Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2004, 12:09   #481
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
"we" (om in de terminologie te blijven) maken een speciaal verbodsbord. Een SUV waar enorm veel uitlaatgassen uitkomen en die enkele voetgangers en yarissen aan het omverrijden is. (om het duidelijk te maken waar het over gaat)

Tevreden? Te verwachten aan elke weg behalve veldwegels.
Door de "enorm veel" uitlaatgassen zien ze hem van ver komen.
crosserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 12:13   #482
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"we" (om in de terminologie te blijven) maken een speciaal verbodsbord. Een SUV waar enorm veel uitlaatgassen uitkomen en die enkele voetgangers en yarissen aan het omverrijden is. (om het duidelijk te maken waar het over gaat)

Tevreden? Te verwachten aan elke weg behalve veldwegels.
En als ik zo slecht ben dat ik zomaar voetgangers en yarissen plat rij denkte toch niet dat zo'n belachelijk bord mij gaat tegen houden zeker.

Voor elk ander bord zal ik mij aan de regels houden maar de moment dat ze zo iets belachelijks uitvinden, zal ik daar vierkant mijn kloten aan vegen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 12:14   #483
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crosserke
Hallo k9
Ook weer back in town?
Baai the weej, vanaf 2006 gaat Toyota samen met Citroën en .....Peugeot autokes bouwen in Roemenië.
In de Yaris komt vanaf dan.....ne Peugeot motor.
Een goei reden om vanzenleven genen toyota meer te kopen, ...

nen toyota koopte juist omwille van de uitstekende toyota moteur die erin ligt...
Oud 14 december 2004, 12:15   #484
Bollinasius
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Puur het licht in een ander zijn ogen niet gunnen,...

Op een ne monovolume met nen 2.5 Tdi van 30 000 euro had geen kat iets gezegd.

Op ne Land-Rover van 30 000 euro met nen 2.0 Tdi in, dat is nen mileuvervuildende egoistische klootzak.
Koop dan ene monovolume, flikflooier ! of is er toch een verschil met uwe leuke SUV ?
Oud 14 december 2004, 12:24   #485
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollinasius
Koop dan ene monovolume, flikflooier ! of is er toch een verschil met uwe leuke SUV ?

Ja, mijnen SUV trekt op 4 wielen en die monovolume nie, en ik moet mijn keuze niet laten bepalen door wat een bende halfzachte groenen willen.

Met wa rijde zelf overigens, met zo'n luchtverpestende bus, ?
Oud 14 december 2004, 12:24   #486
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik rij reeds 25 jaar regelmatig met een 4x4 en nog steeds ongevalvrij, ben ik dan zo'n "superchauffeur"?
Dat "landuit" maar doorwerkt met zijn plan om "ouderen" rijles te laten geven aan "jongeren", zij hebben immers de nodige scholing achter de rug.
Hun rijbewijs hebben ze indertijd nog gekocht op het gemeentehuis (bij gebrek aan een aldi).
Stel je voor, de grootmoeder van mijn vrouw mag van de wet een "zware vrachtwagen" besturen......het mens is 84 jaar en heeft sinds de jaren '50 niet meer met een gemotoriseerd voertuig gereden!
Oud 14 december 2004, 12:32   #487
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zo hebben we er nog ooit ene gekend, die tegen andere mensen kwam vertellen wat ze moesten doen.

