![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men denkt in se konservatief: wat is en bestaat is goed; ik identificeer mij met belgië want het staat zo op mijn pas. En dat gedrag is spijtig want dat maakt de Vox Populi tot een marionet der machthebbers.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 september 2016 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat dat dubbeltje rolde zoals het rolde, dat het ook zo had moeten rollen. Het kon ook anders gerold hebben. De huidige situatie is het resultaat van een dubbeltje op zijn kant. En waartegen ik mij afzet in deze, is het aangaan van een identifikatie met een toevallige omstandigheid zonder dat men zich afvraagt of het resultaat daarvan wel gewenst was. Een identifikatie vanuit een buikgevoel �* la het Oosten met België, die stelt dat het in België goed is om te leven en dat als basis neemt voor zijn Belgicisme. Een als dat moet verantwoord worden dan gaat men rationele redenen zoeken voor die identifikatie ipv van uit te gaan van rationele beschouwingen en dan zich een identifikatie te vormen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 september 2016 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Europees Commissaris
|
![]() /
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 september 2016 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Europees Commissaris
|
![]() IK stel hier vooral vast dat identifikaties worden aangegaan vanuit een buikgevoel. Men zwaait met de Belgische of Vlaamse vlag zoals een voetbalsupporter zich tooit met de sjaal van de kleuren van zijn ploeg.
En elke rationele verklaring blijft achterwege. Het gaat bij velen gewoon om het botvieren van primaire oerinstinkten waarbij men tot een bepaalde klub of stam wil horen. Wélke is inwisselbaar.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 september 2016 om 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geboorteakte, ID-kaart, paspoort: alles idd. pure administratie met als voordeel U naar de meeste andere gebieden te kunnen verplaatsen met respect voor de daar heersende lokale administratie. Eventueel inwisselbaar volgens persoonlijke noden of opportuniteiten. Of soms door dwang. Tot daar volg ik. Waar ik niet meer volg is buikgevoel/navelstreng binding begrensd door zoiets als (mentale) GPS coordinaten. Voor de ene een stad, streek, land of grotere regio (¿ -in uw geval en indien goed begrepen: een utopisch Dietsland- ?). Voor de ander en nog gekker: een taal! -Die ene taal! Rechtvaardiging/motivering: toevallig op die ene plaats uit een geboortekanaal te zijn geperst? (Terwijl die taal trouwens toen nog klonk als buitenaardsbaarmoederlijk vreemd.) Hier stopt mijn begrip.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 6 september 2016 om 03:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Europees Commissaris
|
![]() IK wist dat die opmerking zou komen, uiteraard.
Mijn Dietse identifikatie heb ik echter steeds zeer rationeel gemotiveerd. En dat in tegenstelling tot het gescherm met dat onnozele "voelen" , al dan niet aanwezige vage "verwantschappen", al dan niet gemeenzame "mentaliteiten" en andere wazige en loze begrippen als "samenleven met".
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 september 2016 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wij natuurlijk niet neen, maar velen wél. En die groep gaf ik dus als voorbeeld.
Citaat:
Als één of ander incident een land splitst in noord en zuid, dan is het gewoon een kwestie van tijd (enkele generaties) dat men zich noordeling en zuiderling begint te "voelen". Tenzij men beter weet. En zich niet laat verblinden door een elftal of wat op een identiteitskaart staat. Men denkt in se konservatief: wat is en bestaat is goed. Of, ik identificeer mij met België want het staat zo op mijn pas. Of met het Vlaamse gewest omdat dat zo bekend is inmiddels. Of met Nederland, onze buurstaat. En dat gedrag is spijtig want dat maakt de Vox Populi tot een marionet der machthebbers. Maw een Groot- of Heel-Nederlander denkt buiten de bestaande hokjes, wars van alle konservatieve identifikaties die Jan met de Pet aankleeft zonder ook maar het minste in vraag te stellen. (En met Jan met de Pet bedoel ik tussen haakjes wel een andere dan Jan Van en Berghe. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 september 2016 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Bedoelt ge welke rationele verklaring ik persoonlijk heb voor mijn identifikatie met Dietsland en Heel-Nederland ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Proficiat Witte! ![]()
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij een hereniging kan er van 'landjepik' of 'teruggeven' überhaupt geen sprake zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar omliggende streken die zich bij Vlaanderen vrijwillig willen aansluiten onder onze voorwaarden zijn natuurlijk welkom. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan maakt die conferentie van vorige eeuw geen schijn van kans meer. ![]() |
|
![]() |
![]() |