Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2021, 21:45   #481
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De kinderen kunnen mijn kloten kussen, mijn leven telt.
Juist, maar dan moet je ook wel begrijpen dat jij de kloten van die kinderen kan kussen. Dat de groep geen inspanning gaat doen, om die kinderen lastig te vallen, om uw leventje te laten tellen. Kortom uw leven telt natuurlijk voor U, maar je moet dat dan op uw eigen verdedigen. Reken niet op anderen om U daarbij te helpen.

Jij wil dat anderen dwang gaan uitoefenen op kinderen zodat uw leventje zijn gangetje kan gaan. Dan begrijp je dat die anderen willen dat er op U dwang uitgeoefend wordt om geen lastpost meer te zijn.

Wat ik U wilde diets maken was dat uw roepen naar meer dwingelandij niet in de richting zal gaan van uw leventje terug te krijgen. En hoe meer dwingelandij de vrije loop krijgt, hoe minder je nog ooit zal terug zien van je gedroomde vroegere leventje.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 21:59   #482
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik neem aan dat je gevaccineerd bent.
Kom je in contact met kinderen die niet gevaccineerd zijn ? Waarschijnlijk niet, zo te lezen.
Kom je in contact met andere gevaccineerde volwassenen ? Waarschijnlijk wel.
De gevaccineerde volwassenen besmetten elkaar tegenwoordig aan de lopende band. Gevaccineerde volwassenen trekken er zich geen bal van aan of iemand gevaccineerd is of niet, laat staan de kinderen.
Wie bang is ziek te worden sluit zich op en laat desnoods het eten aan de voordeur brengen. Dat is uw probleem. Maar als gij gevaccineerde verwacht dat de kleinkindjes zich zouden moeten laten vaccineren omdat gij ze wilt zien dan klinkt dit zeer kortzichtig, om niet te zeggen egoïstisch.
Onrechtstreeks waarschijnlijk wel omdat sommige mensen in mijn bedrijf kinderen hebben. Er wordt sinds maanden geen masker meer gedragen en alleen uitzonderlijk zet een verantwoordelijke er één op als er een bezoeker een afspraak heeft. Als iemand voor mij komt zet ik geen op, fuck them.
Als uw kleine kindjes de belangrijkste overdragers worden dan moeten ze wel gevaccineerd worden. Zo niet moeten ze achter slot en grendel thuis blijven en ouders wekelijks getest.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 22:05   #483
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onrechtstreeks waarschijnlijk wel omdat sommige mensen in mijn bedrijf kinderen hebben. Er wordt sinds maanden geen masker meer gedragen en alleen uitzonderlijk zet een verantwoordelijke er één op als er een bezoeker een afspraak heeft. Als iemand voor mij komt zet ik geen op, fuck them.
Is dat niet in strijd met de wet?

Citaat:
Als uw kleine kindjes de belangrijkste overdragers worden dan moeten ze wel gevaccineerd worden. Zo niet moeten ze achter slot en grendel thuis blijven en ouders wekelijks getest.
Tenzij de bevolking slimmer zou worden en bejaarden achteraan zetten bij triage zou accepteren. Dan wordt het uw eigen verantwoordelijkheid - dat moet een doorgaans liberaal gezinde toch graag horen eigen verantwoordelijkheid? - in plaats van die van (ouders van) kinderen voor wie het vaccin geen enkel nut heeft.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 4 december 2021 om 22:05.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 22:09   #484
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom "moeten" als ondertussen gebleken is dat vaccinatie besmettingen niet tegenhoudt? Laat jij je ook inspuiten met plasma als je een roestige spijker in je hand hebt gekregen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 22:14   #485
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Is dat niet in strijd met de wet?
Ik volg de wet alleen als ze in mijn voordeel uitvalt. Als ik geen andere keuze heb om van iets te profiteren dan zal ik inderdaad mijn masker opzetten en indien nodig mijn app laten zien.
Voor de rest boer ik er op los als er een kans is.
Oud 4 december 2021, 22:34   #486
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht

1) Jij denkt toch niet dat zulke 'liberalen' dat gedoe over die 'markt' echt menen?

2) Dat is trouwens net een vorm van 'immanente rechtvaardigheid': dat de middenklasse altijd meende dat de oligarchen aan haar kant zouden staan door DESTIJDS te pleiten voor een minimale staat en zo, met 'de profiteurs' als zondebok, terwijl diezelfde oligarchen nu volop van de staat gebruik maken om de middenklasse leeg te roven. Als het erop aankomt, gaat het om een machtsdynamiek (althans voor zover er geen ethische rationaliteit heerst), of het nu om die oligarchen gaat of om een misantropische bejaarde die 'zijn normale leventje terug wil'.
1) Allerminst. Van zodra de uiterst-ongehinderde consequenties van dat soort gedachtengoed ter sprake worden gebracht is het enige geluid dat nog te horen valt dat van het vacuüm trekken van de endeldarm. Voor muzikanten in de experimentele underground een bijzonder interessant onderzoeksdomein

