Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2018, 11:35   #481
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja, de koran is een verzameling verzen, bedoeld om te reciteren.
Natuurlijk staat nergens dat je een hoofddoek moet dragen, wel dat je beter je boezem bedekt en niet te veel je aandacht op jezelf vestigt door met juwelen aan enkels te rammelen.
Dat was natuurlijk ook een goed advies, omdat vrouwen zich in de nacht naar de latrines moesten wagen die buiten de veilige stadsmuren lagen.
Zo konden ze zich onderscheiden van slavinnen en hoeren, als vrouwen die tot de groep rond de profeet behoorden en dus niet lastig gevallen mochten worden.
Maar nu is dit onderscheid niet meer nodig, wat ooit goed bedoeld was, werd ingezet als middel tot het onderdrukken van vrouwen.
Wat het ook zou kunnen voorstellen, het moet voldoende zijn als een werkgever of een school zegt : iedereen blootshoofd, om weg te komen met die flauwe kul.
Onze beleidsmensen oogsten nu wat ze vroeger gezaaid hebben, door strenggelovigen, voor wie bidden belangrijker is dan werken of studeren, in onze maatschappij te willen integreren. Zoiets lukt nooit, tenzij iemand zeer zware toegevingen doet. En tot vandaag zijn het de autochtonen, wij dus, geweest die zich aan de inwijkelingen mochten aanpassen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 11:35   #482
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik woon in de Antwerpse regio, en ik kan u vertellen dat niemand enig probleem heeft met Chassidische joden. Wel is het zo dat zij een vrij besloten gemeenschap zijn, en eigen scholen hebben.
Er loopt wel een onderzoek naar die scholen, ivm de negatie van het evolutionisme en nog wat.
Stond toch in de krant.

En van hunnen theater maken omdat het binnenkort gedaan is om runderen te slachten door hen enkele minuten te laten lijden tijdens het verbloeden. (ik vermoed dat ze hun slachthuizen zeer goed weten discreet te houden ...)

Maar inderdaad: die mensen vallen anderen amper lastig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 11:35   #483
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Waarom zouden de eindtermen moeten veranderen?
Is daar dan vraag naar vanuit deze of andere groep?
De facto zijn ze in sommige scholen al gewijzigd en komen holocaust en evolutieleer niet meer aan bod.
Oud 1 maart 2018, 11:37   #484
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hadden het over maar 2 snelheden van integratie.
Wat dus niet klopt.

Dat de islamitische gemeenschap zich vaker roert is zeker het geval. Ze zijn dan ook de grootste minderheidsgroep.
Waarvan een substantieel aantal een specifieke culturele bagage heeft.
Of vergis me ik?
Wie zegt dat we willen dat ze zich integreren? Dat ze oprotten naar een of ander islamitisch land.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 11:37   #485
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk burgerschap wilt u uit dragen? Deze van" vrouwen moeten zich bedekken en onderscheiden van minder " goede" vrouwen?
Of is burgerschap; vrouwen moeten zich hier niet bedekken, ze zijn niet verantwoordelijk voor het seksueel gedrag van mannen en dat standpunt deelt de wet?
Sinds wanneer is een omgeving zonder hoofddoeken steriel? Wanneer het dan toch " vrije keuze" zou zijn, waarom is er dan geen respect voor onze cultuur en normen, waarden? Waarom " moet" de hoofddoek steeds en overal? Omdat religie boven de samenleving staat, zoals de koran voorschrijft?
Van mij mag je op scholen deze discussie voeren, maar wel zonder hoofddoek op.
Je moet eerst al de gelegenheid scheppen om tot een discussie te kunnen komen. Dat lijkt me minder waarschijnlijk als ze bij voorbaat verstek geven tgv een vestimentair verbod.
Oud 1 maart 2018, 11:40   #486
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De stem van de modale Vlaming heeft geklonken.

