Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2021, 13:37   #481
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht

Dit is dus het gedicht waarover het gaat van Jef Elbers.

Homofoob dus.
Er is meer aan de hand met Elbers. Ik heb ook mijn kritiek op islamieten. Maar het moet niet plat of vulgair worden. Elbers stoort zich daar niet aan:

"Tijdens een legendarische uitzending van het BRT-programma Confrontatie las journalist Gui Polspoel een pamflet voor dat Jef Elbers in Schaarbeek verspreid had. Migranten werden hierin omschreven als “Boegnoels, Kamelendrijvers, Tchoek-Tchoeken, Bachie-Boezoeken en Makaken”. Het pamflet vermeldde Jef Elbers en zijn broer Wim als verantwoordelijk uitgever.

Gerolf Annemans probeerde tijdens het televisiedebat te ontkennen dat dit proza door het Vlaams Blok of één van zijn verkiezingskandidaten was opgesteld en verspreid. Toen bleek dat getuigen Elbers het pamflet hebben zien uitdelen, veranderde de VB-leiding haar uitleg. Als zou blijken dat Jef en Wim Elbers de auteurs van de racistische tekst waren, dan zouden ze uit de partij gezet worden. Maar daar kwam niets van in huis.
"

Natuurlijk kwam daar niets van. Het VB stelde Elbers zelfs voor de de Raad van Bestuur van de VRT.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 maart 2021 om 13:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 13:43   #482
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ah, was hij dat ook van die Bachie-Boezoeken? Kunnen ze die niet beter ergens in een adviescommissie rond het Tourettesyndroom steken?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 19 maart 2021 om 13:45.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 13:48   #483
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
bepaalt
flauw hoor
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 13:49   #484
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
flauw hoor
Helemaal niet. Het is pijnlijk dat aanhangers van een Vlaamsnationale partij hun moedertaal zo geselen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 19 maart 2021, 13:52   #485
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Het is pijnlijk dat aanhangers van een Vlaamsnationale partij hun moedertaal zo geselen.
Helemaal niet, wat aanhangers van een Vlaamsnationale partij doen met hun moedertaal is hun zaak.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 13:52   #486
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tikfout. En ik zou verwachten dat dat los van nationalisme staat.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 13:55   #487
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het gaat niet over wijlen Stevaert.
We kunnen ons wel de vraag stellen wat de mening van Steve Stevaert zou zijn over Jef Elbers en zijn gedicht mocht hij nog leven.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 13:57   #488
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Open een draad over dit probleem. Dan kan er met hartelust over gedebatteerd worden.
We lezen zo dikwijls bij u dat “daarover niet gaat”, alsof jij op het forum bij uitstek de persoon bent die zich steeds strikt aan het onderwerp houdt. Hoe dikwijls neem jij geen krampachtige bocht om het toch maar over “de collaboratie” te kunnen hebben? Hoe dikwijls hebben we het hier niet meegemaakt dat je vervalt in het “whataboutism” en begint te emmeren over N-VA en vooral over De Wever?
Oud 19 maart 2021, 13:58   #489
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah, was hij dat ook van die Bachie-Boezoeken? Kunnen ze die niet beter ergens in een adviescommissie rond het Tourettesyndroom steken?
Dat vind ik nog de beste scheldnaam van zijn lijstje inderdaad. Historische naam voor een bende irreguliere plunderaars.

Captain Haddock in de Tintin-strips kon er ook wel wat van.

Vandaag de dag not done. In vroeger tijden werd dat meer aanvaard.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 maart 2021 om 14:01.
Oud 19 maart 2021, 13:59   #490
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We lezen zo dikwijls bij u dat “daarover niet gaat”, alsof jij op het forum bij uitstek de persoon bent die zich steeds strikt aan het onderwerp houdt. Hoe dikwijls neem jij geen krampachtige bocht om het toch maar over “de collaboratie” te kunnen hebben? Hoe dikwijls hebben we het hier niet meegemaakt dat je vervalt in het “whataboutism” en begint te emmeren over N-VA en vooral over De Wever?
Zegt uitgerekend de persoon die met vaste regelmaat aan ‘selectieve amnesie’ lijdt...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 maart 2021 om 13:59.
Oud 19 maart 2021, 14:05   #491
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dat vind ik nog de beste scheldnaam van zijn lijstje inderdaad. Historische naam voor een bende irreguliere plunderaars.

Captain Haddock in de Tintin-strips kon er ook wel wat van.

Vandaag de dag not done. In vroeger tijden werd dat meer aanvaard.
Zo kan men alles vergoelijken natuurlijk. Feit blijft dat toen in de geciteerde TV-uitzending, het blijkbaar al ‘not done’ was.
Oud 19 maart 2021, 14:14   #492
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo kan men alles vergoelijken natuurlijk. Feit blijft dat toen in de geciteerde TV-uitzending, het blijkbaar al ‘not done’ was.
Ik praat hem ook zeker niet goed, maar voor mij is hij ook niet de duivel. Het is een vermoeiende onnuchtere obsessieve kijk. Waarom hebben veel nationalisten een clanmentaliteit? Ook Belgicisten hebben dat hoor en u niet in het minst. Interessantere discussie dan het fenomeen zelf.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 maart 2021 om 14:15.
Oud 19 maart 2021, 14:15   #493
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik praat hem ook zeker niet goed, maar voor mij is hij ook niet de duivel. Het is een vermoeiende onnuchtere obsessieve kijk.
U vergoeilijkt hem wel. Maar goed, u doet maar.
Oud 19 maart 2021, 14:16   #494
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U vergoeilijkt hem wel. Maar goed, u doet maar.
Ik plaats hem. Hij is geradicaliseerd zoals ik eerder zei. Ik snap evenmin die Joris van Severen obsessie van veel Vlaams-nationalisten vroeger in spandoeken bijvoorbeeld. Een soort strohalmmentaliteit. Alsof iedere Vlaams-nationalist hetzelfde moet denken of hun nationalistische tegenstanders dreigen hem te overrompelen. Koren op de molen ook voor hen om de collaboratie te misbruiken om verdedigers van het Nederlands in Brussel te discrediteren.