Ik citeer: "Van al diegene die vroeger met mij lachtten, lachen er nu al veel niet meer. En die paar die nu nog lachen, lachen binnenkort ook niet meer...."
Oud 14 december 2004, 12:36   #488
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik rij reeds 25 jaar regelmatig met een 4x4 en nog steeds ongevalvrij, ben ik dan zo'n "superchauffeur"?
Dat "landuit" maar doorwerkt met zijn plan om "ouderen" rijles te laten geven aan "jongeren", zij hebben immers de nodige scholing achter de rug.
Hun rijbewijs hebben ze indertijd nog gekocht op het gemeentehuis (bij gebrek aan een aldi).
Stel je voor, de grootmoeder van mijn vrouw mag van de wet een "zware vrachtwagen" besturen......het mens is 84 jaar en heeft sinds de jaren '50 niet meer met een gemotoriseerd voertuig gereden!
Doe haar voor haar nieuwjaar een ritje met een Mercedes Actros kado, maar laat mij wel weten waar en wanneer ze gaat rijden hé,
Oud 14 december 2004, 12:52   #489
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Doe haar voor haar nieuwjaar een ritje met een Mercedes Actros kado, maar laat mij wel weten waar en wanneer ze gaat rijden hé,
oooowwwwkkkeeeeejjjj
Oud 14 december 2004, 13:31   #490
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hallo k9
Ook weer back in town?
Ja ik post niet als ik niet werk

Citaat:
Baai the weej, vanaf 2006 gaat Toyota samen met Citroën en .....Peugeot autokes bouwen in Roemenië.
In de Yaris komt vanaf dan.....ne Peugeot motor.
EN?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 13:34   #491
k9

Standaard

Citaat:
En als ik zo slecht ben dat ik zomaar voetgangers en yarissen plat rij denkte toch niet dat zo'n belachelijk bord mij gaat tegen houden zeker.
was een grapje , hoor.

Citaat:
Voor elk ander bord zal ik mij aan de regels houden maar de moment dat ze zo iets belachelijks uitvinden, zal ik daar vierkant mijn kloten aan vegen.
Ach ja dan dienen die superboetes ook nog een keer voor iets
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 14 december 2004, 13:36   #492
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Deze levensgevaarlijke, commiehatende 4X4 (BMW X3) verbruikt 7,2 l/100km...
Het was m.i. beter dat die minstens 7,2 azijnpissende communisten per 100km zou 'verbruiken'...

[size=1]K9 met zijn toffe firmawagen...[/size]
[size=1][/size]

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 december 2004 om 13:38.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 13:49   #493
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ja ik post niet als ik niet werk

EN?
Het zoveelste bewijs dat ze in Japan niet geïnteresseerd zijn in diesels...

(zuiver ter informatie, ik weet best dat dit niets te maken heeft met het topic)
Oud 14 december 2004, 13:59   #494
k9

Standaard

Citaat:
Het zoveelste bewijs dat ze in Japan niet geïnteresseerd zijn in diesels...
Niet echt hoor, omdat de mini cooper diesel een japanse diesel heeft zijn ze in het VK niet geintreseerd in diesels?

Oud 14 december 2004, 14:26   #495
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
was een grapje , hoor.

Weet ik wel, ...

Ach ja dan dienen die superboetes ook nog een keer voor iets
Oud 14 december 2004, 14:49   #496
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Niet echt hoor, omdat de mini cooper diesel een japanse diesel heeft zijn ze in het VK niet geintreseerd in diesels?
Je begint het te snappen, ik heb je onlangs toch vertelt dat de dieselbrandstof daar zo duur is als de benzine...
Bijna 50 oude frankskes per liter trouwens!
Oud 14 december 2004, 14:53   #497
k9

Standaard

Citaat:
Je begint het te snappen, ik heb je onlangs toch vertelt dat de dieselbrandstof daar zo duur is als de benzine...
Bijna 50 oude frankskes per liter trouwens!
Wat normaal is omdat ze hier enkel goedkoper zijn door lagere belastingen erop die historisch voor het vrachtvervoer waren?

Wat jij insinueerde en ik op reageerde was dat daarom japanse dieselmotoren inferieur waren aan europese.

Oud 14 december 2004, 15:01   #498
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat normaal is omdat ze hier enkel goedkoper zijn door lagere belastingen erop die historisch voor het vrachtvervoer waren?

Wat jij insinueerde en ik op reageerde was dat daarom japanse dieselmotoren inferieur waren aan europese.
Waar ik ook bij blijf....uit eigen ervaring.