Citaat:
Bart De Wever?Geverifieerd account @Bart_DeWever

Bart De Wever heeft geretweet VRT NWS

Ik sluit me aan bij de leer van het vliegend spaghettimonster en stuur mijn kinderen naar school met een vergiet op hun hoofd. Gelijke behandeling voor elke overtuiging. #soumission

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 11:40   #487
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze mogen niet zonder hoofddoek naar school maar samen met de jongens zwemmen gaan ze wel mogen?? hoe naief wil jij je voordoen eigenlijk?
Een leerkracht in een school met veel moslimleerlingen heeft me gezegd dat moslimmeisjes daar opvallend vaak maandstonden inroepen net wanneer er zwemlessen zijn.
Oud 1 maart 2018, 11:42   #488
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De stem van de modale Vlaming heeft geklonken.
Benieuwd of hij het ook daadwerkelijk gaat doen

Citaat:
Oud 1 maart 2018, 11:42   #489
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik acht een evolutie naar zwemmen op school in boerkini voor moslimmeisjes niet langer ondenkbaar. Ook dat zal dan door links wel verdedigd worden als zijnde emancipatorisch en leidend tot evenwichtige openminded studenten die open staan voor de seculiere westerse cultuur waarin ze hun leven leiden.
Dat zal inderdaad het gevolg zijn van dit beleid. Maar het gaat nog verder, want ook stage lopen in bepaalde richtingen geeft problemen.
Ik kan daarvan een voorbeeld geven.
2 Marokkaanse jongens liepen stage in een dienstencentrum.
Bij hun taken hoorde ook af en toe de bar bemannen in het cafetaria.
Een deed dit zonder morren en gaf ouderen die dit vroegen gewoon een pintje of glas wijn, de ander weigerde dit omwille van religieuze redenen.
Wie denk je dat een baan aangeboden kreeg?
Niet degene die weigerde om een pint uit te schenken, natuurlijk.
Het dienstencentrum vond diversiteit onder het personeel erg belangrijk, en was blij met de nieuwe werkkracht, maar jongeren de indruk geven dat omwille van religie het normale takenpakket geweigerd kan worden is hun kansen beperken op de arbeidsmarkt.

Dient onderwijs daar niet voor? Doorstromen naar een baan op de arbeidsmarkt? Dan zijn hoofddoeken toelaten of een bourkini echt een fout signaal, kan nog voorbeelden geven van kansen die beperkt werden door een starre religieuze houding.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 11:43   #490
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet eerst al de gelegenheid scheppen om tot een discussie te kunnen komen. Dat lijkt me minder waarschijnlijk als ze bij voorbaat verstek geven tgv een vestimentair verbod.
Door onderwijs aan te bieden aan iedereen scheppen we die gelegenheid al, niet?
Meer lijkt me niet nodig.
Oud 1 maart 2018, 11:44   #491
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar gaan de eindtermen daarom veranderen?
Je vraagt Anna List realistisch te blijven, maar sluit zelf de ogen voor de realiteit. De eindtermen zijn papier.
Oud 1 maart 2018, 11:44   #492
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er loopt wel een onderzoek naar die scholen, ivm de negatie van het evolutionisme en nog wat.
Stond toch in de krant.

En van hunnen theater maken omdat het binnenkort gedaan is om runderen te slachten door hen enkele minuten te laten lijden tijdens het verbloeden. (ik vermoed dat ze hun slachthuizen zeer goed weten discreet te houden ...)

Maar inderdaad: die mensen vallen anderen amper lastig.
Dat de ene groep lastig doet en de andere niet waardoor de laatste buiten vizier blijft is problematisch.
Net als eigen scholen waar controle op eindtermen lang niet zo rigide zijn.
Een verbod zoals in het GO zal deze segregatie verder in de hand werken. Zoals ook de opdeling in verschillende netten dat indirect doet.
Oud 1 maart 2018, 11:45   #493
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hadden het over maar 2 snelheden van integratie.
Wat dus niet klopt.
Toch wel: die van moslims en die van alle andere strekkingen.

