Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2021, 13:31   #481
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Geen verschil bij de varianten? Pfizer zou het daar toch vrij goed bij doen, ook bij de Indische (zware ziekte/dood).
Voor zover ik weet, dacht ik dat A-Z evengoed beschermt tegen zwaar ziek zijn van de Indiase variant. Het is juist dat hij meer lekt dan andere vaccins maar dat wisten we al.

https://www.india.com/health/covid-1...ncern-4692203/

Het probleem voor mij is dat die groep gewoon te klein is om enig deftig besluit over te trekken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2021 om 13:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 14:07   #482
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, dat gans de communicatie daarrond in lijn was met de rest van de zeverderij en propaganda, is niet te verwonderen. Maar aangezien het officiele discours totaal ontkoppeld is van enige sanitaire waarachtigheid, willen die uitspraken dus niks zeggen over de daadwerkelijke sanitaire kwaliteit van die vaccins, die op termijn vanzelfsprekend ongekend is.



Dat is inderdaad het opgehangen verhaal, maar dat is in lijn met gans de rest van de maatregelenzever.

Uw A-Z vaccin beschermt U tegen zwaar ziek zijn, en dat is het enige dat zo een vaccin eigenlijk moet doen. Het werkt minder goed in de dada's van zotte virologen die het virus willen uitroeien (en tegelijkertijd beweren dat ze denken dat dat niet zal gebeuren), maar dat is het dan ook.
Uit studies die ik las zou er zelfs geen verschil zijn of geen opmerkelijk tussen het Chinese Sinovac en Astra ......Iedereen moet maar niet ofwel geloven wat hij wil.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 08:05   #483
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 22.056
Standaard

Gisteren de tweede spuit Moderna gehad. Nu toch maar een halve: beetje koorts, gewrichtspijn, nekpijn en een zere schouder.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 08:11   #484
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor zover ik weet, dacht ik dat A-Z evengoed beschermt tegen zwaar ziek zijn van de Indiase variant. Het is juist dat hij meer lekt dan andere vaccins maar dat wisten we al.

https://www.india.com/health/covid-1...ncern-4692203/

Het probleem voor mij is dat die groep gewoon te klein is om enig deftig besluit over te trekken.
69 mensen die jong genoeg zijn om er niet aan dood te gaan, daar kun je inderdaad niets uit besluiten. En dan blijven ze tegelijk maar lullen dat er geen grondige studies zijn over ivermectine.

Maar ja, er mag geen goeie behandeling komen want dan zou de noodgoedkeuring voor de vaccins verdwijnen.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 10 juni 2021 om 08:13.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 20:07   #485
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Voila. De tweede prik zit erin.

Nu begint het leven opnieuw.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 21:10   #486
Reverberation
Minister-President
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 4.127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voila. De tweede prik zit erin.

Nu begint het leven opnieuw.
Nee Henri, het blijft gewoon hetzelfde, je zal dat nog wel merken rond september ofzo...
Da spelleke is hier nog niet gedaan, er zijn veel teveel mensen die mensen die meespelen, zoals jij.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 21:33   #487
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Nee Henri, het blijft gewoon hetzelfde, je zal dat nog wel merken rond september ofzo...
Da spelleke is hier nog niet gedaan, er zijn veel teveel mensen die mensen die meespelen, zoals jij.
__________________
Etymologie van het woord Omvolking
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 21:35   #488
Reverberation
Minister-President
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 4.127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik heb het echt niet over vaccins hoor.

Ik dacht dat dat al enige tijd duidelijk was moest je al even meelezen.
Guess not.
Ga gewoon nog effe wa plaatjes posten om Mambo te pesten, mss voel je je dan beter
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 10 juni 2021 om 21:38.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 06:13   #489
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voila. De tweede prik zit erin.

Nu begint het leven opnieuw.
Dat denk jij. Jij bent nu in exact dezelfde toestand als een student of een 30-jarige, vorig jaar. Voor die "begon het leven ook niet opnieuw" maar werd het verknoeid, he. Er is niet de minste reden dat dat voor U nu anders is.

