![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is het soort mensen die meer dan waarschijnlijk nog nooit naar TV Brussel heeft gekeken Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 januari 2018 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitgebrande auto's, en politiemensen die met stenen worden bekogeld noemt gij een beetje zever ???
![]() |
#484 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik in al die talen moet uitzoeken dewelke de paar talen zijn die ik begrijp en die onze opgevangen asielzoekers willen leren dan weet ik de dag nadien nog de weg niet in Brussel. Moeten wij ons aanpassen aan al die buitenlanders soms? En U bent wel aan het liegen hoor. Met de twee talen die officieel gebruikt worden in dit land geraakt de eigen inwoner van dit land niet gediend. Niet! En koop een bril of een hoorapparaat. Er staat : "Niet"! Of moet ik besluiten dat U waarschijnlijk doofstom bent? Wat helpen kaars en bril als........? Waarvan akte. Speel dus maar verder met uw eigen vingers. Pogen te spreken tegen gefustreerde doven begin ik ook niet meer aan. Spijtig wel voor de echte doven. Maar dan wordt het weeral onderzoeken. Plezant is Brussel dus niet meer. Het is een vermoeiende stad. Als toerist met een vrije dag blijf je er dus best weg. En als ik graag zeikers bewonder dan ga ik nog liever naar "Ma zeik". Moet ik niet constant verifiëren of mijn brieventas niet gestolen is. Ook dat is Brussel. Laatst gewijzigd door werkman : 1 januari 2018 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U straalt iets uit. Een zekere nijdigheid.Een vieze zurigheid. Brusselaars vangen dat op. U past niet in gemondialiseerde steden. U bent een uitstervend ras. Blijf maar tussen de andere zeikers in maa zeik. Maar maar ![]() Pas wel op voor de vele zakkenrollers daar ![]() http://www.hbvl.be/cnt/aid622450/vei...-zakkenrollers https://www.hln.be/regio/maaseik/zak...euro~a8b41a4d/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2018 om 04:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw gehucht weet ik niet maar uw probleem is niet meer van toepassing in het moderne Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In 'Ma zeik' gaat ge niet veel zeikers kunnen bewonderen. Want 'Ma zeik' is een dode stad geworden, waar ge bijna niemand meer tegenkomt, en niks meet te beleven valt. Geef mij dan maar het bruisende Brussel. Daar krijgt ik toch nog waar voor mijn parkeergeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De metro daarnet reed toch mooi rechtdoor. Op 25 minuten sta je van de ene kant van de stad aan de andere. Mooie zaak .....moesten ze ook in de Vlaamse steden hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn motto.....wegblijven uit Vlaamse bossen...kom ik nooit meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het centrum van Brussel ligt er in ieder geval properder bij dan Antwerpen heb ik onlangs nog kunnen constateren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.bruzz.be/samenleving/aan...jgt-2016-09-12 En dan weer dit in de Vlaanders http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180102_03276423 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2018 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu zou ik inderdaad de weg niet meer moeten vragen. Maar toen ik destijds twintig jaar in Brussel gewerkt heb en ook globetrotter moest spelen in alle duistere steegjes waar geïmproviseerde maatschappelijke zetels gehuisvest waren bestond de smartphone nog niet. En je kon toen nog verloren lopen in de krotten waar sommige bedrijven zogezegd hun hoofdzetel hadden. Eén dag per jaar toch als wij de boekhouding kwamen nazien. Nu ja; nazien is veel gezegd. 95 % van mijn collega's waren beginnelingen die meestal onbekwaam waren. Juist daarom hadden die bedrijven hun verzonnen hoofdzetel in Brussel. Stuur geroutineerde ambtenaren naar de hoofdstad en betaal ze een tweetaligheidspremie en tussen dit en één jaar zullen er geen krotten meer gebruikt worden om de maatschappelijke zetels van frauderende bedrijven te vestigen. Ik ken de grootstad dus beter dan dezen die hier een dikke nek opzetten. Vooral dan nog wel de achterbuurten. Spijtig nog wel. Toen heb ik het overleefd. Maar in vele van die verloederde steegjes kom je best heden niet te veel. Wij werkten destijds tot 17 uur en dan kon het al behoorlijk donker zijn als men een station moest terug vinden. Ik ben meermaals echt niet gerust geweest. Want rond die tijd waren gewoonlijk de dorpsjongsten die bestuursvergaderingen hielden op straat voor wat hun wijk betrof. Tevreden met de uitleg? Brussel is mogelijk nu veranderd want ik ben er 25 jaar niet meer geweest. Maar geloof me of niet; ik heb echt geen goesting meer om er te komen. Geef mij maar den boerenbuiten. En voor hangende hespen en blote billen te zien heb ik ook al minder behoefte. Brussel kan mij dus gestolen worden. En ja; ik heb een smartphone. En nee; ik gebruik hem niet om naar onnozelaars te bellen. Dubbel tevreden met de uitleg nu? ![]() |
|
![]() |
![]() |