Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2023, 11:04   #481
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De banden tussen Muyters en VOKA werden volledig doorgeknipt!

Wat niet wilt zeggen dat ik het OK vindt dat iemand, die nooit op een lijst gestaan heeft, laat staan zich politiek geout heeft, minister wordt.
Maar dat is een andere discussie.
Daarover hebben we nog niet één letter van afkeuring gehoord van de zelfverklaarde liberalen en democraten.

Oud 12 mei 2023, 11:07   #482
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt eigenlijk gewoonweg. Hier nog een mooi voorbeeldje. Deze man wil een alien zijn

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220712_95454859

Dat is allemaal zijn goed recht en ik heb geen probleem met zijn zelfverminking. Maar ik moet nu toch niet echt gaan denken dat die mens een alien is zeker? En als ik dat niet denk ben ik blijkbaar anti liberaal.
Zo'n persoon zal waarschijnlijk geen probleem hebben om werk te vinden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 11:09   #483
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
P. De Sutter is een geboren man en is “vrouw” omdat hij beweert een vrouw te zijn. En blijkbaar poogt hij die bewering sterk te maken door het dragen van een pruik, een beha en vrouwenkledij. Maar dat maakt het feit dat hij een man is niet ongedaan.
Zo denk ik er ook over.

We zien nu bij sportwedstrijden dat er meer en meer stemmen opgaan om zo'n persoon niet als vrouw te bestempelen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 11:23   #484
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Liberaal zijn betekent vrij zijn toch? Wel Paul De Sutter mag dragen wat hij/zij wil. Dat is geen enkel, maar dan ook geen enkel probleem. Die mag zichzelf vrouw noemen, die mag doen en laten wat hij/zij wil. Maar weet je wat Pandaatje. Als Liberaal mag ik hem/haar ook benoemen hoe ik dat zelf wil. Dat heeft nul de botten met conservativiteit te maken.

Ten tweede heeft iedereen het recht om abortus te plegen binnen de daarvoor voorziene termijn of die nu 12 of 20 weken is, het zal me aan mijn reet roesten. Maar ook daar weer Pandaatje, heeft iedereen het recht om te denken wat hij wil over personen die abortus plegen. Ook dat is liberaal.

Ten derde, ik heb geen enkel probleem met euthanasie. Dergelijke beslissingen worden niet overhaast genomen en zijn zowieso al dramatisch. Ik ga zelfs verder, ik heb geen enkel probleem met zelfmoord (zolang je niet onder een trein spring en anderen overlast bezorgt natuurlijk)

U ziet, ik draag persoonlijke vrijheden enorm hoog in het vaandel. In tegenstelling tot u, want u bent zo intolerant als de pest en u stemt bovendien op Open VLD. Open VLD die de laatste 20 jaar onafgebroken in de federale regering zat en die ons land gebracht heeft waar we nu staan. Grootste overheidstekort, grootste overheidsbeslag en grootste staatsschuld per inwoner. Per definitie anti liberaal dus. U, u bent een anti liberaal en u hebt anderen geen enkele les te leren.

Ik ben 100 keer liberaler dan jij en ik zal ook altijd blijven ijveren om iedereen vrij te laten doen wat hij of zij wil zolang het geen overlast bezorgt aan anderen.
Oud 12 mei 2023, 11:24   #485
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo denk ik er ook over.

We zien nu bij sportwedstrijden dat er meer en meer stemmen opgaan om zo'n persoon niet als vrouw te bestempelen.
TERECHT!
Oud 12 mei 2023, 11:47   #486
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen Jakko, iedereen die liberaal genoeg is om het te willen weten, die geen mentale paleo-conservatieve pilaarbijter is, noch een paapse conservatieveling, noch zo liberaal als de pest WEET dat De Croo minister van B-Post was in de regering Michel. De waarheid past vaneigens niet in je "liberale" haatkraam.