Wat niet wil zeggen dat alle andere spullen uit Japan slecht zijn, in de meeste gevallen zelfs beter!
Wist je dat een Peugeotmotor in een Japanner betrouwbaarder is dan in een Peugeot koetswerk zelf?
De reden?
Alle kleine onderdelen zoals de boordcomputer en ja... zelfs de kabelschoenen zijn bij een Japanner beter
Oud 14 december 2004, 15:01   #499
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk heb ik een veilig, zuinig en milieuvriendelijk alternatief gevonden voor mijn moord- en strontwagen (BMW X5)... en bovendien kost hij nog geen € 10.000. Ik weet enkel nog niet juist welke kleur het beste bij mijn vacht past...

NOVA 500 SOUND
Tweecilinder [size=2]€ 9650,00 (3[/size]89 280,-BEF)

Men kan hem zelfs gebruiken als terreinwagen [size=1](het is dan ook een 4x1 wieler)[/size]

En men mag er maximum 45 km per uur meerijden (wat als hij een voetganger overhoop rijdt, staat er niet bij... Is schijnbaar voor de azijnpissers ook niet belangrijk, want wie zal op zo'n 'voertuig' jaloers zijn?)...
Men heeft er zelfs geen rijbewijs voor nodig!!!
Tja, en daar rept onze .....minister niet over!

Hieronder maak ik voor de Tegendradigaards van deze wereld nadere informatie over (de K9 hebben zo'n brommobiel allang aangeschaft... Ze noemen dat ook een fijne firmawagen...):

WAT IS EEN AUTO ZONDER RIJBEWIJS ?

Volgens de wet is een auto zonder autorijbewijs een bromfiets op meer dan 2 wielen of een lichte vierwieler, die voorzien is van een gesloten carrosserie,

* ledig gewicht kleiner is dan 350 kg
* snelheid van maximum 45 km / uur
* motorvermogen maximum 4 kW (het voertuig is uitgerust met een dieselmotor)

DOELGROEP

De grootste groep kopers wordt gevormd door ouderen en andere volwassenen die om welke reden dan ook niet over een rijbewijs B beschikken. Met de LIGIER zijn ze dan toch onafhankelijk voor vervoer over de korte afstand.

IN DE PRAKTIJK

In de stad kom je met een LIGIER goed met het overige verkeer mee. Op stillere wegen op het platteland is de LIGIER ook een goed alternatief, zeker daar waar frequent het openbaar vervoer ontbreekt.
Dit betekent ook dat alle weggebruikers de LIGIER als motorvoertuig moeten behandelen. Een van rechts komende LIGIER heeft dus voorrang ten opzichte van een links van hem naderend motorvoertuig.

SPECIALE VEILIGHEIDSMAATREGELEN

Voor deelname aan het verkeer gelden ook hier alle regels die van toepassing zijn op auto’s. De bestuurder hoeft geen helm te dragen, maar wel een veiligheidsgordel. De chauffeur van de LIGIER moet zich gedragen als bestuurder van een motorvoertuig en rijdt dus rechts van de rijbaan, maar niet op fietspaden en fietsstroken. Tevens mag een LIGIER niet rijden op autowegen en autosnelwegen.
Er mag maar 1 persoon naast de bestuurder plaatsnemen. Indien dit een kind is jonger dan 12 jaar en kleiner dan 1,50m moet het in een goedgekeurd kinderzitje zitten.

WAT MOET EN NIET MAG

Er is geen rijbewijs A (motor) of B (auto) vereist

De vierwielige bromfiets mag bestuurd worden zonder rijbewijs indien de bestuurder voor 14/02/1961 geboren is, het rijbewijs A3 bromfiets is vereist voor iedereen geboren na 14/02/1961.
U dient geen wegenbelasting te betalen.
Vanaf 16 jaar mag je rijden met de LIGIER.