U hebt daar zeker problemen mee als Belgicist. Veel te emotioneel en vaak niet in staat er eerlijk over de praten.

Deze piswedstrijd doe ik niet aan mee. Perfect ben ik evenmin hoor, maar er zijn grenzen. Nationalisme mag men nooit te hard naar zijn hoofd laten stijgen. Dat ligt in België erg moeilijk. Indien die emotionele begaanheid niet bestond kon iedereen er nuchter over praten. In de toekomst wordt dat mogelijk wellicht.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 maart 2021 om 14:23.
Oud 19 maart 2021, 14:23   #495
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
toch wel, het is flauw en het zeveren erover is zelfs tegen de forumregels.
Alleen leraars maken geen dt fouten.
Als ik mijn eigen teksten herlees haal ik er ook dt fouten uit.
Personen mogen voor mij zelf bepalen hoe belangrijk zij de spelling van hun taal vinden. En hier op het forum acht ik de boodschap belangrijker dan de spelling.
Het verwijzen naar spellingsfouten wijst doorgaans op het gebrek aan argumenten en is iets wat vooral trollen doen.

In deze zijn er voldoende argumenten om VB ers die Elbers verdedigen te woord te staan zonder zo'n zwaktebod te moeten hanteren.

Een belangrijk argument vind ik bijvoorbeeld dat zelfs de voorzitter van VB Van Grieken vindt dat dit gedicht er ver over is.
Oud 19 maart 2021, 14:24   #496
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik praat hem ook zeker niet goed, maar voor mij is hij ook niet de duivel. Het is een vermoeiende onnuchtere obsessieve kijk. Waarom hebben veel nationalisten een clanmentaliteit? Ook Belgicisten hebben dat hoor en u niet in het minst. Interessantere discussie dan het fenomeen zelf.
Ik weet niet over welke 'clan' u het heeft. Ik heb geen partijlidkaart en geen specifieke godsdienst. Ik hou van België, niettegenstaande zijn gebreken, maar de Belgische vlag hangt niet uit thuis op 21 juli. En ik hou zeker van Limburg. Ik zeg wat ik denk te moeten zeggen en dat is het. Tot spijt van wie het benijdt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 maart 2021 om 14:25.
Oud 19 maart 2021, 14:26   #497
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
toch wel, het is flauw en het zeveren erover is zelfs tegen de forumregels.
Alleen leraars maken geen dt fouten.
Als ik mijn eigen teksten herlees haal ik er ook dt fouten uit.
Personen mogen voor mij zelf bepalen hoe belangrijk zij de spelling van hun taal vinden. En hier op het forum acht ik de boodschap belangrijker dan de spelling.
Het verwijzen naar spellingsfouten wijst doorgaans op het gebrek aan argumenten en is iets wat vooral trollen doen.

In deze zijn er voldoende argumenten om VB ers die Elbers verdedigen te woord te staan zonder zo'n zwaktebod te moeten hanteren.

Een belangrijk argument vind ik bijvoorbeeld dat zelfs de voorzitter van VB Van Grieken vindt dat dit gedicht er ver over is.
Hoezo? Dat gedicht dateert van 2015 en het VB droeg Elbers net nu nog voor voor een vrij belangrijke cultureel mandaat. Hoe rijm te dat met Van Grieken zijn standpunt?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 19 maart 2021, 14:28   #498
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo? Dat gedicht dateert van 2015 en het VB droeg Elbers net nu nog voor voor een vrij belangrijke cultureel mandaat. Hoe rijm te dat met Van Grieken zijn standpunt?
je

Ik hoef dat niet te rijmen.
Ik laat het verdedigen van Van Grieken over aan de VBers op dit forum. Me dunkt dat er voldoende aanwezig zijn op dit forum.
Het enige dat ik zei was dat zelfs Van Grieken het gedicht erover vond, en dat hij van dat gedicht niets afwist op het moment dat hij Elbers voordroeg.
Ik geloof hem daarin, maar daarom maakt het Elbers nog niet per se geschikt voor die functie. Het blijft een politiek mandaat en dus gaat het hem niet over het feit dat Elbers professioneel gezien een goede keuze is.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 maart 2021 om 14:32.
Oud 19 maart 2021, 14:35   #499
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet niet over welke 'clan' u het heeft. Ik heb geen partijlidkaart en geen specifieke godsdienst. Ik hou van België, niettegenstaande zijn gebreken, maar de Belgische vlag hangt niet uit thuis op 21 juli. En ik hou zeker van Limburg. Ik zeg wat ik denk te moeten zeggen en dat is het. Tot spijt van wie het benijdt.
Offtopic. Ik ben zeker niet perfect en kan er zelf ook schuldig aan zijn. Het is gewoon vaak op een verontwaardigde toon en vrij selectief.
Oud 19 maart 2021, 14:39   #500
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Larie en apekool. Een volbloed democraat kan in gene mate het in zijn hoofd halen een lofdicht te schrijven voor een man zoals Bert Eriksson.
Dan is Eyskens geen democraat want hij loofde misdadiger tegen de mensheid Leopold II.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be