OOK De Croo heeft het B-Post schandaal dus laten verder woekeren. Of mag niemand die jouw geen groot gelijk geeft dat zeggen?
Geef mij toch maar Wouter Verschelden. Die draait tenminste nérgens doekjes om. Ook niet wat betreft "de schandalen" waar de N-VA in betrokken was.
Knuppel het is gewoon de mening van een journalist en dus niet zaligmakend maar die toevallig in je liberale haatkraam past. Gelieve er volgende keer ook de link bij te zetten. De Croo was inderdaad minister van Post in de regering Michel. So What? Johan Van Overtveldt was er minister van Financiën.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 12:00   #487
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Omdat Wouter Verschelden het gezegd heeft?En waarom zou de N-VA er niet in deze draad bij betrokken mogen worden. Het zijn zij toch in de eerste plaats die het De Sutter moeilijk proberen te maken met Freilich op kop.
Nog dit Jakko. Je kan het keren of draaien zoals je wil, maar
JIJ bent degene die liegt dat het kraakt als je Verschelden aanvalt omdat hij de puntjes op de i zet. De Croo was Vicepremier
Ontwikkelingssamenwerking, Digitale Agenda, Telecommunicatie en Post in de regering Michel.
In die hoedanigheid stopte De Croo zijn nieuwe aanwinst, El kaouakibi, een klein half miljoen toe. Waarvan 100.000 euro in haar eigen zak verdween.

Noch over deze gang van zaken, noch over het schromelijk tekortkomen in het schandaal van B-post loog Wouter Verschelden. Verschelden is trouwens niet de enige die De Croo vernoemde als de minister van B-post in de regering Michel. De reden dat jij die waarheid niet verteerd krijgt is duidelijk: van De Croo niks dan goeds. En de N-VA deugt niet. Nochtans heeft de N-VA noch van noch van verre nocht dichtbij uitstaans met het reilen en zeilen van[ B-Post. Het zou er nog aan tekort komen als dat de enige partij was die kritiek heeft op dit zoveelste schandaal, of zoals JIJ het verpakt: "Het De Sutter moeilijk maakt".

Geen zinnig mens maak JIJ wijs dat De Croo niet wist wat er onder zijn lodderig oog én onder zijn verantwoordelijkheid kon gebeuren, verdergaan, én uitdijen bij B-Post toen HIJ er de verantwoordelijke minister van was. Zijn partij maakte trouwens een kwart eeuw onafgebroken deel uit van de federale regering.

Wat de N-VA betreft, die probeert het De Sutter niet moeilijk te maken, maar duidt wel ALLE verantwoordelijken voor dit zoveelste Belgische schandaal. De Sutter heeft trouwens ook boter op haar hoofd.

Citaat:
“De Sutter is kantje boordje” en “alweer groene leugens”: binnen Vivaldi grote onrust over De Sutter, nadat whatsappjes opnieuw ongezonde band tussen kabinet en Bpost aantonen

Minister van Overheidsbedrijven en vicepremier Petra De Sutter (Groen) blijft in woelig water. “Dit wordt kantje boordje”, zo zegt een Vivaldi-kopstuk over haar politieke lot. “Alweer groene leugens”, zo zucht een partijvoorzitter binnen de meerderheid. Voorlopig geniet De Sutter nog steun, zeker haar eigen partij gaat helemaal achter haar staan. Maar in de Kamer volgende week moet ze met een sluitende uitleg komen. Zo dreigt De Sutter, met haar partij, de politieke prijs te gaan betalen van heel de schandaalsfeer rond Bpost, die nu al weken woedt.
Druppelsgewijs lekt oud-CEO Dirk Tirez immers informatie, die haar én ook Audrey Hanard, de voorzitster van de raad van bestuur van Bpost, mee in het moeras moet sleuren. Want gisteren dook nieuwe bezwarende communicatie op tussen het kabinet De Sutter en Tirez uit 2021, die aantoont dat minstens één expert op het kabinet ook op het omstreden krantencontract werkte, en vooral dat er toch wel héél innige banden waren tussen het kabinet en het overheidsbedrijf. Tirez en de kabinetschef van De Sutter overlegden zonder schroom over hoe de minister het krantencontract kon blijven verdedigen aan de volle prijs. Ook een hele reeks contacten tussen Hanard en de PS-top tonen opnieuw aan hoe het krantencontract politieke dynamiet was (en is). Dat is hoogst vervelend voor Bpost zelf, dat gisteren aankondigde nog maanden verder te moeten, zonder CEO. Hanard is daarbij net de tijdelijke kapitein op het schip.