2) Het is niet leuk vast te moeten stellen dat 'men' eigenlijk niemand kan vertrouwen, en dan vooral niet als het er om gaat wie nu wat precies wanneer te vertellen heeft. Hopelijk vind ik daar ooit een gepast antwoord op. Indien niet: ook goed; dikke pech.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 01:27   #487
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk het gaat me niet om pesten of straffen maar ik wil zo rap mogelijk mijn leven van vroeger terug.
Ge snapt het écht niet, eh:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=456

Koester je pre-covid herinneringen maar goed, want beter dan dat verloren paradijs zal het nooit meer worden, zelfs al zal de laatste rioolrat gevaccineerd zijn.
Oud 5 december 2021, 02:57   #488
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Koester je pre-covid herinneringen maar goed, want beter dan dat verloren paradijs zal het nooit meer worden, zelfs al zal de laatste rioolrat gevaccineerd zijn.
Gezien Gipsy's houding zou ik het haast toejuichen als iets pedagogisch.
Oud 5 december 2021, 08:53   #489
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik volg de wet alleen als ze in mijn voordeel uitvalt. Als ik geen andere keuze heb om van iets te profiteren dan zal ik inderdaad mijn masker opzetten en indien nodig mijn app laten zien.
U doet meer dan dat.
Intellectueel bent u het eens met de zienswijze vd overheid, de propaganda vd virocratie en de kwakzalverij vd farmaceuten.
Wel , dat blijkt toch uit vele van uw bijdragen aan dit fourm.

Laatst gewijzigd door stab : 5 december 2021 om 08:56.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 09:01   #490
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom ga jij dan dingen eisen "via de wet" van schoolkinderen ? Waarom zouden die ook niet denken aan hun eigen voordeel ?
Oud 5 december 2021, 10:22   #491
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je zelf gevaccineerd bent, misschien al 3 keer, dan begrijp ik toch niet goed waarom je zo veel belang hecht aan de vaccinatiestatus van anderen, laat staan deze van kinderen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 10:27   #492
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom ga jij dan dingen eisen "via de wet" van schoolkinderen ? Waarom zouden die ook niet denken aan hun eigen voordeel ?
Vaccinatie is voor mij sowieso verplicht voor iedereen. Wie zich niet laat vaccineren leeft omzeggens in de ban van de maatschappij ook kinderen. Men kan niet strenge regels opstellen voor iedereen en dan contradictorisch carte blanche geven aan de kinderen die nu de grootste besmetters zijn.

Vaccinatie brengt mij zowel geneeskundig (risico verminderd) als praktisch voordeel op (reizen, genieten van evenementen, horeca of indoor activiteiten etc)
Oud 5 december 2021, 10:28   #493
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Er zijn twee mogelijkheden:
  • Koppigheid;
  • Of goedgelovigheid in de overheid.
Ik geloof niet dat iemand het niet snapt, behalve kinderen dan.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 10:32   #494
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vaccinatie is voor mij sowieso verplicht voor iedereen. Wie zich niet laat vaccineren leeft omzeggens in de ban van de maatschappij ook kinderen.
Maar waarom ? We weten nu dat de lulkoek van die vaccins houden besmettingen tegen, dat is: zever in pakskes. Niet dat het "uitzonderlijk wel eens kan zijn dat een gevaccineerde iets doorgeeft", nee, gevaccineerden geven het ongeveer evengoed door als anderen. Kortom, vaccinatie remt besmettingen zo goed als niet.

Waar dient vaccinatie wel voor ? Om de gevaccineerden wat minder snel naar het ziekenhuis te sturen, om de ziekte wat milder te maken.

In welke mate heeft het dan ook maar enige zin om een groep mensen die helemaal niet naar het ziekenhuis gaan, daarmee in te spuiten ? Wat voor een zotte religie is dat ?

Wil jij ook dat kinderen chemotherapie nemen, als er teveel kankerpatienten van boven de 60 in het ziekenhuis liggen misschien ?

Je begrijpt toch dat al dat gedoe met die pasjes enkel maar diende om uw spuit gaan te halen, en helemaal niks te maken had met "elkaar niet besmetten" he, en dat men het met scha en schande heeft ondervonden dat het vrolijke gebruik van die pasjes de transmissie onder gevaccineerden zodanig bevorderde dat de meest gevaccineerde gebieden, en die dus met de meeste pasjes, het meeste het virus lieten rondgaan.

Dus nog eens: waarom kinderen vaccineren ? Die bezetten de ziekenhuizen niet, en dat is het enige waar die vaccins wat tegen helpen.

De overbelasting komt van gevaccineerde gepensioneerden die dachten dat ze vrolijk contacten konden blijven onderhouden met andere gevaccineerden. Niet van kinderen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 december 2021 om 10:33.
Oud 5 december 2021, 10:48   #495
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar waarom ? We weten nu dat de lulkoek van die vaccins houden besmettingen tegen, dat is: zever in pakskes. Niet dat het "uitzonderlijk wel eens kan zijn dat een gevaccineerde iets doorgeeft", nee, gevaccineerden geven het ongeveer evengoed door als anderen. Kortom, vaccinatie remt besmettingen zo goed als niet.

Waar dient vaccinatie wel voor ? Om de gevaccineerden wat minder snel naar het ziekenhuis te sturen, om de ziekte wat milder te maken.