Je hebt zelf nu geen groot risico meer van corona. Zij ook niet. Maar dat wil niks zeggen. Het zou wel eens kunnen, en de regeltjes zijn er niet om daadwerkelijk iets te doen, maar vooral om U bewust te laten wezen en dergelijke meer. Je moet bewust blijven dat corona nog altijd rond gaat, gevaccineerd of niet. Er is dus niet de minste reden dat men U niet gaat opleggen om allerlei dingen in uw leven naar de knoppen te helpen om daar bewust van te blijven he. Zoals men het onderwijs kapot heeft gemaakt en de rechtstaat kapot heeft gemaakt.

Het is niet omdat JIJ nu plots geen schrik meer hebt, dat dat iets verandert he. Zij hebben ook nooit schrik gehad, maar hun leven en maatschappij werd toch grondig kapot gemaakt. Waarom zou dat voor jou anders zijn ?

Dat heet solidariteit he. Uw leven gedwongen kapot laten maken voor een of andere zijn dada.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juni 2021 om 06:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 06:22   #490
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voila. De tweede prik zit erin.

Nu begint het leven opnieuw.
LOL
Ge hebt het net af gegeven aan fascisten die hun vectors bereikten op stamcellen van vermoorde baby’s
Als ge enkele levensjaren kunt bijkopen bij fascisten noem ik dat niet leven, maar de controle afgeven aan wolven in schaapsklederen.

DOor jullie verliezen wij onze vrijheid aan deze coronaterroristen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 juni 2021 om 06:25.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 06:48   #491
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
LOL
DOor jullie verliezen wij onze vrijheid aan deze coronaterroristen.
Het zal die boomers allemaal worst wezen. Ikke, ikke en de rest kan stikken.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 06:51   #492
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
LOL
Ge hebt het net af gegeven aan fascisten die hun vectors bereikten op stamcellen van vermoorde baby’s
Als ge enkele levensjaren kunt bijkopen bij fascisten noem ik dat niet leven, maar de controle afgeven aan wolven in schaapsklederen.

DOor jullie verliezen wij onze vrijheid aan deze coronaterroristen.
Hij is oud he. De puinhoop die hij achterlaat, dat kan hem niks schelen. Hij heeft zelf goed geleefd. En nu hij oud en fragiel is, wil meneer verder leven onder een glazen stolp. De generaties na hem moeten zich maar aanpassen aan zijn wensen en grillen. Typisch de babyboomgeneratie.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 06:54   #493
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
LOL
Ge hebt het net af gegeven aan fascisten die hun vectors bereikten op stamcellen van vermoorde baby’s
Als ge enkele levensjaren kunt bijkopen bij fascisten noem ik dat niet leven, maar de controle afgeven aan wolven in schaapsklederen.

DOor jullie verliezen wij onze vrijheid aan deze coronaterroristen.
Geaborteerde baby's he, van 40 jaar geleden.

Ik heb ondertussen ook mijn 2de prik Astra Zeneca gekregen en het rijk der vrijheid lonkt deze zomer.

*Al wie da niet vaccineert is homofiel *

Joehoe - Aruba here We Come.


Laatst gewijzigd door parcifal : 11 juni 2021 om 06:56.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 07:31   #494
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.063
Standaard

Dat maakt niet uit. Die foetussen kwamen van een arts in Zweden. Abortussen waren toen nog niet zo toegestaan als nu. Intel leerde mij dat de kans hoog is dat dit materiaal van een gedwongen abortus kwam. Kga dat niet terugzoeken want ik graaf zo diep niet meer.
Maar of JIJ dat niet gelooft en ethisch verantwoord vindt, hoeft niet te bepalen dat ik moet meelopen in de pharmakia van deze eugenetische psychopaten die denken dat de biologie zich naar hen moet schikken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 07:34   #495
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik heb ondertussen ook mijn 2de prik Astra Zeneca gekregen en het rijk der vrijheid lonkt deze zomer.
Ik weet niet waar ge dat vandaan haalt, dat rijk der vrijheid he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 07:38   #496
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet waar ge dat vandaan haalt, dat rijk der vrijheid he.
Ha, het rijk der vrijheid is toch vooral : vrij kunnen rondreizen (toch binnen de EU) met een coronacertificaat.