Een klein vraagje aan de azijnpissers...
Zou het een groot verschil uitmaken dat een voetganger door zulke brommobiel of door een bvb een kleine 4x4 overreden wordt

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 december 2004 om 15:05.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 15:08   #500
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Eindelijk heb ik een veilig, zuinig en milieuvriendelijk alternatief gevonden voor mijn moord- en strontwagen (BMW X5)... en bovendien kost hij nog geen € 10.000. Ik weet enkel nog niet juist welke kleur het beste bij mijn vacht past...

NOVA 500 SOUND
Tweecilinder [size=2]€ 9650,00 (3[/size]89 280,-BEF)

Men kan hem zelfs gebruiken als terreinwagen [size=1](het is dan ook een 4x1 wieler)[/size]

En men mag er maximum 45 km per uur meerijden (wat als hij een voetganger overhoop rijdt, staat er niet bij... Is schijnbaar voor de azijnpissers ook niet belangrijk, want wie zal op zo'n 'voertuig' jaloers zijn?)...
Men heeft er zelfs geen rijbewijs voor nodig!!!
Tja, en daar rept onze .....minister niet over!

Hieronder maak ik voor de Tegendradigaards van deze wereld nadere informatie over (de K9 hebben zo'n brommobiel allang aangeschaft... Ze noemen dat ook een fijne firmawagen...):

WAT IS EEN AUTO ZONDER RIJBEWIJS ?

Volgens de wet is een auto zonder autorijbewijs een bromfiets op meer dan 2 wielen of een lichte vierwieler, die voorzien is van een gesloten carrosserie,

* ledig gewicht kleiner is dan 350 kg
* snelheid van maximum 45 km / uur
* motorvermogen maximum 4 kW (het voertuig is uitgerust met een dieselmotor)

DOELGROEP

De grootste groep kopers wordt gevormd door ouderen en andere volwassenen die om welke reden dan ook niet over een rijbewijs B beschikken. Met de LIGIER zijn ze dan toch onafhankelijk voor vervoer over de korte afstand.

IN DE PRAKTIJK

In de stad kom je met een LIGIER goed met het overige verkeer mee. Op stillere wegen op het platteland is de LIGIER ook een goed alternatief, zeker daar waar frequent het openbaar vervoer ontbreekt.
Dit betekent ook dat alle weggebruikers de LIGIER als motorvoertuig moeten behandelen. Een van rechts komende LIGIER heeft dus voorrang ten opzichte van een links van hem naderend motorvoertuig.

SPECIALE VEILIGHEIDSMAATREGELEN

Voor deelname aan het verkeer gelden ook hier alle regels die van toepassing zijn op auto’s. De bestuurder hoeft geen helm te dragen, maar wel een veiligheidsgordel. De chauffeur van de LIGIER moet zich gedragen als bestuurder van een motorvoertuig en rijdt dus rechts van de rijbaan, maar niet op fietspaden en fietsstroken. Tevens mag een LIGIER niet rijden op autowegen en autosnelwegen.
Er mag maar 1 persoon naast de bestuurder plaatsnemen. Indien dit een kind is jonger dan 12 jaar en kleiner dan 1,50m moet het in een goedgekeurd kinderzitje zitten.

WAT MOET EN NIET MAG

Er is geen rijbewijs A (motor) of B (auto) vereist

De vierwielige bromfiets mag bestuurd worden zonder rijbewijs indien de bestuurder voor 14/02/1961 geboren is, het rijbewijs A3 bromfiets is vereist voor iedereen geboren na 14/02/1961.
U dient geen wegenbelasting te betalen.
Vanaf 16 jaar mag je rijden met de LIGIER.

Een klein vraagje aan de azijnpissers...

Zou het een groot verschil uitmaken dat een voetganger door zulke brommobiel of door een bvb een kleine 4x4 overreden wordt
Hmmm, heeft veel weg van een Mercedes A-klasse....vooral als hij op zijn zij ligt!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be