Citaat:
Dat de islamitische gemeenschap zich vaker roert is zeker het geval. Ze zijn dan ook de grootste minderheidsgroep.
Waarvan een substantieel aantal een specifieke culturele bagage heeft.
Of vergis me ik?
Uiteraard, maar alleen met de specifieke culturele bagage van moslims zijn er conflicten met onze specifieke culturele bagage. Hebt u kennis van andere religieuze groepen die de culot hebben hier vermeende "rechten" te komen opeisen, desnoods via absurde gerechtelijke procedures?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 11:46   #494
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Door onderwijs aan te bieden aan iedereen scheppen we die gelegenheid al, niet?
Meer lijkt me niet nodig.
Je moet ouders en leerlingen ook overtuigen naar GO scholen te komen.
Oud 1 maart 2018, 11:48   #495
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat het ook zou kunnen voorstellen, het moet voldoende zijn als een werkgever of een school zegt : iedereen blootshoofd, om weg te komen met die flauwe kul.
Onze beleidsmensen oogsten nu wat ze vroeger gezaaid hebben, door strenggelovigen, voor wie bidden belangrijker is dan werken of studeren, in onze maatschappij te willen integreren. Zoiets lukt nooit, tenzij iemand zeer zware toegevingen doet. En tot vandaag zijn het de autochtonen, wij dus, geweest die zich aan de inwijkelingen mochten aanpassen.
Omdat er zoals u terecht opmerkt gewoon geen visie was.
Migranten werden per definitie als slachtoffers gezien en als passief, waarbij enkel de samenleving maar kansen moest bieden vanuit respect voor de culturele zienswijze van migranten.
Dat werkt dus duidelijk niet, integendeel.
Migranten zijn geen slachtoffers, de maatschappij biedt kansen en rechten die in landen van herkomst niet eens bestaan, en het is een actieve groep die dus ook verantwoordelijkheid draagt.
Oud 1 maart 2018, 11:49   #496
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet ouders en leerlingen ook overtuigen naar GO scholen te komen.
Nee hoor, die mensen mogen zelf kiezen waar ze hun kinderen naar school sturen. Wij moeten nogal veel volgens u.
Oud 1 maart 2018, 11:50   #497
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Een paar jaar geleden hebben ze op het grootouderfeest spek met eieren afgeschaft. Dat was zogezegd een belediging en moslim grootouders zouden daarom niet komen.
Resultaat een paar jaar later : ze komen nu ook niet maar het spek met eieren bleef weg.
Ik krijg het schijt van dat volk.

Laatst gewijzigd door Pericles : 1 maart 2018 om 11:50.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 11:58   #498
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een paar jaar geleden hebben ze op het grootouderfeest spek met eieren afgeschaft. Dat was zogezegd een belediging en moslim grootouders zouden daarom niet komen.
Resultaat een paar jaar later : ze komen nu ook niet maar het spek met eieren bleef weg.
Ik krijg het schijt van dat volk.
2
Het vliegend schijt.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 12:01   #499
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat er zoals u terecht opmerkt gewoon geen visie was.
Migranten werden per definitie als slachtoffers gezien en als passief, waarbij enkel de samenleving maar kansen moest bieden vanuit respect voor de culturele zienswijze van migranten.
Dat werkt dus duidelijk niet, integendeel.
Migranten zijn geen slachtoffers, de maatschappij biedt kansen en rechten die in landen van herkomst niet eens bestaan, en het is een actieve groep die dus ook verantwoordelijkheid draagt.
Ze krijgen hier kansen, die in hun thuislanden ondenkbaar zijn. Er bestaat geen enkel islamitisch land dat naar behoren functioneert, enkel en alleen door de "verlammende en blokkerende" invloed van hun godsdienst, vooral in het onderwijs.
Dan krijgen ze hier de kans om het wel verder te schoppen, maar blokkeren ze zelf hun eigen toekomst door diezelfde godsdienst die hen een normaal leven in hun thuisland ontzegde, weer op te eisen.
Komt er nog bij dat nauwelijks werkgevers staan te springen om "hoofddoekers" aan te werven (tenzij eventueel enkel als poetshulp)
Onbegrijpelijk dat de overheid niet inziet, dat heel dat hoofddoeken-debat verloren tijd en geld is.

Citaat:
Oud 1 maart 2018, 12:13   #500
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, die mensen mogen zelf kiezen waar ze hun kinderen naar school sturen. Wij moeten nogal veel volgens u.
Buigen en plooien dat is wat wij moeten doen. En vooral geen kritiek op hun achterlijk wereldbeeld.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be