In het nieuws: Ex-CEO Dirk Tirez lekt zijn sms-verkeer met het kabinet De Sutter én met Audrey Hanard.

De details: Daaruit blijkt op de eerste plaats hoe direct de lijnen waren om over honderden miljoen euro’s overheidssteun te praten.
“De minister gaat haar best doen in kern morgen”, zo stelde de kabinetschef van De Sutter de CEO van Bpost gerust.
•Groen leek de les van Sarah Schlitz (Ecolo) te hebben geleerd: snel en duidelijk een knieval uitvoeren, bij een politieke fout. Petra De Sutter leek dat begin deze week feilloos uit te voeren.
Want nadat er een torpedo kwam, in de vorm van het nieuws dat Bpost twee medewerkers op het kabinet van De Sutter altijd bleef doorbetalen, inclusief bonussen, zette De Sutter snel en helder een defensie opEr was volgens haar “geen sprake van belangenvermenging”, ze stak “haar hand in het vuur voor de onafhankelijkheid van beide medewerkers“.
?Maar wel: beide experten zouden voortaan wel op de payroll van het kabinet komen, “om elke schijn van partijdigheid weg te nemen”.

?
•Alleen, donderdag vuurden zowel De Tijd als De Standaard een tweede torpedo af. Een vertrouwelijke conversatie op WhatsApp lekte in de kranten. De bron was nogal doorzichtig: Tirez zelf. Hij heeft als enige de whatsappjes, naast het kabinet. En hij leeft steeds meer in onmin met de huidige leiding van Bpost én met minister De Sutter. Eerder stuurde hij ook die eerste torpedo, het nieuws dat twee kabinetsleden van de groene minister gewoon op de payroll stonden bij Bpost.
Met dank aan Wouter Verschelden, De Tijd en De Standaard.
Oud 12 mei 2023, 12:03   #488
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor de liefhebbers:

Oud 12 mei 2023, 12:03   #489
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo denk ik er ook over.

Dit gaat over fysieke kracht
Waar ik akkoord mee ben.

Maar ik ga niet akkoord met de bekrompenheid van sommige rechtsen als het gaat over de zelf-identificatie van een persoon.
Waarom miskkennen sommige mensen de wens van bepaalde andere mensen om als een ander geslacht dan bij de geboorte bepaald, door het leven te gaan ?

Bekrompenheid ?
Onbeschoftheid ?
Welke reden kan men hebben om iemands wens niet te respecteren ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 12:04   #490
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Voor de liefhebbers:

T'is verdomme een knappe meid.
Wat anders dan die typische verlepte huisvrouwen die men overal ziet
Maar dit heeft natuurlijk alles te maken met de Bpost scheet in een netzak die de N-VA weer maar eens hartverwarmend in het zand heeft doen bijten.
Weer enkele tienden percent eraf.
Doe zo voor rechtse rakkertjes, de -4 is leuk. Zwaarder negatief zou nog veel leuker zijn.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 mei 2023 om 12:05.
Oud 12 mei 2023, 12:05   #491
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zot zijn doet een bepaald soort 'democraten' duidelijk geen pijn. Dat geldt niet alleen voor de groenen, maar voor iedere zelfverklaarde 'liberaal' die niet in opstand komt tegen dit soort waanzin, of er op los knuppelt.
Ja, maar nu komt het blijkbaar van Demir.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 12:07   #492
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar nu komt het blijkbaar van Demir.
En die is niet zot of wa ?
Het is verdomd de zotste van den hoop zotten !

