Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2020, 17:00   #481
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik heb persoonlijk geen enkel probleem met de multiculturele maatschappij.
Ik werk met Turken, Ghanezen, Marokkanen, Chinezen, Oekraïners,....en heb met deze mensen geen enkel probleem.
Ik loop gewoon rond in ons stadje, ook 's avonds en ondervind geen enkel probleem.

Het enige "probleem" dat ik heb is met Bulgaren, Russen, Roemenen,...en dat zijn zeker geen Islamieten.

Dus mijn voorstel, gedraag u normaal en behandel iedereen als normaal mens. En u wordt ook behandeld als normaal mens.
U bedoelt zoals die leraar in Frankrijk die gewoon zijn job deed???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 17:04   #482
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Tja zo is het altijd, een elite wil macht & dominantie afdwingen via politieke of religieuze wegen, het is wel zo dat dumb & dumber ontvankelijker zijn voor radicaal gedachtengoed..bovendien is er bij de woestijnvolkeren een grote angst dat hun tradities door de westerse maatschappij gaan verloren gaan. Vooral de dominantie tov vrouwen kinderen willen ze niet afgeven..

Het is de taak van de overheid om die woestijnmentaliteit in onze samenleving ten allen prijzen te bestrijden
De logische reactie zou dan zijn in de woestijn te blijven. Er moet toch iets zijn dat de ongelovige Westerse honden goed doen, want de aantrekkingskracht op woestijnmentaliteitmensen blijkt nu al decennia lang groot.
Oud 19 oktober 2020, 17:09   #483
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U bedoelt zoals die leraar in Frankrijk die gewoon zijn job deed???
Juist ja.
Of zoals Michèle Kiesewetter haar job deed.

U zult maar zo'n klinkende zot tegen komen.
Zoals Roland Steyaert ook zo'n klinkende zot tegen kwam.
Of u zult maar de ouders zijn van An en Eefje die de kompleet gestoorde Dutroux tegen kwamen.

Maar in MIJN leven en MIJN activiteiten heb ik echt geen enkel nadeel (integendeel) van de multikul.

Wat niet wil zeggen dat de huidige maatschappij geen problemen kent. Maar voor moordenaars hebben we een strafwet. En voor terroristische moordenaars is er een verstrenging van de straf. Of zoals in Frankrijk, de standrechterlijke executie. En ja daar ben ik heel tevreden over.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 17:12   #484
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik werk met Turken, Ghanezen, Marokkanen, Chinezen, Oekraïners,....en heb met deze mensen geen enkel probleem.
Ik loop gewoon rond in ons stadje, ook 's avonds en ondervind geen enkel probleem.

Het enige "probleem" dat ik heb is met Bulgaren, Russen, Roemenen,...en dat zijn zeker geen Islamieten.

Dus mijn voorstel, gedraag u normaal en behandel iedereen als normaal mens. En u wordt ook behandeld als normaal mens.
Alles kaat koet dus? Amai, Willem, daar kun je echt een programma op bouwen. En het is nog vrij simpel ook. Je moet er eigenlijk niets voor doen. Gewoon laten betijen.

En de boer? Hij ploegde rustig voort.

Tussen haakjes. Waarom heb je eigenlijk problemen met Bulgaren en Roemenen? Zijn die te Europees?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 19 oktober 2020 om 17:13.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 17:13   #485
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
LOL
Cijfers voor de VS die universeel gelden?

Trouwens, een goede ingenieur zou weten dat cijfers niet altijd het hele verhaal vertellen.
Wijzigingen in de meetwijze (bv beslissing om kleine criminaliteit weg te laten, nieuwe definities voor criminele feiten, kleine criminaliteit, ....) kan een serieuze impact hebben die een vergelijking tussen recente cijfers en het verleden serieus verkleuren.
Of maatschappelijke veranderingen (vertrouwen in politie/justitie, waarde,...) waardoor er mogelijk minder aangiften worden gedaan.

