen, dan is dat hun vrije beslissing. Ook al zint dat u niet. De enige limieten die er in een rechtstaat zijn, betreffen die van de wet. Niet die van wat u leuk of afstotend vindt.
Dat heeft met 'leuk' of 'niet leuk' maar weinig te maken. Maar wel met respect voor de vrouwelijke medemens! Dat is de klok terugdraaien. Dat ze dat maar in hun eigen land gaan doen. Maar hier niet.

U zou er nogal een zootje van willen maken als ik het zo lees. Als we u zouden moeten volgen, dan zijn we in de kortste keren terug naar af!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 januari 2015 om 00:56.
Het Oosten is offline  
Oud 23 januari 2015, 00:55   #492
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we eens beginnen met het naar de grond halen van salafistische moskeeën en zorgen dat er geen moskeeën meer bij komen.
Eerlijk gezegd, denk ik dat er in België maar weinig van moskeeën zijn van die gezindte.

De Marokkaans en Turkse behoren daar alvast niet toe.
Oud 23 januari 2015, 00:56   #493
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd, denk ik dat er in België maar weinig van moskeeën zijn van die gezindte.

De Marokkaans en Turkse behoren daar alvast niet toe.
Ahja? ik denk dat dat je nog heel vies kan tegenvallen. En ik bedoel nu ook de moskeeën waar af en toe stiekem zo'n salafistische rat wordt uitgenodigd he.

En het feit dat je die doodstraf stukje negeert, wil dat zeggen dat je het ermee eens bent of?
Nietzsche is offline  
Oud 23 januari 2015, 00:59   #494
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft met 'leuk' of 'niet leuk' maar weinig te maken. Maar wel met respect voor de vrouwelijke medemens! Dat is de klok terugdraaien. Dat ze dat maar in hun eigen land gaan doen. Maar hier niet.

U zou er nogal een zootje van willen maken als ik het zo lees. Als we u zouden moeten volgen, dan zijn we in de kortste keren terug naar af!
Eens te meer kan u het niet laten persoonlijk te worden, terwijl het daar helemaal niet om draait.

Ik gaf al aan dat de discussie niet gaat over wat u goed of niet goed vindt. In een rechtstaat is de enige toetsing voor het doen en laten van een burger de limieten van de wet. Als iemand die overschrijdt, dan hoort de overheid in te grijpen.

Binnen die lijnen van de wet is iedereen vrij. Als je als koppel zo wil wandelen, tja, dan heb je die vrijheid. Sta ik hierbij te juichen? Welneen, ik wandel ook liever hand in hand met mijn vrouw. Alleen, wie het anders ziet, overschrijdt de limieten niet.
Oud 23 januari 2015, 01:01   #495
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ahja? ik denk dat dat je nog heel vies kan tegenvallen. En ik bedoel nu ook de moskeeën waar af en toe stiekem zo'n salafistische rat wordt uitgenodigd he.
Vertel.
Oud 23 januari 2015, 01:03   #496
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het feit dat je die doodstraf stukje negeert, wil dat zeggen dat je het ermee eens bent of?
De doodstraf werd afgeschaft. Laten we daarbij houden.
Oud 23 januari 2015, 01:05   #497
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel.
Wat moet ik vertellen?

Jij kent de Milli Görüs-moskeeën niet? en jij denkt dat bepaalde haat-imams niet in de "normale" moskeeën komen?

Dat is toch wel ernstig naïef Jan.
Nietzsche is offline  
Oud 23 januari 2015, 01:05   #498
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De doodstraf werd afgeschaft. Laten we daarbij houden.
Waarom? je mag er toch over spreken.
Nietzsche is offline  
Oud 23 januari 2015, 01:05   #499
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eens te meer kan u het niet laten persoonlijk te worden, terwijl het daar helemaal niet om draait.

Ik gaf al aan dat de discussie niet gaat over wat u goed of niet goed vindt. In een rechtstaat is de enige toetsing voor het doen en laten van een burger de limieten van de wet. Als iemand die overschrijdt, dan hoort de overheid in te grijpen.

Binnen die lijnen van de wet is iedereen vrij. Als je als koppel zo wil wandelen, tja, dan heb je die vrijheid. Sta ik hierbij te juichen? Welneen, ik wandel ook liever hand in hand met mijn vrouw. Alleen, wie het anders ziet, overschrijdt de limieten niet.
Ik word helemaal niet persoonlijk in de pejoratieve zin. Ik stel gewoon vast dat u het normaal vindt dat een vrouw door haar godsdienst afstand moet houden van haar man tijdens een wandeling. Want 'het is hun vrijheid'. U neemt een lakse houding aan en u verdedigt het wel. Zogezegd in naam van de 'vrijheid van godsdienst'. Dat kunt u toch niet verdedigen in onze maatschappij. Wat is me dat nu.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 januari 2015 om 01:09.
Het Oosten is offline  
Oud 23 januari 2015, 01:09   #500
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat moet ik vertellen?

Jij kent de Milli Görüs-moskeeën niet? en jij denkt dat bepaalde haat-imams niet in de "normale" moskeeën komen?

Dat is toch wel ernstig naïef Jan.
Bij Mili Görüs zijn salafisten niet welkom. In Duitsland bijvoorbeeld hebben de verantwoordelijken van de MG-moskeeën een verbod in die zin uitgevaardigd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be