Oud 12 mei 2023, 12:09   #493
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Maar ik ga niet akkoord met de bekrompenheid van sommige rechtsen als het gaat over de zelf-identificatie van een persoon.
Waarom miskkennen sommige mensen de wens van bepaalde andere mensen om als een ander geslacht dan bij de geboorte bepaald, door het leven te gaan ?
Omdat dat waanzin is, meer niet. Het is gewoon het ontkennen van de werkelijkheid, meer niet. Er is geen verschil in principe tussen "als een ander geslacht" of "als een andere diersoort" door het leven willen gaan dan je echt bent. Het is zoals de klassieke moppen over gekken die denken dat ze een kip zijn of een worm zijn he. Het is hetzelfde als willen miskennen dat iemand als Napoleon door het leven wil gaan he.

Citaat:
Bekrompenheid ?
Onbeschoftheid ?
Omdat het een wens is om de realiteit te ontkennen. Een waanbeeld, meer niet. Natuurlijk kan men meegaan met de waanzin, om de gestoorde in zijn waan te laten. Maar het is dan ook gewoon maar dat. Iemand die doet alsof hij Napoleon is, is niet Napoleon. Iemand die beweert Elvis te zijn is Elvis niet. En een vent die beweert een vrouw te zijn, is geen vrouw. We kunnen die geruststellen om, zoals met elke waanzinnige, geen krisissen uit te lokken, maar er zijn grenzen aan de TOEGEEIGENDE PRIVILEGES die gekken op die manier kunnen bekomen he.

De werkelijkheid als dusdanig aanvaarden, en niet meegaan met kinderachtige waanbeelden van gekken die zich inbeelden iets anders te zijn, is niet wat ik "bekrompen" zou noemen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 mei 2023 om 12:11.
Oud 12 mei 2023, 12:10   #494
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het grappige is dat gij die nu zit te verdedigen
Oud 12 mei 2023, 12:27   #495
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga eens voor de spiegel staan, rooie. Daar staat de zotste van de hoop.
Oud 12 mei 2023, 12:27   #496
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ik akkoord mee ben.

Bekrompenheid ?
Onbeschoftheid ?
Als iemand wenst om als een olifant door het leven te gaan omdat hij zich zo voelt, moeten we dat dan ook zo op zijn paspoort zetten?

Dat is net het punt. Geslacht is geen wens of keuze maar een objectieve realiteit.

Niemand heeft problemen met een man met vrouwelijke eigenschappen of omgekeerd. Maar je kan niet verwachten dat ik hun misvormd zelfbeeld als een realiteit aanneem. Want dat is het punt. Hun wens komt voort uit een misplaatst zelfbeeld en is daarom ongegrond.
Oud 12 mei 2023, 12:45   #497
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ik akkoord mee ben.

Bekrompenheid ?
Onbeschoftheid ?
Ik ben een wolf en wil dat op mijn identiteitsbewijs. Welke reden heb jij om mijn wens niet te respecteren?
Oud 12 mei 2023, 12:54   #498
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een wolf en wil dat op mijn identiteitsbewijs. Welke reden heb jij om mijn wens niet te respecteren?
Omdat je een knuppel zijt
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 12:55   #499
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gok op: hij is een bang schaapje en zolang hij niet hoeft te erkennen dat gij een wolf zijt, kan 'm op z'n gemak blijven blaten..

Al die identiteitscrisissen tegenwoordig.. shit zeg.. ge zult u maar identificeren als persoon die mannen mannen noemt ook al identificeren die mannen zich als vrouwen.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 12 mei 2023 om 12:56.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 13:00   #500
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Niets
Wie zegt trouwens dat ik uw wil niet respecteer ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be