Vraag eens aan autochtonen in Anderlecht, Molenbeek en andere Brusselse gemeenten eens hoe ze hun buurt hebben zien veranderen.
Zeg hen ook ineens dat hun angst irrationeel is.
Onze politici noemen dat een subjectief onveiligheidsgevoel. Het wordt pas reëel als ze de miserie eens zelf aan den lijve ondervinden, wat zelden gebeurt aangezien ze haast allemaal ver weg wonen van de moeilijke wijken die bestemd zijn voor het door hen misprezen plebs.
Oud 19 oktober 2020, 17:18   #486
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het enige waar jij ooit naar verwijst is sceptr.net

Dat is extreem-rechtse propaganda van, door en voor Blokkers. Het soortje dat Puurs is gaan op stelten zetten.
En De Morgen is linkse propaganda. Maar die vind je wellicht wel geloofwaardig.
Oud 19 oktober 2020, 17:20   #487
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Alles kaat koet dus? Amai, Willem, daar kun je echt een programma op bouwen. En het is nog vrij simpel ook. Je moet er eigenlijk niets voor doen. Gewoon laten betijen.

En de boer? Hij ploegde rustig voort.

Tussen haakjes. Waarom heb je eigenlijk problemen met Bulgaren en Roemenen? Zijn die te Europees?
Ik ben veel banger door de dood van Michèle Kiesewetter. Die is door eigen volk vermoord.
Oud 19 oktober 2020, 17:21   #488
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U zit blijkbaar meer achter uw computer dan dat u in de echte maatschappij rondloopt
Oud 19 oktober 2020, 17:21   #489
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Met welk doel? Uitdagen? Haat verspreiden?
Dus een cartoon maken is gelijk aan haat zaaien?
U doet aan victim blaming, en schaart zich dus aan de kant van moslimterroristen.
Oud 19 oktober 2020, 17:21   #490
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vat de rechtse voorstellen samen in 3 woorden:

Smijt ze buiten

Ben ik correct ?
Niet realistisch. 'Hou ze buiten' was dat wel geweest (en zou dat nog kunnen zijn - Hongarije bewijst dat) en zou trouwens wenselijk zijn geweest zodra de negatieve gevolgen bleken (en dat is nu al meerdere tientallen jaren).
Oud 19 oktober 2020, 17:23   #491
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Altijd lachen met de poco's die anderen "populisme" verwijten en dan met zoiets afkomen.

Poco's in 3 woorden is dan : "Haal ze binnen".
Correct ?
Ja, dat kun je eigenlijk gerust als correct bestempelen.

Laatst gewijzigd door No Apologies : 19 oktober 2020 om 17:23.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 17:23   #492
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben veel banger door de dood van Michèle Kiesewetter. Die is door eigen volk vermoord.
Dat kan ik geloven beste Willem. Is intussen ook al 13 jaar geleden. Je hoort niet zo gek vaak over die moorden door extreemrechts dus is het ook normaal dat dit wat meer opvalt. Aanslag en slachtoffers door islamextremisme gebeuren frequenter en op grotere schaal. Normaal dus ook dat er wat meer gewenning optreedt.

En vertel eens, waarom boezemt extreemrechts je meer angst in dan islamfundamentalisme? Is het omdat je eerder oikofobisch bent ipv xenofobisch?
Oud 19 oktober 2020, 17:24   #493
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het gaat me niet om het verandering van de mening, maar hoe je het etaleert.

Ik zal een vergelijking maken.
Iemand kan zwarte sneeuw gezien hebben of arm geboren zijn, maar het toch voor elkaar gekregen hebben om een vermogen op te bouwen zonder dat ze vergeten waar ze vandaan komen.
Je hebt er ook met een gelijkaardige levensloop, maar zich vervolgens als een verheven baron gedragen en de rest beschouwd als het plebs en doen alsof ze nooit een boterham met choco hebben gegeten.

Wijzig nu vermogen met 'mening'.

Ik ben nog beleefd. Anderen zouden het ronduit opgeblazen hypocrisie noemen.
Wil je dus zeggen dat ik begripvoller moet zijn ten opzichte van de mening van "jan met de pet" die VB/NVA stemt ? De gewone mens ?

Sorry, ik verwerp de nationalistische mening als minderwaardig. Wie die ook uit. Of dat nu de financiele planner is of jean van op de hoek. Op dit forum wordt mijn mening ook afgedaan als "taal van links gespuis" of "volksverraders". Dus ik zie geen enkele reden waarom het ook niet omgekeerd te doen. Waarom moet ik respect hebben voor jullie mening als dat omgekeerd nooit het geval is ?

Jullie irriteren zich enorm aan mijn soms betweterig gedrag. Dat besef ik maar al te goed. Misschien doe ik het net omdat ik weet dat ik gans de meute hier op de kast krijg daarmee.

Ik wil gerust deftig in discussie gaan, maar wat moet ik ? Iedere keer als ik een stelling poneer komt er wel een of andere pipo af met "grote francofonie" of "den dwijl" of "links gespuis" ?

