![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#481 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Chirurgische wegwerpmaskers 50%. Katoenen herbruikbare slechts 10%.
|
|
|
#482 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het aantal virusdeeltjes is belangrijk, het is niet zoals bij een zwangerschap, wat dan ook geen ziekte is. |
|
|
|
|
|
|
#483 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ik bedoelde was dat de propaganda ons vertelt dat het niet is om jezelf te beschermen maar een ander. Dat wou ik zeggen, dat is echter niet mijn mening. Mondmaskers doen meer slecht dan goed zoals ze nu opgedrongen worden. |
|
|
|
|
|
|
#484 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar waarom zouden ze een ander helpen? Het staat er toch zwart op wit dat het niet helpt? Niet bij u en niet bij een ander. Accepteer het.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 augustus 2020 om 21:43. |
|
|
|
|
|
|
#485 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mondmaskers verplicht op straat.
Mag ik nog roken op straat, of iets drinken op straat ? Sommige zeggen van niet. |
|
|
|
|
|
#486 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 13 augustus 2020 om 23:23. |
||
|
|
|
|
|
#487 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als er 1 ding is waarvoor maskers, ook niet de PPE types (of PBM's), niet ontworpen zijn is om verspreiding te voorkomen. Ze zijn bedoeld om de drager te beschermen. Men kan beter stoppen met die fact check's want ze goed als alle die ik gelezen heb gaan ervan uit dat de MSN uitleg correct is. |
|
|
|
|
|
|
#488 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn geen teksten die de status hebben van fact check, en anderen die minderwaardig zijn. Er zijn juiste, en foute argumenten. En de waarde daarvan kan enkel maar bepaald worden door de lezer, die de argumentatie moet nagaan voor zichzelf. Daar is geen substituut voor. Het is als een substituut om een versleutelde tekst te ontcijferen. Men moet dat uiteraard zelf doen. Als iemand anders het voor U doet, dan had de versleuteling geen zin. Men her-ontdekt altijd maar dezelfde evidentie, dat men "redeneren" niet kan delegeren, zonder daarbij het risico te lopen op vertrouwensschending. Er is geen koninklijke weg naar de wiskunde, en er is geen substituut voor zelf redeneren. Dat staat natuurlijk haaks op "enkel experten weten het". |
|
|
|
|
|
|
#489 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat de effectiviteit van een remedie betreft, tot in maart hadden we daar een methode voor. Het was zelfs (op enkele notoire uitzonderingen na, zoals homeopathie) meestal verboden om remedies op de markt te brengen zonder studies met zulke methoden. Vanaf maart is het omgekeerde blijkbaar geldig. Remedies waarvan niet de minste indicatie bestaat dat ze werken mogen nu niet alleen, ze worden zelfs met geweld afgedwongen.
Maar afdwingen van remedies die niet werken, eh, werken nog altijd niet. Maw, om na te gaan of mondmaskers iets doen, moet men dat experimenteel nagaan. Dan pas zal men kunnen zeggen of het werkt of niet. Het is merkwaardig dat men een totaal omgekeerde houding heeft ten aanzien van twee remedies: HCQ en mondmaskers. Van geen van beide weet men of het werkt in de omstandigheden waar het verondersteld is van te werken. Van beide weet men dat ze niet werken in andere omstandigheden, met studies die eigenlijk niet echt ter zake doen. Van beide zijn er tegenstrijdige resultaten met minder goed ontworpen studies. Het gevolg is dat het ene verboden, en het andere verplicht werd, want beide staan wetenschappelijk op min of meer hetzelfde niveau. Voor maart zou zoiets niet denkbaar geweest zijn, maar nu is dat het nieuwe normaal: als het totaal tegenstrijdig is, zal het nu deel uitmaken van de standaard manier van doen. Het is eigenaardig dat men niet ziet hoe Totaal Waanzinnig de overheden geworden zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 augustus 2020 om 05:56. |
|
|
|
|
|
#490 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is het Amerikaans Center of Disease Control and Prevention fout? |
|
|
|
|
|
|
#491 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#492 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
But the Centers for Disease Control and Prevention recommends wearing a face covering in public since the virus is transmitted mostly through droplets produced when people cough, sneeze and talk. Bovendien wordt er niet eens iets hard gemaakt, dus juist/fout is amper aan de orde. |
|
|
|
|
|
|
#493 |
|
Europees Commissaris
|
Tenzij bij sommige groepen - maar daarvoor dient een huisarts - heeft HCQ geen bijwerkingen (mensen slikken het dan ook bij reuma of preventief als ze naar bepaalde gebieden reizen), d.w.z. niet van de orde dat daar in eender welk ander geval rekening mee wordt gehouden, laat staan bij het bestrijden van een dodelijk virus als het daarbij kan helpen. Wel in de eerste fase van de ziekte en samen met zink.
|
|
|
|
|
|
#494 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#495 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is een Factcheck dat het op de wettelijke waarschuwing van de verpakking staat dat het niet helpt.
|
|
|
#496 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er staat in de VS in de handleiding van kettingzagen dat je de ketting niet met je handen mag stoppen. Dat staat daar om legale redenen. Same thing. |
|
|
|
|
|
|
#497 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik was en ben nog steeds voorstander van het dragen van maskers in zekere omstandigheden, maar dat zou eigenlijk ALTIJD op vrijwillige basis dienen te gebeuren. In de grond zou ik ECHT WILLEN WETEN of het helpt. Er zijn zowel theoretische redenen om te denken dat het kan helpen, als redenen om te zeggen dat het niks doet, en de literatuur heeft geen enkele serieuze studie hierover, omdat die studies moeilijk zijn. Ja, er zijn studies, met min of meer tegenstrijdige resultaten als men het te simpel houdt, en die zeggen grotendeels dat: 1) maskers een fractie van de deeltjes tegenhouden als men metingen doet op deeltjes (voor chirurgisch masker, factor 2 of 3). 2) in de praktijk het effect op griep propagatie niet significant is, maar waar men eigenlijk met lage statistiek zit, en met onzekere factoren (droegen de mensen wel degelijk hun masker thuis en dergelijke). De enige correcte manier is om testen met controle groep te doen met werkelijke pathogenen op grote groepen vrijwilligers. Een masker langdurig dragen verandert dingen. Of die verandering positief dan wel negatief is, zal van vele zaken afhangen, en men kan dat niet in "regeltjes" gieten. Op het openbaar vervoer denk ik dat het nuttig kan zijn bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 augustus 2020 om 09:38. |
|
|
|
|
|
|
#498 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat het allemaal al getest was en is wat het is.
|
|
|
|
#499 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Op de maskers staat er dat wat het zou moeten doen, namelijk virussen tegenhouden, dat het dat niet doet. Dan kan je beter een kettingzaag kopen, al is het maar om andere uit de buurt te houden. |
|
|
|
|
|
|
#500 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is inderdaad merkwaardig om op een product te zetten waar het niet voor dient. Bijvoorbeeld, op een fles benzine "dient niet om planten doen te groeien ; dient niet om vuur te blussen ; dient niet om water te verzachten ; dient niet om batterijen te vullen ; dient niet om water in wijn te veranderen ; ...."
|
|
|
|