Zonder die Quarantaine-toestanden dus.

https://ec.europa.eu/info/live-work-...certificate_nl

Citaat:
Hoe wordt het reizen er makkelijker door?
Het digitaal coronacertificaat is geldig in alle EU-lidstaten. Het moet ervoor zorgen dat de huidige beperkingen op gecoördineerde wijze kunnen worden opgeheven.

Wie zo'n digitaal coronacertificaat heeft, mag in principe vrij reizen. Alleen wanneer dit voor de volksgezondheid nodig is, bijvoorbeeld bij een uitbraak van een nieuwe variant, mogen EU-landen nog aanvullende eisen stellen, voor zover die niet disproportioneel zijn.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 08:28   #497
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ha, het rijk der vrijheid is toch vooral : vrij kunnen rondreizen (toch binnen de EU) met een coronacertificaat.

Zonder die Quarantaine-toestanden dus.

https://ec.europa.eu/info/live-work-...certificate_nl
Enkel voor de bevolking die braaf luistert wat de overheersers zeggen, de rest betaalt zich blauw. Dit is segregatie die ingaat tegen het basis idee van de EU, tegen de grondwet van elk land en tegen de mensenrechten. Een gigantische schande.

Om de 6 maanden een vaccin gaan halen voor de rest van je leven om te mogen reizen, dat is nog erger dan China. Bedankt bange blanke man, het is je gelukt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 08:38   #498
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ha, het rijk der vrijheid is toch vooral : vrij kunnen rondreizen (toch binnen de EU) met een coronacertificaat.
Hazo ? En dus om de twee dagen riskeren van een of andere test-en-quarantaine maatregel op uw dak te krijgen ? Een extra voorwaarde voor uw gedrag of uw persoonlijke toestand ? Een conditietje hier, een opgelegd gedragje daar, een pilletje ginder ?

Citaat:
Zonder die Quarantaine-toestanden dus.
Tot het weer verandert. Het staat daar in :"Alleen wanneer dit voor de volksgezondheid nodig is, bijvoorbeeld bij een uitbraak van een nieuwe variant, mogen EU-landen nog aanvullende eisen stellen, voor zover die niet disproportioneel zijn. "

We hebben al anderhalf jaar disproportionele "extra" maatregelen, dus wil dat niks zeggen, behalve dat je nu, in tegenstelling tot vroeger, in een Chinees "goeie punten" systeem bent beland om mogen te reizen, waarbij gelijk welke rare condities kunnen opgelegd worden om gelijk welke "niet disproportionele" dingen te doen.

De normale vrijheid is om kunnen te reizen zonder veehouder-certificaat he. Want je begrijpt toch dat eens dat mechanisme aangenomen en ingeburgerd is, men daarin gelijk welke zotte conditie kan invullen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juni 2021 om 08:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 09:17   #499
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Om de 6 maanden een vaccin gaan halen voor de rest van je leven om te mogen reizen, dat is nog erger dan China. Bedankt bange blanke man, het is je gelukt.
Niet zo hysterisch zijn.
We zitten nu in een overgangsstadium naar een nieuw normaal.

Alles komt goed.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 09:20   #500
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We hebben al anderhalf jaar disproportionele "extra" maatregelen, dus wil dat niks zeggen, behalve dat je nu, in tegenstelling tot vroeger, in een Chinees "goeie punten" systeem bent beland om mogen te reizen, waarbij gelijk welke rare condities kunnen opgelegd worden om gelijk welke "niet disproportionele" dingen te doen.

De normale vrijheid is om kunnen te reizen zonder veehouder-certificaat he. Want je begrijpt toch dat eens dat mechanisme aangenomen en ingeburgerd is, men daarin gelijk welke zotte conditie kan invullen he.
Niet gelijk welke rare condities he.
Dit is een overgangsregeling, een tijdelijk ongemak dus.

Het glas is halfvol.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be