Sorry, respect gaat langs twee kanten. PA's en PO's (mag dus ook niet meer blijkbaar) ga ik laten. Maar verwacht geen respect voor uw mening, als omgekeerd die er ook niet komt. Binnen dit en het uur zal wel een of andere niet-flamingant op dit forum wel weer worden uitgemaakt voor belgocyst of linkse rat. Maar oh wee als we de arme rechtse nationaal aanvallen op zijn mening...dan zijn we verheven, elitair !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 17:25   #494
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
U zit blijkbaar meer achter uw computer dan dat u in de echte maatschappij rondloopt
Heb je een iets meer doordacht antwoord? Je breinscheten interesseren me maar bitter weinig.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 19 oktober 2020 om 17:25.
Oud 19 oktober 2020, 17:26   #495
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Bron ??
Hij vond het zelfs nog te braaf:

https://www.hln.be/vluchtelingencris...raaf~a35344ed/
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 17:26   #496
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de oplossing voor het "vreemdelingenprobleem" dan volgens rechts ?
Kijk naar je posts van 2 jaar geleden hé. Daar staat het antwoord te lezen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 17:27   #497
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:

Beschouw jij homoseksuele mensen en meisjes in minirok als normale mensen? Ik wel en die worden in moslimbuurten wel erg vaak niet als dusdanig behandeld.
Oud 19 oktober 2020, 17:27   #498
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Wat stel je voor, dat ik dan nu maar gratuit mee doe met het demoniseren van een hele bevolkingsgroep zonder enige basis of argumentering ?
Mensen die op anderen inrijden veroordelen, is wat anders dan demoniseren.

Citaat:
Mezelf overgeven aan de primaire driften die haat en angst zijn ?
Ahja, dus als ze je vrouw verkrachten, dan ga jij zeggen "we gaan toch niet aan primaire driften toegeven?"
Hoe onnozel kun je zijn.
Er is iets als ongefundeerde angst, zoals iemand die schrik heeft van spinnen, ook als het piepkleine onschadelijke exemplaren zijn.
Schrik hebben van moslimterreur is wat anders, het gaat hier niet over een denkbeeldig gevaar.

Citaat:
Ik bekijk de wereld vanuit een logisch kader. Het zou beter zijn mochten meer mensen zo denken en die primaire driften, die geen band hebben met de realiteit en opgehitst kunnen worden door volksmenners, wat onder controle krijgen.
Mocht iedereen nu eens elkaar een knuffel geven, zou de wereld geen betere plaats zijn?
Probleem is dat er nog wel moordenaars, verkrachters, enz. rondlopen.
Als u met uw "logisch kader" dat niet ziet, dan is uw kader zo onlogisch als maar kan zijn, want dan negeert u gewoon de werkelijkheid.

Citaat:
Want, ik heb van geen enkel rechts nationale persoon op dit forum een concrete oplossing gehoord ivm moslimterrorisme die ook effectief kan werken. Het zijn constant zaken die behoren tot het rijk der fantasie (deportaties, enz...) Daar sta je dan als mensenkenner.
Wat is er mis met zero tolerance?
Wat is er mis met daders de doodstraf geven?

Citaat:
Partijen zoals de NVA, het VB, zijn partijen die problemen aankaarten (makkelijk) maar op geen enkel moment oplossingen uitwerken (moeilijk !).
Terwijl u liever de ogen sluit voor de werkelijkheid.
DAT gaat het oplossen.
Oud 19 oktober 2020, 17:28   #499
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De grootste fout tgo het onderwerp van dit draadje is dat men het wegkanaliseerde richting 'moslims' daar waar het over terreur door voorpost militieleden en Blokkers ging.
Niemand is verplicht de moslimtrollenversie te geloven.
Oud 19 oktober 2020, 17:29   #500
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie irriteren zich enorm aan mijn soms betweterig gedrag. Dat besef ik maar al te goed. Misschien doe ik het net omdat ik weet dat ik gans de meute hier op de kast krijg daarmee.

I
Ik zou het niet betweterig noemen. Eerder naief. Of liever komende van iemand die al bij al een vrij comfortabel en beschermd leven heeft gekend en alles wat hij dient te weten heeft gevonden in zijn cursussen en alles volledig kan verklaren aan de hand van gepubliceerde grafieken en statistieken.

Voor de rest verwelkom ik al je postings hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be