In welke mate heeft het dan ook maar enige zin om een groep mensen die helemaal niet naar het ziekenhuis gaan, daarmee in te spuiten ? Wat voor een zotte religie is dat ?

Wil jij ook dat kinderen chemotherapie nemen, als er teveel kankerpatienten van boven de 60 in het ziekenhuis liggen misschien ?

Je begrijpt toch dat al dat gedoe met die pasjes enkel maar diende om uw spuit gaan te halen, en helemaal niks te maken had met "elkaar niet besmetten" he, en dat men het met scha en schande heeft ondervonden dat het vrolijke gebruik van die pasjes de transmissie onder gevaccineerden zodanig bevorderde dat de meest gevaccineerde gebieden, en die dus met de meeste pasjes, het meeste het virus lieten rondgaan.

Dus nog eens: waarom kinderen vaccineren ? Die bezetten de ziekenhuizen niet, en dat is het enige waar die vaccins wat tegen helpen.

De overbelasting komt van gevaccineerde gepensioneerden die dachten dat ze vrolijk contacten konden blijven onderhouden met andere gevaccineerden. Niet van kinderen.
Kinderen zijn de grote besmetters. Zelf hebben ze er weinig last van maar ze vermoorden volwassenen op dit moment. In Amerika heeft men reeds 28 miljoen kinderen vanaf 5 jaar gevaccineerd. In China is het verplicht voor kinderen vanaf 3 jaar. De komende weken en maanden zal het aantal landen dat kinderen vaccineert massaal aangroeien.
Oud 5 december 2021, 11:03   #496
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kinderen zijn de grote besmetters. Zelf hebben ze er weinig last van maar ze vermoorden volwassenen op dit moment. In Amerika heeft men reeds 28 miljoen kinderen vanaf 5 jaar gevaccineerd. In China is het verplicht voor kinderen vanaf 3 jaar. De komende weken en maanden zal het aantal landen dat kinderen vaccineert massaal aangroeien.
Als ik het goed begrijp dient uw vaccin helemaal tot niks ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 11:04   #497
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kinderen zijn de grote besmetters. Zelf hebben ze er weinig last van maar ze vermoorden volwassenen op dit moment.
Welnee, ze vermoorden niemand. Gepensioneerden die zich niet afzonderen geraken besmet en hijgen op IC. Zij zijn zelfmoordenaars, meer niet. Niet zozeer volwassenen. Er liggen bijzonder weinig volwassenen die gevaccineerd zijn, op IC. Het gros zijn gepensioneerden. Die moeten gewoon in afzondering gaan en het probleem is opgelost.

Dan kunnen kinderen zich verder vrolijk blijven besmetten, evenals hun gevaccineerde ouders die daar goed tegen kunnen.

Waarom zouden die gevaccineerde ouders, en die besmettelijke kinderen, zich iets aantrekken van die lompe gepensioneerden die er niet tegen kunnen maar toch blijven rondhossen ? Die kinderen trekken zich die oude knarren niet aan he. Die moeten maar opletten als ze er niet tegen kunnen, meer is daar niet aan. Die kinderen willen hun besmettelijk normaal leven leiden, en ze hebben groot gelijk.

Maar nog eens, zelfs als die kinderen gevaccineerd zijn gaan die nog altijd hun ouders besmetten die er tegen kunnen he, en gaan die gevaccineerde oude knarren die er niet tegen kunnen nog altijd, als ze zich niet afzonderen, op IC gaan liggen hijgen he. Dus dat vaccineren van klein mannen doet niks.

Het opsluiten van oude knarren wel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 december 2021 om 11:13.
Oud 5 december 2021, 11:13   #498
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp dient uw vaccin helemaal tot niks ?
Zelf heb ik nog geen enkel corona probleem gehad en ik ben niet bijzonder voorzichtig integendeel zelfs.
Oud 5 december 2021, 11:14   #499
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelf heb ik nog geen enkel corona probleem gehad en ik ben niet bijzonder voorzichtig integendeel zelfs.
Waarom zit ge dan te zeveren over kinderen die geen enkel probleem hebben ?

Gij zijt niet bijzonder voorzichtig, terwijl gij tot de groep behoort die de enige is die de maatschappij in den ambras stopt, maar gij gaat van anderen eisen dat ze behandelingen nemen die ze niet alleen niet nodig hebben, maar die uw probleem ook niet gaan oplossen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 december 2021 om 11:15.
Oud 5 december 2021, 11:31   #500
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als je zelf gevaccineerd bent, misschien al 3 keer, dan begrijp ik toch niet goed waarom je zo veel belang hecht aan de vaccinatiestatus van anderen, laat staan deze van kinderen.
Ja, dat is ook zo een permanente tegenstrijdigheid bij de collaborateurs met de dwingelandij.
Er is maar 1 uitleg voor zulke tegenstrijdigheden: de motieven en uitleggen die ze geven, zijn niet hun echte. De echte komen waarschijnlijk minder tof over, en worden daarom vervangen door verzonnen, en ja iets verzinnen leidt tot tegenstrijdigheden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be